Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Leuke foto Pluk, stoer ventje.
    Je hebt wel gelijk wat betreft die vijvers in de buurt.
    Wij wouden er ook van dat gaas over doen, maar ja dan is effect van de vijver wel weg.
    Wij hadden net 2 jaar geleden helemaal nieuw gemetseld, maar al wel met het idee, er een evt plantenbak van te maken.
    Het is echt z'n rechthoekige bak op de grond.
    De vijver staat in het midden van de tuin, dus s'zomers zit er altijd alg in, en kun je de vissen toch niet zien.
    Frank gaat er een dakje boven timmeren, en een plank erover voor de regen.
    Jacky de hond zal het wel jammer vinden, die dronk altijd water uit de vijver, hij sprong dan op de rand.Zal ff kijken of ik nog een foto heb.
    Doei.

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Hij staat in m'n album ;)

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Patricia ik weet niet wie de kleur uit heeft gezocht maar mijn complimenten want de helm heeft precies dezelfde kleur als zijn ogen. :)
    Staat wel stoer hoor nog een american football outfitt erbij en hij is helemaal compleet.

Mensi onze vijver is gewoon een gat in de grond (hahahahaha) maar wel met een watervalletje dat Jan nog wil uitbreiden. Aan waterlelie's hebben we bij ons geen gebrek en er zitten een paar dikke vissen in.
    Vorig jaar zijn er 3 grote goudwindes doodgegaan maar goed die hadden wij over genomen van de vorige bewoners en wij wonen hier alweer 10 jaar dus gewoon ouderdom dus.
    Ach als wij dure vissen halen gaan ze altijd dood en die goedkopen van de weerselose markt groeien als een tierelier.

Groetjes Anita

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Leuke foto's van jullie beebs! En Patricia, die helm ziet er nog best kek uit! Ik hoop dat Sem het 'leuk' gaat vinden!

Hier alles goed, alleen heeft Tijmen gisteravond flink gespuugd. Hoe het kwam? Misschien voelde hij zich niet helemaal lekker, maar zijn hele avondeten (worteltjes) en avondfles kwamen eruit...op onze lichte bank! Dus alles in de was om 9 uur 's avonds! Gelukkig is Tijmen gewoon weer de oude, wel wat jengelig vanmiddag op de creche hoorden we. Maar hij viel zostraks na de avondfles als een blokje in slaap! Morgen gaat hij nog naar de creche en dan is mama donderdag weer even vrij! Ga ik hem weer lekker verwennen, heerlijk met hem spelen en kroelen. De dagen dat ik niet werk krijgt hij nog eens extra aandacht van mij :)

Tot morgenavond!
    Trusten voor straks!
    XXX

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai allemaal,

hier een vrij rustige nacht! evi is 2 x wakker geweest voor de speen en kwam om 06:00 voor de fles en ligt nu heerlijk nog in mama haar bed te tukken! papa gaat toch om 06:00 eruit! :)

Iman van Linda is heeel ziek :cry: ze zijn gister 2 x naar de huisartsenpost geweest en Iman heeft heel erge buikpijn en huilde heel veel!
    gisteravond heb ik haar nog gemaild en toen sliep Iman eindelijk.... als het niet goed zou gaan ging ze vannacht weer naar de dokter....
    ik hoop echt dat t nu wat beter gaat en ze een rustige nacht hebben gehad!
    x

Anita; Kylian zit echt mooi op lengte en gewicht nu! goed hoor. mogen jullie nu ook hele potjes geven? en yoghurt zeker ook al?

Mar; leuk een zandbak voor Steven!

Patries; ik vind het helmpje helemaal niet stom staan, t is net wat lise zegt; gewoon een baseball shirt eronder en het staat heel stoer!
    op de foto zie je wel duidelijk dat zn hoofdje wat plat is, hopelijk trekt dat nu snel bij!

Jenny wat naar dat Jasper weer zo huilt... misschien ook tanden?

wat gebruiken jullie trouwens daarvoor? ik af en toe een zetpil en dentinox
    misschien is er nog een ander wondermiddel?!

o had Cristel een mail gestuurd om te vragen hoe t gaat etc;
    ja met mij gaat het goed beetje misselijk maar ja hort erbij.ik kom toevallig met terug van de dokter... en alles was goed ze konden het hartkje zelfs al horen.. en ben zon 10 weken zwanger nu.. moet over 4 weken weer terug komen en krijg dan een echo...

spannend allemaal dus!

ik ga ff bij m meissie kijken! we hebben een groot bed en ik leg kussens naast haar voor het rollen maar ja.... maak me toch altijd wel zorgen!

x

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Goedemorgen allemaal, bedankt dat jullie de helm leuk vinden.
    De kleur heb ik samen met mijn man uitgezocht, we dachten vrij neutraal in spijkerstof motief.

