Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahahaha dat is idd een beetje gek en dubbel :)
    Maar ik vind dat iedereen daar vrij in is, iedereen moet dat zelf weten.
    Mijn schoonmoeder probeerd ons altijd over te halen alleen halal vlees te halen, maar zij is zelf ook pas altijd halalvlees gaan maken toen ze naar Mekka geweest is. En als ik voorraad in huis heb van mijn man's oom dan maak ik dat, maar is de kipfilet op, dan ga ik evengoed naar AH en haal daar kipfilet.

2. sweetangel100

Trouwens, dus jij geef Yassir dan ook geen potjes neem ik aan?

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Mijn ouders hebben altijd halal vlees in huis. ik geef yassir potjes zonder vlees. Ik moet denk ik ook niet meer naar de fastfood ketens meer, is een beetje raar zo natuurlijk. Het is ook belangerijk met de opvoeding van Yassir. Ik wil hem zo opvoeden dat ons religie de Islam is en dat we alleen halal vlees eten. Ik zal hem zoveel vertellen waarom we dat allemaal zo doen. Ik moet natuurlijk eerst bij mezelf beginnen :oops: .

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Taatje@ ik ge vanavond gelijk beginnen! hoop dat dit gaat werken!

5. sweetangel100

Mad, ik heb zwartboek gisteravond EINDELIJK :) gezien! hihi

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    lin@ in de bios?en aanrader?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hanan gewoon lekker je eigen gevoel volgen hoor wat betreft de fles van Yassir.
    Wij moesten ook van het ziekenhuis in 1 keer over van 5 naar 4 flessen, ik was de fles van 6 uur al aan het afbouwen (werkt goed hoor) en hij dronk toen eigenlijk nog maar 100 cc, maar toen hij thuis was van het ziekenhuis moest hij er wel heel erg aan wennen.

En waarom zou je niet meer naar mc donalds kunnen dan (met Yassir) want als ik het goed heb hebben ze daar ook vegetarische burgers.
    Omzeil je je halal probleem en je kunt toch zo af en toe Yassir verassen met een bezoekje aan mc donalds, want ik neem toch aan dat je de patat gewoon mag (wordt in plantaardige olie gebakken ).

Meteen nog een vraag maar waarom worden in de islam varkens als onrein gezien.
    Is dit omdat ze gewoon alles eten of omdat ze van modder houden?

Kylian heeft vannacht aan 1 teug doorgeslapen tot 8 uur vanmorgen. :whistle:
    Gisteren begon hij in 1 keer dun te poepen (5 luiers vol) en het rook ook nog eens zurig, daarna kreeg hij 1 rode wang en toen ik zijn tanden poetste voelde ik 2 bobbels op zijn boven kaak.
    Hmmmmm dus meneertje krijgt er alweer tandjes bij.
    Heb toen meteen de vsm druppels gepakt en drie druppels elk uur gegeven, de laatste toen hij naar bed ging.
    En ik heb wat extra nutrix door zijn fles gedaan (van 1 eetlepel naar 3 eetlepels).
    Hij is vandaag dus een stuk vrolijker maar wil nog wel graag veel meer aandacht dan anders.

Straks even naar de supermarkt wat groente halen en potjes maken.
    Mijn man maakte gisteren de opmerking dat er in blikken (en potten) concerveeringsmiddelen zaten en of dit wel goed was voor zo'n kleintje omdat dit dus niet in de ovarit potjes zit (dit geldt ook voor de zout).
    Daardoor heb ik de potjes uit de vriezer gehaald en de inhoud weer weggegooid.
    Nee straks gewoon lekker met wat verse groente dan kan mama het met een gerust hart geven.

Groetjes anita

8. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    @hanan succes vanavond! Ik hoop dat het lukt [-o<

9. sweetangel100

Anita, succes met groenten maken!

Hanan, nee op DVD... Draait die dan nog in de bios? hihi... Een aanrader in elk geval! Goeie film!

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    @ Hanan; gewoon doen wat je zelf denkt...
    Ik moest eigenlijk ook over van 4 naar 3 flessen, maar Steven vind die 4e nog veelste lekker, hij hij niet meer hoeft, laat hij hem echt wel staan.
    @ Bedankt voor de felicitaties...
    kon de gekleurde letters niet voor elkaar krijgen :(
    @ Lise van harte beterschap.
    Ik ga zo ff met Steven wandelen, hij wou niet slapen.
    Hij is zelf z'n fles aan het leeg drinken, en dan gaan we zo.
    Lees vanavond weer verder, m'n man moet overwerken, is iets later thuis. Daaag x Mar en Steven.

11. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Lise beterschap meid! hopelijk knap je snel weer op! en als Tijmen toch naar de creche is zou ik lekker m bedje induiken als ik jou was!

pffff Evi schreeuwt de hele boel bijelkaar in dr bedje :( en als ik haar eruit haal is ze echt zooooo chaggie! ga nog 1x dr speen erin doen!
    ze blijft maar snikken maar ze is zoooo moe! grrrr

sneeuwt het bij jullie ook zo?! :D hier is het helemaal wit! zooo leuk!

Tja Hanan ieder zn ding toch zo met het eten! ik hou ook echt niet van varkensvlees maar geef het Evi wel..... ook dubbel! en de patat van de MC wordt wel apart gebakken maar mijn collega (moslim) eet daar echt niet hoor! want ze bereiden daar onrein vlees etc. ik hou ook niet van de MC hou uberhaubt niet van vlees en al helemaal niet als ik niet weet wat er allemaal in zit.....

