Juffencadeau?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Baileyy, Jan 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nu jij dit zo zegt bedenk ik me ook weer waarom ik het op een gegeven moment wat zat was om klassenmoeder te zijn; telkens dat leuren voor geld en leuke kadootjes verzinnen. Het zij simpel, of juist wat creatiefs.. Tikkie werkt tegenwoordig ook wel fijn trouwens. Met de mogelijkheid om het bedrag aan te passen, maar richtlijn 1 euro (anders is het soms ook zo lastig) . Ik ga ook niet meer controleren wie er wel en niet betaald heeft. Graag, of niet.. Maar oke, dit jaar weer wel klassenmoeder hihi - want behalve dit nadeel, is de betrokkenheid ook weer wel érg leuk ;) . En wij doen het als 'duo' . Dus dat scheelt ook.

Indiana likes this.
  2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    wat een super leuk idee, die ga ik even onthouden!

3. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    bij ons wordt het cadeau door de klassenmoeders bedacht, het idee wordt gedeeld (met evt voorbeeldfoto) in de groepsapp met een link van tikkie (bedrag zelf in te vullen) en dan is het aan de ouders wat ze daarmee willen doen. doe je mee dan doe je mee, doe je niet mee, even goede vrienden.
    vaak is het bij ons en en, dus ze doen mee aan het groepsgebeuren en kopen/maken vaak zelf nog iets.

4. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Een tip voor de klassenmoeders hier (ik ben het jaren geweest dus ja..): stel een lief en leed pot in. Aan het begin van het schooljaar legt iedereen daar 5 euro in ofzo. Dan heb je gewoon een pot waar je dingen uit kunt betalen. Zoals juffenkado, kanootje als een kind lang ziek is of verhuisd. Scheelt echt heel veel geleur en gezeik om geld elke keer.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hebben volgens mij geen eens een klassenmoeder.
    Ik ga met C een glazenpotje versieren en dan maken we bloemen die er in kunnen.

6. roever

roever Niet meer actief

Oh wauw, serieus?! :eek:

hier word met verjaardagen gewoon echt een minidingetjes in elkaar gefrutseld!
    Denk aan een zelfgemaakt doosje(papier gekleurd door kind) met 4 zakjes thee en 1 of 2 chocolaatjes... niet meer en niet minder.

heb bloedje hekel aan al die dure dingen en/of elkaar willen overtreffen etc

het gaat om t idee! :)

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Is er op onze school ook niet. Iedereen freubelt of koopt zelf iets.

Share This Page