Hoi meiden, Ben bijna 19 wkn zwanger en had vanochtend opeens bloedverlies. Helder rood. Schrok me rot. Heb de vk al gesproken en moet vanm weer terugbellen of het aanhoud. Heb na m'n eerste plas geen bloed meer gezien maar vind het toch wel eng. Heb verder geen krampen of buikpijn. Zijn er meerdere die bloedverlies in het tweede trimester of zelfs het derde trimester hebben gehad? En wat was de reden van het bloedverlies?
Ik heb tot 16 weken regelmatig klein beetje bloed verloren. Was ook elke keer schrikken. Bij inwendig onderzoek constateerden ze een klein bloedpropje in de baarmoederhals. Daar kwam waarschijnlijk het bloed vandaan. Nu nergens last meer van. Het kan ook een gesprongen adertje zijn omdat alles beter doorbloed is. Belangrijk is idd dat het niet aanhoudt. Niet schrikken als je nog een beetje bruin (oud) bloed verliest. Kan daarna nog even voorkomen. Zolang je geen buikpijn/rugpijn/krampen hebt, zal het wel meevallen. Wel goed in de gaten houden natuurlijk. Succes! Hoop voor je dat het hierbij blijft.
Bedankt voor de reacties. Tot nu toe geen bloed meer gezien gelukkig. Beetje bruin verlies idd. En geen sex gehad. Dat vroeg de vk ook al. Wel druke dagen achter de rug en veel m'n dochter gedragen dus misschien toch te veel gedaan de laatste dagen. Ik hoop dat dat het is.
Gisteren is de vk nog geweest. Hartje geluisterd. Klonk allemaal goed. Ze beweegt ook goed en geen bloed meer gezien gelukkig!
ik ook bij mijn dochtertje vanaf de 9e week tm de 28e week meerdere keren pw bloedverlies gehad. Bij mij kwam het doordat ik een voorliggende placenta had en toen ik 28 weken zwanger was en weer bloedverlies had zei de gyn, als het nu weer gebeurd gaan we haar halen. Nou volgens mij heeft ze het gehoord, want heb geen bloedverlies meer gehad en een paar weekjes later was ook de placenta weggetrokken gelukkig. Maar het was wel elke keer schrikken ja. Sterkte ermee.
Hier ook gehad regelmatig aan de ctg gelegd daarna uiteindelijk bleek bm slijmvlies wat naar buiten te komen en als ik drukke dag had gehad of veel gelopen dan sprongen daar adertjes.. Toen rustiger aan gaan doen en verdween ook t bloedverlies
Bedankt voor jullie reacties! Ik let er nu ook echt op dat ik rustiger aan doe en zo min mogelijk m'n dochter til. Ik denk dat ik die dag idd te veel gedaan had. En dan wordt je weer even terug op je plek gezet. Fijne jaarwisseling allemaal!!
Ik heb bij 14, 16, 17 weken een bloeding gehad. Had wel placenta aan de voorkant, maar niet voor de uitgang. En bij 32 weken nog een flinke bloeding waarvoor 4 dagen opname. Nooit achter gekomen wat de reden was. maar wel een kerngezond meisje gekregen gelukkig! Maar ondanks dat ik altijd heel positief probeerde te blijven was het toch echt wel schrikken om helder bloed te verliezen. Doe rustig aan en hopelijk blijft het weg.