Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    We mogen van Lotte hierheen verhuizen met ons topic!
    :D :D
    Lotte dank je wel!
     
  2. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    \:D/ \:D/ \:D/

    :thumup: Hartsikke fijn en bedankt mod`s!


    Hier alles oke! ging net ff spieken of er al iets bekend was en ja hoor!

    Met Evi gaat alles super! ze heeft nu wel s`avonds wat nieuws. ze gaat om 19:00 keihard gillen als ik haar in bed wil leggen! :confused: zo hard dat ik t niet aan kan horen! ik haal haar eruit en na wat na snikken leg ik haar in de box waar ze vervolgens dan wel goed ligt :) na de laatste fles gaat ze dan lekker naar dr eigen bedje! zal wel een fase zijn.

    hoe is het met jullie?

    x
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hehe. gelukkig dat we weer door kunnen lullen hier haha. Wat een gestress om ons topicje ;)

    Ik ben vanmorgen gaan babyzwemmen met Iman!
    Ze moest eerst even huilen want het water was koud, maar ze vond het heerlijk!
    Ze hield het wel maar een half uurtje vol en toen had ze het te koud (het duurt 3 kwartier), maar toch knap hoor! Ze is de jongste en kleinste van de groep!
    Ze doen hele leuke dingen, zelfs met ze van de kleine glijbaan en in de stroomversnelling!

    Iman had gister overdag 1 flesje minder gehad, omdat ze smiddags 6 uur geslapen had, die heeft ze dus helaas vannacht nog even ingehaald om half 3 :( Maar erna heeft ze tot 7 uur geslapen!
    Nu ben ik bij mijn ouders, Iman is doodop van t zwemmen. Mijn moeder geeft haar nu de fles, volgende week gaat mijn moeder ook mee zwemmen :D

    Hier nog steeds geen Ramadan. Pfff vorig jaar was ik maar 3 dagen ongesteld. Maar ja niks aan te doen. IshAllah haal ik het wel in erna.

    Wat een hondenweer he Grrrr.

    Nou ja, happy 2 be back meiden! :)

    Cristel, kan de meeting nu bij jou thuis?
    Hihi het komt steeds dichter bij!

    Oh Mad, Wat rot van dat geschreeuw van Evi haha. Iman slaapt smiddags sowieso altijd in de box, ze gaat pas naar bed als het bedtijd is. En dan is ze ook gelijk stil. Alsof ze weet dat ze moet slapen. Gister ging ik na 3 kwartier kijken, lag ze nog om zich heen te kijken :)

    Xxx
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Ja jippiieeeee kunnen we lekker verder kletsen.

    De laatste paar dagen doet Kylian steeds minder lang op een fles, eerst was het om de 4 uur maar nu meldt hij zich na 2,5/3 uur alweer.
    Tja toch een klein probleem want als ik daarin mee ga krijgt meneer veel te veel voeding binnen.
    Oke hij mocht 30 cc meer hebben van het cb in dit geval maar ja dat komt er weer uit (zijn maag zit na 180 cc toch echt vol)
    Dus hebben we gisterenavond rijstebloem aan het flesje toegevoegd, niet de voorgeschreven hoeveelheid van 2 eetlepels maar 2 theelepels. De melk werd heel iets dikker, zoals drinkyoghurt zeg maar en ja hoor het helpt want er zit nu gewoon weer 4 uur tussen de flessen zonder dat hij de heleboel bij elkaar krijst.

    Gisteren heeft mijn man weer een flesje gegeven maar dat gaat dus echt niet goed en hij gaf zelf ook toe dat hij het heel frustrerend vind en dus helemaal niet leuk.
    Ik ben daar heel makkelijk in , als het jou frustraties oproept en je het niet leuk vind dan doe ik het wel.
    Hoef ik me ook niet op staan te vreten in de keuken. Hij wil gewoon alles veel te goed doen.

