Juist groot of klein leeftijdsverschil?

Discussion in 'Zwanger worden' started by baby90, Jan 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    14-15 maanden ertussen, bewust gekozen. Vind het leuk als ze met elkaar op kunnen trekken.

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik heb altijd gezegd dat ik niet meer dan 3 jaar tussen onze kindjes wilde hebben. Omdat het me leuk leek dat ze samen konden opgroeien.
    Helaas liep het allemaal niet zoals ik had verwacht, zoals wel vaker in het leven. Er kwam een scheiding. Een nieuwe man. En nu een nieuwe zwangerschap. Onze jongens zijn 7 en 6 als ons kleintje in september word geboren.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Hier bewust gekozen voor een klein leeftijdsverschil. Onze dochter zal 16 maanden zijn als haar zusje wordt geboren. Het lijkt me erg pittig, maar ook heel leuk.

4. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

Apr 16, 2015
    192
    10
    18
    Ik wilde "vroeger" altijd een klein leeftijds verschil. 2 jaar tussen elk leek me heel leuk, helaas heb je dat niet altijd voor t zeggen
    Ik ben net mijn huisige partner aan mijn 2de (zijn 1se) begonnen toen mijn zoon 3 was hij is 5 als zijn zusje komt. Dit lijkt me ook best lekker als de een op school zit en ik dus alle tijd heb voor de baby

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hier ook een klein leeftijdsverschil.
    Tussen nummer 1 & 2 zit 16 maanden, en tussen 2 & 3 zit 18 maanden.

Nadeel is dat het af en toe erg druk is en dat er momenteel twee jongetjes volop in de peuterpubertijd zitten.

Voordelen zijn dat ze leuk spelen samen, zitten in dezelfde fase, slapen allemaal 's middags nog en hoef niet met een baby naar school/zwemmen etc te slepen.

Bevalt erg goed dus :)

6. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,187
    426
    83
    Female
    Brabant
    Minimaal 13 jaar, zie banner... Erg jong zwanger geraakt van mijn zoon, relatie ging voorbij en eerst alleen gezorgd voor hem. Pas 5 jaar terug huidige vriend leren kennen en nu zijn we er klaar voor om (weer) mama en papa te worden. Ik vind het ergens wel jammer dat er zo'n groot leeftijdsverschil is, maar soms lopen de dingen anders dan je wilt

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Hier zal het leeftijdsverschil ongeveer 1,5 jaar zijn.
    Aangezien het bijna een jaar duurde voor ik zwanger was van onze dochter, wilden we nu niet te lang wachten. Het kon weer een jaar duren of zelfs langer, en we wilden niet een te groot leeftijdsverschil. Maar we raakten direct zwanger. Het zal druk zijn maar ik vind het prima zo

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Onze kinderen schelen 1,5 jaar. Bij onze zoon duurde het 2,5 jaar voor ik zwanger werd (pcos). We liepen al bij een gyneacoloog maar ik ben toch spontaan zwanger geraakt. Daardoor durfde ik geen anticonceptie te gebruiken omdat ik bang was dat het dan weer allemaal lang zou duren dus hadden we besloten om te kijken waar het schip strandt. We hadden er rekening mee gehouden dat het lang kon duren of zelfs helemaal niet meer. Na 9 maanden waren we dus best verrast dat het zo snel gelukt was.
    Wij zijn er heel blij mee en vinden het een groot voordeel. Soms is het wel lastig maar wij vinden het fijn dat we in 1x doorgaan zeg maar.
    We hebben ook geen kinderwens meer dus voor ons is het helemaal perfect!
    De voordelen:
    -De oudste gaat nog niet naar school. Onze zoon gaat nu wel 4 middagen naar de psz maar dat is goed te doen.
    -Je zit nog in de luierfase.
    -Ze groeien vrijwel gelijk op. Ondanks dat onze dochter nog maar 7 maanden is zijn ze helemaal gek op elkaar. Ze slapen samen op een kamer en onze zoon wil altijd tegelijk slapen. Laatst had ik hem smiddags op bed gedaan en na 45 minuten sliep hij nog niet (ook niet aan het huilen) en bracht ik onze dochter ook naar bed en toen hebben ze samen 2 uur lang geslapen.
    -ze zullen redelijk tegelijk met school beginnen.

Nadelen:
    - het is allemaal zo'n gesleep met 2 kleintjes.
    Verder kan ik geen nadelen bedenken.

9. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Nou hier zal als het mij gegund is er ruim 8 jaar leeftijdsverschil tussen zitten.

Mijn zoontje is in september 7 geworden en ben sinds kort gestopt met de pil.

Al die jaren wilde ik geen 2e kind maar ik ben helemaal omgeturnd en zou graag nog een kindje willen dus hopelijk is het snel raak.

Dus ja vandaar het grote leeftijdsverschil want ik had nooit meer rammelende eierstokken en zag alleen maar beren op de weg bij 2 kinderen maar toch jaren later zie ik het helemaal zitten.

10. JoLiRe

JoLiRe Lid

Jan 27, 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic!

Tussen mijn dochter en zoon zit ruim 3,5 jaar..
    en wanneer nummer 3 komt zit er weer 5 jaar tussen!

Niet speciaal zo 'gepland" onze zoon was een geweldige verrassing, aangezien ik gewoon aan de pil was...
    Daarna waren we gelukkig met z'n drietjes. Echter een paar maanden geleden, begon het toch weer te kriebelen, bij mijn man en bij mij...
    en waarom niet proberen? Onze kinderen zouden het geweldig vinden nog een broertje of zusje.....