Sem vind het helemaal niet erg en hij is gewoon het zelfde jongentje als altijd, dus lekker druk en rolt alle kanten op met dat ding.
    Vandaag zit hij op de 6 uur, dus 6 uur op en een kwartier/half uur af en daarna weer 6 uur op en voor de nachten hoef hij hem nog niet op gelukkig.

Vrijdag nacht is zijn eerste nacht dat hij ermee moet slapen, spannend.

Heeeeey wat vervelden van Iman, hoop dat het gauw over is voor haar zeg. aaaaaaaaah zielig dat ze zo een pijn heeft in haar buikje, konden we het maar overnemen van zo klein kindje he?

Hier hebben we nu afgelopen nacht een rustige nacht gehad, Sem zat zeker in zijn sprongetje en die heeft hij nu gehad :) Het lijkt wel of hij nu veel wijzer de wereld inkijkt :)

Ja ik ga hem uit bed halen, hij lag te lullen, maar nu niet meer :)

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi lieverds, ik heb bij het andere topic gepost.
    Ik moet nu gaan, heb afgesproken met mijn schoonzusje ;)
    Gelukkig lijkt het beter te gaan.
    Mad, bedankt voor je lieveeeeeee woorden XXXXX
    Tot straks meiden!
    xxxx

8. sweetangel100

Trouwens Patricia, ik vind hem die helm cool staan hoor! Helemaal niet lelijk en kleur staat mooi bij zijn ogen! Heeft hij m net als jasper op groei of past die van Sem wel goed?

9. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Linda, ik hoop dat Iman snel weer beter wordt hoor, gelukkig dat het al iets beter gaat met haar :)

Sem heeft net zoals Jasper ook de helm op de groei gekregen, dus hij iets te groot en zakt ook wat over zijn oogjes!
    Heb daar vandaag een foto van gemaakt, moet hem alleen nog even uploaden.

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Linda; ik begrijp dat het vandaag weer wat beter gaat met Iman. Beterschap!

@Patricia; lief, die helm, mijn neefje had precies dezelfde! Fijn dat hij er zelf geen last van heeft.

Nou meiden, volgens mij hebben onze kids allemaal een beetje hetzelfde probleem als ik het zo lees.... en zijn wij allemaal moe van het 's nachts opstaan...

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Nou enthousiaste ikke, heeft vanmorgen om 07.30 alle 21 vissen uit de vijver gevangen....
    De vijver is ook al leeg, was om 08.15 klaar, en toen werd Steven wakker.
    Hij heeft keurig doorgeslapen, en werd om 05.45 wakker voor de fles.
    Wel vroeg, maar daarna ging hij weer slapen.
    Ik moet zo nh cb.
    Tot zo.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Zo we zijn weer terug.
    Steven krijgt nog 4 flessen, maar ik moest een ander schema uit proberen.

7.00 pap van opvolgmelk+bambix 230cc
    10.00 fruithap
    12.00 1 bruine boterham met smeerkaas of leverpastij
    tuitbeker 150 ml opvolgmelk
    16.30 groente+aardappel/rijst+vlees
    yogurt toe
    19.00 fles opvolgmelk met bambix 230cc.

Ja ja het word straks al echt een grote knul met z'n boterhammetje ;)
    Z'n heupjes waren ook helemaal prima.
    Lengte+gewicht zie onderaan.

Heeft er al weer iemand wat van Benthe gehoord?
    groetjes Marjo.

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    zo Marjolein Steven is weer goed gegroeid ;) mooi hoor!

dat schema is bij ons ook zo, alleen krijgt Evi nog steeds flesjes van 180 en drinkt die bijna nooit leeg! ze krijgt er ook 3 maar zolang ze goed groeit maak ik me geen zorgen!

geven jullie trouwens nog steeds vit D druppels?

x

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Om 8 uur een fles opvolg melk (210/7 + 2 schepjes nutrix)
    Om 10 uur fruit
    Om 12 uur fles opvolgmelk (zie hier boven)
    Als hij uit bed komt een korstje brood/liga en wat diksap of thee (al krijg ik het gevoel dat hij het net als mama niet lekker vind)
    Om 17 uur een potje groente en Yoghurt
    Om 20 uur een fles opvolg melk (210/7 en 1 schep Fantomalt).

Vannacht heeft hij heerlijk doorgeslapen tot een uurtje of 7, alleen draait hij zich steeds op de buik, hij ligt dan heerlijk te slapen met zijn hoofdje netjes op zij maar op 1 of andere manier slaap ik dan niet meer lekker.
    Jan probeert me wel gerust te stellen maar toch ga ik er 's nachts een paar keer uit om te kijken hoe hij ligt.

Kleinzoon van een collega heeft ook al in het ziekenhuis gelegen (is ook van aug '06) met diaree en krampen. Bleek een of ander virus te wezen wat in duitsland erg actief blijkt te zijn en langzaam onze kant op komt.
    Ze moeten de kleine nu elke 2 uur een klein beetje voeden met suikerwater en daarin een klein schepje melk.

