Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik zou sowieso niet teveel naar het CB luisteren als ik eerlijk ben... Ik doe bij Iman ook wat mijn gevoel me ingeeft... Als je maar zorgt dat ze niet meer dan een liter per dag drinken... Iman krijgt dat verdeeld over 6 flesjes en als ze snachts komt, krijgt ze nog eens 100 cc... T zou mooi worden als ik daar 5 van zou moeten maken, nog niet misschien!

Hier helpt de venkelthee goed Lilith!

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ach ja... ik heb ondertussen al aardig adviezen van het CB afgeslagen moet ik zeggen. Maar het is wel zeer irritant! Sarah heeft gelukkig de laatste tijd minder krampjes, maar als het weer erger wordt dan geef ik weer wat venkelthee hoor, helpt als een dijk!

En idd Patricia, als je kind honger heeft 's nachts laat je m toch niet huilen!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja wij noemen het niets voor niets consternatie bureau.

Gewoon doen wat je hart je ingeeft hoor, zo geven wij Kylian door zijn laatste fles Nutrix (rijstebloem) zodat hij tot een uur of 5 door kan slapen.
    Dat deed hij eerst op gewoon 180 cc en toen dat niet meer ging en hij 's nachts ook weer kwam zeiden ze dat ik hem dan maar 30 cc extra moest geven. (dan heb je je fles echt tot de nok toe vol) Het spijt me we hebben het geprobeerd 9 van de 10 keer kwam die extra 33 cc er net zo hard weer uit. (Tja vol is vol), met de nutrix erdoor gaat het stukken beter.

Mijn vriendin toen ook met de kleine (is nu alweer 3) die kreeg als commentaar dat haar kindje te groot was zowel in lengte als in gewicht (was net als Kylian al een grote baby).
    Ze stond dus te klapperen met haar oren toen de beste dame zei dat ze minder voeding moest geven want als ze zijn gegevens op het grafiek invulde dan kwam hij net boven het bovenste lijntje uit.
    Mijn vriendin nog heel dullig vragen of ze het echt meende om een kleintje van 2 maanden aan de lijn te laten doen. En ja hoor ze meende het echt.

Ben benieuwd wat er 6 november allemaal gaat gebeuren, dan krijgt hij zijn prikjes maar de assistent(afspraken maak dame) zei dat we erop moesten rekenen dat het zo'n 3 kwartier ging duren die afspraak.
    Hmmm prikjes zetten duurt geen 3 kwartier dus wat staat er ons nog meer te wachten.

Groetjes Anita

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo!

Tjeetje, wat kunnen de CB's verschillende dingen zeggen! Ik doe ook veel op gevoel. Tijmen krijgt nu 5 voedingen per 24 uur en ik zit nu op een kleine 200 cc per voeding. Dat maakt dus 1 liter...ik zit nu trouwens wel even in dubio of het niet te veel is...hij drinkt het namelijk wel bijna altijd op en ik krijg meestal 1 mondje terug of heel weinig...Wij moeten donderdag naar het CB, ik zal het daar wel vragen, maar wat vinden jullie?

Ik ben ook blij dat ik Oei ik groei besteld heb! Vind het ook duur, maar als ik iedereen zo hoor, is het zeker de moeite waard!

Maf trouwens, jullie zijn voor de eerste prikjes geweest of gaan binnenkort. Tijmen heeft ze bij 1 maand al gehad ivm kinkhoest in de buurt en moet donderdag voor de 2e keer prikjes. Dus hij is er eerder vanaf ;)

Oh ja, lachen jullie beebs ook al zoveel? Ik maakte zostraks alle gekke bekken die ik maa r kon verzinnen en er werd toch naar me gelachen! Zo leuk om te zien!

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    haai!

pfff ja zo te horen zeggen alle CB`s wel iets anders ;) ik zou ook gewoon op m gevoel afgaan hoor! met een beetje gezond verstand kom je een heel eind!

