Juiste verhouding warm/koud water thermoskan

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annette123, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wie weet de juiste verhouding van kokend water en koud water voor de fles, zodat we de juiste drinktemperatuur hebben als we op pad zijn en de thermoskan gebruiken (als er geen magnetron aanwezig is natuurlijk:D ) Voor zowel 150 cc als 180 cc a.u.b.

2. adi

adi Niet meer actief

Hier is geen standaard voor, het is afhankelijk van: hoe warm is warm water, hoe koud is koud water, wat vind jouw baby fijn.

ik zou thuis gaan oefenen totdat je weet wat bij jullie past.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je zou ook een thermoskan warm meenemen en een flesje koud water.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    te warm? gooi er een btj uit en wat koud water erbij
    te koud? neem ff een slok en wat warm water erbij

met 180 kan je bij 80 warm en 100 koud proberen

gewoon in de thermoskan gekookt heet water en een flesje koud water meenemen, niet 1 fles met 1 temperatuur meenemen natuurlijk

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

O dat bedoelde ik eigenlijk ook: thermosfles en flesje spa blauw mengen ter plekke :p ik zal het thuis dan eens proberen. Bedankt voor jullie reacties!:)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik doe het altijd ter plekke op gevoel. De ene keer is het water in de thermoskan namelijk nog warmer dan de andere keer en in de winter is het flesje koud water kouder als in de zomer.

Dus ik gooi warm water er in, koud erbij, vinger er in. Haha. Te warm gooi iik er iets uit enz... Denk dat je t wel kan uitvogelen maar water net uit de waterkoker is altijd warmer dan water wat al een uur of langer in de thermosfles zit....

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt natuurlijk af van hoe lang het water al in de thermosfles zit!

Handigste lijkt me dat je het per keer uitprobeert, dus je neemt ongeveer de helft heet water uit de thermos, lost daar het poeder aan doe, doet er wat koud bij, voelt hoe het is, en doet er dan verder koud of warm bij, afhankelijk van hoe de fles aanvoelt.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Idd afhankelijk van hoelang het water er al in zit: als ik de thermoskan mee naar boven neem kon ik om 22u 1/3 kokend doen, 's nachts bij wijze van de helft heet helft koud en de ochtendvoeding kon ik zo in de fles gieten...

Afgelopen week moest het kraanwater echt langer in de magnetron als voordat het zo ontzettend koud was...

Deel Deze Pagina