Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh mad prikjes die krijgt cailynn volgende week ben nu al nerveus.. ik moet dadelijk de dokter even bellen omdat ik de afspraken kaart kwijt ben weet niet precies hoe laat ze moet...

ach cailynn wil op het moment weer alleen bij mama zijn ja hoor we zijn weer ergens op visite geweest en ze is weer lekker hangerig ach ja ook wel zielig... ik vind het ook niet erg asl ze bij mij is maar ja moet vandaag wer wassen en de keuken opruimen.. moet eigenlijk ook de koelkast schoonmaken en mn man hefet weer zn kleding stukken door het hele huis liggen hier en daar een sok dan een tshirt... in de slaapkamer broeken enz.. net ene kleinkind en ja mama weer opruimen:Wink:

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou ook lekker bel ik net de dokter op wanneer mn afspraak nu precies was.. stond het niet een sin de computer.. maar goed dat ik belde anders was ik mooi voor jan met dekorte achternaam gegaan...nou lekker administatie daar...
    nou ja nu moet ik donderdag om half 3.. mn man gaat maar mooi mee zodat ik met haar achteraf op de achterbank kan zitten...

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Die neiging had mijn man in het begin ook maar dat heb ik hem snel afgeleerd, ligt het niet in de wasmand wordt het ook niet gewassen.
    Tja na een paar keer boos te zijn geweest op mij gooit hij nu al jaren zijn kleding in (en om want hij probeert het meestal erin te mikken) de wasmand :)
    Kylian ligt nog steeds in de maxi cosi te slapen, dus moeders heeft al een uurtje rust en dat doet een mens goed ;)
    Ik hoop in ieder geval dat het sprongetje niet zo heel lang meer duurt, want buiten het feit dat ik er tuureluurs van wordt zit meneer zichzelf ook zo dwars, het is gewoon zielig.

Vanmiddag belde het cb om een afspraak te maken, goed datum nr 1 kon niet want we konden geen tijd vinden dat nog vrij was en waarop wij konden.
    Dus het wordt nu 6 november.
    Ze vinden het altijd wel vreemd dat ik op sommige momenten geen vervoer heb. Tja wij kunnen het ons niet permiteren om 2 auto's te hebben dus als mijn man moet werken en het niet op loop afstand voor mij is moet de afspraak dus gemaakt worden op een tijdstip waarop mijn man thuis is.
    Morgen ga ik voor het eerst sinds maanden maar eens achter het stuur zitten, mocht eerst niet rijden ivm lage bloeddruk en daarna was het verstandig om 6 weken te wachten na de keizersnee.
    Ondertussen hebben we een andere auto gekocht dus ik ga me morgen maar eens in rijden :)
    Misschien is het verstandig dat jullie de strobalen vast voor de deur zetten \

Groetjes Anita

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    eindelijk ze slaapt :)

je kan me echt bijna opvegen! mijn god wat een dag wat een dag.......
    over 4 weken nog 1 keer en dan zijn we voorlopig ff klaar!

ik heb dr net heel ff bij de buurvrouw moeten brengen want m hondje wou uit en ik kan moeilijk in de regen met een ziek kind over straat.....
    Hans is weer eens weg! ben zoooo boos en hij begrijpt t echt niet! hij belt niet eens om te vragen hoe t gaat! hij heeft een bbq met zijn collega`s... mmmm ja hoor lekker met dit weer! ik ga m een hele boze sms sturen :evil:
    anyway; ze heeft de hele dag zielig gehuild! af en toe wou ze niet eens de fles!

m eten staat nog half op t aanrecht en op de tafel en t is hier een bende maar ik doe helemaal niets meer ! ben helemaal op!

x

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

ja anita hebik ook welles geprobeert om het niet op te rapen en te wassen maar ik kan gewoon niet tegen die zooi.. mn man blijkbaar wel.. echt zooo irritant..

en mad wat zielig ja ik moet zoals ik dus schreef volgende week voor het eerst sinds de geboorte. daar heeft ze er ook 2 gehad maar volgens mij had ze daar niet zo last van maar ja.. ik ben benieuwd :(
    en niet echt leuk van je vriend zeg... ik bedoel als evi nu rustig was enzo maar als ze zoo ziek is en huilerig had ie je ook wel even kunnen helpen het is ook zijn dochter... hopelijk gaat ie dat ok doen en is ie vroeg thuis.. cailynn is als ze zich niet lekker voelt zoals nu met die tand liever bij mij..maarja soms moet mama even naar de wc of koken en ja dan moet ze wel even naar papa.. die het trouwens ook wel graag doet hoor.. maar begint ze t ehuilen ben ik bijna de enioge die dr stil krijgt..

ooh ja anita over dat vervoer.. idd iedereen denkt altijd maar dat je vervoer hebt enzo.. staan ze raar te kijken als je zegt dat je niet kunt..

