Hallo, misschien hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt? Maak me gewoon inmiddels echt zorgen en dat heb ik niet zo snel. 3 weken geleden heeft ze donderdag 16 juni een operatie gehad aan de ogen om ze recht te zetten. Ze was aan het spugen van de narcose en het dubbel zien en ze wou die dag niks eten. En ze is sindsdien wit/gelig in het gezicht en snel moe, ze wil sindsdien niet goed eten. De maandag erna werd ik gebeld door de juf, ze was niet goed bij, had blauwe lippen en handen en ze hadden de ambulance was er al bij. Ze rilde en was nat het zweet en is die dag naar het ziekenhuis gebracht, ze had een ontstekingswaarde van 30 dus kon wel een buikgriep zijn, maar ze werd wel gehouden. En zo hebben ze afgewacht tot woensdag, s morgens mocht ze wel naar de speelkamer en was haar waarschijnlijk gewoon te veel. Een virusje samen met die operatie. s middags wou ze slapen, ze was spierwit en de koorts begon te stijgen ondanks pcm. Nog een keer bloed gemeten en toen waren de ontstekingswaarden 325. Toen zijn ze haar toch verder gaan onderzoeken en bleek ze een nierbekkenontsteking te hebben, die maandag dus waarschijnlijk koortsstuipen had veroorzaakt en toen heeft ze 8 dagen een antibiotica infuus gehad. Vorige week woensdag 29-6 was dat klaar. Nou afgelopen woensdag belt de juf weer, ze kreeg haar niet goed wakker en of ik haarmeteen op wou komen halen. Dus de huisarts opgebeld en gevraag wat ik ermee moest. Ja alle kinderen waren wel is moe en ik moest haar maar een uur laten slapen. Ze knapte er idd wat van op en ze ging buiten met haar neefje spelen. Maar haar neefje kwam terug dat Rosalie alleen op de glijbaan ging slapen. Toen gelijk weer de huisarts gebeld en bleek dat haar zuurstof 87 was. Weer opgenomen in het ziekenhuis, de foto van de longen was goed en de ontstekingswaarde was met 9 ook goed. De eerste nacht ging het zuurstof elke keer onder de 85 ondanks zuurstof die ze maximaal kreeg toegediend en de 2e nacht schommelde hij zonder zuurstof rond de 90. Toen ze wakker werd was hij tussen de 90 en 95. Dus mocht ze gisterenmorgen naar huis, want het was dus een luchtweginfectie die ze uit moest zieken en dat kon nu dus zonder zuurstof. Ze leek ook redelijk normaal ondanks dat ze nog wit/gelig was en moe, maar tegelijkertijd hyper van de ventolin, want ze moest 2 pufjes in de 2 uur innemen. Maar vanmorgen had ze het over dat haar buik koud voelde van binnen en wou ze onder de deken. Daarna ging de koorts als volgt: 10.00 - 37,8 11.30 - 38,6 De huisarts gebeld die begreep mijn zorgen en heeft geregeld dat we bij de kinderarts konden komen om half 2. 13.00 - 39 13.45 - 39,1 (in het ziekenhuis) 17.00 - 37,5 (En nog geen paracetamol gegeven vandaag) 19.15 - 38,9 Ze hebben vanmiddag haar bloed nagekeken, was goed zeiden ze. En haar urine nagekeken, het lab belde er over met de zuster, en toen vroegen ze hoe het opgevangen was (met de po een gewassen plas antwoorden wij). O, dan was het goed, dan mocht het wel een beetje vies zijn. En dan was het een virus en moesten ze het thuis uitzieken. Maar dat de koorts dus ook snel zakt en daarna weer stijgt, dat was toen nog niet. Ik maak me echt zorgen en misschien wel onterecht. Maar wat vinden jullie? Bedankt!
Ik vind je zorgen meer dan terecht. Hier zou ik mij ook zeker niet lekker bij voelen. Niet alleen die koorts die zo wisselt, dat kan misschien nog wel, maar met alles wat ze tot nu toe gehad heeft sinds die operatie... Nee dat zou mij niet lekker zitten. Ik heb hier geen ervaring mee zoals je leest. Ik wil je wel veel sterkte en beterschap met je dochter wensen. Goed van je dat je er zo boven op zit. Blijf dit ook zeker doen! Je moedergevoel zit er doorgaans niet naast is mijn ervaring.
