hoi, Mijn zoon glenn is nu 7 maanden en is vanaf een week erg aan het klieren tijdens de fles voedingen! Zijn schema is nu: 7.00 180/6 1 schepje nutriton (gaat niet op) 10.00 half potje fruit met een halve liga er door 12.00 180/6 1 schepje nutriton (gaat niet op) 14.00 50 cc diksap 16.00 180/6 1 schepje nutriton /gaat niet op) 18.00 half potje groenten 22.00 180/6 + 3 scheppen rijstebloem Gaat ook niet op hij eet zijn fruit en groenten altijd helemaal op en heb het idee dat ie best meer lust is het een idee om de ochtend te beginnen met een papfles,meer fruit fles van 12 uur verlaten en die van 4 uur te laten vervallen of krijgt glenn dan niet genoeg binnen? groetjes lianne
Hallo Lianne, Een kindje van 7 mnd gaat steeds meer over op vast voedsel. De hoeveelheid melk in het voedingspatroon wordt langzaam minder. Je zoontje krijgt 4 flessen van 200 ml met een schepje nutriton, die gaan niet op. Hoeveel drinkt hij er ongeveer van? Is het nog nodig om nutriton toe te voegen aan de melk? Nutriton is een vezel en geeft een verzadigd gevoel. Een hoeveelheid opvolgemelk van ongeveer 700 ml per dag is voor nu voldoende voor je zoontje. Je kunt 3 flessen (210 water/7 schepje) geven en de hoeveelheden fruit en groenten kunnen uitbreiden. Als hij meer behoefte heeft aan vast voedsel kun je de fles van 12.00 u vervangen door een klein bekertje melk met een sneetje bruin brood (niet te vers, besmeerd met margarine en beleg). Bij de leeftijd van ongeveer 8 mnd is 600 ml opvolgmelk voldoende. Groeten, Astrid
Hoi astrid, ik ben al begonnen met een fles eraf te halen. glenn's schema is nu: 7.00 180/6 met 3 schepjes rijstebloem 11.00 fruit met liga 14.00 180/6 1 schepje nutriton 16.00 berenkoekje met diksap 18.00 groentenhap 22.00 210/7 met rijstebloem. ik ga nu idd ook brood proberen en dat flesje melk bedoel je daar gewone melk mee of opvolg melk? bedankt alvast voor de tips. groetjes lianne