Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou meiden Sem is weer eens ziek :(
    Hij zat gisteren toch onder de rode vlekjes, die waren ineens weg. Wel had hij verhoging en voor het slapen een zetpil gegeven. Maar vannacht bleef hij maar spoken, hij sliep zo onrustig. Dacht dat het eerst weer tandjes was, maar ik zie geen nieuwe nog doorkomen!

Vanmorgen is hij gewoon naar mijn schoonmoeder gegaan en die belde mij op om 11 uur dat Sem zijn gezicht onder de rode vlekjes zat. Dus ik ben hem gaan ophalen en thuis de dokter gebeld, moest dus langskomen en de dokter zei dat hij de 5e ziekte heeft!

Morgen gaat hij niet naar de creche, van de dokter kon het wel omdat als eenmaal de vlekjes zichtbaar waren, niet meer besmettelijk was voor andere. De incubatietijd is 10 dagen en die zaten daarvoor, voor zwangere schijnt het ook gevaarlijk te zijn voor de jonge foetus.
    Een vriendin van mij is zwanger maar al wel 33 weken, ze is vandaag bloed wezen prikken daarvoor.

Dus ik ben benieuwd wat daar nu uitkomt, hoop dat het niks met de kleine is (voel me schuldig)

Ik zou morgen werken, maar ik blijf thuis voor sem en dan kijk ik wel of ik vrijdag wel kan werken!

Oja jenny ik heb een site gevonden over de helmpjes, met handige tips. Misschien heb jij die al, maar je weet maar nooit!
    http://www.eemlandorthopedie.nl/produkt ... ruiken.htm

2. Niet meer actief

Mooi hoor Linda! ze is echt een mooie meid! en Tim is helemaal verliefd net als Juliën hahaha

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hihi die Iman heeft al een lover aan de haak geslagen!

Dus het was wel gezellig bij Susanne?
    Komt zij ook naar de meeting van 25 februari?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Annemarie ik zou in jou situatie ook onzeker en bang zijn hoor, maar Jason heeft het gered en ze is toch een offspring van hem dus ze zal heus ook zijn vechtlust hebben geërft en het heus niet zomaar opgeven.

Zoo dus Iman heeft sjans :)

Wisten jullie trouwens dat ik Kylian gisteren avond met Pyamabroek in zijn slaapzak heb gedaan en hem er vanmorgen zonder pyamabroek weer uithaalde. De Hoedinie #-o

Groetjes anita

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja het was erg gezellig.. en Tim is idd in LOVE ! hihi.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ha ha 2 Pluk je kippen die muizen eten?
    Wat een killers.....

@ Mad wat een leuke sneeuwfoto, en wat kan ze lekker knoeien met die handjes.

@Annemarie fijn dat het goed gaat, heb je al een foto van je prinsesje?

Heb in de lounge nog een verse topic geplaatst; pluim voor mijn man.
    zou het leuk vinden, als jullie wat leuks achterlaten ;)

Nou Steven heeft vanavond mijn verse wortel,doperwt, aardappel hapje gegeten, hij vond het redelijk lekker.
    Doei doei.

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Pluk en aan alle geintereseerde@

Waarom heeft de Schepper varkensvlees verboden?
    Het is bekend dat de Islam het eten van varkensvlees verbiedt en als zonde beschouwt. Voor de praktiserende moslims betekent het feit dat dit verbod niet verder met gedetailleerde redenen is uiteengezet, niet dat het hem is toegestaan om het eetbaar te noemen, noch kan hij zeggen dat hij precies weet waarom het verboden is. De Islam moedigt de moslims aan de voor- en nadelen, maar ook de wijsheid achter zo'n verbod, wetenschappelijk te onderzoeken.
    In dit artikel worden door de schrijver enige bevindingen op het gebied van biochemie, microbiologie, volksgezondheid, religie en menselijk gedrag onder de aandacht van de lezer gebracht.

Verbod

Het verbod van varkensvlees kan rechtstreeks in de Heilige Quraan gevonden worden. Het is in vier hoofdstukken genoemd:
    Hoofdstuk 2: Surah "De Koe",
    Hoofdstuk 5: Surah" De gespreide Tafel",
    Hoofdstuk 6: Surah "Het Vee",
    Hoofdstuk 16: Surah "De Bij", .

In hoofdstuk 2, vers 173 zegt, Allah (Subhana wa ta'ala):

"Hij heeft voor u slechts verboden het kadaver, bloed, varkensvlees en datgene waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen. Maar als iemand door noodzaak gedwongen is, niet uit begeerte of om te overtreden, dan is hij niet schuldig, want Allah is zeer zeker vergevensgezind en genadevol."

In hoofdstuk 5, vers 3 zegt, Allah (Subhana wa ta 'ala):

"Verboden voor u zijn: het kadaver, bloed, varkensvlees en al datgene waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen; dat wat gedood is door wurging, het doodgeslagene, het doodgevallene, het doodgestokene, dat wat is aangevreten door wilde dieren; behalve als u in staat bent (naar de eis) te slachten; dat wat op een altaar (voor afgoden) geofferd is, het is ook verboden vlees te verdelen door loting met pijlen: dat is een zondige daad."

