Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ben al een weekje met brood aan het experimenteren en nu gaat ze het zowaar lekker vinden. Ik stop gewoon kleine stukjes brood zonder korst in haar mondje, zonder iets erop. En ik geef haar ondertussen ook zelf een broodkorst in haar hand, dat werkt ook wel. Maar met brood gooien is nóg leuker volgens Sarah :)

Ze is vannacht 'maar' 2 keer wakker geweest. Ff een slokje drinken gegeven en toen ging het weer gelukkig.

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Jenny: ik dacht dat Sem ook zo helm kreeg, maar toen ik hem zag dacht ik al o die zit over zijn oren! Dus die meneer gevraagd wat daar de reden van was, hij was het wel aan het uitleggen, maar volgens mij wist hij zelf geeneens wat daar de reden van was. We zaten ineens op een andere onderwerp :confused: :(

Maar met Sem gaat het wel goed, hij heeft hem nu 8 uur achter elkaar op en dan even af en dan weer 8 uur op. Morgennacht gaat hij er voor het eerst mee slapen, al hoewel hij slaapt er overdag ook mee en dat gaat goed! Ach en anders hebben we weer wat gebroken nachten hier :( :p

Als Sem het even niet leuk meer vind dan gaat hij met zijn mond een soort van scheet geluidjes maken, maar ik zeg dan tegen hem het is voor je eigen bestwil lieverd. Maar ja of hij het snapt is maar de vraag :(

Aanstaande Zondag hebben we die meeting, gaat snel zeg zo week hihi
    Nou wel gezellig hoor, gaat alles nog door en komt iedereeen gewoon?

3. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Lillith oooh :-s ik wilde Sem ook al brood geven, alleen bij het CB zeiden ze dat het alleen gluten vrij brood mocht geven. Dus ik moet het een keer vragen bij de bakker of ze dat verkopen zo :(

Sem eet nu wel een half potje of zelf gemaakt fruit zo 100 gram en dan 100 cc fruitsap.

En met het avondeten 1 heel potje of zelfgemaakte groente/pasta/aardappel/rijst/vlees/vis zo 200 gram en dan 50 of iets meer fruitsap en nog een joghurtje erbij.

Er gaat denk ik binnenkort ook een fles af, want hij laat 80 cc staan bij de fles van 9:30 en zo 60 cc bij de fles van 13:30. Dit is al 5 weken zo en het wordt steeds meer denk dat ik er 1 ga afhalen en wat meer fruit geef en brood tussen de middag :)

Ze worden echt groot hè, voor je het weet eten ze met de pot mee :)

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heeeee dag dames

Zo Devon heeft sinds vorige week woensdag z'n eerste tandje door en me moeder merkt net het 2de ook al op :D :D :D

Van de week was ik echt heel ziek, neusverkouden, oorpijn en keelpijn. Echt lastig als je dan ook nog de zorg voor je kindje erbij hebt. Maar goed... Devon is trouwens ook zwaar neusverkouden het snot loopt bjna z'n kin af :( echt zielig, maar ja hij moet ook z'n weerstand opbouwen he.

Voor de rest gaat alles prima,

zo ik ga weer, Devon wil aandacht :(

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Patricia, de kinderarts bij ons op het CB zei dat ik het maar op mijn eigen tempo moest doen, dus dat doe ik :) en ze heeft nergens last van dus...

6. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    O dan ga ik ook gewoon kleine stukjes geven, een klein stukje kan toch geen kwaad :( een beetje opvoeren steeds wat meer en kijken hoe ze erop reageren toch?

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb net ook kleine stukjes (zonder iets) in z'n mondje gestopt,
    hij smakte een beetje, en veel vd stukjes zat hij balletjes van te knijpen, of deed ze in z'n mond, om ze er vervolgens uit te halen, en op de grond te gooien :)
    Heerlijk toch... die tuitbeker, snapt hij nog steeds niet, dus heeft mama de melk maar oovergegoten in een gewone fles, en toen lekker naar bed. Morgen ga ik er leverpastei op smeren.
    Trouwens vanmorgen toen hij weer wakker was (08.30) lag hij in bed op z'n buik :confused:
    Dat draaien dat kon hij al een tijdje, maar in bed had hij dat met slaapzak nog nooit gedaan.
    Hij lag nog netjes onder de dekens ook.
    Zometeen even naar het dorp wandelen, heb vanmorgen een superleuke foto gemaakt van mijn Etos modelletje ;)
    Hopelijk vangen we een leuke prijs :)
    Vanmorgen op kraamvisite geweest, wat een klein ding, en met z'n wiebelig hoofdje. fijne voorjaarsdag nog.xxMar en Steven.

