Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow lin..

zo heftig?

sterkte..! :(

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Oh Lin dan zou ik me ook kl*te voelen.

Misschien is het inderdaad beter dat je hem even de tijd geeft om af te koelen, niet dat daarmee de problemen weg gaan maar dan zijn jullie allebei wat rustiger bij het bespreken ervan.

Kylian ligt nu lekker op 1 oor, hij was vandaag wel wat claimend, wilde echt vermaakt worden. Geen wonder gisteren werd hij natuurlijk vermaakt en nu moet hij het toch weer alleen doen ;)

Sinds gisteren wil meneertje wel weer op de grond liggen maar dan moet er wel speelgoed in de buurt zijn. De hond vind dit ook helemaal geweldig, die zou het er liefst helemaal inkruipen :rolleyes: .
    Dus onze opstelling is: Kylian op de grond, mama op een krukje ernaast en de hond die maar rondjes er omheen loopt omdat hij zo graag even een likje wil geven maar dit dus niet mag.
    Tja hij zal het toch moeten leren.

Groetjes Anita

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    anita doe ik met cailynn ook een speel kleed speelgoed erbij is ze uren zoet...

lin nogmals sterkte maar kom je wle doorheen

4. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    hai hai,
    Zo een dagje gewerkt en nu lekker weer een dagje vrij. Het liefst zou ik nog minder gaan werken, maar ja...

Linda heb je een pb gestuurd.

Bij ons op het werken hebben ook een aantal clienten een helm en dat staat echt niet altijd verkeerd nee. Sommige zijn leuker met dan zonder helm.

Jasper is morgen precies zes maanden!
    Hij krijgt nu alleen nog maar melk en sinds twee weken pap er door heen.
    Vanaf het weekend krijgt hij twee keer per dag een papje van een lepeltje, zodat hij ook vast voedsel leert eten. Dat gaat redelijk goed.
    Morgenvroeg moeten we naar een dietiste die ons gaat begeleiden met het eten. Ben blij als Jasper nu ook eindelijk andere dingen mag gaan eten. Wordt wel tijd.
    Mad, hoe doen jullie dat, Evi heeft toch ook koemelkallergie (of zit ik er nu helemaal naast).

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Het is bij ons een beetje schipperen,

Kylian op de grond met de hond 'los' betekend dat 1 van ons erbij moet blijven. Niet dat we denken dat de hond zal bijten (al kun je nooooit weten natuurlijk) maar Jacky is zo beschermend dat hij er bovenop gaat zitten.

Of Jacky opsluiten zodat Kylian even lekker kan geworden. Doen we natuurlijk ook wel maar ik wil dit niet elke keer doen want ben juist dan bang dat we zo de hond jaloers maken.

Vandaag is trouwens detta (onze opa) verhuist naar een verpleeghuis, het was in het bejaardenhuis gewoon niet meer te doen.
    Wel heel jammer hoor 't is toch weer een stapje terug en we hadden toch gehoopt dat hij dat niet meer mee hoefde te maken.
    Wel lachen dat hij tijdens de verhuizing zich maar druk maakte om 1 ding. De foto's van Kylian :)

Groetjes Anita

6. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    ohh wat lief pluk van opa!

Wij hebben geen problemen met de hond. Sam en Jasper vinden elkaar wel geweldig. Ook zijn wij er altijd bij. Gelukkkig weet Sam precies wat zijn speelgoed is en komt niet aan dat van jasper.

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb een foto van mn buik in mn album staan... ik ben nog niet eens 6 weken en hij was echt weer plat... :confused:

8. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai meiden

Cristel je hebt al een aardige buik :confused: maar nu zijn t natuurlijk ook je darmen etc etc. en je buikie weet natuurlijk al hoe t moet dus zal wel flink worden :D wel weer leuk hoor zo om te zien! en we maken het allemaal nog een keer mee ook met jou!

Lin heb je een PB gestuurd! mannen :evil: kiezen altijd de makkelijkste weg!

