Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi lady's ik kom ook maar effe binnenvallen, hier gaat alles prima,
    vannacht had steven een verstopte neus, zo zielig hij ademde door z'n mond, en huilde heel erg, heb er zout-water oplossing in gespoten en toen kwam het wel los.
    En een flesje gegeven voor de schrik :) dat ging er natuurlijk ook wel in.
    26 okt werken.....
    kan me er nog niks bij voorstellen, maar het werk lijkt me wel weer leuk (12 uur maar) de cresh heb ik nog een beetje m'n twijfels bij.
    Van die snotte bellen kindjes bij je schone baby, en schreeuwende kindjes, zucht hopelijk vind hij het leuker als z'n mama er over denkt.
    Steven gaat vanmiddag op de foto, verrassing voor papa ;)
    Ik doe hem een spijkerbroek aan, en een blauw-witte polo.
    Steven gaat straks weer in badje, dat vind hij zo leuk, hij spetterd alles nat, en lacht heel hard.S'morgens als hij wakker is, en je bij z'n bedje komt lacht hij zo lief, echt superschattig, dan zie je hem denken, Ha daar is m'n mama!
    Nou wij eten vanavond macaroni, gister kip kerry gehad met rijst, was niet z'n succes, m'n man ging vannacht een toetje eten, omdat hij honger had :confused: .
    Nou doei doei fijne dag xxx Mensi en Steven.
    p.s doe jullie de baby elke dag in bad?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Ik had Iman gister om half 9 in bed gelegden was zelf ook naar bed gegaan en had haar geen laatste fles gegeven, dus kwam mevrouw om 4 uur, maar dat kwam mij wel goed uit nu met de ramadan!
    Daarna kwam ze om 8 uur weer.
    Nu ligt ze net weer in bed, omdat ik merkte dat ze moe was.
    Zo te horen is ze het er niet echt mee eens :(

Dat lachen is leuk he Mensi, Iman doet dat ook, alsof ze heel blij is om me weer te zien na een hele nacht.

Iman gaat om de andere dag in bad, niet elke dag.
    Steven wel?

Ik gebruik ook zoutoplossing bij Iman alsze verkouden is...Anders kan ze nog niet eens haar flesje drinken, zo zielig!

xxx

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Goedemorgen!

Mensi ik doe Evi ook om de dag in bad. Fijn dat t zo goed gaat met Steven!

Sarah ik heb hier ook een vaste structuur en ook hetzelfde bedritueel etc. en ik moet zeggen dat dit hartstikke goed gaat! je moet het natuurlijk wel een week of wat geven en het jezelf ook aanleren! het enige nadeel is dat wanneer ik uit die structuur stap en op visite ga of id. Evi van slag is....

Gulay, ik hoop echt dat het snel beter gaat met jullie! heb je geen Lactatie kundige die je kan bellen? want waarschijnlijk omdat het nu allemaal zo hectisch is leg je msschien ook te snel en niet goed genoeg aan? Rust kan je op dit moment redden meid! zij voelt het namelijk echt als jij en je man onrustig zijn. Hoe zekerder je bent in je handelen hoe beter. vaste rituelen etc. zijn ook belangrijk.... Heb je wel een goede creme om je tepels in te smeren? anders ff langs de dokter want zometeen kun je morgen geen bv meer geven van de pijn....

Selin, hoe meer je gaat proberen hoe erger het gaat worden met Noa dr buikje.... Als ik jou zo hoor en jij hebt ook lactatie intolerantie dat zou ik t volgende doen.... koop een pak Nutrilon Pepti en kijk 2 a 3 dagen hoe Noa erop reageerd.... is er een enorme verandering dan is het dus koemelkallergie.... en kun je dit ook bij het CB zo neerleggen....
    je kunt in 1 keer overgaan op de PEpti heb ik ook gedaan en Evi veranderde enorm! Het CB kon bij mij de boom in want ik moest eerst ook hypoallergeen geven nadat ik bv had gegeven en normale nutrilon maar ze bleef huilen en onrustig.... tot ik pepti ging geven.... meid jij weet t beste wat je kindje nodig heeft.... niet te veel switchen etc. want daar worden ze nog veel onrustiger van.... en ja t niet slapen.... sorry maar dat is niet goed! babies horen heeel veel te slapen en waarschijnlijk slaapt ze s`nachts wel goed omdat ze gewoon uitgeput is van de hele dag.... je zult zien dat wanneer je andere voeding gaat geven dit ook omslaat... en als je een heel ander kind hebt kun je dit ook aangeven bij het CB en krijg je je voedingen vergoed van je verzekering. nou heel veel suc6 en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Vandaag is Evi voor het eerst naar het kdv :cry: ik hou me groot maar als 1 iemand boe zegt stort ik in en ga keihard huilen! dus ik ga zo maar ff snel de stad in... :rolleyes:

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    heb ik gedaan..heb een laken gebruikt. het tepelhoedje heeft een hele grote 'tepel' dus kan me voorstellen dat ze het dus niets vindt, maarja ik verga van de pijn weer..

ik heb creme nu..maar die moet je er steeds afwassen en ik geef elk uur de borst dus is super irritant..ik weet nog steeds niet of ik haar nu goed aanleg..maar het ging goed..tot nu dan..want het doet weer pijn..

zoiets heb je niet hier..helaas..sowiezo roept iedereen dat het maar normaal is dat je pijn lijdt nou dat is het dus niet!
    Gister werd ik steeds echt woest..heb het gemerkt want ze is van half 7 tot 12 uur wakker geweest..
    daarna heel ff geslapen..en toen bij me genomen..zo hebben we tot half 9 geslapen..niet ingebakerd natuurlijk..ze ligt nu op me schoot..te slapen..had haar nog niet ingebakerd maar ga haar nu echt niet wakker maken..ben ik weer 2 uur bezig..

we gaan vandaag met haar winkelen kijken voor een buikdrager..zodat we met haar kunnen wandelen en wellicht kan ik het in huis ook gebruiken..

5. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ha hier ben ik weer en heel erg uitgerust anne slaapt de nachten door!
    van acht uur tot 7 uur smorgens goed he.
    ik moet volgende week naar de gyn omdat ik waarschijnlijk wel weer zwanger ben en ik weet dat het niet leuk klinkt maar ik ben er totaal niet blij mee. Maar we hebben wel besloten om het zo iezo te houden.
    We moeten natuurlijk ook even aan het idee wennen.
    groetjes

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag allemaal!

En wat leuk zeg, Selin en Mensi, dat jullie hier ook kletsen. Is erg gezellig hier, hoor :)
    Gulay, wat naar allemaal voor jullie. Vind het rot dat het voeden en het niet slapen zo moeilijk gaan! Ik hoop echt dat het binnenkort beter zal gaan, misschien wel met de buikdrager, want dan voelt ze je warmte!
    @Mad; meid, ik zou precies hetzelfde hebben hoor, je kindje gaat voor het eerst naar de creche en je ziet haar dan een tijdje niet. Volgens mij zou ik ook direct een traantje willen wegpinken. Toen Tijmen gisteren naar mijn schoonmoeder ging voor een paar uurtjes kreeg ik al een brok in mijn keel...erg he! Maar ik denk dat hoe langer je eraan gewend raakt, hoe minder erg het zal worden...het is wat allemaal!
    Vanochtend had ik intakegesprek en heb ik Tijmen bij mijn zus gebracht. Ging goed, maar als bedankje voor het feit dat ik weg was, kreeg ik een poepbroek terug van Tijmen, haha! En wat voor een! Stinken en doen en 1 grote brei. De Zwitsal doekjes kon ik haast niet aanslepen ;)
    Vanmiddag ga ik even rustig aan doen, want heb de afgelopen 2 dagen niet veel slaap gehad; ietsje te laat naar bed en 1 keer per nacht voeden en afspraken in de ochtend.
    Verder gaat het ook goed met Tijmen, op 50 gram na is hij 5 kilo! Hij zal nooit zijn flesje laten staan ;) Het enige is dat hij na het flesje wat druk doet, dus hupakee, weer een vies shirt en dus weer verschonen! Maar goed, eigenlijk heb ik weinig te klagen. Hoop dat dat zo blijft ;)

XX

7. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Oh Gerdien, ik lees het net...je bent dus weer zwanger! Kan me indenken dat jullie even aan het idee moeten wennen...wilden jullie al snel weer een kindje?

8. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    nee we wilden het bij een kindje laten heb nma 6 weken een spiraaltje laten zetten en zodra mijn man 30 wordt zal hij zich laten helpen

9. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Wow Gerdien! wat een nieuws op de woensdag ochtend.....
    Ook al ben je er (nog) niet zo blij mee toch wil ik je wel feliciteren... Het is heel mooi en bijzonder allemaal zo`n klein wezentje weer in je buik te mogen hebben en ik hoop voor je dat alles goed verloopt en je je ook goed zult voelen ondanks t niet geheel gepland is.... als je je hart wil luchten kan dat natuurlijk hier :) x

Wel heeel fijn voor je dat het zo goed gaat met Anne! echt super! weet je nog dat ze bijna niet sliep ;) en nu slaapt ze gewoon hele nachten :D
    Baker je dr nog steeds in?

10. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ja ik baker haar nog steeds in zonder slaapt ze niet.
    Ga haar nu op halen ze huilt .
    groetjes gerdein

11. selma26

selma26 Nieuw lid

4 okt 2006
    4
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik kom ook binnenvallen. Ben nieuw hier en lees al een tijdje met jullie mee en heb vandaag besloten om me ook maar aan te melden. Mijn naam is Selma en ben een trotse mama van een een mooie meid Rani.

Even kort mijn bevallingsverhaal. Heb een zware bevalling achter de rug. Alles waar ik bang voor was heb ik meegemaakt bij de bevalling. Mijn vliezen braken en zij had gepoept in de vruchtwater. Dus wij naar t ziekenhuis en mocht gelijk plat want haar hoofdje was niet ingedaald. 2u gewacht op de weeen en ja hoor geen weeen dus ik kreeg infuus (5x geprikt ze konden t niet vinden au au!)en opwekkers 5u later maar 2cm ontsluiting toen de ruggenprik ooo wat was dat een opluchting zeg! Daarna vlauwgevallen wegens lage bloeddruk en 3u later mocht ik persen. Maar helaas na 1u persen wou t niet echt en ze kreeg t benauwd dus ze hebben haar eruit gehaald mbv vacuum. Ik ben en ingescheurd en geknipt wat ik niet heb gevoeld maar daarna 45min gehecht wat ik wel heel duidelijk heb gevoeld. Zo dat was t zon beetje als je mij vraagt wil je een tweede dan kan ik nu wel zeggen misschien later maar in t begin zij ik nooit en nooit weer. Hihi...

Ben eigenlijk een augustus mama maar vindt t hier erg gezellig en wil daarom met jullie kletsen als jullie t natuurlijk goed vinden. Ik geef nogsteeds borstvoeding en het gaat gelukkig erg goed. Rani groeit ook goed. Ze was bij de geboorte 2510 en nu 7 weken verder is ze 4155 dus ik mag niet klagen. Enige probleem wat ik heb is dat ze nooit langer als 3,5 u slaapt s nachts.

Ik vraag me dan ook af hoe cristel t voor elkaar krijgt dat haar kleintje wel doorslaapt op borstvoeding. Of geeft ze snachts bijvoeding?

Ik heb ook een tip voor gulay. Misschien heeft jou kleintje zuigbehoefte. Ik had in t begin ook veel problemen en werd behoorlijk kwaad op haar had zelfs paar keer geschreeuwd waardoor zij weer nog harder ging huilen dus ik begrijp jou volledig. Rani wou absoluut niet slapen dus ik legde haar na de borst in haar bed en gaf haar mijn pink zodat ze erop kon zuigen en in slaap viel. Heel vermoeiend en pijnlijk voor je rug maar zo kwam ik erachter dat ze gewoon zuigbehoefte had. Nu gebruik ik een speen en thank god slaapt ze zonder moeite. Dus maybe t proberen waard.

Zo een heel verhaal. Nogmaals hopelijk kan ik hier meekletsen en zo ervaringen uitwisselen met jullie.

Liefs Selma

12. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo Selma! Natuurlijk kan je hier meekletsen! Het wordt alleen maar gezelliger hier! Enne... ik ben ook een augustus-mama (Tijmen is van 1 augustus), maar ik was hier bij de juli-mama's, want ik was op 18 juli uitgerekend. Wat een bevalling heb je gehad! Gelukkig is dat achter de rug ;) En je hebt gelij wat betreft de zuigbehoefte; Tijmen had dat al vanaf de geboorte en nu krijgt hij na zijn flesje direct een speentje, want anders begint ie te huilen of druk te doen en zou alles er weer uitkomen. Misschien heeft Gulay hier ook wat aan! En Selma, aan je naam te zien ben je 26 jaar? Ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Welkom Selma!
    Heftige bevalling maar nu lekker genieten met je kleine meisje!
    Goed en knap hoor dat je nog steeds de borst geeft!
    Ja en wie weet is de pink wel de gouden tip voor Gulay!
    kunnen je tepels ook ff tot rust komen en je man kan ook een pink geven, wie weet, ik duim voor je :D :D :D

nu ga ik echt ff de stad in :)

doeiiiiiii

14. selma26

selma26 Nieuw lid

4 okt 2006
    4
    0
    0
    Het is inderdaad gezellig hier en Yep ben 26 jaar. Ik hoop inderdaad ook dat gulay er wat aan heeft want ik begrijp haar volkomen het is echt zwaar. Mad veel plezier in de stad.