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    He bah, die nare prikjes! Tijmen heeft toen hij een maand was al een prikje gehad omdat hier kinkhoest heerste. Hij keek toen even verbeten, maar echt huilen deed hij niet...ben benieuwd hoe dat volgende week zal zijn; wij moeten aanstaande donderdag voor de 2e keer naar het CB. Ben ook erg benieuwd hoe lang Tijmen nu is :)

:) Pluk; inderdaad, niet in de wasmand, niet gewassen. Zo werkt dat bij mij ook! Dan vraagt mijn vriend of zijn broek al gewassen is, euh, nee, lag niet in de wasmand ;)
    En ben je mal, hier komen geen strobalen voor de deur, je rijdt vast weer als vanouds!
    Ik ben na een paar weekjes weer gaan rijden, echt heerlijk, gaf me een heel vrij gevoel, best maf, maar zo voelde het!

Ik heb trouwens een rotmiddag achter de rug met Tijmen; na de fles van 12 uur wou hij niet slapen. Ok, niet slapen is tot daaraan toe, maar vervolgens continue jengelen, dan weer huilen zonder reden, daar werd ik dus moedeloos van. Dus heb ik hem in bad gedaan, dat wou ik sowieso vandaag al doen, maar hij ging er jengelig in, werd even rustig en zette het op een brullen toen hij amper met 1 voet het aankleedkussen raakte om afgedroogd te worden...zucht. Uiteindelijk is ie nu rustig, want ik heb hem ook nog maar een flesje gegeven, ook al had hij 3 uur daarvoor ook al gehad...Normaal wil hij elke 4 tot 5 uur en nu ineens na 3 uur :confused:
    Maar blijkbaar had hij het nodig, want hij is nu stil en slaapt half om half in de box. Mijn vriend is nu ook thuis (was later) dus mag hij bij een huiltje de speen gaan gebruiken :)
    Ach, ben de middag bijna weer vergeten en hoop op een rustige avond EN nacht!

XX

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Sweetangel; dat vroeg ik me af omdat je zei dat Iman haar flesjes ook niet leegdrinkt. Maar Sarah is denk ik een kilo zwaarder en drinkt een flesje van 150 + 5 schepjes dus niet op. Betekent dat ik soms wel 7 flesjes geef op een dag... maargoed, gaat vast een keer over.

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Gerrum, vind het zo zielig als die kleintjes een prikje krijgen. Noa moet 2 november voor haar 1e prikjes...

Nou we zijn sinds woensdag bezig met de nutrilon soya ipv nutrilon hypoallergeen. Tot nu toe is er nog geen verbetering te zien :(
    Sinds gisteren heeft Noa echt enorme vaste ontlasting. De dikte ziet er een beetje uit als onze ontlasting en het kost haar echt enorme moeite om de ontlasting eruit te krijgen. Zo zielig! Gisteren bloedde ze zelfs een beetje aan haar gaatje...
    Vandaag de huisarts maar eens gebeld of dit normaal was. Nu moet ik vanaf vandaag 140cc water met 4 schepjes voeding doen zodat het flesje meer vocht heeft. Als het goed is moet de ontlasting dan ook wat dunner worden, is dit niet het geval moeten we weer van voeding gaan switchen :(
    Hoop echt voor Noa dat het snel beter gaat en dat dit komt door het wisselen van de voedingen.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Selin, je hebt ook druppels van VSM tegen harde ontlasting. Die heb ik voor Iman ook gebruikt en die helpen super!

Lilith, dat gaat zeker een keer over... We hebben soms toch engelengeduld nodig met die kleintjes van ons...

Pluk, de strobalen staan rond het huis opgesteld :)

Mad, erg he... Saraah, jij en ik zitten met onze mannen toch echt in hetzelfde schuitje :(
    Ze begrijpen er niks van...

Zo Iman werd om half 6 wakker van haar middagslaapje... Maar wat was ze jengelig... Ze wasvolgens mij nog doodmoe... Heb haar n flesje gegeven... In bad gedaan en weer een fles en nu ligt ze weer te pitten...
    Als Iman trouwens huilt zonder reden merk ik dat het helpt om het cirkeltje even te doorbreken... Door even wat anders te doen... In bad doen of zo... Bij Iman is het al genoeg om haar even op het aankleedkussen te leggen op haar kamer.. En opeens kan ze dan weer lachen :)

Tot morgen! xxx

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik denk dat ik het echt heb getroffen met cailynn want die heeft echt nog nooit krampjes gehad en ook geen harde ontlasting of niks.. gelukkig het gaat allemaal zo goed met dat... had ik zelf niet echt verwacht maarja...
    het enige waar ik dan weer last van heb is dat ze niet echt van andere mensen en omgevingen houd.. maar ja iedereen heeft zo ietshe ;)

en echt vervelend van jullie mannetjes.. ja mijn man wil wel graag helpen maar heeft weinig tijd.. daar zeur ik welles over dat hij soms echt nooit thuis is alleen om te slapen... maar ja...

