Okee, laatste mutsen vraag ik zit mezelf soms echt helemaal gek te maken, vreselijk! Dat moeten de hormonen zijn, maar ik kan echt mezelf niet meer tot bedaren brengen. Ik maak me de hele zwangerschap al erg veel zorgen, en nu heb ik me weer wat in m'n hoofd gehaald. Mijn baby beweegt prima, maar is het drukst wanneer ik zit of sta. Zodra ik op de bank ga liggen, of in bed, is het meestal afgelopen met de pret. Ik lig altijd op m'n linker zijde, want rechts gaat op de één of andere manier niet ivm pijn. De voetjes van m'n baby liggen ook meer naar links meestal dus te ver doorliggen geeft vaak wel iets van een reactie. Okee, wat ik me dus in m'n hoofd heb gehaald, kan het ook zijn dat de baby in de verdrukking ligt en daarom minder beweegt als ik lig? Of neemt de baby zijn ruimte wel? Durf het bijna niet toe te geven want het is haast te stom voor woorden, maar ik ben soms bang dat hij het moelijk heeft van binnen door mijn slaaphouding. Maar dat kan niet, toch? Iemand die me gerust kan stellen, pffft...
Ik ben geen expert, maar ik denk dat sommige baby's slapen juist als de moeder aan het lopen is (door het schommelen) en wakker worden als de moeder gaat liggen, terwijl het bij andere baby's weer net andersom is Geen peil op te trekken denk ik De baby neemt echt zijn of haar ruimte wel hoor, er zijn vrouwen die tot het einde toe op hun buik slapen bijvoorbeeld en volgens de vk's kan dat helemaal geen kwaad. En..hoe verder je in de zwangerschap bent, hoe groter het kindje en hoe minder ruimte er is om op en neer te gaan springen natuurlijk! Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, hoor! Maarre...gewoon vragen aan je vk, die kan je het beste gerust stellen Ik denk altijd maar: zij hebben er voor geleerd en ik niet, dus domme vragen bestaan niet
Wel korter zwanger als jou, maar lijkt net of ik mijn verhaal lees. Wanneer ik heel druk bezig ben met huishouden oid is het een ware disco in mijn buik. Wanneer ik ga zitten en rustig aan mijn kopje thee zit: Bam rust! Af en toe krijg ik wel een por, maar daar is het ook mee gezegd Lijkt net of alles ook veranderd, doe nu tenminste s'nachts een oog dicht en overdag wanneer ik druk ben dan heeft beeb haar/zijn discopartijtje. Kwa ruimte hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor ook niet tijdens zitten of liggen op je zij, het vind zijn/haar plekje wel. Ook ik heb vrijdag de gynaecoloog gebeld of het wel klopte, ik werd gelukkig gerust gesteld. Ach ja ik denk maar zo beter een x teveel gebeld als 1 x te weinig.
Ik zit ook op 35 weken en mijn kleine is ook druk wanneer ik druk ben en slaapt wanneer ik ook slaap... Ik maak me er niet druk om, want met de kleine is alles in orde. Ik ben er al lang blij mee, want zij is er dan niet de oorzaak van dat ik wakker lig hahaha
Dit stelt me toch gerust hoor! Overal lees je dat je je baby bij het slapen gaan veel voelt en in rust.. Nou, dit weekend nogal erg veel gelegen en rust ivm griepje, maar dan voel ik de baby stukken nu minder dan wanneer ik actief ben. T lijkt hier wel alsof de baby zijn ritme aanpast aan die van mij ik druk, hij druk, ik rustig hij ook. Klinkt ook ideaal, maar maakte me toch wat zorgen om de stille nachten, en hij neemt ook alle tijd om op gang te komen in de ochtend. Echt precies z'n moeder, haha Thx voor de geruststelling! Fijn een forum Morgen naar verlos, dan kan ik het nog wel ff aankaarten.