juist eerder vast voedsel bij allergieen en eczeem

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nataly1972, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik ben net bij het CB geweest en daar vertelden ze mij dat er nu onderzoeken hebben aangetoont dat je bij kindjes die kans hebben op allergieen en eczeem juist vroeg (lees met 4 maanden) moet beginnen met groente en fruithapjes zodat de darmpjes snel worden blootgesteld aan voedsel en dus ook sneller kunnen wennen daaraan. Ook HA voeding zou niet meer hoeven en zelfs over een poosje uit de handel gaan.

Klopt dit allemaal? Mij zoontje van 6 weken krijgt HA voeding omdat mijn vriend heel veel allergieen heeft en eczeem. Volgens het CB kunnen we rustig langzaam overstappen naar normale voeding.

Bij mijn andere zoontje van 3,5 jaar hebben alleen maar 6 maanden HA melk gegeven en zijn we pas daarna overgestapt op vast voedsel. Eerder was toen uit den boze.

Kunnen we nu overstappen naar gewone friso voeding ipv HA voeding?

Wat veranderen de inzichten toch elke keer weer, verbazingswekkend is dat soms.

Alvast bedankt,
    Nataly

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

We weten dat de richtlijnen gaan veranderen (verwachting is jan 2013), echter vooralsnog volgen wij de huidige landelijke richtlijn. Dus wel het advies om HA te geven.
    Mocht de richtlijn veranderen, dan zullen wij ook ons advies aanpassen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina