Hallo, Op 13 augustus van dit jaar heb ik na 8 weken een MK gehad. Na precies 28 dagen werd ik ongesteld waarbij ik veel bloed verloor. Voor mijn MK had ik een cyclus van 24 dagen, echter nu na 30 dagen ben ik nog steeds niet ongesteld. Wel heb ik de afgelopen dagen 2 keer een heel klein drupje bloed verloren en voel het een beetje zeurend. Ik heb volgens mijn temperatuurmeting een eisprong gehad en mijn temperatuur is sindsdien nog steeds rond de 37gr. Ik heb een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ik ben erg onzeker en vraag me af of het wel goed komt als ik probeer zwanger te raken voor ik weer een normale ongesteldheid heb gehad. De maand voor ik zwanger werd had ik ook een cyclus van maar 2 dagen, dus vandaar mijn angst dat wanneer ik wel zwanger zal worden komende maand dit weer in een miskraam zal eindigen. Ik hoop dat jullie me met jullie antwoord een beetje rust kunnen geven. Alvast hartstikke bedankt. Monique
Hoi Monique, Je hebt na een miskraam meteen weer groen licht om zwanger te worden. Maar door een miskraam is ook je cylus wat ontregeld, het zou dus wat korter of langer kunnen duren. Dit heeft geen invloed op het wel of niet zwanger worden. Alleen is niet altijd even duidelijk wanner je vruchtbaar bent. De maand voor je zwanger was, had je een cyclus van twee dagen. Ik denk dat je een menstruatie bedoelt. Dit heeft geen invloed op het wel of neit goed zitten van een zwangerschap. Ik kan me wel voorstellen dat je je daar zorgen overmaakt. Je hebt deze ervaring meegekregen en zeker de eerstkomende periode als je zwanger bent is heel erg spannend. Praat daar veel over, bij veel ongerustheid bel je je verloskundige. En ik hoop voor je dat je bijtijds een echo krijgt, dit wordt vaak gedaan. Maar ook dit geeft geen garantie. Het blijft dus afwachten. Voor nu, ik zou het afwachten, mocht je niet ongesteld worden en de test is wederom negatief dan zou ik je adviseren om langs de huisarts te gaan. De tijd voordat je naar de huisarts kan/moet, is persoonlijk. Blijf je zoveel vragen en onzekerheden houden, bel dan gewoon eens op. heel veel sterkte en hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling. groetjs, Japke