11. sweetangel100

Goodmurnin' !

Iedereen een rustige nacht gehad?
    Nou, Iman kwam om 5 uur voor een fles maar niet omdat ze zelf nu zo perse wakker wilde worden, maar omdat mijn man uit de nachtdienst kwam en het nodig vond om haar kamer op te gaan :evil: :evil:
    Even daarna begon Iman te huilen, logisch want meestal komt ze om 6 uur, maar ze doet altijd heel lang over wakker worden...
    Mijn man zei ook nog heel droog: "Ja maar ze moest toch wakker worden?" Ik zeg tegen hem: "Ja ik ben Iman aan het leren om om 5 uur op te staan, vind ik heerlijk :("
    Wat een gek...

Nu ligt ze nog in bed, maar ik hoor aan de geluidjes dat ze wel wakker aan het worden is.

Wat gaat iedereen doen vandaag?
    Ik ga strakjes naar mijn ouders, mijn broertje heeft verjaardag en maandag heeft mijn moeder verjaardag dus gezellig!

Trouwens, ik denk dat ik echt de griep heb, voel me zooooo ellendig... En heb het zo koud, heb net de verwarming aangezet. :(

Liefs

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier had Kylian ook last van, op advies van de huisarts doen we nu in elk flesje een lepeltje olie te doen.
    Wij doen dit nu al ruim een maand en het helpt inderdaad, het meeste van de tijd heeft hij gewone baby-poep en nog heel af en toe vaste ontlasting maar dan komt hij er wel een heel stuk makkelijker van af.

Gisteren is Kylian lekker met papa onder de douche geweest en daarna naar bed, daar heeft hij hooguit 5 minuten liggen jengelen en is toen als een blok in slaap gevallen.
    Om 22.30 uur nog een flesje gehad en toen kwam hij om 4.30 uur weer.

Gisteren vertelde mijn zus dat ze een doos vol leuke spulletjes heeft opgestuurd vanuit Amerika.
    Mijn 8 jarige neefje had een telefoon voor Kylian uitgezocht waarmee je je eigen stem op kunt nemen en achter een nummertje kunt opslaan.
    Zo leuk want nu krijgen wij straks een telefoon en als we op een knopje drukken dan horen we de kleine van mijn zus. :)
    Ben wel heel benieuwd wat hij allemaal ingesproken heeft.

Groetjes Anita

13. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Sweetangel, oh dat wist ik niet dat er ook zoiets van vsm bestond. Ga dadelijk meteen ff shoppen!
    Pluk, dat is inderdaad ook een oplossing! bedankt!

Cristel, ja wees maar blij dat ze er geen last van heeft. Het is echt zo zielig voor die kleintjes en als ze echt krampjes hebben kun je ook niet meer voor ze doen dan over het buikje te wrijven. Maar aan de andere kant heeft iedere baby weer wat natuurlijk.

We nemen Noa wel vaker mee in bad op haar badmatrasje maar we hebben haar nog nooit meegenomen onder de douche. Jullie doen dat wel heb ik al vaker gelezen he...vinden ze dat zo leuk?

14. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemorgen allemaal!

Hier op zich een redelijk rustige nacht gehad. Tijmen had gisteravond om 23.30 uur zijn laatste fles en wou vanochtend pas weer om 6.30 uur, dus best goed! Maar aangezien ik nog behoorlijk moe was, ging ik redelijk sjagi uit bed...Na de ochtendfles wou het heertje niet echt slapen en rond 8 uur begon hij te huilen. Heel maf, maar na nog een flesje om 9 uur viel hij als een blok in slaap. Ik vermoed dat hij groeistuipjes heeft, want zo snel alweer honger hebben...?

Wat betreft de ontlasting; Tijmen heeft gelukkig nog nooit dikke ontlasting gehad, ik doe al standaard iets meer water bij zijn voeding. Ik maak overigens 6 voedingen in het voren en doe dat in een maatbeker en hoef het dan alleen in een flesje te doen, even roeren en opwarmen en klaar! Scheelt best tijd, want eerst maakten wij elk flesje apart klaar, pff!

