Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben net rijst met vlees en een sausje en van dat zure spul gegeten (man heeft late dienst dus dan eten we tussen de middag warm)

Kylian vind het prima in de box hoor, hij speelt even, begint dan wat te jengelen, speen erin en hup meneer slaapt een half uurtje ofzo en begint dan weer te spelen.
    Ik dacht dat het voor ons allemaal fijner zou zijn als hij een langer stuk achter elkaar zou kunnen slapen, niet dus. :)

Groetjes Anita

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    good afternoon...

nou noa heeft haar orikjes gehad.. was lekker gillen... maar daarna is ze gaan slapen en nu lijkt slles gewoon weer goed...

ik heb van t cb een plan gekregen om haar proberen minder te laten huilen... dat gaan we vanaf morgen toepassen.. ben benieuwd.

ze weegt nu 5010 gram en is 58cm :D
    ze groeit dus goed... ook was ze verder dan andere babies van haar leeftijd omdat ze op haar armpjes omhoog kon..

echt leuk die oorbelletjes... ik ga ze aan t eind van deze maand doen.. denk ik :D staat zo schattig..

nou nu ff boofschappies doen...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi hoi,

Sarah, wat is dat voor plan dan?
    Arme Noa, ik moest nog aan je denken vanmorgen!

Mad, we zijn op Vinkenslag geweest, bij Maastricht. Allemaal goedkope illegale merkkleding en schoenen :)

Gulay, het is ook heel belangrijk dat je in jezelf geloofd als je Eslem in bed legt. Als jij namelijk al het gevoel hebt dat het niet gaat lukken voelt Eslem dat. Dat vertelde mijn KV altijd.

Iman ligt te pitten al vanaf half 2 ongeveer tot nu... Dacht net dat ze wakker aan het worden was, maar nu is het weer stil.

Liefs

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag!

He bah Gulay dat je je vingers hebt gebrand! Het is wel heel goed dat je veel met koud water hebt gespoeld, dan gaat het eerder over!

Wij hadden ook een niet al te lange nacht; Tijmen had gisteravond om half tien zijn laatste fles en kwam toen om 4.45 uur. Op zich goed, maar wij moesten er om half 7 uit. Ik had nl. een sollicitatiegesprek. Helaas ben ik het niet geworden, want degene met wie ik moest concurreren had volgens de selectiecommissie meer ervaring...tja, wat kan je dan nog inbrengen. Maar deze mama gaat gewoon weer doorsolliciteren, met getreur kom ik niet verder ;)

Vanochtend is Tijmen naar mijn schoonmoeder gegaan, die zou nl. oppassen. We hebben Tijmen nog nooit zoveel achter elkaar zien lachen, niet een klein glimlachje, nee, big smiles! Mijn vriend belde me nog van zijn werk en had er de hele ochtend aan moeten terugdenken! Wat kan zo'n kleintje een inpact op je hebben, he! Dan vergeet je al gauw de soms gebroken nachten! :)

XX

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey ben ik even snel cailynn wordt wakker dus moet erg snel zijn.. ok bij cailynn komt nu officieel haar eerste tandje door.. ze is er vroeg bij.. mn man heeftgister in haar mondje gekeken en aangzien die voor tandarts/kaakchirurg studeert kan die dat zien.. en ja hoor vooraan in het ondergebitje komt haar eerste tandje.. wel zielig ze blef gister maar jengelen en kwijlen niet normaal stopt alles in haar mond.. maar heb haar iets voor de pijn gegeven en heeft toch lekker geslapen... is cailynn hier de eerste? moet zeggen ze is er erg vroeg bij hoor...

ooh en winkelen op het kamp dat zal best wel goedkoop zijn ja.. zou ik ook wel willen...

ik weet nog niet wat ik vandaag eet maar ben aan de lijn.. en ja geef bv maar cailynn groeit nog steeds goed dus zij zal wel voldoende voeding binnen krijgen...

6. Isis

Isis Lid

26 sep 2006
    24
    0
    0
    Bloemist
    Almere
    Hoi cristel dat is idd heel vroeg dat ze nu al tandjes krijgt, ik weet niet precies wanneer het wel mogelijk is maar ik weet dat het met 1 mnd wel snel is.
    Ik hoop da tze er niet al teveel last van krijgt.

Ik ben deze week weer voor het eerst gaan werken, wat is dat vermoeiend zeg ik ben gesloopt, en dan ook nog eens een druk weekend ervoor gehad.
    Ik wou dat je langer verlof kon krijgen om wat meer weer jezelf te worden.

Ik ga op de bank liggen en mijn mannetje gaat me lekker masseren :D

Liefs,

7. Isis

Isis Lid

26 sep 2006
    24
    0
    0
    Bloemist
    Almere
    Hoi cristel dat is idd heel vroeg dat ze nu al tandjes krijgt, ik weet niet precies wanneer het wel mogelijk is maar ik weet dat het met 1 mnd wel snel is.
    Ik hoop da tze er niet al teveel last van krijgt.