Jenny, klopt Evi heeft ook KMA ze drinkt Nutramigen. Wij zijn ook heeeel voorzichtig begonnen met groente en fruit. Ik heb heel lang geen banaan gegeven omdat kindjes met KMA daar gevoelig voor kunnen zijn. Nu na heeel langzaam opbouwen en goed een week iedere keer hetzelfde aanbieden krijgt Evi nu vanalles!
    Fruit maak ik bijna altijd zelf vers uit de blender.... Ik moet zeggen dat Evi echt super reageerd op alle soorten vast voedsel! ben daar heeel blij mee. Ik hoop voor jullie dat Jasper t ook goed gaat doen op vast voedsel!
    Ik krijg ook een gesprek met de dietiste, in februari moeten we naar de kinderarts en naar het CB en gaan we een afspraak maken. Evi zit natuurlijk ook nog op de Nutramigen.... ik ben zooo benieuwd ook wat de kinderarts gaat zeggen.... moeten we hiermee doorgaan of weer een test? ik hoop echt dat ie zegt dat we zo door mogen gaan want met het eten en alles gaat het eindelijk goed nu het slapen nog....

Evi huilt opeens weer heel veel is 50x wakker s`nachts
    deze nacht was ook echt een hel! vanaf 20:00 heeft Evi gekrijst.... ik ging om 22:00 met haar in mijn bed liggen haar in m armen handje vast en toen werd ze eindelijk rustig! tot 02:00 om t kwartier wakker om te kijken of ik er nog ben?! daarna begon ze weer te krijzen! heb haar om 02:00 een flesje gegeven en toen opnieuw ingebakerd en in haar eigen bed gelegd.... weer krijzen maar god zij dank sliep ze toen tot 07:00! ik ben helemaal op en vanavond heb ik nacht dienst..... van 18:00 tot morgen 10:00!

o Jenny dit is nu ons schema...
    07:00 papfles
    09:30 fruit met diksap
    12:00 fles
    16:00 fles
    17:30 groente (heel potje klein) of half potje groot
    21:30 fles

tussendoor een rijstewafeltje en wat sap

xxx

9. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :( Linda sterkte meid, weet het hoor met die mannen :cry:

Nou cristel je hebt al een aardige buik hoor :D maar het is ook niet gek, Cailynn heeft niet zo lang geleden nog ingezeten :D :)

Ik heb een rotnacht gehad, maar niet door sem, maar door mijn oog!
    Mijn oog was gistermiddag ineens rood en allemaal zooi eruit, ook voelde het branderig aan. Dus daar had ik vannacht last van en mijn oog zat steeds dichtgeplakt :( Toen ik vanmorgen wakker werd, zat mijn oog weer dichtgeplakt en toen ik in de spiegel keek was mijn ook 4x zo dik en heel veel zooi eruit bleeeeeeeeeh

De huisarts heeft mijn oog nagekeken en er zit daar een infectie op, maar dat komt niet alleen door een infectie. Ik moest met mijn hoofd naar beneden hangen en dat deed zeer in mijn hoofd en achter mijn oog.

Toen zei hij dat dacht ik wel, je heb voorhoofdholte ontsteking :confused:
    Dus nu zit ik aan de penicilline!

En hij heeft ook nog maar in sem zijn keeltje gekeken, want hij hoest zo erg dat hij het uitbruld, maar dat zag er goed uit! Wel heeft sem last van spruw, dus ik heb een gel meegekregen die ik op zijn tong en wang moet doen!

Mijn oog zou met 1 week over moeten zijn en ik moet vrijdag voor een halve dag naar mijn werk! Ben benieuwd hoe ik daar gaat komen, kan nog geen moer zien :D Ach ik zie wel.

10. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai,
    Nou vanochtend bij de dietiste geweest voor Jasper. het begon al goed. Ik was aan het inpakeren, gooit een vrouwtje zich voor mn auto. Ik boos, ik schrok me rot. Drie keer raden wie me daarna na binnen riep. Ja zij!

Toch was het erg nuttig. We hebben een boekje gekregen met supergoede tips. En een lijstje met wat hij mag gaan eten.
    Ze zei ook dat we groente en fruit beter zelf konden koken en malen. In potjes zitten weer stoffen aan toegevoegd waar ze ook weer op kunnen reageren. Ik heb net worteltjes gekocht en daar gaan we nu me beginnen. ben benieuwd.
    Oja, omdat hij de rijstebloem al krijgt mag hij nu al wel rijst of rijstewafeltjes. Ik heb ze gelijk gekocht en hij heeft er net al een op. Lekker dat hij dat vond.