    Eerst moet de kleine precies goed liggen, in de juiste hoek (hij houdt er nog net geen geodriehoek bij om het na te meten), dan moet Kylian zijn hoofd rechthouden maar ja dat gaan niet want die hij wil oogcontact hebben tijdens de fles en dat gaat niet als je van je vader recht vooruit moet kijken omdat je nek (en dus drinkpositie) beter is :rolleyes:
    Toen bleek de speen kapot (gaatje was uitgescheurt) te zijn, domme pech maar ja gebeurt net als pa de fles wil geven.
    En tot overmaat van ramp valt de kleine ook nog eens in slaap en dat levert ook weer gemopper op want nog geen 10 minuten daarvoor schreeuwde hij moord in brandt voor die fles.
    Nee laat mama maar lekker de flessen geven dan verloopt het voor iedereen een stuk ontspannender :thumup:

    En daarna was onze avond gevult met troosten omdat meneertje krampen had.
    Wat papa wel heel graag doet is in bad stoppen, heerlijk vinden ze dat met zijn tweeën en daarna door mama afgedroogd worden en de laatste fles krijgen en dan hup het bed in (papa en mama ook want papa heeft vroege dienst en dan gaat om 5 uur de wekker).

    Afgelopen zaterdag hebben we nog visite gehad en daarvan heeft Kylian een mobiel gekregen, die zit nu aan de box. Ik dacht trouwens dat mobieles altijd draaiden als je het muziekje aan deed maar deze kan dat dus niet.
    Niet dat het erg is hoor, Kylian kijkt er naar en er wordt ook regelmatig een tik aan uitgedeeld.

    en nu ligt hij heerlijk in de box te slapen, straks zullen we even naar de winkel gaan en luiers kopen (die van de schlecker hangen echt mijn strot uit) en even kijken of ze daar ook spenen hebben anders moet ik vanmiddag nog even de stad in.

    Groetjes Anita
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Heb even snel een foto van mijn nieuwe kapsel gemaakt (niet een hele goede maar goed hebben jullie een idee)
    en nog eentje van Kylian (is veel leuker om op de foto te zetten).

    Groetjes Anita
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Heel leuk Anita, je haar zo!
    En Kylian is al een echte vent he, die groeit ook als kool!
     
  7. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Oh wat leuk dat we hier verder kunnen praten! Tja ik was het hele weekend druk dus heb hier niet kunnen komen, maar nu is het weer maandag he.

    Nou hier gaat het goed hoor. Hoewel, het drinken gaat nog steeds beroerd, maar t slapen is helemaal okee. Ze is zoooo leuk. hihi!

    Lachen jullie kleintjes ook steeds vaker? Mijn hart smelt dan echt.!
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    De enige september mama bij de Juli mama's maarre.wel een goede oplossing dit.! :)

    Met Eslem gaat alles goed.ze slaapt alleen vrij kort.en heb haar veel aan de borst.maar goed dat zal ook wel weer over gaan.
    Mijn buikje is weer bijna de oude.maar mijn benen zijn nog steeds flubber.bah! Kan niet wachten tot ik oefeningen kan doen.wil snel een weegschaal kopen want wil wel een beetje bijhouden wat ik afval enzo.
    Gister lekker gewandeld met mijn man.schoonmoeder lette even op Eslem.voelde me heerlijk zeg.ik wil vanaf nu elke avond wandelen hehe.
    Maar als mijn schoonouders er straks niet meer zijn is er niemand voor Eslem.en we hebben geen kinderwagen.wel zo'n buikdrager maar ik vertrouw dat ding niet echt.we moeten maar even kijken.maar zou wel graag echt elke avond of iniedergeval een paar keer per week naar buiten willen om lekker te wandelen.voelde al mijn spieren in mijn lichaam.maar dan op een goede manier hihi.

    het is zo raar om nu geen buik meer te hebben hihi.ook het omhelzen met mijn man.is weer als vanouds gewoon hehe en hij zegt ook soms.waar is je buik nou hihi.
    En ik heb zo'n spijt dat ik geen dikke buik foto heb van mijn laatste weken.ik heb maar tot de 24 weken daarna zijn we naar nl gegaan en hebben we 1.5 maand bij mijn schoonouders gezeten.daarna verhuist natuurlijk.en tsja.geen tijd gehad en niet aan gedacht een foto te maken.en toen opeens kwam mevrouw ongeduld ter wereld :)

    Wat gebruiken jullie nu als anti conceptie?
    Ik zit aan de mini pil te denken.hopelijk hebben ze die in Turkije.maar vanaf wanneer moet je daarmee beginnen.en is dat al meteen veilig.dat weet ik dus niet.zijn hier meiden die die pil gebruiken?
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    huh er staan allemaal punten tussen mijn zinnen. :-S
     
  10. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag allemaal!