Anita varkens worden gezien als onrein omdat ze echt alles vreten volgens mij.... dus ook poep etc.
    wow echt knap dat Kylian zo lang heeft doorgeslapen! keurig hoor!
    ik geef evi ook geen groente etc. uit blik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bijna ook nog nooit zelf heb gegeten! ha ha, over het algemeen hou ik van biologische dingen! we hebben ook geen frituur!

zo evi slaapt! pffff voor hoelang?! ik gok een kwartier! ha ha

O met die fles in de nacht hebben wij het ook af moeten bouwen; van 180 naar 150 naar 100 naar niets! Evi krijgt nu nog maar 3 flessen en dat gaat echt perfect!

Marjolein Joepie Steven 7 maanden! gefeli.

vanmiddag toen Evi nog gezellig was heb ik het broodeten opgenomen:
    http://video.tinypic.com/player.php?v=30m22vc
    ze kan zo heerlijk kliederen met het brood :)

Lin leuk dat je zwartboek nu hebt gezien! dat wou je al zooo lang!
    Hoe was t bij Suzie? foto`s ? :)

12. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    zoals jullie zien zit Evi sinds gister in haar trip trap kinderstoel ;) past goed moet ik zeggen en ze zit er lekker in!

Straks een rondje gelopen in de sneeuw en een foto gemaakt:

Girls in de sneeuw;

let vooral op onze mutsjes! hi hi grappig he!

x

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Zo even een uurtje gekookt en nu hebben we
    2 potjes prei/aardappel
    1 potje worteltjes/aardappel
    1 potje witlof/aardappel
    en heeft meneertje net worteltjes met aardappel gehad, en lekker dat hij het vond :) .
    Wij zijn het 4de flesje al aan het afbouwen.
    We geven hem nu ongeveer een half uur voor zijn fles een potje (zo'n klein 4 maanden potje van de ovarit) en nu drinkt hij nog 150 cc.
    Hopelijk wordt dan de overgang over 2 weken naar alleen een potje met een toetje niet al te groot.

Maar als varkens onrein zijn omdat ze alles eten, dat is b.v een paling dat ook want ook die eten alles en er zijn meer vissoorten (volgens mij) die van alles eten.
    Mijn kippen eten ook wel muizen als ze die te pakken kunnen krijgen en als een koe nu het gras eet waar eerder een andere koe b.v geplast heeft dan is die koe dan toch ook onrein. (zoals jullie wel merken draai ik een beetje door :D )

Kylian is redelijk in zijn doen, in ieder geval beter dan gisteren en ondertussen zijn we alweer 3 poepluiers verder.

Groetjes anita

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Zooo Pluk, jij bent goed bezig!

Hee Linda en Hanan. Willen jullie mij eens uitleggen waarom je geen 'gewoon' vlees mag als moslim? Gewoon uit beleefde nieuwsgierigheid :)

Liefs Lilith

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    is volgens mij de verschillende manier van slachten.

de manier die wij als 'normaal' zien is een pin door de kop schieten en halal is dat ze de keel doorsnijden en leeg laten bloeden.
    tenminste hier is waar mijn 'kennis' stopt

groetjes anita

16. sweetangel100

Ja het is idd de manier van slachten.
    En bij het slachten moet In naam van Allah erbij gezegd worden.
    Maar goed, zoals jullie dus ondertussen weten, eet ik ook vlees dat niet halal geslacht is....

Mad, leuke foto en leuk filmpje!
    Ik hoor een klok tikken kan dat? hihi

Het was heel leuk bij Susanne, en ipv alleen de slaapzak heb ik ook nog een stoer petje van superbaby gekregen en een bikini voor Iman. Zoooo lief! En het dochtertje van Susanne is ook echt heel lief! Foto's moet ik nog ff uploaden!

17. Niet meer actief

Halloo wat interessant allemaal over het vlees! wij hebben geen aparte eet gewoonten en eten dan ook gewoon vanalles ,, maar wel interessant omdat zo eens allemaal door te lezen!

Hier gaat ie redelijk oke ,, mijn meissie is zooo mooi maar zo klein en kwetsbaar! maar je houd gewoon meteen van je kindje ,,

Vandaag op de nico liep een vrouw met haar kindje in de kinderwagen ,, het meisje was met 24 wkn geboren ,, nu 7 mnd en een mooie griet geworden! hopen dat mijn meisje ook groot en sterk mag worden!

Ben zo bang en onzeker over wat komen gaat ,,

18. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Mensi gefeliciteerd met Steven.

Hanan, de nachtfles langzaam afbouwen is gewoon het beste. Op een gegeven moment kan je het rekken met een fopspeen.

Mad, ja dat waren inderdaad geen sokjes :oops: heb een brilletje nodig!
    Wat een leuke mutsen hadden jullie op zeg en wat kan Evi lekker eten zeg :)

Annermarie, natuurlijk hou je gelijk al van je kindje, hoe klein of kwetsbaar ze ook is, dat is nou moeder liefde ;)
    Het is niet gek dat je zo onzeker ben over het leven van je vroeg geboren dochtertje, het is zo moeilijk om er zeker van te zijn of zij het red! Weet wel dat heel veel mensen van dit forum voor haar duimen.

19. Niet meer actief

Ja ikw eet het maar je ziet dat zon klein mensje wel moet vechten je wil het zo graag vna haar over nemen maar je kan alleen maar toekijken ,, zien hoe zei het doet hoe sterk zei is!

Deel Deze Pagina