Gerdien ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment niet zo heel erg blij bent met je zwangerschap, vooral omdat je al aangaf het bij 1 kindje te willen laten. Waarom moeten jullie wachten tot hij 30 wordt of is het een verjaardagscadeautje Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor ik wil alleen graag alles weten Wij hebben hier trouwens een nieuw werkwoord, stevie wonderen Als Kylian moe is gaat hij namelijk de hele tijd met zijn hoofd heen en weer. Gisteren dus Kylian niet naar bed gedaan tussen de middag en ja hoor vannacht sliep hij dus weer netjes van 22 tot 4.30 uur. Ja om 1.30 uur heb ik hem nog gehoord ben toen even gaan kijken maar hij was met zijn ogen dicht aan het stevie wonderen en dus ben ik weer in bed gekropen. Na een 15 minuten werd het ook weer stil aan de overkant Nu zit hij in zijn doomoo zak in de box en is met de plant op de schouw aan het praten We hebben net een brief op de post gedaan voor de buren met die eeuwig blaffende hond met daarin onze klacht over de hond en dat we het op prijs zouden stellen dat ze een oplossing hiervoor gaan zoeken. Heb het , misschien een beetje laf, anoniem gedaan zodat ik zeker weet dat ik hier morgen geen viswijf (sorry maar dat is ze nu eenmaal) op de stoep heb staan. Heb nog wel even op de politie site gekeken en daar stond dat als er steeds klachten binnen kwamen en het probleem werd niet opgelost ze zelfs over konden gaan tot in beslagname van de hond. Nou is er door de buren al een keer de politie ingeschakeld, die zijn ook langs geweest (vandaar we het weten want een politie auto voor de deur valt toch een beetje op) en vorige week zagen we de wijkagent een paar keer voor hun deur langs lopen (met klapperende oren). Nu maar hopen dat het ook gaat helpen. Groetjes Anita
Nou die pink geprobeerd..dat vond ze maar niets..ook met de speen trouwens maakt ze van die kokhals geluiden..het is een speen voor de allerkleinste..maar het lijkt wel alsof hij nog te groot voor haar is ofzo? Ze ligt nu heel lief te slapen..we gaan straks even naar buiten..lekker van buiten turkse pizza halen heb echt geen zin om te koken.. Ach ik zeur wel over haar..maar er zijn ergere dingen dan slapeloosheid..ze huilt tenminste niet constant..als ze nou de hele tijd zou huilen dan wordt je pas echt stapel gek..ik raak dan echt zwaar gefrustreerd..ze huilt wel heel erg met de luier verschonen trouwens..alsof ik haar aan het vermoorden ben ofzo..echt zo erg dat ze helemaal hikkend aan het huilen is.. :S overdrijven is natuurlijk ook een vak.. Jam op de speen..suiker etc. dat doen de turkse mensen allemaal hier..ik ben niet zo van dat idee eigenlijk..vooral omdat ik borstvoeding geef en je haar niets behoord te geven buiten die borstvoeding om..ze is nog zo klein wat moet ze met jam Weet iemand trouwens hoe het zit met vrijen en hechtingen? Wanneer mag het weer? Mijn dokter had tegen mij gezegd dat ik 40 dagen moest wachten (ook omdat je sowiezo 40 dagen max kan bloeden etc.) moesten jullie ook 6 weken wachten? Pff ik hoop wel dat die pijn bij mijn tepels snel wegtrekt..dat maakt het allemaal gewoon minder leuk zeg maar..ik denk toch dat ze gewoon nog steeds niet goed hapt..had haar net wel heel goed aan de borst..ze had em volledig in haar mond en dan doet het geen pijn..maar zodra ze moe begint te worden pakt ze weer alleen dat puntje..om lekker te zuigen (als een speen dus) en dat doet dus verrekte pijn..maar ze wordt me toch boos als ik haar probeer anders aan te leggen..! Ze is een pittige tante hoor..echt een meid jeminee.. Ik hoop dat ze vannacht weer lekker slaapt..kan niet wachten tot ik de inbakerzak binnen heb..hihi crystel hoop dat de post opschiet.. met zo'n laken is niets joh..wordt er gek van..heel werk..en ze vindt het absoluut niets..maar merk toch dat ze wel lekkerder slaapt hoor als ik haar inbaker..dat wel.. ohja trouwens..ik heb dus een buggy he..die helemaal kan liggen..heb er even een foto van gemaakt..en ik heb dus zo'n buggy zak..van lodger..ikkan haar toch makkeijk daar in leggen en met haar wandelen? Willen jullie even naar de foto kijken? (ga em er nu op zetten)
ohjaa... Vind jullie kleintje de televisie ook zo fantastisch? ze blijft warempel stil als ik haar voor de tv leg! ıs het schadelijk voor haar?
