Goedemorgen meiden, Een vraagje. Ik heb een onregelmatige cyclus. Ongeveer 40 dagen, soms iets langer. Ik voel mijn eisprong wel en houd dat ook bij in een app. Nu heb ik 10 dagen na mijn laatste menstuatiedag seks gehad. Ongeveer 5 dagen later mijn eisprong. Dit voelde ik en klopte met mijn kalender. Dagen daarna voelde ik me niet echt lekker maar niet heel anders dan anders. Wat wel anders is, is dat ik wat afscheiding heb. Al een paar dagen witte afscheiding en wat slijm. Mijn tepels doen zeer, zijn voller en erg gevoelig. Ook voel ik buikspierpijn zonder een workout te hebben gedaan. Nu heb ik vorige week een test gedaan, deze was negatief. Ik heb zitten rekenen en ik was te vroeg met testen. Maar wanneer ga je testen met een onregelmatige cyclus?
Ik zou ook 14 dagen na eisprong testen. De luteale fase is bij iedereen namelijk ongeveer 2 weken, dagje meer of minder schijnt normaal te zijn. Verschil in de duur van de cyclus zit 'm vooral in de periode van 1e dag menstruatie tot eisprong.
Dat klopt niet, sorry. Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen, met een gemiddelde van 14 dagen. Er zijn maar weinig vrouwen die echt gemiddeld zijn. Een dagje meer of minder is het dus niet. Het is 4 dagen meer of minder. Dan is de luteale fase normaal. Daar komt ook nog eens bij dat de luteale fase elke maand niet hetzelfde hoeft te zijn. Het kan varieren.
Maar 14 dagen na je eisprong testen lijkt me voor iedereen toch gelden? Eventuele innesteling is toch niet afhankelijk van de luteale fase? Als een bijsluiter aangeeft dat je 4 dagen voor de verwachte menstruatie kan testen lijkt me dat die uitgaat van een gemiddelde lf van 14, dus testen vanaf 10dpo. Om tuurstrepen te vermijden kun je uiteraard beter wachten tot 14dpo.
5 dagen voor de eisprong klussen lijkt me randjekantje maar het is natuurlijk niet volledig uitgesloten dat er een zwangerschap kan ontstaan.
Bedankt voor de reacties. Ik wacht nog even met testen. Misschien dat ik gewoon ongesteld wordt en dat het nu wat langer duurt vanwege de spanningen. Bedankt