Ja het oi ik groei boek! .... zit er ook over te denken om m te bestellen. Henbben jullie m on line besteld?

Ja Lise Evi lacht ook al heel veel, leuk is dat he? en ze verteld ook hele verhalen! vooral als ze s`morgens uit bed komt en in de box ligt dan brabbelt ze wat af!

Leuk Lin dat dekbedovertrekje van de Wibra! heb je die met gekleurde strepen genomen? ik was er van de week ff en heb slofjes mee genomen en een gestreept majo`tje. normaal is alles altijd zo weg maar nu lag er nog super veel. gefeliciteerd met je moeder.

Sarah hoe was het bij de dokter?

Hier gaat ie wel weer! evi is nog niet helemaal lekker, vannacht heeft ze ook weer gespookt. ze hoefde niet echt te huilen maar na een uur verhalen vertellen en brabbelen heb ik toch maar een fles gegeven!

Lise Evi krijgt ook 5 flessen van 180 cc met 6 scheppen voeding totaal is dat dan inderdaad meer als 1 liter ( vaak drinkt ze t niet op) maar het CB zegt dat dit goed is.....

fijne avond, x

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Ja linn met de strepen dus :) zie t net op de foto!

wat een poepie is het toch ook he? heerlijk relaxed met dr handjes omhoog! super hoor dat ze nu zo fijn kan slapen!

x

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey...

nou mn man is er vanover tuigd dat ik zwanger ben omdat ik hele moe ben en bijna geen energie heb plus dat ik duizelig ben en misselijk.. we zullen zien...
    cailynn deed het goed vannacht ik heb lekker kunnen slapen..

en ja lise.. cailynn lacht zooveel.. sochtends als ik dr uit bed haal.. wanneer ik dr verschoon heeft ze de grootste lol.. enzo..
    nu is mevrouwtje boos omdat ik dr in de swing zet zodat ik even kan eten... maar ja ze moet maar even wachten..

ooh en cb daar heb ik geen last van ik moet gewoon naar de kinderdokter en die geeft de prikken ik moet donderdag.. ben er zoo bang voor maar ja.. we zien wel... hoe het allemaal gaat..

lin gefeliciteerd met je moeder.. en sarah hoe is het nu? ben je al geweest?

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemorgen ladies!

Tjee, ben ik weer de eerste vanochtend ;)
    Vannacht hadden we de beste nacht tot nu toe! Gisteravond om 23 uur heeft Tijmen zijn laatste fles gehad, om 24 uur sliep ie ongeveer en pas vanochtend om 7.45 uur wou hij zijn ochtendflesje :confused: Wat een slaapkoppie, zeg! Vannacht om 4 uur huilde hij wel even, mijn vriend heeft even het speentje ingedaan en meneertje sliep daarna gewoon weer, dus blijkbaar geen honger! Nou, dit mag elke nacht wel! Afwachten maar!

Ik ga straks even naar de Hema; heb online heel veel foto's van Tijmen besteld en kan ze vandaag ophalen, jippie! Eindelijk kan ik de meeste foto's inplakken, want nu heb ik alleen van de eerste 2 weken foto's in zijn babyboek :oops: En kan ik nu ook trots foto's laten zien als we ergens op bezoek zijn of bezoek hebben!

Ik ga ff douchen, Tijmen slaapt alweer bijna, dus nu zie ik mijn kans schoon :)

XX

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    good meuning...

ben wel beetje uitgerust..
    noa heeft gister amper gehuild...

ben lekker met dr nar buiten geweest ... en heeft d eheletijd geslapen... en 's avond begon ze pas om 6.30 en was om 7.30 weer klaar... nou dat mag van mij...

vanochtend werd ze vroeg wakker 5.30, maar sliep daarna wel lekker door tot 9 uur :D

oh ja en de dokter was niet zo bijzonder..
    hij vond dat ik t maar ff aan moest kijken...
    en dat t vanzelf wel goed komt...
    als het erger werd dan moest ik maar terug komen...

en ja ik heb wel gewoon weer een pil gelregen als anticonceptie dat vond hij het beste... en ja hij zal t wel t beste weten he... ?

leuk lin dat overtrekje.. :D
    lief man die foto :D

nou noa begint weer.. snel met dr douchen !