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wij hebben er bewust weer voor gekozen om redelijk snel voor een tweede te gaan. De eerste heeft ruim 2 jaar op zich laten wachten en we hadden er dus rekening mee gehouden dat het nu weer een tijdje zou gaan duren.
    Het kriebelde alweer vrij snel na de bevalling, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Toch gewacht, omdat ik nog last had/heb van mijn bekken.

We hadden een afspraak staan in januari bij de gyn, om dus weer voor een tweede te gaan. Mijn zoontje zou dan net 1 zijn.
    Vanaf oktober hebben we de condooms de deur uit gedaan. Als ik zwanger zou raken zou het prima zijn, maar we hadden nooit verwacht dat dat zou gebeuren. Begin december bleek ik toch al zwanger :$ dus er is geen gyn traject aan te pas gekomen!
    Er zit straks zo'n 19 maanden tussen beide kindjes.

12. Humava

Humava Niet meer actief

Tussen onze eerste en tweede zitten 21 maanden. Ik vond het begin wel pittig. De jongste was een erg bewerkelijke baby. Nu sinds 15 maanden is hij rustiger en slaapt hij goed. Maar ik wilde wel graag maximaal 2 jaar tussen de eerste en tweede. Wij gaan waarschijnlijk juni/juli voor een 3e als ik dan weer binnen 4 rondes zwanger zou zijn zit er ruim 4,5 jaar tussen de oudste en jongste en bijna 3 jaar tussen de middelste en jongste. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren mocht het ons gegund zijn.

13. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Hier zit er precies 15 maanden tussen de oudste en de middelste. Was bewust. Oudste was een hele makkelijke baby. Ze trekken echt samen op nu. Tussen de middelste en de jongste zullen 21/22 maanden gaan zitten. Hij is in het eerste jaar heel erg vaak ziek geweest, wat erg pittig was. Vandaar dat er nu iets langer tussen zit. Tussen de oudste en de jongste zal precies 3 jaar zitten. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn maar kijk er zeker naar uit!

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    2,015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hier bewust gekozen om iets meer verschil in leeftijd te hebben. Zijn toen mijn dochter 2,5 was begonnen voor een tweede. Alleen duurde het allemaal wat langer.
    En nu zit er dus dadelijk bijna 7 jaar en 8 maanden tussen.

15. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Tussen mijn dochters zit er iets meer dan 3 jaar verschil. Ik vond het fijn dat de oudste al naar school ging en ik zo mijn rust kon nemen tijdens de zwangerschap en ook toen de jongste geboren was. Echt bewust gepland was het niet. Op het moment dat het weer bij beiden begon te kriebelen zijn we ervoor gegaan.

Nu vind ik het wel iets zwaarder omdat de oudste zo verschrikkelijk druk is en de jongste de grenzen aan het opzoeken is. De oudste is om 5 uur 's ochtends wakker en de jongste spookt 's nachts soms. Maar ze slapen wel allebei 's middags nog :) Ik heb soms het gevoel dat ik heel de dag aan het rondrennen ben achter een kleuter en dreumes aan.

Toch is het ook heel erg genieten als ze samen spelen of de slappe lach hebben in de auto. Na een dag opvang en school zijn ze niet weg te krijgen bij elkaar, zo blij zijn ze om elkaar te zien.

16. water27

water27 Fanatiek lid

Jan 11, 2013
    2,733
    189
    63
    Als ik had kunnen kiezen zat er twee jaar tussen. Maar we zijn al bijna een jaar verder en het heeft nog niet mogen gebeuren helaas. Dus er zit nu zeker 3 jaar tussen en misschien wel meer.
    Dus tip.. Begin op tijd want je weet nooit hoelang het duurt!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hier niet bewust een keuze, mijn zoon is al 6 en als we nu voor nog een 2e zouden gaan zal er dus 6 jaar tussen zitten.
    Dat vind ik soms echt lastig en ook om die keuze te maken om nog voor een 2e te gaan.
    In mijn hart wil ik het heel graag, maar verstandelijk kom ik maar niet tot een goede keuze:(
    Achteraf had ik er graag weinig tijd tussen gehad, maar dat gaat dus niet meer...

18. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Ik had rond de 2 jaar leeftijdverschil wel leuk gevonden, vooral ook voor m'n dochter voor later, maar ja helaas valt er weinig te plannen wat dat betreft... Dat hebben we zelf niet in de hand!

19. Icecube

Icecube Actief lid

Jun 29, 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    8 maanden:$ dat is best wel heel snel, is de 2e eerder geboren? Ik moest de eerste 2 maanden nog niet aan sex denken hoor..

20. Wilsy

Wilsy Actief lid

Jan 9, 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Hier een klein leeftijdsverschil van ongeveer 17 maanden. Bewust voor gekozen om de volgende redenen:

- We zitten nu nog in de luiers dus het is geen enorme omschakeling als nr. 2 komt
    - Kindjes groeien samen op (hebben zowel man als ik gemist)
    - Oudste slaapt nog tussen de middag
    - Oudste is nog niet aan het peuterpuberen of jaloers
    - We zijn jong ouders geworden, nu snel een tweede zodat ikzelf, als de kids naar school gaan, weer verder kan waar ik gebleven was (studie en carrière)

Qua zwangerschap vind ik het ideaal op deze manier. Kan zelf veel rust nemen enzo.
    Of ik het straks, als de kleine er is, nog steeds ideaal vind is nog maar de vraag natuurlijk :)

Share This Page