Ik zet sem soms in zijn wipstoel voor de tv en dan zet ik de telletubies aan gewoon maar iets van 5 minuten hoor, daarna heeft hij het wel gehad. Maar hij kijkt echt en lacht af en toe, ik doe het alleen als hij zo huilt en ik mijn handen even vrij moet hebben
Ik heb niet zo'n stoeltje eigenlijk...mogen ze daar nu al in? GRR we zouden naar buiten gaan maar mevrouw ligt te slapen..ik besloten om haar dan maar wakker te maken maar mevrouw gaf geen kik..ik zei Eslem kom wakker worden..nee hoor gaf haar kusjes..mocht ook niet baten..nouja zei mijn man dan ga ik wel wat eten halen en dan gaan we na het eten naar buiten..zo zielig voor haar.. En wat denk je! Ze is nu wakker! hahahaaha Natuuuurrrlijk
maarrrr gelukkig heb ik een bedje die kan 'wiegen' en een beeertje met baarmoeder geluiden en ze sliep meteen weer en nog steeds Yeahhh
hey.. selma... ik heef idd bv meestal rond 11.30 laatste keer en dan komt ze rond 5/6 uur weer maar dan is ze nog half aan het slapen dus als ik snel ben wat ik meestal wel ben.. dan pak ik haar uit bed( haar bedje staat naast me) en geef ik de borst op bed dan valt ze na 5 min weer in slaap en slaapt ze meestal tot 10 uur ofzo.. maar ze drinkt de borst voor ze naar bed gaat wel heel erg lang hoor.. vin dik dan.. langer dan normaal.. linda.. de uiterste datum dat ik in nederland ben is 17 dec.. maar waarschijnlijk ben ik er de 15e al.. mn vader gaat volgende week de tickets boeken dus... maar na de 17e zeker ! gerdien: had je helemaal geen 2e meer gewild dan? ik weet nog steeds niet of ik zwanger ben maar ik zelf zou heel blij zijn maar ja ik wil ook nog wel een paar kinderen... eigenlijk als ik nu niet zwanger ben gaan we het snel weer proberen.. mn man wil nog een kleintje.. en ach ik voel me weer uitstekend en cailynn doet het goed dus een 2e kan er wel bij jullie nog plannen?/ ik vandaag naar het postkantoor, bank, supermarkt en nog iet smaar dat ben ik nu even vergeten... ooh ja ben het afspraken kaartje kwijt voor cailynns inentingen heb geen idee hoe laat ik daar nu moet zijn.. ja ik weet dat het 12 okt is... nou ja bel vandaag wel even... ooh mensi ik doe cailynn wel elke dag in bad vind ze heerlijk ja soms schiet er het bij in maar ja
Sem ligt er al vanaf het begin in, dat tijdens het eten, erg makkelijk. Ben soms alleen tijdens etenstijd en dan kan ik sem in zo wipstoeltje zetten. Maar hij ligt er niet vaak in hoor, alleen als ik niet anders kan! Dit stoeltje kan je in meerdere standen zetten, dus het kan geen kwaad voor je kindje. Maar dan moet ze niet de hele dag in liggen en of zitten, zo 1 uurtje per keer kan geen kwaad
ooh nee gulay ze was van het begin echt niet zo.. eertse 2 weken wilde snachts ook niet slapen enzo.. en daarna kwam ze wel 3 keer per nacht dit is pas sinds 1 week ofzo misschien 10 dagen en waarom als je de waarheid weet liegen mensen nog steeds in je gezicht... daar wordt ik zo kwaad om.. ik heb geen contact met mn moeder nu sprak ze me aan op msn dus we waren aan het praten en ik wil gewoon dat ze haar verontschuldigingen aanbied maar nee nu is het nog mijn schuld want zei loog niet terwijl ik de waarheid weet.. aaah pissig wordt ik ervan
@Selma welkom hier, kom dr gezellig bij. @Gerdien gefeliciteerd, ik snap dat je geschrokken bent, helemaal als je eigenlijk het maar bij 1 babytje wou laten. Probeer er van te genieten, het is en blijft een wonder. Als ik zo vrij mag zijn, hoe is dat zo gebeurd?, door de spiraal heen? De 1e menstruatie na de bevalling, en het stoppen vd pil, vond ik wel spannend, maar nu is het alweer gewoon, en denk ik, goh alweer 4 weken voorbij. @Cristel, jij oefend dus ook weer flink lees ik....nou afwachten maar weer, succes. Heb vanmiddag Steven laten fotograferen hij lachte niet, maar dat is beter, dan dat hij ging huilen, er zitten een paar leuke bij, 1 close up, die doe ik vd slaapkamer (van ons) en de grote daar staat hij helemaal op, met spijkerbroek polo shirt en blote voetjes.. Ook een van ons samen, die bestel ik op normaal formaat, voor in z'n plakboek.Na de fotosessie viel hij als een blok in slaap. Zal mij benieuwen wat m'n man er van vind volgende week zijn ze klaar. Dan leg ik het cadeau op z'n bedje als Steven slaapt, en dan vraag ik of m'n man nog even bij hem gaat kijken als hij slaapt Nou doei doei, fijne avond.