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Goedemorgen....... heb me vanmorgen verslapen en Sarah komt ook niet altijd uit zichzelf. Ik schrok om half 10 wakker, dus toen heeft ze pas haar eerste fles gehad...! Erg he! Normaal zet ik altijd mijn wekker en krijgt ze rond half 8 haar eerste fles. Maar mevrouw vond het prima hoor, ze lag gewoon een beetje rond te kijken in haar bedje.

Ik voelde me echt een slechte moeder vanmorgen... stom he. Terwijl een kind er heus niks van krijgt van een keertje.

@Lise, wat een verschil he. Tijmen en Sarah zijn net zo oud en Sarah drinkt een flesje van 165 niet eens leeg.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Goedenmorgen ladies

Nou Kylian besloot vanmorgen om 4,30 uur dat hij een flesje wilde, jammer voor mijn man want die kon vanmorgen (ivm vroege dienst) tot 5 uur slapen en moet er dan uit. De wekker had hij vanmorgen dus niet nodig :) .
    Toch wel vreemd van de dag ervoor kwam meneer 'pas' om 6 uur.

Manlief heeft gisteren de buitenren voor mijn kippen afgemaakt, helaam te gek gaaf, compleet met dak dus geen gedonder meer met het ophokken en het trekken met stukken plastik, ze hebben nu gewoon een dak.
    Een paar bosjes, uit de aanbieding want het kan zo zijn dat ze het opvreten, erin geplant en de oude boog van de pergola zodat ze erop kunnen zitten (al hebben ze dat nog niet door geloof ik) en tot slot een deur.
    Erg handig want dat had ik bij de vorige ren niet dus het voeren gaat nu een stuk makkelijker.
    Ze zijn zo tevreden dat ze me vanmorgen niet eens wakker getokt hebben, normaal komen ze uit hun nachthok en beginnen meteen want dan willen ze voer.
    Dus hebben Kylian en ik uitgeslapen tot 8.45 uur.

net even boodschappen gedaan en we waren net voor de bui binnen en nu ligt meneer in de box naast mij te slapen.
    Wat ik wel k vind is dat mijn vergrotingen nog steeds niet binnen zijn, nog maar 1 dag wachten en anders gaan we met ons stickie naar de fotograaf en laten er daar 1 vergroten (dan maar wat duurder) want we moeten het zaterdag toch hebben.

Groetjes Anita

12. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Goede middag!

Jeempie t is al bijna half 2 en ik heb werkelijk waar nog niets uitgevoerd vandaag!
    Evi kwam vannacht om 2 uur! ze begon te huilen en hield niet meer op :confused: ik een fles maken, wou ze niet! ze had waarschijnlijk last van haar keel en neus want opeens hadden hans en ik dat ook :( ik heb haar maar een zetpil gegeven want ze huilde zoooo zielig... toen heb ik haar in de maxi cosie in slaap gewiegd en ze bleef ook maar trappelen met die beentjes! na een uurtje is ze god zij dank in slaap gevallen.... en heeft tot 7:30 geslapen... toen wou ze weer bijna niet drinken :( het is duidelijk dat ze niet lekker is!

nu is ze ook al de hele tijd pieperig en wil niet in dr bed liggen!

Hoe is het allemaal bij jullie?! ik heb echt opeens handen te kort met een ziek kind en nauwelijks tijd om te lezen :oops: sorry.

Pluk; fijn voor de kippies! hebben ze een lekker hok voor de winter!

