Hoi dames, Het reeds bestaande topic hierrond is al zover gevorderd dat ik graag een nieuw opricht. Wie heeft er recent een vroege miskraam verwerkt gekregen en voor wie was dit het eerste kindje? Wie is ook nog wachtende op de eerste maandstonden? Wie is nog aan het worstelen met bloedverlies na de mK/curretage? Voor wie lijkt een nieuw kindje heel ver weg? Wie heeft er ook steun nodig van lotgenoten? Laat je horen! Mijn situatie : na 9 maanden oefenen waren we eindelijk zwanger van ons eerste. Bruinverlies en daarna bloedverlies in men prille zwangerschap wees uit dat het mis was. Op 6.5 wkn bleek dat het vruchtzakje gestopt was met groeien op 4 weken. Tegen alle verwachtingen in kwam het er niet vanzelf af en heb ik op 23 okt vooralsnog een curretage moeten laten ondergaan. Een nieuw beebje lijkt me ten vroegste 2010 nu ff op men plooien komen. Wie kletst er mee? knuff
Ik zit in een soortgelijke situatie net als jij! Mijn curettage was op 21 oktober. De situatie was als volgt: Wij kregen een vroege echo met 8 wkn, daar waren twee kindjes op te zien waarvan er 1 niet door gegroeid was. Daar was ik een paar dagen van slag van! Ben zelf de helft van een tweeling en er speelde kort daarvoor nog iets heftigs in de familie! Het andere kindje leek wel goed te zijn, het hartje klopte , was een paar dagen kleiner, maar daar maakt ik mij geen zorgen om. Dat was bij mijn eerste dochter ook zo, daar scheelde het zelfs een week! De 12 wkn echo kwam dichterbij en ik voelde onverklaarbare onzekerheid, wilde persee niet alleen! Daar kwam mijn nachtmerrie uit ook het tweede kindje was niet meer in leven. Ik heb voor mijn gevoel minuten lang naar een levenloos lichaampje liggen kijken, zoekend naar het kloppende hartje! Dat beeld vergeet ik nooit meer. En voor ik het wist stond ik met de afspraak voor de curettage in mijn handen! Maar ik neem aan dat jij ook 1 menstruatie af moet wachten en daarna pas weer zwanger mag worden. Wanneer heb jij je controle afspraak? Ik op 8 december. Eigenlijk hoop ik dat het allemaal weer snel op gang komt. Een eventuele volgende zwangerschap zal toch onzeker zijn wanneer die ook komt! Groetjes
Hey Tamar Ben idd nu wachtende voor men menstruatie al ben ik al blij dat het bloedverlies nu eindelijk aan het minderen is. Gyn zei dat ze erdoor zullen komen na 6 a 8 weken en we er dan terug voor mogen gaan. Ik hoef geen extra check.. Weet ook niet waarom, ik vermoed dat hij ervan uit gaat dat als men menstruatie er is, alles werkt.. Hij heeft ook uitzonderlijk met echo gecurreteerd omdat hij er zelf niet aanuit kon dat het vruchtzakje van zulke kleine grootte er niet vanzelf afkwam, zelfs niet met pillen. Dus nu wachten geblazen maar ik zit er niets mee in. Het zijn zo een stressy weken geweest. Eerst bruinverlies in men prille zwangerschap, dan bloedverlies, dan de mk, dan het wachten opdat het eraf kwam, dan het niet eraf komen, dan het wachten op curretage, dan herstellen van curretage pfff Viel jouw curretage wat mee? Bij mij ging het al bij al alleen ben ik giga bang voor ziekenhuizen, baxters... Baxter deed zoals verwacht heel pijn en ik bleef nogal veel bloeden na ontwaken waardoor ik extra spuitje kreeg om men baarmoedermond sneller te doen sluiten. Was je snel zwanger van je eerste kindje? xxx