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag!

@Lin; ik geef Tijmen alleen wat kleine broodkorstjes af en toe, dan sabbelt hij eraan ;)
    Echt besmeerd brood of los brood krijgt hij nog niet, komt nog wel!

Nou, Tijmen heb ik om 12 uur in bed gelegd en hij sliep meteen, maar ja, toen had hij wat gepoept om half 1, dus verschoond en nu is ie weer wakker en wil niet slapen...terwijl hij echt moe is, pfff! Nou ja, hij zal vanzelf naar dromenland gaan, hihi!

Ik ben trouwens benieuwd hoe zwaar Tijmen nu is, al wel boven de 8 kilo, maar echt precies wegen lukt hier niet. En hoe lang hij is, al wel boven de 70 cm schat ik!

Weet iemand hoe het nu met Annemarie en Benthe gaat?

9. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hoi meiden,

heb niet alles terug kunnen lezen... sorry zal ff vertellen waarom

ik kom uit de nacht dienst en hoorde van Hans dat Evi de hele nacht heeft gehuild en ik ben haar net opwezen halen van de creche want ze belde dat ze koorts heeft en een loop oor!
    ga zo met haar naar de arts! al de 2e keer dat ze iets aan haar oren heeft :cry: voel me echt ook schuldig... misschien had ik toch toen moeten doorzetten met de bv en niet moeten stoppen na 4 weken dan had ze misschien geen last van d`r oren gehad! beetje als ik maar... verhaal .....
    iedere keer is ze ziek of heeft ze iets... :(

ga om 15:00 naar de dokter dus jullie horen t nog! misschien krijgt ze nu wel antibiotica of peneseline ofzo.... :cry:

Evi is echt een eter :) brood geprakte banaan ze eet alles perfect! je hoort vaak dat babies geen stukjes ofzo in hun eten pikken of gaan kok halsen maar Evi heeft dat niet! die laat liever d`r flesjes staan :eek: vandaar ook mijn vraag over de vit D want met 3 flesjes krijgt ze maar 600cc waarvan ze dat niet eens allemaal opdrinkt!

evi huilt! koorts... moet rennen

x

10. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    He bah Mad, dat Evi ziek is! Maar meid, jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor! Je doet alles voor Evi en kleintjes kunnen ziek worden, soms helaas vaak achter elkaar...! Ik hoop dat ze gauw beter is en wens jullie veel sterkte! Komt vast weer helemaal goed!

Tijmen krijgt ook 3 flessen van 200 cc totaal per fles, dus 600 cc over 24 uur en ik geef geen vit. D. Hij drinkt ook niet elke fles leeg. Maar goed, volgens mij kan dit nog wel, onder de 600 of 500, dat weet ik niet meer, moeten ze een aanvulling hebben, of is dat nu bij BV? Erg he, weet ik dus ook niet zeker...!

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik heb net op het 'voedingspapier' van mij CB gekeken en bij minimaal 200 ml. opvolgmelk per dag is geen aanvulling van vit.D nodig!
    Kinderen van 1 tot 4 jaar moeten bijv. wel weer 5 microgram per dag. Kinderen die niet buiten komen en kinderen met een donkere huid is een aanvulling van vit.D nodig als de JGZ verpleegkundige dat aangeeft.

Zo, hoop dat je hier wat aan hebt, Mad! :)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    @Mad beterschap met Evi ;)

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hey Mad, je moet je echt niet schuldig voelen hoor... borstvoeding is echt geen wondermiddel tegen alle ziektes hoor! En ik herken het inderdaad, Sarah is ook al vanaf de geboorte aan het kwakkelen. Zoals mijn kraamverzorgster altijd zei: Vitamine L (Liefde) is het belangrijkste, en dat geef jij volgens mij genoeg!

14. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Lillith wat een lief berichtje; vit. L liefde is genoeg :D

thns meiden voor jullie opkikkertjes!

ben net bij de dokter geweest, ze heeft een dikke keel en oorontsteking :cry: zooo zielig! ze heeft een peneseline kuur voorgeschreven gekregen, m kleine schaapie! ze is echt ziek ervan! bah.
    de dokter zegt dat ze dit weekend wel weer beter is! peneseline/ paracetamol en ze is er zo weer boven op zei hij!

dus hopelijk is ze zondag ook gezellig!

x

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee vervelend zeg, dat Evi oorontsteking heeft. Zo zielig voordie kleintjes. Maar je hoeft je er echt niet schuldig over te voelen dat je kort BV hebt gegeven, want na een half jaar moeten ze toch hun eigen weerstand opbouwen.

