Hoi meiden, Zaterdag hebben we voor Ayla Cinababy druppels van VSM gehaald. Ze had niet extreem veel last van krampjes, maar wel wat en het leek me fijn voor haar om haar ervan af te helpen. Nu zijn we zaterdag dus met die druppels begonnen, maar ik heb nu het idee dat ze juist meer huilt dan voordat we ze gebruikte. Het lijkt wel alsof ze ineens meer moeite met poepen heeft. Ze loopt helemaal rood aan (is altijd wel zo, maar goed...) en je ziet dat ze zich echt een bult perst, maar niet altijd met resultaat. Haar ontlasting lijkt ook wat compacter dan voordat we begonnen met de druppels. Zijn er misschien meiden die dit herkennen? Waarbij de de ontlasting dus compacter werd door het gebruik van de druppels en het poepen dus moeilijker? gr. mermaid
Ik heb zelf nooit cinababy gebruikt maar wel infacol dus ik kan er weinig over zeggen. Je zou wel eens de flessen van dr. browns kunnen proberen, bij Vigo hielpen de flessen goed tegen krampjes, lucht inslikken, te snel drinken etc. zie Dr. Browns voor info. De grotere etos-zaken verkopen die flessen. Succes!
Ik heb dan infacol gebruikt maar wat je schrijft komt me wel bekend voor. Ik ben er inmiddels mee gestopt sinds 2 dagen maar er is helaas nog niets verandert. Sinds ik met infacol begonnen was was poepen ineens erg moeilijk (nu maar 1 x gepoept in bijna twee weken tijd..) en de hele dag lijkt ze te persen (rood hoofd, kreunen..) maar er komt niets... Ik wacht het nog even af maar ga anders echt naar de huisarts want ze heeft er echt moeite mee en last van. Ik ga niet meer vna die troep gebruiken, dat weet ik wel.... Heb al eens op internet gelezen dat het de darmen stil kan leggen dus ben er echt voorzichtig mee en dus meteen gestopt toen ik zag dat ze er echt last van had. Bij het CB zeggen ze dat het normaal is dat ze met BV minder poepen en soms een hele tijd niet poepen, maar dat persen en last ervan hebben lijkt mij niet zo normaal...
komt bekend voor. Twee weken geleden cinababy gebruikt en vond dat meneertje er alleen maar onrustig van sliep, wat huilerig in zijn slaap. heb het vandaag toevallig weer gebruikt en nu huilt hij weer a en toe in zijn slaap en ligt veel te draaien. Ik gebruik het maar niet meer!!!!
hoi hoi ik heb ervaring met allebei zoon 1 vind cinababy erg prettig zoon 2 vind infacol erg fijn en veel baat bij het is logisch dat het moeilijker gaat met poepen. cinababy maakt de darmen wat luier zeg maar.. ik zou anders gewoon infacol proberen succes ermee en van diegene waarban de baby al 2 weken niet gepoept heeft ok ok ik weet dat het mag maar ik vind 1 week echt de max.. eeen vriendin van me had hetzelfde probleem en die deed 3 druppels, zonnebloem olie in de fles
Hier werkte infacol erg stoppend en had hij erg veel baat bij de cinababy. Wat je kan gebruiken bij moeilijk poepen is kindicol van vsm, dit leg de darmen niet stil ofzo maar zorgt voor meer vocht opname in de darmen. Wat olie ( zonne of olijf) kan idd ook helpen wat ik vaak ook deed was 10 of 20 cc extra water in de fles ( moeten ze wel de fles leegdrinken anders heeft het geen effect). 3 theelepeltjes verse sinasappelsap kan ook helpen. Groetjes Kim
Hier werkt cinababy juist heel goed en de krampjes zijn zo goed als weg en ze poept gewoon erg goed! Tja ik denk dat elk kind anders reageert, bij de een werkt dit goed en bij de ander weer dat. Als dit aanhoud zou ik er toch wel mee stoppen en misschien wat anders proberen, maar als ze niet zoveel last heeft van krampjes zou ik denk ik helemaal niets gebruiken!
Ik geef borstvoeding dus meer in de fles of olie erin dat gaat allemaal niet. Verse sinaasappelsap bij een kindje van 6 weken lijkt me ook niet alles? Zal morgen eens kijken voor kindicol. Bedankt.
Dank voor de reacties meiden. Ik kijk het in ieder geval nog even aan. Soms zou het wel makkelijk zijn als die kleintjes konden praten hè. @ Puppy: Ik wilde sowieso al overstappen op een andere fles. Ik heb nu de Avent flessen, maar ze drinkt bij tijd en wijlen zo ontzettend gulzig, dat ze net aan 15 min over een fles van 120+4 doet en dat is al mét een pauze en een boertje laten. Ik zal eens kijken naar die link die je gaf. Dank!
Wij hebben dezelfde ervaring maar dan met Infacol. Ik lees overal dat het zo geweldig werkt, nou bij ons kreeg Irem er alleen maar meer krampjes van, ze duurden langer en waren veel heftiger. 2 keer meerderen dagen geprobeerd, maar het werkte dus echt averechts. Nu met niets gaat het beter dan met Infacol.