Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gisterenavond de laatste fles een uurtje later gegeven in de hoop dat hij ook een uurtje later zou komen voor zijn 1ste fles, nou vergeet het maar :rolleyes:
    Om 5 uur kon ik er toch echt uit voor de fles.

Gisteren lag hij al om 19.15 uur in bed, hij was echt kapot en dat kan ook niet anders want hij wil overdag gewoon niet slapen.
    Tijd dus voor een verandering, vanaf vandaag gaat hij s'middags na zijn fles gewoon naar bed (en niet meer in de box waar hij dus toch niet slaapt).
    Ik hoop dat hij dan 's avonds niet zo jengelig meer is en wat langer op kan blijven zodat hij niet meer zo vroeg in de ochtend door zijn slaap heen is.

Wij hebben ook een flink stuk van de deken onder het matrasje liggen.
    Als ik het bedje opmaak kijk ik eerst tot welk spijltje de deken komt (gedeelte dat onder de matras ligt)). Ik haal dan de matras uit het bed en dan leg ik de deken + laken in het bedje en vouw de zijkanten om zodat het precies past., daarna de matras er weer op en ik ben klaar.
    De kv deed eerst de deken steeds dubbel op zijn bedje, was ook handig als het winter zou zijn geweest maar het was in zijn kamertje al 21 graden en dan lag hij ook nog eens onder een dubbelgevouwen dekentje.
    Dus toen aangegeven dat we dit toch wel een beetje te warm voor hem vonden (kind zweete gewoon in bed). Toen maakte ze het wel enkel op maar propte ze de deken onder de matras (is het nu zoveel moeite om even dat ding op te beuren) zodat Kylian op een helling lag met zijn voeten hoger dan zijn hoofd :rolleyes:

Groetjes Anita

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oja vergeet ik bijna, het waren 2 jonge muisjes.
    WAREN ja want helaas kwam onze hond er ook achter :(
    Laten we het erop houden dat die gisteren wat extra vlees heeft gehad :pale:

Groetjes Anita

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahahaha WAREN.... Dat is bij mijn ouders thuis ook altijd... Jack russel he? ... Tsja... Arme muisjes!

O ja, dat werkt bij Iman ook niet zo... Dat ritme zit in hun zeg maar... Maakt niet uit als ze een uurtje later nog eten, helaas...

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Jeee Evi is baby van de maand! kon ook niet anders natuurlijk! zo`n knap kind met zo`n mooie mannen arm eronder :) :D :D :D
    ha ha nee ik zit te dollen! maar ben wel blij! en het is heeeel leuk :D

Fijn Linda dat t goed is gegaan met de verhuizing van Rover :)

Gulay, ik zou toch proberen in te gaan bakeren met een doek. je kunt t m ook vastzetten met een veiligheidsspeld! surf eens op t web, er staat genoeg info over inbakeren, http://www.inbakeren.nl/ bijvoorbeeld!

wij zijn heerlijk wezen wandelen vanmorgen :D in t bos!

zometeen ff de zonnebank naar m moeder verhuizen!

mmmm naar hoor christel van die prikken!

Sarah ook verkouden? het heerst! lekker warm blijven! en goed voor jezelf zorgen! een lekker boulionnetje wil ook wel eens helpen! zo`n cup a soup bv, daar zitten ook geen calorieen in ;) en voel jeje wat fitter!

o, lin wat een leke foto`s van iman! dat pakjevan knorretje heeft evi ook! hij is zoooo lief

5. sweetangel100

Mad, je meent dat ROVER toch niet serieus he :)
    Dan maak je weer dezelfde fout als eerst :)
    En je weet het... een ezel stoot zich nooit 2 x aan dezelfde steen hahahaha

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    daarvoor had ik deze ook erachter gezet :) vond rover wel een stoere naam! maar hij heet natuurlijk ranger he he he! ;)
    x

7. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    yep

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb nog geen inbakersdoek..en ik durf het niet goed aan met losse doeken..
    Trouwens..jullie hadden toch ook de inbakersdoek van SwaddleMe? En nu staat er op die inbakerssite dat alleen de doeken van pacco en tinny nog wat voldoen aan alle veiligheidsvoorwaarden..