Hoi, hoi, Waarschijnlijk heb je geen echo omdat hij het al gezien heeft met de echo dat het schoon is. Bij mij wordt dat na 6 weken gedaan. Die stress herken ik helemaal en nog ben ik niet helemaal mezelf. Ik vond de ingreep lichamelijk heel erg meevallen, heb niet veel pijn gehad en weinig bloedverlies, alhoewel dat nog niet helemaal voorbij is. Wat ik niet begrijp is een baxter, wat is dat? Ik ben niet bang voor ziekenhuizen, maar ik kom er liever niet natuurlijk! Bij ons eerste kindje waren we na 3 maanden zwanger en bij deze miskraam in de eerste ronde! Daar stond ik helemaal versteld van..... Ik hoop maar dat we het allemaal snel een plekje kunnen geven en verder kunnen. Ben jij alweer aan het werk. Ik heb van de week weer gewerkt en merkte dat dat me ook weer goed deed. Ik heb begrepen dat he helft van alle zwangerschappen in een miskraam eindigt, dus grote kans dat een volgende zwangerschap goed gaat! Ik denk wel dat we de eerste 12 weken wel heel onzeker zullen zijn. Gr
Ah baxter is infuus( ik ben vlaams ). Ik ben nog een weekje thuis van het werk en ga volgende week nog enkele daagjes en dan verlofje luxemburg. Sinds gisteren ben ik pas echt rustig omdat ik tot dan nog bloedverlies had en helemaal nog in de stress. Dus ik geniet nu pas van het thuiszitten maar zal wel blij zijn teurg onder de mensen te zijn. Amai dat gaat snel bij jou en dat is wel goed! Voor deze eerste zwangerschap hebben we 9 rondes moeten proberen en dat vond ik al lang genoeg.. Ik denk idd ook dat we toch minder gerust gaan zijn de eerste maanden, zeker omdat bij mij een teken bruinverlies was. Ik denk dat ik vaak naar het wc zal hollen.. Ja het komt idd vaak voor, ik ken wel enkele mensen rond mij dit het ook hadden, een mk. Maar van onze vriendenkring en van onze hele familie lijk ik de enige..en dan voel je je wel wat lonely dikke kus
Ik dacht idd al dat je vlaams was....! Maar nu is het duidelijk, die infusen zijn inderdaad behoorlijk en het deed bij mij ook best pijn. Fijn dat je nog even thuis bent, lekker op vakantie, ik ben jaloers! Kan je even je zinnen verzetten.... 9 maanden proberen zegt niks over de een volgende keer, je lichaam weet nu wel wat er moet gebeuren, vaak hoor je dat een tweede zwangerschap sneller raak is. Misschien is dit wel een fabeltje, maar het geeft moed! Volgens mij is alles binnen een jaar "normaal"! In mijn familie komt het ook niet echt vaak voor hoor. Nu maar hopen dat het eenmalig was. Ik heb gister foliumzuur gekocht, nu zag ik dat dat 0,4 mg was en voorheen had ik 0,5 mg. Die laatste kwam bij de apotheek vandaan en die andere bi de drogist! Gek he, zou het uitmaken denk je? Groetjes
Oei dat weet ik niet. Ik denk dat het zowieso goed is het bij te nemen, wat de hoeveelheid ook is. Ze zeggen zelfs dat als je voldoende groenten en fruit eet, je die extra ook niet nodig hebt. Maar ik neem het al vanaf ik ben gestopt met men pil. Jee in het begin zo heel fier de apotheek binnen stappen van 'foliumzuur om zwanger te raken" en nu vind ik het helemaal niet zo spannend meer Op zich is het nu even rusten, men bloedverlies is eindelijk weg, men bruinverlies bijna(na 6 weken dacht ik dat dat nooit zou gebeuren). Nu ist 6 tot 8 weken wachten. Dus ik kijk nu vooral uit naar onze twee daagjes Luxemburg, ons weekje costa rica en de feestdagen en vanaf 2010 weer met nieuwe frisse moed ertegenaan! XX
Dat bruinverlies houdt bij mij nog steeds aan....Het is nu bijna 2 wkn geleden..... In ieder geval heel veel plezier op vakantie! Ik ga zo met dochterlief naar de kapper dus ik hou het even kort.... Gr