Ik ben deze week weer voor het eerst gaan werken, wat is dat vermoeiend zeg ik ben gesloopt, en dan ook nog eens een druk weekend ervoor gehad.
    Ik wou dat je langer verlof kon krijgen om wat meer weer jezelf te worden.

Ik ga op de bank liggen en mijn mannetje gaat me lekker masseren :D

Liefs,

8. Isis

Isis Lid

26 sep 2006
    24
    0
    0
    Bloemist
    Almere
    oeps twee keer dezelfde zal de vermoeidheid wel zijn hihi, SORRY

9. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hoi,

Ja bah Isis! werken! we werken al hard genoeg he met die kleintjes?!
    Ik moet er volgende week ook weer aan geloven :cry: vreselijk vind ik het!

Joh Christel , Cailynn nu al een tand :confused: god wat gaat dat snel! vandaar dat ze ook zo kwijlt dan....

Jammer Lise van je sollicitatie gesprek... maar er komt snel vast iets op je pad hoop ik voor je! wel leuk dat Tijmen nu zo gaat lachen :D

oooooh Linda de beruchte Vinkenslag :) ken ik nog wel van t nieuws! Heb je leuke dingetjes gekocht?

Sarah heeft Noa ook geen koorts of iets gehad van de prikjes? en wat houdt t plan in van t CB? misschien zitten er wel bruikbare tips bij!?

morgen gaat Evi voor het eerst naar het kinderdagverblijf :cry:
    x

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh mad ik hoop dat het goed gaat op het kinderdagverblijf..

en ja ze is er vroeg bij.. ze had er gisteravodn wel last van maar nu is ze vrolijk..

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nou borstvoeding is weer een hel de blaren staan op mijn tepels en ze weigert de tepelhoedjes..was net echt woest maarja ze kan er ook niets aan doen maar het doet zoooo'n pijn..

en de poep was langs de luier gegaan...alles vies incl inbakerdoek..dus ik kan haar nu niet inbaskeren zal wel weer hels nachtje worden...

ben dus super saggie :(

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh gulay.. ik leef met je mee.. wat erg zeg..kun je haar niet in een gewone deken inbakeren....
    en waarom wil ze het tepelhoedje niet nemen.. misschien moet je meer aandringen en gewoon in haar mondje doen als ze haar mondje open hefet dan zuigt ze vanzelf wel dnek ik.. tenminste dat werkte bij cailynn wel...

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    haai iedereen..

sjee christel...nu al.. ik was 9 maanden dat ik mn tandjes kreeg... maja soommige kids worden met een tand geborem... dus t is heus mogelijk.. maar wel vroeg...

nou ze had een klein beetje veroging..
    maar ze sslaapt nu.

t plan houdt in dat ik heel precies elk keer alles hetzelfde doe.. huilbabies hebben dat nodig...volgens t CB...
    's ochtends flesje..
    badje
    aankleden
    ff spelen
    in bed ( 30 min laten huilen)
    eruit ff troosten weer in bed doorgaan tot ze slaapt.

dan weer t zelfde bij t volgende flesje alleen dan geen badje,,

en bij t naar bed renen een bed ritueel aangaan...
    gordijntjes dicht.. knuffeltje gedag zeggen etc..etc

als dit niet werkt( wat t ook wel niet zal doen want dit deed ik al..) komt ze volgende week langs en dan gaan we andere dingen proberen iets met dvd's ofzo.. naja ik zal t wel zien..;

tis ook t beste om haar geen onnodige orikkel te bezorgen.. dus nu ff geen bezoek.. en ook niet op bezoek....

oh gulay.. zorg aub dat je ze goed insmeert.. en dat eslem je tepel goed in dr mondje heeft.. gewoon eruit halen tot ie goed zit... anders wordt t alleen maar erger.... mark my words...!

klote van de inbaker doek.. probeer anders ff met haar in een rustige omgeving te zitten... of laat haar ff op je arm hangen... tot ze in slaap valt.. misschien wilt ze gewoon innigheid met mama...

veel succes iig... (K)

14. sweetangel100

Jeetje Cristel, wat vroeg!
    Hopelijk heeft ze er niet teveel last van!
    En jij ook niet met BV als de tand er door is ;)

Saraah, hopelijk dat er een oplossing komt voor Noa... Is voor haar zelf natuurlijk ook niet fijn, dat ze zoveel moet huilen!
    Ik hoop trouwens dat Noa niet ook zolang hangerig is van de prikjes... Iman heeft er 5 dagen last van gehad. :(

Dat ritueel bij het naar bed gaan werkt hier trouwens wel...
    Iman slaapt na de 3e fles en na de voorlaatste of laatste fles (ligt aan hoe moe ze is, anders geef ik haar nog n fles als ik naar bed ga) in bed.
    Ik doe steeds hetzelfde ritueeltje en zeg ook vaak tegen haar: zooo en nu gaan we lekker slapen!... Dan doe ik haar kleren uit, baker ik haar in, luxaflex dicht, muziekje aan, kusje en tot straks!
    Nu lijkt Iman al te weten dat het de bedoeling is dat ze gaat slapen... Ze huilt nog maar zelden in bed, af en toe even wat jengelen, maar dan ook echt maar af en toe!