    Leuk zeg, kunnen we gewoon in het juli topic verder kletsen, wel zo makkelijk :)
    Ik had vanochtend een drukke bedoeling; moest naar het CWI ivm werk en een WW. Dus Tijmen bij mijn zus gebracht (heeft zelf 2 peutertjes van 2 jaar) en toen naar mijn afspraken. Pff, duurde lang allemaal en was pas rond half 12 terug bij mijn zus. Ze deed open met Tijmen op de arm en een flesje in zijn mond, haha! Hij keek me zo aan van.he mam, jij ook weer hier ;)

    Vanmiddag maar even wat strijken (blegh) en rustig aan doen. Jullie nog plannen?

    Kus!
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hello hello.

    Gulay ik gebruik de nuvaring. Die moet je inbrengen op de eerste dag van je menstruatie (de 1e keer). Volgens moet je met de pil ook op de 1e dag beginnen en dan is ie gelijk veilig, maar dat staat allemaal in de bijsluiter.

    Ben net even naar het winkelcentrum gelopen met mijn moeder. Iman is nog steeds in coma van het zwemmen haha. ze slaapt al sinds half 11.

    Liefs
     
  12. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik werd al helemaal enthousiast.maar de nuvaring kan dus niet samen met borstvoeding :(
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ah zooo. Tsja meid dat is moeilijk dan :(
     
  14. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Gulay: Ik gebruik nu nog de minipil (ivm borstvoeding), maar aangezien ik nu volledig op de fles ben overgegaan, moet ik de strip van de minipil volgens de ha afmaken en daarna direct beginnen met de 'normale' pil (dus geen minipil). Bij mijn weten (ergens gelezen) is de minipil de eerste strik niet veilig (dus aanvullende bescherming gebruiken ;) ) en daarna wel weer veilig. Zal denk ik ook wel in de bijsluiter staan. Ik zit zelf nog even of mijn volgende pil gewoon veilig is als ik van de minipil afstap, ik vermoed van wel en anders bel ik de ha even ;)
     
  15. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja dat is het punt.ik zit persoonlijk niet te wachten op extra bescherming (lees condoom) omdat ik al als de dood ben ivm de hechtingen enzo.lijkt me zoiets nou niet echt bevordelijk.

    wanneer mag je met die pil beginnen.? misschien is wat eerder beginnen een optie.mag toch sowiezo de eerste 40 dagen niets.ook niet ivm de hechtingen enzo.
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Je begint met de pil als je weer ongesteld bent, maar dat kan bij jou wel even duren omdat je BV geeft. Je kan wel de pil alvast in huis halen, voor als je ongesteld wordt. Misschien extra glijmiddel als het nog gevoelig is na 40 dagen?
     
  17. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Met de minipil mocht ik al gelijk beginnen, maar ben pas na 3 weken na de bevalling begonnen (gewoon op gevoel en vond het eerder ook niet nodig). Maar misschien gelden voor jou dus andere dingen ivm je hechtingen. Anders bel je even met je ha?
     
  18. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hey Linda; ik ben met de minipil begonnen en werd toen na 1 week ongi (tijdens pil slikken dus). Maar mijn ha zei dat ik wanneer ik wou met de minipil kon beginnen, dus blijkbaar hoefde ik niet op die ongi te wachten.
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ohw nee kan Lise. Ik weet dat toen ik de allereerste keer met de pil begon ik moest beginnen op de 1e dag van de menstruatie. Maar kan bevalling anders zijn natuurlijk. En ik gebruik al jaren geen pil meer, maar nuvaring.
    En minipil heb ik helemaal geen ervaring mee. Moet je die niet ook preciezer pakken dan de gewone pil?
     
  20. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou eerder willen beginnen ivm de wachttijd die er aan vast zit.ik zou gewoon na de 40 dagen weer actief willen zijn hehe als je snapt wat ik bedoel.maar ik heb geen zin om nog eens een paar weken te moeten wachten doordat die pil niet meteen veilig is.en andere middelen heb ik ook geen trek in :)
    Maar die dokter zei dat ik nou 40 dagen moest komen.ik zal wel even kijken dan.
     

Deel Deze Pagina