:-S nouja..

trouwens..mijn schoonmoeder zei dat je de beentjes juist moet strekken en naast elkaar moet leggen en goed strak moest inbinden (zo doen zij dat) maar op de site staat dat de beentjes in kikkerhouding moeten liggen..dus nog wel moet kunnen bewegen begrijp ik daaruit..
    Ik vind het wel eng hoor dat inbakeren..of krijg je daar gewoon handigheid in op een gegeven moment?

Ik denk toch dat Eslem op een een of andere manier gister en eergister oververmoeid was ofzo dat ze steeds niet slaapt..of zou het toch komen dat ze bij mij wil zijn..
    Ze ligt namelijk echt te maaien in haar bedje..omdraaien..bewegen..en haar armen en beentjes beweegt ze alle kanten op..ze blijft niet stil liggen zeg maar..mijn man zegt zolang we haar niet inbakeren dat ze niet zal slapen..
    maar waarom slaapt ze overdag dan wel..dat snap ik dan niet..
    *zucht* moeilijk hoor..

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

gulay.. cailynn sliep eerst ook overdag wel en snachts niet.. wat je ook kan doen voor dat je naarbed gaat haar eerts gewoon 2 uurtjes wakker houden.. dat helpt soms wel... probeer haar meer overdag wakker te houden en snachts slaapt ze dan denk ik wel..

ooh linda over die prikken die ik moest ja is vanwege immigratie die moet iedereen hebben als ze een verblijfsvergunning willen hebben... ze hebben er trouwens 1 verkeerd gezet of te ver in mn vel gedaan..ik denk namelijk dat mn schouder ontstoken is.. ik kan mn hele linker amr bijna niet meer bewegen ik ga kapot van de pijn.. en dik dat ie is.. nou lekker dan.. ik eet niet wat ik nu moet doen.. tips?

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    cailynn staat ook bij baby van de maand... ze hebben alleen de verkeerde foto er neergezet :( maarja

11. sweetangel100

Iman staat opeens deze maand er al bij :)
    Nou ja, lief van jan en lotte ;)
    Iman is lekker in bad geweest, flesje gedronken en nu ligt ze te pitten in de box!

Gulay, dat inbakeren met de SwaddleMe kan iedereen. Ik heb geen idee of ie nog voldoet, maar ik blijf m in elk geval gebruiken. Het is helemaal niet eng en je kan er niets mis mee doen. De beentjes moeten idd in kikkerhouden, de benen kunnen ze onder in de zak nog gewoon bewegen, de armen liggen strak.

Cristel, heb helaas geen tips voor je arm :( Hopelijk gaat het snel beter!

Mad, ik dacht al dat het een grapje was haha... Rover, hoe kom je erbij :)

xxx

12. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo dames!

Grrr, kon niet eerder iets intypen, want internet ligt er de helft van de tijd uit :( Dus nu ff snel wat posten!
    Balen Cristel, van je arm! Als het lang duurt met de pijn, zou ik de ha bellen!
    Hey Mad, gefeliciteerd! Evi is ook echt een schatje hoor, zeker op deze foto!
    Linda, wat een snoepie is Iman toch!
    Vandaag zijn mijn vriend en ik wezen winkelen en hebben mijn schoonouders bij ons thuis op hem gepast. Ging goed, alleen had Tijmen vandaag blijkbaar een sprongetje, want hij wou na 3 uur al eten en normaal is dat na 4 tot 4,5 uur. Gelukkig ligt hij nu te slapen en teert al bijna weer 4,5 uur op de laatste voeding! :)
    Ik heb ook nog maar een setje beddengoed voor zijn ledikant gekocht, nu heeft Tijmen overal 3 van; ze zeggen toch 1 setje in de kast, 1 in de was en 1 op het bedje?! Nou, dan voldoe ik er ook aan, haha! Ach, ik heb nu genoeg vind ik!

