Ik ben al een tijd actief op dit forum maar vanwege herkenbaarheid heb ik een anoniem account aangemaakt. Ik wil namelijk graag jullie mening over een naam weten! Ik ben in verwachting van nummer 3 en dus opzoek naar een leuke naam. We weten nog niet wat het is, maar qua meisjesnaam wil ik toch al graag jullie mening. Wij vinden de naam Jules/Jools namelijk heel erg leuk en dan uitgesproken als Djoels. (Op z'n Engels dus) Wat vinden jullie van de naam en hoe zouden jullie hem schrijven? Jules lijkt het meest logisch maar ik ben zo bang dat iedereen het dan uitspreekt als Zjuul. En dat is dus weer niet de bedoeling
Ik vind Jules een hele gave naam, alhoewel ik het meer bij een jongetje vind passen dan bij een meisje. Qua spelling zou ik ook voor Jules gaan! Mooi en duidelijk.
mijn zwager heet Jules. En iedereen zegt het als Sjuul. Ik denk dat merendeel die de naam leest geen Djoels zou zeggen.
Ik zou dan gaan voor Jools is voor mij ook t meest duidelijk als djoels Al denk ik gelijk aan onze kinderwagen Joolz .... En onze herder die we zo hebben genoemd
De naam /Djoels/ doet me denken aan de vrouw van Jamie Oliver. Vanwege de Engelse uitspraak zou ik kiezen voor Jools.
Ik moest idd ook denken aan de vrouw van Jamie Oliver en dat schrijf je als Jools. Jules vind ik een jongensnaam en doet me denken aan Jules Deelder.
Ik vind Jules [joels] ook super mooi maar vrees dat iedereen [juul] gaat zeggen. Wat een jongensnaam is hier in België en ook als Jules geschreven word.
Dank jullie voor alle reacties! Een beetje gemengde meningen dus. Jools is inderdaad het duidelijkst, vinden wij ook maar was dus ook bang dat ik opmerkingen zou krijgen over de kinderwagen Joolz. Maar misschien dat ik dat minder erg vind dan dat mensen continu Zjuul zeggen ipv Djoels. Maar jullie vinden het dus wel een leuke stoere naam?
Er zijn ergere dingen, vind ik, zou mij daar absoluut niet druk om maken. Voordat ik kinderen kreeg, wist ik niet eens dat Joolz een kinderwagen is en dan nog... Jules voor een meisje vind ik echt heel erg lelijk.