Jasper zijn schema is nu alvolgt:
    8.00 250 ml melk met nutrix
    11.30 Groente/ fruit en bordje pap van 40 ml
    (kan hij leren vast voedsel te eten van een
    lepeltje)
    13.00 160 ml melk met nutrix
    17.00 rijstewafeltje met 40 ml pap van een bordje
    18.00 160 ml melk met nutrix
    23.00 250 ml melk met nutrix

Hier doet hij het sinds het weekend goed op. Ja, die rijsteafeltjes heb ik er nu zelf aan toegevoegd. Hij is nu iig van 5 naar 4 flessen.
    Nutrix doen we door elke fles (met nutriton) omdat het het nog dikker maakt. Dan spuugt hij minder omdat hij van die medicijnen af moest wegens die aanvallen.

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    hallo Ladys,

Jenny@ben blij voor je dat het weer stukken beter gaat met Jasper.

Cristel@ ja je buikje gaat nog meer groeien hahahaha.

Lin@ meid hoe is het?

Mad@ ik heb 1 x voor Yassir fruit in de blender gedaan maar hij vond het zo zuur. Nu ik jou schema zie ga ik ook diksap bijdoen. Doe je dan nog water of alleen die diksap.

12. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hee meiden

Hier ben ik heel ff. Devon zegt sinds een paar dagen mamamamamama :D :D echt leuk om te horen!

xxx Marijke

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Gisteravond was een vriendin op bezoek gekomen, die had zijn auto zien staan onderweg bij een vriend van hem. Ik wist dus waar hij was en ik wist dus al dat hij toch thuis zou komen, want waar moest hij anders gaan slapen?
    Ik lag in bed te puzzelen, kan dan toch niet slapen, kwam hij aanzetten om 2 uur snachts...
    Ging hij zijn was van het voetballen (stink zweet stink) in het washok gooien... Dus ik roep vanuit bed: ik doe je was niet meer hoor... Daar moest ie wel om lachen... Toen kwam hij naar bed, dus ik zeg tegen hem wat kom je doen, waarom ben je teruggekomen? ... Hij zegt ja omdat ik van je hou, jullie zijn toch mijn gezinnetje?.. Nou ja nog uitgepraat en nu is het weer goed... Mijn moeder zei wel vanmorgen tegen hem dat als ie nog eens zegt dat ie voor altijd wegblijft hij dan ook weg moet blijven voor altijd

ik ben vanmorgen in de scanner geweest... Maar er was iets geks. De schildklier nam niet genoeg radioactieve vloeistof op, zodat ze slecht te zien was op de foto ... 1 februari moet ik sowieso naar de internist en als hij op de scan niet goed genoeg alles kon zien moet ik nog een keer
    Gezellig...
    Toen bloed gaan prikken en net ben ik naar de nagelstyliste geweest en daarna naar mijn schoonmoeder.

Marijke Iman zegt sinds een paar dagen ook medeklinkers mamamamama papapapa babababa wawawawawawa.... MAar niet bewust mama... Devon toch zeker ook niet bewust? :confused:

Mijn schema:

smorgens fles 180/6
    fles 150/5
    fruithapje met diksap
    fles 180/6
    groentehap met diksap
    fles 180/6

Maar het ligt er ook echt aan hoe laat ze wakker wordt. Er zijn dagen bij dan heeft ze maar 3 flessen, maar wel allemaal van 180 dan... Want doordat ze dan tot 9 uur slaapt vervalt er 1 fles... Snappen jullie me nog?

14. Niet meer actief

Jeetje linda heeel veel sterkte meis:| Hoop dat als hij weer wat rustiger is het allemaal weer goed komt! Hoe gaat ie nu?

@Marijke: Wanneer is Devón geboren? En hoe spreek je de naam uit? ( Sorry:| )

Hier gaat het redelijk goed :| ben zoo moe en kan bijna niet op de benen staan! de dokter is gisteren geweest en ik moet nu verplichte bedrust! Het lukt allemaal niet hoor zit er helemaal door heen,, hoe moet ik bedrust nemen met 2 kindjes :|

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Annemarie, ik zou niet weten hoe je bedrust kunt houden terwijl je ook nog 2 kids rond hebt lopen.
    Misschien toch uit logeren met de kids, of pgb aanvragen zodat je hulp kunt inschakelen.