In hoofdstuk 6, vers 145 zegt, Allah (Subhana wa ta 'ala):

"Zeg: In datgene wat mij geopenbaard is, vind ik geen voedsel dat verboden is voor degene die ervan wenst te eten behalve het kadaver, uitgestroomd bloed, of varkensvlees, want dat is een gruwel, of iets schandelijk, en waarover een andere dan Allah's naam is aangeroepen.
    Maar als iemand door noodzaak ertoe gedwongen wordt, niet uit begeerte om te overtreden, dan is uw Rabb (Heer) zeer zeker vergevensgezind, genadevol."

In hoofdstuk 16, vers 115, zegt Allah (Subhana wa ta 'ala):

"Hij heeft voor u slechts verboden het kadaver, bloed, varkensvlees, en al het voedsel waarover een andere naam dan die van Alaah is aangeroepen.
    Maar als iemand door grote behoefte ertoe gedwongen wordt, niet uit begeerte of om te overtreden, dan is Allah zeer zeker vergevensgezind en genade vol."
    Uit deze vier haast identieke verzen kan men opmaken dat varkensvlees in de Islam absoluut verboden is. In hoofdstuk 6 is het duidelijk als Allah zegt: "...verboden te worden gegeten door iemand die het wenst te eten,..." dat dit vers niet alleen voor de muslims bedoeld is, maar voor alle mensen.

Algemene redenen voor het verbod

De exacte redenen en de diepe wijsheid van 'het waarom" bij het verbod op varkensvlees zijn alleen bekend bij Allah (Subhana wa ta 'ala):
    De gelovige muslim zegt:

"Wij geloven erin (de openbaringen).
    Het is geheel van onze Rabb (Heer)..." (vers 3:7)

Toch moeten we de redenen hiervan onderzoeken. We kunnen in de Quraan zien dat Allah, (Subhana wa ta 'ala), het eten van varkensvlees verbiedt omdat het goddeloos en een zonde is. Hierbij wordt het woord "ridjs" (gruwel) gebruikt, dit woord wordt in verschillende contexten achtmaal gebruikt in de Heilige Quraan, onder andere in de volgende regel:

In hoofdstuk 5, vers 90-91, zegt Allah , (Subhana wa ta 'ala):

"0 gelovigen! Alcohol, het kansspel, wijding van stenen (afgoden) en toekomstvoorspelling door middel van (tover) pijlen zijn een gruwel, het werk van de duivel. Vermijdt die dus, opdat het u goed zal gaan. Het plan van de duivel bestaat eruit vijandigheid en haat onder u te verwekken met alcohol en het kansspel en u af te houden van het gedenken van Allah en het gebed. Zult u dan ophouden?"

Daarom is de betekenis van dit woord "ridjs" uiteengezet als: vuil of smerig, "onrein", later zullen deze termen verder uitgelegd worden. Ook de specifieke redenen moeten tezamen met de wetenschappelijke bevindingen vermeld worden.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    pfff een heel verhaal Hanan.

Maar op mijn manier kort samengevat,

niemand weet eigenlijk waarom Allah het verbood, het kan dus heel goed zijn dat hij heeft ondekt dat er een b.v bepaalde ziekte alleen voorkwam bij 'varkeneters' maar het kan net zo goed zijn dat hij niet van het geschreeuw van varkens heeft gehouden als deze in het nauw gedreven worden.

Wel vind ik het fijn om te horen dat er overal bij wordt gezegd dat je heus wel vergeven wordt als je een keertje gedwongen wordt (door de situatie) geen halalvlees te eten.

Wel vraag ik me af hoe ze dan vroeger (heel vroeger) hun beesten vingen als ze geen pijlen e.d mochten gebruiken. Misschien met een lasso :) ;)

Groetjes anita

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Annemarie! Wat goed van je te horen. Heb je een foto van je kleine meisje? Trek je het allemaal een beetje?

Hanan; bedankt voor de uitleg; interessant

Pfffffff..... ga denk ik vroeg naar bed. Man en kind liggen al! :)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Zo haram als varkensvlees is..zo haram is ook het niet islamitisch geslacht vlees..

Wij eten thuis enkel en alleen helal vlees, oftewel islamitisch geslacht vlees..een mac donalds of burger king komen wij niet binnen ivm het doel van de opbrengt van die ketens en omdat het niet helal is..

Ook eten wij geen gelatine of andere E nummers waar varkensvet in zit..

Annemarie:
    Ben je nu thuis? En ligt je meisje in het ziekenhuis?
    Ik wens jullie echt heel veel sterkte..moge ze een vechtertje zijn net als haar papa..