Qua plannen dit weekend niet veel bijzonders, maar dat komt ook door dit rotweer! Het regent hier behoorlijk en echt warm is het ook niet. Anders hadden we graag een lange wandeling gemaakt. Misschien gaan we nog bij familie op bezoek, moeten maar zien :)

15. sweetangel100

Iman vindt t allebei heel leuk; in bad en in de douche... In de douche valt ze vaker bijna in slaap op mijn arm!

Iman heeft vanmorgen alweer heel erg krampjes :(
    Ik dacht toch dat we dat ver gehad hadden... Ze heeft er weken geen last van gehad... Misschien de laatste rijping van de darmen... Nog 2 weken dan is ze 3 maanden dus t zou kunnen!

Olie in de fles werkt idd ook, heb k ook al vaker bij Iman gedaan voordat ik die druppels had. Wist eerst ook niet dat er druppels voor waren.

Pluk wat leuk die telefoon! Leuk idee ook!

Typ maar niet te lang, moeilijk met n hangende baby op je arm :)

xxxx

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Het is rustig hier ;)
    Ach, het is weekend, dus waarschijnlijk zitten we allemaal wat minder achter de pc.
    Ik wel even ;) Ik heb 2 nieuwe foto's in mijn album gezet, vandaag gemaakt! Wat een fotogeniek mannetje heb ik toch, he! Als er een foto van hem gemaakt wordt, kijkt hij bijna altijd in de lens. Jammer genoeg lukt het me haast niet hem vast te leggen met een lach! Want dan druk je het knopje van de camera in en hup, de lach is weg. Zal je net zien, hahah!

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    goede morgen voor mij althans..

wat een leuke fotosliese.. en ik zie dat mama en zoon de zelfde kleur trui/tshirt aan hebben ;)

anita die telefoons waar jij het over hebt die ken ik..die wilde ik eerst ook kopen maar aangezien cailynn het nog niet zo op andere mensen en stemmen heeft heeft dat nu weinig zin

ooh linda dat ken ik.. heb ik heel veel moeite gedaan om cailynn in slaap te krijgen komt mnman thuis of binnen.. en loopt ie naar dr toe en moet natuurlijk weer gekust en geaait worden en ja dan wordt ze dus wakker.. ik roep dan nog altijd niet doen maar ja luisteren ho maar...

ikga niet veel doen dit weekend mn man moet studeren dus die zit het hele weekend in de boeken.. ja ik ga misschien met cailynn even naar een warenhuis maar dat is het dan ook... ze is trouwens vandaag 2 maanden.. heb gisteren een taart gemaakt :) tenslotte geef ik bv dus krijgt ze ook een stukje door mijn melk ;)

18. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Woohw hij is ook al zo lekker ventje, heerlijk zeg!

En wat een bos haar hihi, ben er jaloers op :)

Wees maar trots op je kleine mannetje hoor !

19. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Patricia, ik ben ook erg trots op mijn kleine, grote man :) Ik weet nog dat de VK tijdens de bevalling zei 'ik zie haar' dacht ik echt van, 'haar?'. Blijkbaar dacht ik dat hij geen haar zou hebben, haha!
    Tijmen zit volgens mij echt in een ontwikkeling op dit moment; wat huilerig, niet zo snel als anders willen slapen, eerder willen eten...
    Ik denk eraan om het boek 'Oei ik groei' te gaan aanschaffen, want dan kan ik eens lezen van hoe en wat met de sprongetjes!

20. sweetangel100

Goeieavond ladys!

Lise, Oei ik groei is een duur boek, maar ZEKER een aanrader! Ik heb het boek ook en begrijp Iman nu veel beter als ze in een sprongetje zit!

Ik had maar 1 wens, behalve dat Iman gezond zou zijn; EEN KIND MET HAREN :LOL:
    Nou, ik weet nog dat de zuster tijdens mijn bevalling zei:"ik zie haar" , Ik dacht toen: "Pfff gelukkig" hahaha :)
    En zoals jullie weten zit het met het haar van Iman helemaal goed haha

Trouwens, ik was net de laatste fles aan het maken en ik was aan het denken dat Iman in het begin maar 20 cc kreeg en nu 150 cc... 20 cc doet ze nu 1 minuut over haha... Kan ik me helemaal niet meer voorstellen, vreemd is dat he...

Iman ligt lekker in bed en ik ga er ook zo in... Lekker tv kijken onder de deken en de nieuwe 'ouders van nu' lezen... Mijn man is toch zaalvoetballen en erna werken en ik heb het zo koud :(

Welterusten dames en tot morgen!

O ja, MAD, SARAAH WHERE AREEEEEE YOU?
    Mad, hopelijk is het beter met Evi? (denk het niet, aangezien je er niet geweest bent... :( )
    Saraah, ik heb je gesmst, maar je hebt nog niet ontvangen, is ie weer kapot? :(

xxxxx

Deel Deze Pagina