liefs Selma

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pfff mijn man wil niet naar het centrum met haar..want ze vat kou blabla want de auto kan niet vlakbij de winkel geparkeerd worden en dan moeten we een stuk lopen ooof
    Word gek van die turken hier die denken dat je kind ziek wordt van elk windje dat er waait..

Maar ik zou het gewoon lekker vinden als we af en toe lekker naar buiten kunnen en haar dan mee kunnen nemen...zeker over een tijdje..want ze kan dus voorlopig nog niet in die buggy..maar hij kan wel helemaal liggen dus ga straks als ze wakker is eens kijken hoe of wat..

Ze wilt de speen dus absoluut niet (net als die nep tieten -tepelhoedjes hehe-) maarrrr nu begon ze net te huilen in bed en had de speen in haar mondje gedaan meestal pakt ze em niet..maar nu wel...wel half..dus hij hangt half uit haarmond haha maar ze is wel stil! Kijken voor hoelang :)

Heb vanavond geen zin om te koken dus we gaan lekker van buiten halen vanavond..

Oh shit..ze hield het uit tot nu dus...haha nou ik ga haar er dan maar uit halen..want ze pikt em nu niet meer het speentje..gelukkig hebben we en bedje dat wiegt dus ik heb haar even gewiegt dan houdt ze nog 2 minuutjes haar mond :p

Ik gaaa weer schrijf later verder..

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Gulay, heb je al geprobeerd het speentje, terwijl je kleine hem in de mond heeft, vast te houden en te 'wiebelen'. Soms kan een baby de speen niet direct vinden in de mond en moet je de speen even wat bewegen, zodat ze hem vast kan pakken met mond en tong zeg maar. En even blijven vasthouden, totdat ze het stevig beet heeft. Werkt hier prima, want tja, speentjes worden toch regelmatig 'gelanceerd', haha! (Ik vind wel eens zijn speentje aan het eind van het bed ;)

17. sweetangel100

Het wordt nog druk hier ;)
    Welkom Selma.

Mad thanks voor je krabbeltje op hyves hihi
    Ik was er inderdaad vroeg bij maar ben erna weer naar bed gegaan hoor...

Ik moet er niet aan denken om Iman weg te brengen :(
    10 november moet ik weer werken, maar als ze de plannen gaan doorvoeren hoe ze het van plan zijn blijf ik daar helaas toch niet werken...
    (stiekum ben ik dan wel blij hihi)

Mad hopelijk heb je wat afleiding in de stad!
    Cristel, weet je nu al wanneer je precies naar NL komt?
    Ik zou wel een datum willen gaan prikken voor onze meeting :D

Gulay, ik vind het zooooo rot voor je :( Hopelijk helpt iets van de tips!
    Gerdien, ondanks dat je nog aan het idee moet wennen toch gefeliciteerd!

Ik ben bij mijn moeder met Iman en grote uitzondering: mijn man is er ook!
    Trouwens; het is niet dat alles nu goed gaat tussen ons, ik klaag er alleen minder over ;)

Waar zou Jenny eigenlijk gebleven zijn?
    Ben wel benieuwd hoe het met haar paard gaat...
    Mad, Rover krijgt straks nieuwe schoenen :)

Liefs

18. selma26

selma26 Nieuw lid

4 okt 2006
    4
    0
    0
    Rani wou in t begin ook geen speen alleen mijn pink. Ik heb toen een heel klein beetje jam gesmeerd en sindsdien gaat t goed. misschien een idee?

19. sweetangel100

Een speen moeten kleintjes ook leren.
    Iman pakt pas sinds een paar weken een speentje.

20. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Inderdaad, een speen gaat niet in 1 keer ;) Oefenen en nog eens oefenen :) Mijn pink pikt Tijmen niet, die van mijn vriend wel ;)

Deel Deze Pagina