XX

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja ik weet niet linn, ik vind rover wel stoer :D ach ja dan noemen m wel gewoon Range- Rover! he he je weet wel die mooie jeeps... hi hi!

ik zit nu ff met m teen in de soda... heb nog steeds een ingegroeide teennagel :(
    Hans zit natuurlijk weer eens voetbal te kijken :(

Zometeen weer Peking express en Robinson :D ben ik nou echt de enige die dit kijkt?

fijne avond!

x

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Christel:
    Ik had zoiets dus ook in gedachten eerst maar ze zeggen dat je dan juist het tegeovergestelde krijgt..en dat ze nog oververmoeider raakt en van die oververmoeidheid helemaal niet meer zal slapen..
    Dus ik laat haar toch maar gewoon slapen wanneer ze moe is..en niet expres wakker houden..denk dat ik dan alleen maar een sagerijnig kindje krijg..

Tot hoeveel weken heeft jouw dochter snachts niet geslapen?

Het breekt me echt op..ik ben gewoon echt kapot ..ik durf ook gewoon niet meer te slapen..bang dat ze dan meteen wakker wordt en dan ben ik nog moeier..
    Ik slaap gewoon per nacht 3 uurtjes..en dat gaat me straks echt opbreken..nu houd ik het nog wel vol..maar straks ga ik denk echt instorten..

Ik ga even proberen te slapen nu..insallah wordt ze niet wakker..

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

gulay.. ze had daar de eertse 2 weken last van.. toen heb ik haar savonds voordat ik naar bed ging 1/2 uurtjes wakker gehouden.. dat hielp echt.. ik was dan gewoon met haar aan het spelen min of meer dus ze vond het wel leuk... enna een paar dagen sliep ze sancht wel.. natuurlijk moest ik wel 1/2 keer mn bed uit om t evoeden..

mad hopelijk gaat het snel beter... ben je al naar de ha geweest?

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hey Gulay,

Ik was de eerste paar weken ook doodmoe. Die kleintjes draaien in het begin hun hele ritme om. Ik probeerde alles, maar niets hielp. Sarah was soms van 6 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts wakker. Dan sliep ze 2 of 3 uur en dan was ze weer wakker...

Bij ons is het vanzelf over gegaan, ze hebben als ze klein zijn totaal geen ritme en hebben de tijd nodig om aan dag/nacht te wennen. Op een gegeven moment dacht ik echt dat het niet meer goed kwam, maar dat komt het echt hoor! Ik weet het, het breekt je op maar hou de moed erin meid! Het komt echt goed.

Liefs, Lilith

17. sweetangel100

gooooodmurning!

Mad, Range-Rover vind ik wel leuk :)

Iman lag om half 10 in bed, om 5 uur kwam ze voor n flesje en het is nu 9 uur en ze ligt nog in bed.
    We zijn vanmorgen niet gaan babyzwemmen omdat mijn zogenaamde waterpokken weer terug zijn :(
    Natuurlijk zijn het dus GEEN waterpokken, maar wat het wel is weet niemand...
    Ik heb al bedacht of ik misschien de dag voordat het begon iets gegeten heb ofzo wat ik normaal niet eet, maar er valt me niks in...
    Ik heb nu ook bultjes op mijn rug en daar kom ik zelf niet bij om in te smeren, dus: JEUK! :(

Ik ga straks even naar de Wibra daar gaan vandaag echt leuke actie's in voor de kleintjes! Ik moet een dekbedovertrekset voor de duodeken en die kost daar maar 2,99 euro!
    En dan gaan we maar weer eens poging nummer 234567 ondernemen om pasfoto's van Iman te maken pffff...

Liefs

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag!

Wat is het rustig hier op het forum...! Iedereen zal het wel druk hebben ;)

Is het ook zulk rotweer bij jullie? Hier regent het, waait het en ik heb het koud, brrr! De herfst is nu echt begonnen :( En ik moet er eigenlijk nog uit, want het brood is bijna op...dus maar tussen de buien door ben ik bang!

XX

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou lise hier is het ook pet hoor.

Gisteren voor het eerst Kylian tussen de middag naar bed gedaan, hij heeft hooguit een uurtje geslapen maar goed beter iets dan niets.
    Nu heeft hij om 13 uur zijn flesje gehad, tegen 13.30 uur begon hij onder de gym te jengelen en in zijn ogen te wrijven, dus hup naar boven, schone luier en in bed.
    Nu ligt hij om zich heen te kijken maar lijkt wel heel tevreden, tenminste hij jengelt of huilt niet dus ik hoop dat hij straks wel in slaap valt. Wel benieuwd of hij nu langer slaapt dan gisteren.