Sweetangel en Mad, bedankt voor jullie advies! Ben vandaag bij de ostheopaat geweest en hij heeft ook geconstateerd dat het aan de voeding ligt. Ik heb met hem zitten bedenken welke voeding we het beste kunnen nemen aangezien ik zelf ook lactose intolerantie heb en we zijn tot de conclusie gekomen dat we voor de nutrilon soya gaan. Hier zit niets van lactose of melkeiwit in en bij de pepti was dat wel het geval. Om voor save te gaan heb ik vandaag de soya gehaald en Noa gevoed. Ik ben benieuwd of het nu beter gaat. Ik vind zelf ook dat ze lang wakker is op een dag maar volgens het cb zijn er kindjes die overdag veel actief zijn. Maar zelf vind ik het teveel, hopen dat het nu beter wordt met de nieuwe voeding. Nu moet ik alleen via de huisarts een verwijzing voor deze voeding zien te krijgen. Hoe heb jij dat gedaan Mad, via het cb? Gerdien, gefeliciteerd! wat leuk zeg weer opnieuw zwanger zijn (mis het wel)... Cristal veel succes met oefenen Patricia, ik heb Noa ook af en toe in het wippertje zitten. Ze speelt dan een beetje met de beestjes die eraan vast hangen. Wel vind ze dat meestal maar eventjes leuk en dan heeft ze er weer genoeg van
Selin, als de krampjes nu nog niet over gaan, probeer dan eens een ander merk dan nutrilon. Daar lag het bij mij dus aan. Een verwijzing krijg je alleen als het aangetoont is. Je moet dan een bepaalde tijd deze voeding gebruiken en na een maand moet je weer een paar flessen van een andere voeding geven. Komen de klachten dan terug dan is het aangetoond en krijg je de voeding vergoedt. Heel zielig vind ik dat Iman ligt weer zonder laatste fles in bed. Ze was gewoon doodmoe en aan het vechten tegen de slaap. Ik kom nu pas terug van mijn ouders, Iman was bij mijn moeder gebleven toen mijn vader en ik naar de stal gingen zodat Ranger nieuwe schoenen kon krijgen. Ik ga haar strakjes nog een flesje geven, rond 12 uur of zo. Morgen weer op bezoek bij die collega van me, met de reuzenbaby Ben ns benieuwd! Zal wel gezellig worden! Morgenavond toch maar eten bij mijn schoonmoeder, het is wat met de ramadan.... Maar dan blijf ik vrijdag lekker thuis en haal ik mezelf een blik soep en wat broodjes, veel relaxer... Dames slaap lekker en tot morgen! xxxx
Sweetangel, dat is inderdaad enorm zielig! Maar ik zal eens een tijdje deze voeding proberen inderdaad, kijken wat het resultaat is. Mocht het nog steeds niet beter worden zal ik eens een ander merk proberen. Bedankt!
