Inderdaad; het is echt niet nodig om speciaal nog een cadeautje te kopen hoor. Eentekening of kaartje van je kind is misschien nog aardig maar zeker niet noodzakelijk. (Ben zelf juf, en hoe aardig het ook allemaal bedoeld is; je wordt ook vaak overladen met allerlei spullen waar je vaak niet eens echt iets mee kunt/doet. Heel lief maar echt niet nodig!)
In de klas maken de kinderen gezamenlijk een mooi kado of we bieden met de hele klas iets aan. In de groep 7 van dochter hebben we bij de Hema een receptenboek laten maken, alle kinderen (26) hun eigen recept met een leuke foto van hun zelf, is zo mooi geworden en geen enkel recept was dubbel. ik geef verder geen kadootjes maar zeg wel altijd persoonlijk gedag aan het einde van het schooljaar.
Dit inderdaad. Het is inderdaad gewoon mijn werk, maar wel werk dat met veel inzet gedaan wordt en waar ik echt mijn hart in leg. Ik vind het altijd fijn om te merken dat mensen dat waarderen, dat raakt me dan ook echt.
Natuurlijk, maar met juffendag heeft ze ook al een cadeautje gegeven, daaruit blijkt toch ook waardering. Ik vind 2x per jaar niet nodig.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat een cadeautje nodig is, zeker niet 2x per jaar. Eerder dat als je toch iets wilt doen, een persoonlijk 'dankjewel' mij altijd het meeste raakt.
op Muffen en Jeester dag (meestal in het voorjaar) mogen de kinderen zelf gemaakte cadeau's geven (en dan door de kinderen gemaakt en niet door de ouders) Voor de laatste schooldag zamelen de klassenmoeders geld in en kopen daar een cadeau van.
Natuurlijk doen de juffen en meesters gewoon hun werk. Maar ze leveren wel een belangrijke bijdrage aan de opvoeding van mijn kinderen en dat doen ze enthousiast en met hart en ziel. En daar ben ik ze dankbaar voor. Daarom geven mijn kinderen ze op de laatste schooldag iets als bedankje. Echt maar een kleinigheidje, voor 4 juffen was ik nog geen 8 Euro kwijt. Ik vind dat gewoon leuk om te doen en hang er ook een kaartje aan waarop wij ze bedanken voor alle goede zorgen. Mijn dochter heeft er zelf ook wat op geschreven namens haarzelf en voor mijn zoon doe ik dat en schrijft hij zelf zijn naam eronder. Verder geef ik ze natuurlijk ook een hand en bedank ik ze persoonlijk. Met juffendag hebben ze allebei kleine doosjes versierd voor hun juffen en daar hebben we een paar chocolaatjes in gedaan. Vervolgens in folie gedaan met een kaartje eraan. Bij mijn zoon werd er ook geld ingezameld. Het staat je vrij of je wat wil geven en zo ja, hoeveel. Bij mijn dochter werd er dit jaar geen geld ingezameld omdat de juffen dat zelf niet nodig vonden. Ik vind het leuk om beide te doen, maar oordeel ook niet over iemand die dat niet nodig vindt. Ieder het zijne, prima toch.