Wat fijn voor Cristel dat het goed gaat met de zwangerschap en dat ze het hartje al gehoort hebben.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Annemarie,Jason en Benthe is.

Groetjes Anita

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    @Mad vit d moet je toch alleen geven als je bv geeft?
    Het zit nl bij de poedermelk in ;)

Oja vannacht heeft Steven zich voorbeeldig gedragen, hopelijk vandaag ook.
    Oja m'n schema was 12.00 iets en dan pas weer om 16.30 maar ik geef dan vanaf morgen om 15.00 een bambix koekje, en een beetje sap.

Vandaag had Steven een harrie in de warrie schema....
    05.45 fles 1
    9.15 fruithap
    11.30 fles 2
    14.30 en 15.30 beetje sap
    16.30 fles 3
    19.00 fles 4. heb hem geen groentehap gedaan vanavond, aangezien hij om 16.30 een volle fles had gehad.

Nou dat word oefenen met het brood, en tuitbeker....
    Wel eng hoor, die stukken achter in z'n keel.
    Ik begin wel met kleine stukjes brood.

@Mad dat filmpje met dat brood geven, was toch van jou?
    Hoe heb je Evi dat zo snel geleerd?
    Groetjes Mar en Steven.

16. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ja, het zou wel kunnen dat jasper tanden krijgt. Alleen ik vind het gek dat het echt weer krijsen is. Ik was bang afgelopen zondag dat hij weer zou stoppen met ademhalen.
    Vannochtend heeft hij ook weer uren gekrijst.

Patricia, zijn helm staat echt leuk. Ik moet zeggen dat ik hem bij Jasper ook echt leuk vind staan. Heb jij hem in Rotterdam gehaald?Daar doen ze de oortjes er namelijk in. Bij Jasper komen ze eruit.
    Als Jasper op is heeft hij geen last van zijn helm. Hij kan er alleen niet of moeilijk mee slapen. We zetten hem dan af. Omdat het al niet helemaal lekker met hem gaat vinden we het wel belangrijk dat hij af en toe wel goed slaapt.Zijn helm zit nu echt al wel strakker.

Jasper eet nu naast worteltjes ook brocolli en dat lijkt goed te gaan. Hij vind het in ieder geval lekker.
    Oja, we zijn trouwens sinds een week van vier naar drie flessen op een dag gegaan.

Madelon, moet jij het met Evi ook langzaam opbouwen en wat eet ze al? ben benieuwd.

17. sweetangel100

Jep Lilith lijkt er echt op...
    Ik hoop zooooo op een betere nacht vannacht met haar en ook voor jullie allemaal natuurlijk!

Ik kreeg een berichtje van Hanan: Yassir is zinds zondag weer uit het ziekenhuis!

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Voor de beebs waar het minder mee gaat, veel sterkte! Vind het zo sneu voor de kleintjes! Knuffel voor jullie van mij!

Hier alles goed, Tijmen doet het prima op de creche en morgen ben ik vrij, heerlijk knuffelen met hem en als hij slaapt het huis maar eens snel poetsen ;) Tijmen rolt trouwens echt alle kanten op, van rug naar buik en van buik naar rug, er is geen stoppen meer aan :)

@Mad; ik ben net als Mensi ook wel benieuwd hoe je Evi brood(stukjes) hebt leren eten! Over een tijdje wil ik dat nl. ook gaan doen!

Zo, zometeen lekker slapen! Trusten meiden!
    Knuffels!

19. sweetangel100

Haaaaaaaaaaaaai

Mensi: je moet ook vit D druppels geven als je minder dan een bepaald aantal CC FV per dag geeft... Maar als sla je me dood, ik ben het even kwijt hoeveel :(

Lise, ze raden aan om geen verse sneden brood te nemen omdat dat erg plakt in het mondje.
    Ik las in het mei-juni-juli topic dat het in het begin aan het gehemelte blijft plakken en dan moet je het los halen met een vinger. Lekker met mijn lange nagels :( hahaha ...
    Ik ga de stukjes brood eerst nat maken met melk, dan gaat het makkelijker.

20. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Linda ja klopt liever iets ouder brood, of beetje nat maken idd.
    En die druppels vit d, hebben ze op het cb niks van gezegd.
    Zal eens ff googelen, lang leve de zoekmachine.
    Nou vanaf vandaag start ik maar meteen met het nieuwe schema.
    Die fles eraf, zal niet z'n punt worden....
    Tuitbeker, moet hij nog wel leren.
    Zondag op m'n verjaardag zei m'n schoonzus al, moet hij alweer eten?
    Eigenlijk klopt dat ook, je bent er per dag wel druk mee, met z'n kleine eter ;)
    Ga zo even een mooie foto maken, voor de Etos wedstrijd.
    Je kunt er leuke prijzen mee winnen.....
    En naar m'n nicht op kraamvisite. Doei tot straks.

Deel Deze Pagina