Zo, ik ga nog even bankzitten en dan Tijmen nog zijn laatste flesje geven (nog even wachten, want het mannetje slaapt nu nog ) Tot morgen! XX
Nou ik ga hier maar weer kletsen, bij de augustus mama's is het erg stil. Ik zelf heb nog al laatste gepost en verder niemand meer Wat er met sem aan de hand is vandaag, geen idee Ik heb hem na de voeding van 6 uur in zijn bed gelegd, dat was om 19:30, maar nu slaapt meneertje nog. Meestal houdt hij het maar een uurtje vol, soms nog minder De rest van de dag heeft hij weinig geslapen, maar dat is altijd zo. Hij heeft gelachen en goed zijn flesjes leeg gedronken, maar als hij ging huilen dan ging hij ineens histerisch huilen, net of hij pijn heeft of zo. zou hij groeipijn hebben, het zijn geen darmkrampjes dat weet ik zeker! als hij zo'n bui heeft dan voelt zijn lijfje als een plank aan en zijn beentjes zijn dan heel ver gestrekt! Ech zielig, maar het is niet constant gelukkig!
hey patricia.. groeit hij erg hard dan? want dan zou het misschien idd wel groeipijn kunnen zijn.. en verder misschien is hij bang.. als cailynn op bed ligt of hier in de woonkamer.. en ze ziet mij niet als ze wakker wordt begint ze ook hysterisch te huilen totdat ik dr oppak.. maar cailynn heeft wat problemen met de eenkennigheid enzo.. dus ik weet waar het bij haar aa ligt.. plus ze krijgt nu al haa eerste tandje maar daar is ze alleen jengelig van.. hoop dat het snel over gaat het is rustig hier.. nou ja bij jullie is het nu al 12 uur.. hier pas 3 en erg warm het zou maar 23 graden worden nu kijk ik op de tv is het toch nog 28.. zweet me weer kapot.. was niet op 28 graden gekleed... en moest even wat huishoudelijk dingen doen.. bank postkantoor boodschappen etc.. maar ja.. cailynn ligt lekker te pitten..was het kei stil in het postkantoor is ze aan het krijsen.. iedereen mij aan kijken maarja.. was maar 3 keer krijsen en ze viel op eens in slaap op mamas arm
Goeiemorgen, ik ben de 1e vandaag. Zal nog even op een antwoord terug komen, ik doe Steven ook meestal om de dag in bad, en daarna smeer ik hem in, met zwitsal bodylotion, of olie, of van Natalis. Dan ruikt hij zo lekker. Ik ga even googelen naar een leuke vakantie voor volgend jaar, we willen naar een boerderij in Duitsland. Fijne dag iedereen, ga vandaag beetje poetsen. doei doei groetjes Mensi.
Grr ik ben haar momenteel echt even zat.. Vannacht ging redelijk goed..maar ik was doodmoe dus heb haar de tweede keer dat ze wakker werd bij me gehouden..had ik het maar niet gedaan..want het was niet net als eergister dat we heerlijk hebben geslapen...het tegenovergestelde..werd gek van haar.. Ze pakte vannacht allebei mijn borsten voor de eerste keer goed! Wat was dat super zeg..geen pijn..en gewoon goed! helaas was het eenmalig ben nu al 1.5 uur met haar bezig..en ze pakt em verd*mme niet meer...raak helemaal gefrustreerd en heb haar nu in bed gelegd..ze zoekt het maar even uit..ik ben weer oververmoeid dus kan echt niets hebben..waarom doet mijn kind haar mond niet gewoon open en neemt ze de borst niet gewoon normaal..nee ze moet echt alleen mijn tepeltje hebben en verrot zuigen..ik word er echt gek van..En nu wil ze ook nog eens niet slapen weer...ze ligt alweer te kreunen Hebben gister speciaal speentje gekocht voor pasgeborenen..nou ze pakt die ook niet hoor..ze moet er niets van hebben.. Ook een buikdrager gekocht..maar echt flutkwaliteit joh vertrouw em niet maarja..we hebben er nog geen 7 euro voor betaald moet je nagaan..in Nederland zijn die dingen 50 euro..maar hoe zien ze er dan uit..zit wel een groot verschil tussen.. De spullen in turkije hier zijn echt allemaal troep zeker voor baby's echt om wanhopig van te raken..moet ik nu constant alles uit Nederland laten bestellen hehe
aah Gulay ik heb het met je te doen, wat vervelend zeg dat je kleine meis niet goed pakt! Staan je borsten soms onder spanning, misschien dat je er iets uit kan kolven? Bij mij pakte sem soms ook niet omdat ik gespannen borsten had, waardoor hij alleen maar mijn tepel pakte en niet de tepelhoof. Zorg dat je zelf een beetje rustig blijft, ik weet is heeeeeeeeeel moeilijk maar je kleine meid voelt het aan dat je gespannen bent. Laat haar maar even huilen als je het even niet ziet zitten en tel tot 10 of huil even lekker lang uit en ga dan als je een beetje gekalmeerd en tot rust gekomen ben naar je dochter en troost haar dan! Succes meis en lucht je hart maar hier!