hallo, ik had even een vraagje mijn dochter is bijna 6 maanden moet je dan nummer 2 gaan geven van flesvoedding ze drinkt nu 5x 180/6. is opvolgmelk gewoon het zelfde?. en moet er dan een andere speen op de fles? ze heeft nu eeb 1,2,3 speen. eb als ik het goed heb mag ze dan ook brood gaan eten. maar is dat dan vervangens voor een fles? pff lastig allemaal. kunnen jullie misschien vertellen wat ik allemaal moet veranderen als ze straks 6 maanden is? ze eet nu af en toe al een paar hapjes groente en fruit
Geleidelijk aan overgaan op opvolgmelk. Ze zal misschien nog hetzelfde hiervan nodig hebben, maar de max voor opvolgmelk is 800 ml. Verder ga je rustig door met bijvoeden, qua brood kan je eens een korstje proberen en zien hoe dat gaat. Het is heel normaal dat ze nog 5 keer een fles nodig heeft. Als ze genoeg gaat eten van de bijvoeding, gaat ze een fles laten vervallen. Dit doet ze helemaal zelf, daar hoef je niets voor te regelen.
okee dankjewel. en wat bedoel je precies met geleidelijk overgaan? steeds één flesje vervangen door opvolg melk?
Ik weet niet precies hoe dat gaat met introduceren van opvolgmelk, maar ik denk dat je inderdaad steeds 1 flesje vervangt.
Ik lees ff mee, mijn dochter is volgende maand 6 maanden, ik zat met ongeveer dezelfde vragen scheelt weer een topic
Wij hebben met 6 maanden een pak opvolgmelk gekocht. We hadden nog standaard 1 in de kast. De eerste tijd hebben we dit nog gemengd.. 3/3, 4/2, 5/1 .. en toen nummer 1 op was was hij helemaal over.. nergens last van gehad
wij hebben toen nr 1 op was direkt 2 gegeven zonder problemen. je hoeft geen andere speen te gebruiken. je mag beginnen met brood geven, probeer eerst een broodkorst, gaat dat goed dan kan je stukjes brood geven. wij hebben dit schema, misschien helpt het je wat op weg. 07:00 fles 180+6 09:30 fruit 12:00 brood daarna 150+5 15:00 fles 180+6 17:00 groente 19:00 fles 180+6
Je begint met het aanbieden van meer vast voedsel, dus groente en fruit. Je kunt ook een fles vervangen door een bord pap. Je kind gaat dan geleidelijk aan minder drinken. Je kunt de flessen kleiner maken of een fles minder geven, hangt af van wat je kind wil. Als je dan op 24 scheppen per dag zit begin je met opvolgmelk. Dat mag in 1 keer, dat mag geleidelijk door eerst 1 schep opvolgmelk per fles te doen en dat langzaam op te bouwen.
Wij zijn van de een op de andere dag overgegaan van 1 naar 2 en ook nergens last van gehad! Zelf ben ik eerst met een broodkorst begonnen en sinds een week met een boterham om 11.30 uur. Daarna nog een fles, die hij niet meer helemaal opdrinkt (120/4 of 150/5).
Ik lees even mee ! Onze dochter is ook bijna 6 maanden. Ze eet al groente en fruit. Wij zitten op pepti voeding en krijgen vanaf volgende week donderdag al nummer 2 omdat de 1 ontzettend moeilijk leverbaar is. Ons schema ziet ee nu zo uit: 7:00 180/6 09:30 fruit 12:00 a 12:30 150/5 16:00 150/5 18:00 groente 20:00 a 20:30 180/6 Is dit een beetje een redelijk schema ? En waar zou ik t beste brood kunnen introduceren ?
Wat slapen jullie kindjes al lekker door Mijn zoontje is 5.5 maand en ben ook benieuwd hoe alles gaat. Onsneefje van 7 maanden zit al op 3 flessen... Dat gaat hier echt niet gebeuren. Zitten hier op 2 flessen en nog zeker 4 bv momenten... Komt nml nog 2 a3x in de nacht... Ons schema nu: 7-8 bv 10.30 fruit (sinds vandaag) 12.00 180/6 15.00 groenten 16.00 180/6 19.30 bv eerste x s nacht 100cc papfles,rest bv Ik denk hier gewoon om 12.00uur brood straks (eerst korstje) om 11.30 zodat hij niet al erge trek heb.. Als t goed gaat wat verschuiven naar 12.90 uur. Groenten wellicht naar ons avond eten, rond 18.00 uur..