Linda ik ga eventjes je nieuwe fotos bekijken *nieuwsgierig* :)

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Lin en Susanne@ heeft Iman nog oogjes? :)

12. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Pluk hahaa inderdaad...:)

Hmm..... nou ik ben christen en dan heb je geen regels over vlees ofzo maar in het oude testament (dat was dus voor Jezus' dood, daarna zijn alle regels vervallen) mochten de joden ook geen varkensvlees eten maar dat komt dus omdat varken dus echt ongezond is. Ik probeer varkensvlees persoonlijk ook zoveel mogelijk te vermijden.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Ik hang geen enkel geloof aan en ik eet bijna alles ;)

En ik houd de regel aan die mijn oma al hoog hield.
    Bij ons in huis wordt dus niet over de verschillende geloven gesproken, iedereen is gewoon welkom.

Ik vind het altijd wel eng wanneer er mensen een geloofswaanzin ontwikkelen.

Groetjes Anita (die maar eens af gaat sluiten voor vandaag)

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Annemarie@ we wachten een foto af van je vechtertje! Heel veel sterkte!

Mad@ Wat een leuke foto zeg! Zooo lief!

Pluk@ een heel verhaal maar hoop dat het duidelijk is.

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pluk..wat versta je onder geloofswaanzin?

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Wat IK dus versta onder geloofswaanzin (met nadruk op ik !)

Mensen die zo opgaan in hun geloof dat ze daarbij al het andere uit het oog verliezen.
    Mensen die denken dat alles wat hun doen met een vergrootglas door God/Allah wordt nagekeken en er dus op 'afgerekend' zullen worden. Ze houden dan ook hun familie heel strak in het 'gareel' en daardoor remmen ze b.v de ontwikkeling van hun kind.
    Zo heeft mijn man dus een collega die absoluut geen computer in huis wil (en dus ook geen internet) omdat dit niet mag van zijn geloof (hebben ook geen tv). Kijk het niet hebben van een tv maakt niet uit maar hun kinderen zullen later toch moeten leren hoe ze met een computer om moeten gaan als is het alleen maar voor hun toekomstige baan.
    En dan tot slot de mensen die totaal geen respect hebben voor andere mensen die een ander geloof of geen geloof hebben en je er dan ook met veel plezier (zo lijkt het) erop wijzen dat jij in de hel gaat komen omdat jij niet op hun manier gelooft.

Groetjes Anita (die nu naar haar werk moet)

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pluk..

Voor ons is de Islam niet alleen onze religie (om ons gezin even als voorbeeld te noemen) maar het is ook een levenswijze..
    Het belangrijkste in ons leven is Allah. Alles wat wij doen doen wij ook vanuit islamitisch oogpunt..whatever het ook is.
    Wij hebben wel een tv..en ook een computer (zoals je wel merkt hehe) maar hier in huis gelden wel islamitische regels..en ook voor mijn dochtertje..
    en die kunnen (in een anders ogen) vrij streng zijn.

Wij geloven dus ook in een hemel en hel..en ja ongelovigen gaan volgens de Islam naar de hel..maar ik kijk mensen niet glunderend aan om ze vervolgens te vermelden dat ze naar de hel gaan..dat zoekt men zelf maar uit :)
    Ook geloven wij dat Allah alles ziet en wij dus in de 'gaten' worden gehouden ja..

Ben ik nu geloofswaanzinnig? :p

Iemand nog wat van annemarie gehoord..

oh lin..wat wordt iman trouwens een prachtig meisje hihi..wat een koppie joh..echt leuk..en ze lijkt zo lang! hoelang is ze?
    Eslem is 64 cm maar ze is een dikkertje dus het valt minder op hihi

18. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik proef weer een discussie... [-X ;)

Ik heb gister een hele tijd met Annemarie op msn gepraat.
    Alles gaat goed. Zij mag deze week naar huis, dan gaan ze naar het Ronald Mcdonaldhuis. Als Benthe overgeplaatst gaat worden dan gaan Jason en Annemarie gewoon naar huis, en gaan ze zich afwisselen.
    Benthe doet het heel goed en de artsen verwachten ook dat ze het goed blijft doen. Het vooruitzicht is 4 maanden ziekenhuis. Zodra Benthe van alle toeters en bellen verlost is dan zal Annemarie een foto plaatsen op het forum, maar nu vind ze dat nog erg moeilijk.

Tot zover de update ;)

Iman is 64 cm Gulay en weegt 6330 gram :D

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nee hoor geen discussie linda :)

Maar ik vind dat mensen die leven volgens hun religie niet meteen geloofswaanzinnigen zijn..

Bij mijn man thuis heeft er ook nooit een tv gestaan..en tsja als je er bij nadenkt wat voor gorigheid er op tv komt en nog niet te bedenken hoeveel je van je kostbare tijd verspilt aan het tv kijken is het soms wel begrijpelijk dat sommigen er voor kiezen niet zo'n ding aan te schaffen..

20. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    @hanan hoe is het vannacht gegaan met afbouwen?

Deel Deze Pagina