Ik las net trouwens dat jullie nog maar 3 flessen geven, ik geef er nu nog 4, dit is mijn schemaatje

07.00 fles opvolgmelk 200cc
    09.00 heel fruitpotje 6 maanden
    11.00 fles opvolgmelk 200cc
    13.00 fles diksap 100cc
    15.00 fles opvolgmelk 200cc
    17.00 heel potje groente (warm eten)
    19.00 fles 240cc met bambix

Geef ik te veel of te weinig? Ik vind Devon wel een beetje dik :oops:
    aanstaande maandag moet ik wel naar het CB en ze zeiden vorige keer al dat ik vanaf dan met brood kon beginnen.

doei doei

16. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    marijke kom je zondag ook naar de meeting?

x

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mad lieverd ik lees net je SMS.
    Wat ontzettend balen weer van Evi :(
    Iman is een stuk opgeknapt. Gister gelukkig al.
    Ze slaapt nu ook weer overdag en sliep vannacht lekker door tot 6 uur en na haar flesje tot half 9.
    We zitten dus gewoon weer in het oude ritme ;)
    Hopelijk houdt ze dit vol en kan ik zondag gewoon komen :D
    Morgen of maandag krijg ik de uitslag van het kweekje.

Ik ga vanaf volgende week ook beginnen met brood.
    Ik las ergens dat het na 6 maanden sowieso niet meer glutenvrij hoeft te zijn, want in die pyamapapjes enz zitten ook gluten.
    Ik las wel weer dat ze alleen bruinbrood mogen.
    Ik ga het eerst doordrenken met melk en de korstjes geef ik haar idd gewoon zo.
    Hopelijk stelt ze dit meer op prijs, want pap moet ze nog steeds niet :)

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey mad..
    wat erg van Evi :(
    hopeijk is ze van t weekend weer opgeknapt..
    al die babies hebben wat he..
    hopelijk is gauw iedereen weer gezond...

noa heeft nog haar oude patroon
    7:00 200ml fles
    10:00 fruit
    12:00 200ml fles
    15:00 koekje
    17:00 groente
    19:00 200ml fles

maar kga vanaf maart beginnen met
    7:00 200ml + 7 maanden bambix fles
    10:00 koekje + diksap( max. 100 ml)
    12:00 boterham met smeerkaas/worst + 100ml + bambix fles
    15:00 koekje + diksap
    18:00 mee eten
    19:00 fles + 7 maanden bambix( zoveel ze dan nog kan )

dit is het menu dat het CB me heeft gegeven voor vanaf 7 maanden.

't lijkt me echt veel... kdenk dat ze in het begin nog niet alles zal opeten... :D hahaha !

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey mad..
    wat erg van Evi :(
    hopeijk is ze van t weekend weer opgeknapt..
    al die babies hebben wat he..
    hopelijk is gauw iedereen weer gezond...

noa heeft nog haar oude patroon
    7:00 200ml fles
    10:00 fruit
    12:00 200ml fles
    15:00 koekje
    17:00 groente
    19:00 200ml fles

maar kga vanaf maart beginnen met
    7:00 200ml + 7 maanden bambix fles
    10:00 koekje + diksap( max. 100 ml)
    12:00 boterham met smeerkaas/worst + 100ml + bambix fles
    15:00 koekje + diksap
    18:00 mee eten
    19:00 fles + 7 maanden bambix( zoveel ze dan nog kan )

dit is het menu dat het CB me heeft gegeven voor vanaf 7 maanden.

't lijkt me echt veel... kdenk dat ze in het begin nog niet alles zal opeten... :D hahaha !

khoop dat t met iedereen verder goed gaat...
    kheb ongelooflijk zin in zondag... :D

tot snel... xx sarah en Noa

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman heeft dit schema:

- fles 180/6
    - fruit
    - fles 180/6
    - groenten
    - fles 180/6

Als ze om 6 uur wakker wordt voor de fles dan krijgt ze morgens 1 fles extra.
    Ik zet er extra geen tijden bij omdat dit erg kan verschillen hier!

Vanaf maart ga ik ook boterham geven en ook proberen 1 fles te vervangen voor een bord pap.

Deel Deze Pagina