Sinds eergisteren pakt Kylian mijn gezicht vast (als hij op mijn schoot zit met de rug naar mij toe), het handje gaat dan onder mijn kin langs naar mijn wang. Dan trekt hij heel hard aan mijn hoofd en drukt dan zijn open mond tegen mijn wang. Eerst dacht ik dat ik me het verbeelde maar hij doet het steeds vaker, ik vermoed dat dit zijn versie van een kus is. :D =D> .

Mijn man heeft afgelopen week een afspraak gemaakt bij de tattoo shop, hij wil zijn tattoo (band om zijn arm) groter laten maken en Kylian's naam wordt er dan ook in verwerkt. Ben benieuwd hoe dat wordt.
    En uiteraard moet ik helpen de achterkant van de tattoo verzorgen totdat het geheeld is. :rolleyes:

Kylian's schema (op dit moment)

8 uur 210/7 melk met nutrix
    10 uur fruit of flesje diksap
    12 uur 210/7 melk met nutrix
    14 uur flesje diksap of fruit
    16 uur 210/7 melk met nutrix
    18 uur flesje diksap
    20 uur 210/7 melk met nutrix.

Volgende week wil ik voor de fles van 16 uur met een half potje groente beginnen en wat minder melk.
    En dan is het de bedoeling dat hij vanaf 6 maand de fles van 16 uur vervangt met warm eten en een toetje.

Groetjes Anita

16. Niet meer actief

Ik heb een huishoudster dus hulp enzo kan wel maar ik kan toch niet de kinderen uitlogeren sturen voor een week of 5 :| want mijn bedrust zal tot na de bevalling zijn en Jason is voorlopig het ziekenhuis niet uit en daarna moet hij ook in bed liggen :| en langzaam opbouwen ,,,

Mijn familie woont in twente en Jason zijn familie in engeland ,, dus dat houd direct in dat ik ze niet vaker dan 1 × per week zie :| dat werkt voor mij niet hoor ,,,

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hellow,

ik weet het mn buik zal nog wel meer groeien maargoed had dit ook weer niet verwcht ik loop nu al in posietie kleding :confused:

hopelijk valt niemand het op want we willen het pas na de echo vertellen...

mvjanelle: waarom ga jij niet lekker op bed liggen en lat je julien op bed spelen en janelle bij jou op de kamer?heb jij toch je bed rust en je kan ze in de gaten houde

18. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    hallo,

Cristel@ ze kan die kinderen echt niet de heledag op de kamer houden. Ze moeten eten en drinken geentertaint worden etc. Was het maar zo makkelijk. Ik denk ook als Annemarie de kinderen op de kamer heeft dat ze dan alsnog geen rust heeft. Ze heeft een nanny nodig.

Annemarie@ is een Nanny dan geen optie tot in iedere geval je bevalling? Het is wel belangerijk dat je rust neemt, denk ook aan jezelf en aan de beeb in je buik. Probeer in iedere geval rustig aan te doen ;) .

Pluk@ toen ik me man ontmoette wilde we beiden een tattoo plaatsen met onze namen. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, ik vind het niet echt vrouwelijk.

Lin@ ik zei het toch Lin? Ja het is idd goed dat je moeder even het eea heeft duidelijk gemaakt. Soms schrikken mannen daarvan. Zoals ik al zei wie laat nou 2 mooie vrouwen achter ;) .

19. Niet meer actief

dat wil idd wel voor even maar niet de hele dag! of zelfs weken ,,, Dat doe ik nu idd 's middags ff Juliën in zijn bedje en dan Janelle ff bij mij maar het is echt zwaar :| ik ben nu gewoon al 20 wkn ziek (eerste 4 wkn ging nog) en nu word het er door alle gedoe niet beter op! en mijn zus heeft haar eigen gezin dus die kan hier ook moeilijk de hele tijd zijn!

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Lieve Annemarie, ik heb in het andere topic op je gereageerd... Ik denk ook dat een oppas het beste is.. Al is het elke dag maar een paar uurtjes... En dan vraag je daar PGB voor aan, want je hebt natuurlijk recht op die hulp!

Hanan ja thanks girl hihi

Deel Deze Pagina