Vanmorgen naar het cb geweest en alles was goed.
    Meneertje woog nu 6440 gram en is 61 cm lang :confused: , ook vond de dame het al heel goed dat hij zijn hoofd omhoog hield als ze hem op de buik legde. Volgens haar waren de meeste baby's nog niet zo stabiel in de nek met 6 weken, ja wat weet ik daar nu van.
    Maar goed we mochten de voeding ophogen naar 230 cc (30 cc water + 1 schep extra) maar omdat hij de laatste week vaak net 20 cc laat staan doen we dat nog maar even niet, we wachten wel weer op het volgende groeispurtje.

Gisteren was mijn vriendin er en toen maar de kleertjes die niet meer pasten terug gegeven. Oke ze had ze aan ons gegeven omdat zij ze niet meer gebruikten maar toen wist ze nog niet dat haar schoonzusje ook zwanger is.
    Wel lachen die ging voor de 12 weken echo en bleek toen al 15 weken te zijn :) . Joh wat maakt het uit we geven het spul zo weer door.
    Er ook wat rompertjes van Kylian bij gedaan, we hadden zoveel rompertjes in maat 50 en 56 gekregn dat hij de helft gewoon nooit aan heeft gehad. De navelbandjes meegegeven (tja je moet ze thuis hebben maar niemand gebruikt ze)+ de veiligheidsspelden.
    Wel leuk hoor het kleine broertje van mijn vriendin wordt papa :D
    (laat hem alleen niet horen dat ik hem nog steeds het kleine broertje noem :) )

Groetjes Anita

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pffff...Oh my GOSH!

Hoe houdt men dit vol zeg :(

Vannacht was echt de top hoor...ze heeft gewoon echt NIET geslapen..als ze sliep sliep ze bovenop mij..en zodra ik haar dan in bed leg begint ze te jengelen en te huilen dat ze eruit wilt..ik heb vannacht geloof ik 1 uurtje ofzo geslapen..heb toen om 10 uur beetje proberen te slapen..met haar gewoon naast me gelegd..maar een uur de borst gegeven..en wellicht 1 a 1.5 uur kunnen slapen..en toen begon ze weer te kreunen en 'boos' te worden..
    En nu eindelijk...om half 3 is ze in slaap gevallen en ze ligt in bed!
    Nu al een half uur..wow hoe lang zal ze het volhouden..

Eigenlijk zou ik nu ook moeten slapen..maar ik heb ook gewoon nog andere dingen te doen..moet toch ook eten hebben voor straks..mijn man vast natuurlijk..gelukkig heb ik nog soep en macaroni van gister..we eten dat wel hoor pff...kon vandaag niet eens naar de plee..omdat ik steeds met haar zat..

Ik ben wel bang dat er toch wat met haar is hoor..ik snap het gewoon niet..ze blijft ook niet stil zitten zeg maar...lijkt ook alsof ze soort van boos wordt..denk toch ook wel dat ze gewoon ecth super moe is..maar waarom slaapt ze dan niet?
    Gister ook..ze lag al een tijdje te slapen..gewoon stil! (overdag maakt ze niet van die rare kreun steun geluiden) en zodra ik een stap in mijn bed zet..begint ze die geluiden te maken! Ik heb het gevoel dat ik getreiterd wordt ofzo haha..het zijn echt van die kreun geluiden..alsof ze zit te poepen ofzo echt vreemd..en dan beweegt ze haar handjes en haar hoofdje..en haar beentjes blijven ook niet stil liggen..ze ligt ook gewoon echt overdwars in haar bedje dan..ben zo bang dat ze onder het dekentje kan komen..ze gooit het dekentje ook van zich af trouwens ook al stop ik het in..

oof..nouja ze zeggen da thet goed gaat komen..laten we hopen dat ze snel doorheeft dat men snachts slaapt :)

Deel Deze Pagina