Ik heb er ook geen ervaring mee maar het zou mij ook niet goed voelen hoor. Als je het niet vertrouwd, je zeker niet af laten schepen in dit geval. Sterkte en beterschap voor je dochter
Eens! En ik zou laagdrempelig de hap of zelfs het ziekenhuis bellen! Sterkte en beterschap! Hopelijk knapt ze snel op! Hoe oud is je dochter als ik vragen mag?
geen ervaring mee maar wel met zieke kinderen ik heb op gegeven moment geeist dat ze moest blijven in het ziekenhuis want mijn kind was niet in orde toen scheen ze een hevige virus te hebben wat pas is ontdekt na 5 dagen ziekenhuis!!!!! ajb trek aan de bel en ga terug. want dit klopt niet..
Ik vind het terecht dat je je zorgen maakt. Ik zou Door blijven gaan de arts goed op de hoogte te houden. Het KAN natuurlijk zijn dat ze wat zwakker is Door de operatie die ze gehad heeft, maar het kan ook wat anders zijn waar ik zeker achter zou willen komen. Ik vind het heel goed hoe je Tot nu toe hebt gehandeld!! Blijven doen zo zou ik zeggen!
geen ervaring maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat er snel een oorzaak naar voren komt en je dochter snel weer helemaal fit is. Als het niet goed voelt op je strepen blijven staan zoals je het omschrijft zou het mij ook echt niet lekker zitten en zou mijn gevoel zeggen dat er toch iets aan de hand zou zijn
Nee je bent niet overbezorgd. Sta op je strepen hoor, als het je niet lekker zit. Overigens vind ik dat ze je snel naar huis laten gaan. Ik heb veel ervaring met opnames vanwege luchtweginfecties. Hier in het ziekenhuis is het minimaal een nacht boven de 93% saturatie. Mag bij het in slaap vallen even dippen maar langdurig rond de 90 is wel echt rede om zuurstof te geven.
Geen ervaring, maar ik begrijp je ongerustheid heel goed. Er heerst wel vanalles momenteel, heb ik het idee. Veel verkoudheden, buikgriep, e.d.. Bij een verminderde weerstand heb je sneller wat te pakken. Dat koorts zo fluctueerd is wel normaal bij kinderen volgens mij. Sterkte en als je niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken.
Ik zou me ook flink zorgen maken hoor in deze situatie. Blijf vooral aan de bel trekken, je moedergevoel heeft het meestal bij het juiste eind. Ik vind dat de huisarts ook best gemakzuchtig geweest is met zijn 'advies.' Spreek je zorgen uit naar de zorgverleners en sta erop dat ze je serieus nemen. Beter te vaak bellen dan een keer te weinig. Je hebt correct gehandeld. Blijf er bovenop zitten en vooral heel veel sterkte voor jou en je dochter gewenst!
Wat vreselijk die (overigens terechte) bezorgdheid. Geen tips behalve luister naar je eigen moedergevoel en laat je niet afschepen ( dokters weten het niet altijd beter dan een moeder of vader) en sterkte voor jullie
Er heerst momenteel vanalles.... Maar icm de operatie, ontstekingen en virussen die je dochter gehad heeft zou het mij ook absoluut niet lekker zitten. Gewoon meteen de HAP bellen zodra er iets verandert en indien ze naar jou mening niet juist reageren naar het ziekenhuis rijden of bellen. Sterkte en beterschap voor je meisje
Ik vind je zorgen ook meer dan terecht. Vermoeidheid o.i.d. is normaal na een operatie, maar dit niet. Blijf dichtbij je moedergevoel en laat je niet afschepen! Hoop dat je meisje heel gauw weer opknapt.
Wat naar zeg. Zijn de leverfuncties bekeken. Beetje gelig zien doet me daar aan denken.... Verder kan ik je helaas niet helpen. Wat men zegt vertrouw op je gevoel en op je strepen staan
Oh en als ik je één tip mag geven: Ga op zoek naar een goede vitamine C en naar een goede pro-biotica, beide om haar weerstand/immuunsysteem zoveel mogelijk te helpen. Beiden kunnen enorm helpen! Hoe meer natuurlijke vechtlust, hoe beter.
Tijdens het lezen krijg ik een heel naar gevoel. Er klopt iets niet, maar wat? Ik krijg een beetje niet verder dan je neus kijken idee. Ze testen op iets...is de uitslag positief dan behandelen ze en kijken ze niet verder. Het kan natuurlijk dat je dochter echt steeds iets anders heeft, maar ik vraag me af of er niet een link te vinden is. Of dit niet symptomen zijn van iets. Feit is dat een patiënt atypische symptomen kan hebben. Ik kan me je bezorgdheid heel goed voorstellen. Je doet het hartstikke goed! Blijf je gevoel volgen en blijf aan de bel trekken. Hopelijk wordt je meisje snel weer de oude!
Jeetje meid, ik vind dit maar niets hoor. Ik zou erop staan dat ze haar even houden in het zkh en echt even heel goed nakijken. Hier klopt iets niet hoor. Hoe oud is je dochter?