Gulay, ik vind het zo erg voor je! Heel veel succes!

Slaap lekker en tot morgen! xxxx

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pff ben al vanaf half 7 bezig..het is nu half 11..ik heb haar nu aan mijn man gegeven..ben het even ZAT!
    Heb haar ingebakerd met een laken..maar ze vindt het volgens mij niet echt prettig vanavond dat inbakeren..
    Ze huilt nu..loopt rood aan..ik denk dat ze oververmoeid is ik weet niet meer wat i moet doen heb haar al vanaf half 7 aan de tiet..ze doen pijn en zijn echt leeg volgens mij...
    En het helpt niet! haar ogen gaan niet dicht..ben het even spuugzat..

Ze huilt nu heel erg bij mijn man ik ga haar maar halen..

16. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Meiden,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even kom binnenvallen....
    Ik lees wel eens vaker met jullie mee om jullie ervaringen te lezen. Het is echt leuk dat jullie zo'n close groep zijn geworden. Bij de augustus mama's was dat een stuk minder.

Zelf heb ik helaas niet veel tijd om op het forum te kletsen helaas. Heb echt moeten afkicken :[
    Ik heb inmiddels geaccepteerd dat Noa overdag een druk en actief kindje is. Vanaf het moment dat ze 's ochtends wakker wordt slaapt ze niet meer tot 's avonds 20/21u. In het begin was dit echt wennen maar inmiddels weten we dat dit haar ritme is. We zijn allang blij dat ze nu 's avonds en 's nachts wel goed slaapt.

Sinds het begin zijn we echt aan het sukkelen met Noa haar krampjes. We zijn bij een ostheopaat geweest en die heeft medicijnen meegegeven voor haar darmpjes. Ik moet eerlijk zeggen dat die in het begin redelijk hebben gewerkt maar nu heeft ze weer de hele dag door krampjes en is de ze hele dag aan het duwen om de lucht eruit te krijgen, echt zielig om te zien.
    Nu heb ik zelf lactose intolerantie en geven we Noa ook hypoallergene flesvoeding maar ik begin echt te twijfelen of Noa niet ook last van een allergie heeft. De ostheopaat en het consultatiebureau hebben het tot nu toe steeds ontkend maar de lucht en de krampjes moeten toch ergens vandaan komen.

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee?

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey..

seli ik heb helemaal geen ervaring met krampjes cailynn heeft ze namelijk nooit.. ze heeft ze 1 keer gehad toen ze 1 dga oud was maar dat was van de formula(flesvoeding) ik geef bv en ze heefter nooit last van dus heb helaas geen tips...

hier het ritueeltje is eigenlijk om 9 uur savonds gaat ze in bad dan even spelen dan even in de swing of onder de play gym en dan rond 11 uur drinken en naar bed je toe.. ze valt altijd in slaap onder het drinken dus ik kan dr zo in bed leggen...
    ja cailynn gaat laat naar bed.. als ik dat op deze site lees maar ja vind het niet erg.. ze slaapt ookllang uit.. ik maak dr wel altijd rond 10 uur wakker.. heb haar 1 ker laten slapen totdat ze zelf wakker wordt en dan wordt mevrouw pas om 12 uur wakker maar ja dan slaapt ze snachts niet zo snel...

18. sweetangel100

Hoi Selin,

Mad heeft ervaring met lactose-intollerantie!

Heb je verder sab simplexdruppels geprobeerd?

Verder heb ik een vraagje: Welke hypoallergene voeding geef je?
    Het is namelijk gebleken dat veel baby's niet tegen Nutrilon kunnen sinds ze een vernieuwd receptuur hebben. Iman kreeg ook Nutrilon Hypoallergeen en ze had ook heel erg krampjes. Ze sliep er niet van en huilde dag en nacht. Nutrilon en veel CB's ontkennen dit, mijn CB had gelukkig al vaker van deze klacht gehoord en ik ben overgestapt op een andere voeding en binnen 2 flessen had ik een ander kind er voor terug.

Liefs

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    good morning juli-mama's !

nou lekker nachtje gehad toch wel..
    was samen met noa op de bank inslaap gevallen...
    en om half 1 kwam ze voor een fles....
    daarna tot 8 uur doorgeslapen...

ze lijkt me ok... niet echt last te hebben van de prikjes.. maja... laat ik t maar ff afkloppen..

vanmiddag ff naar de HA en dan naar mn mam...
    zon loopje zal me goeddoen :D

20. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi Selin,

Ik maak elke dag een flesje Venkel-T voor zuigelingen. Voor iedere voeding geef ik haar daar 2 theelepels van. Het werkt goed bij Sarah.

Deel Deze Pagina