Ik zit een beetje met de houding van onze meid in de maxi cosi. Allereerst... ik weet dat een maxi cosi niet geschikt is om een kindje lang in te hebben. Wij gebruiken de mc dan ook uitsluitend als autostoeltje en tot nu toe waren de ritjes niet langer dan 30 minuten. Als ik ons dochtertje in de maxicosi zet (inclusief verkleiner) dan heb ik het idee dat haar onderruggetje totaal niet ondersteund wordt. Haar billetjes zitten op het onderste vlak, tegen de gordel aan die tussen haar beentjes zit en haar bovenrug tegen de achterkant. Als ze zo zit, dan zit er ruimte tussen haar onderrug en de mc, geen ondersteuning dus. Dan zou ik haar meer met haar billen tegen de achterkant moeten zetten, maar dan zakt ze onderuit.. Ik heb dus al een verkleiner erin, maar ze is nu bijna 3 maand dan zou die er ook haast uit kunnen zou je denken. Onder de mc zit een hendel waarmee je de stand van het 'ruggetje' kunt verstellen. Een stand voor <5 kg en eentje voor >5 kg. Nou denk ik dat onze meid nu zo rond de 5 kg zit, zo niet er boven. Maar in de >5 kg stand komt de rug nog rechter op oftewel het zitje nog dieper en volgens mij heeft ze dan nog minder ondersteuning dus dat lijkt me voorlopig geen goed idee. Hoewel ik haar niet hoor klagen over de mc en ze heerlijk kan slapen in de auto (meestal voor we de oprit af zijn) vraag ik me toch af of ik iets verkeerd doe. Hoe plaats je nou een kind zo goed mogelijk in de maxi cosi? En de verkleiner, hoe hoort die precies? Ik kan hem een heel eind op en neer schuiven, helemaal naar beneden dan zit ze met haar billen op het onderste stuk, alleen dat past niet meer qua lengte en ik kan dat ding ook helemaal naar boven schuiven dan past ie nog als ze een jaar oud is volgens mij..
Eens proberen zonder stoelverkleiner onder dr billen? Een maxicosi stoel met een hendel? Welke type autostoel heb je precies? en is die van maxicosi of van en ander merk?
die verkleiner zit al niet meer onder haar billen want dan past ze niet meer met haar hoofd onder de rand van de verkleiner... het is wel een 'echte' maxicosi, maar een beetje een ouder model, hij lijkt t meest op de cabriofix
En andersom doen? Dus hoofdverkleiner eruit en kussentje weer onder de billen? Nooit gehoord van een maxi cosi autostoel met een hendel Hij is wel nog veilig? Omdat je het over een ouder model hebt.
hier was het ook zo, als het kussentje onder haar billen uit was, dat het wel érg laag was. Dus de eerste tijd hebben we 1 of 2 opgevouwen hydrofiel doeken onder haar billen gedaan...
Hier kon ik het kussentje uit de verkleiner halen. Die heeft er het langste ingezeten. Verkleiner bij haar hoofd ging er als eerste uit.
De verkleiner is hier 1 stuk... heb geen los kussentje voor onder de billen maar kan het eens met hydrofieldoeken proberen. Hoofdverkleiner hoeft er volgens mij niet uit, die kan met haar hoofd meegroeien naar boven, zolang haar hoofd niet veel dikker wordt dan. Ja waarom zou die niet meer veilig zijn? Het is een goedgekeurd zitje. Die hendel moet je maar even op googlen, wij wisten ook niet waar de hendel voor was maar toen was het (samen met de sticker die ernaast zit) wel duidelijk. Als je de bekleding optilt kun je ook echt zien dat het kuipje dieper en minder diep wordt als je de hendel de andere kant op zet.
Ik zat ook zo te tobben met de juiste houding voor Twan. Mijn moeder heeft de vulling van de rand van de verkleiner dunner gemaakt, door er wat uit te halen en weer dicht te naaien Toen zat hij met zijn hoofdje al veel beter. Maar qua rughoudeing vind ik een maxi cosi echt een onding! Het kan nooit lekker zitten denk ik.