Sarah wat balen dat je dan eigenlijk voor ' niets' naar de dokter gaat he!? je verwacht toch dat zo iemand ff advies geeft en je kan helpen?
    Wel fijn dat Noa gister een goede dag achter de rug heeft! heb je nu wel een beetje 'vrede' met de pil of had je ook liever zo`n ring gehad? waarom kan dat eigenlijk niet? mij leek t namelijk ook wel wat....

Meiden hoe is het met de ramadan? houden jullie t nog een beetje vol? hoelang duurt de ramadan nog? en dan is het suikerfeest in aantocht toch?

Gerdien hoe is het met je? heb je al zwangerschaps kwaaltjes of valt t mee? wat zei de gynacoloog? ben je al een beetje over de schrik heen?

Lise het is duidelijk dat Tijmen nu ook de smaak van doorslapen te pakken krijgt :D hopelijk blijft t zo!

Christel ga je nu donderdag weer een test doen bij de dokter?

ik ga maar eens opruimen! :rolleyes: t lijkt wel alsof hier een bom is ontploft zo`n zooi is t :confused:

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    o ja; Sarah t klopt wel dat Evi t grootst is van de ' gym' club want ze scheelt 1 week met dat jongetje die naast haar zit en bijna 4 weken met de rest :)

2 meiden waren met 42 weken pas bevallen! dat hoor je trouwens ook steeds vaker he?! die ene zelfs met 42.3~ pffff

Trouwens; onze hond help altijd graag als we Evi in bad doen! is zoooo schattig! heb er een foto van in m album gedaan

x :D

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Leuke foto mad.
    Jacky onze Jack russel ruikt graag aan Steven, als hij naakt is :oops:en hij geeft vaak een likje aan z'n oor,
    en als hij in bad is geweest, wil hij de druppels van hem aflikken.
    Ik ben vanmorgen nd Prenatal geweest, de babydoos opgehaald, en nog ff nd Ikea wat prulletjes gekocht.
    Morgen krijgt Steven weer 2 prikken, en dond kan ik de foto's ophalen, van Steven's reportage van 3 maand!
    Wat zal m'n man blij zijn, het is een verrassing, moeilijk hoor een week lang je mond houden.
    Het is alweer half 3 wat gaat dat snel.Blehhhh over 2 weken alweer werken, gaat snel he?, is er al weer iemand begonnen met werken?
    Hopelijk kan ik op zaterdag en een avond werken, hoeft Steven niet nd cresh, toen ik zwanger was, was dat zo makkelijk lullen, oh dan doe ik de baby 'gewoon'naar de cresh, maar nu de moedergevoelens komen, denk ik daar heeeeeeeeeeeel anders over.
    Mocht ik het niet voor elkaar krijgen heb ik pech gehad.
    Ga ff stofzuigen en wassen. doei doei.xxxxMensi.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij gaan zaterdag weer naar de meiden van de gymclub, meiden ja want van de 5 zwangere mutsen ben ik de enige die een jongen heeft gekregen.
    Kan Kylian zaterdag mooi in het midden zitten :)

Net ging de bel en Jipppieeeee het doosje (lees doos) van mijn zus uit amerika was over.
    Nu is meneer een trotse bezitter van een rammel krab, telefoon, stapelauto's (duurt nog even voordat hij daarmee kan spelen) een paar schoenen, heel veel kleertjes waaronder een te gekke spijkerjas.
    Uiteraard een halloweenromper :whistle: , flesjes, bestek (8 lepels en 8 vorken in 1 pak) bordjes waarop ook een deksel kan zodat je het eten mee kunt nemen (erg handig) en een fles met handvaten voor als hij straks de fles zelf wil vasthouden.
    Mama is een paar tijdschriften rijker en papa heeft kruiden gekregen (white chicken chili,burrito, fajitas, sloppy joes, enchilada en salsa mix), en bij elk hapje denken we even terug aan mijn zus (net alsof we bij haar aan tafel zitten)

aaah kan bijna niet wachten tot volgend jaar dan gaan we weer naar haar toe met onze vakantie (als we het op het werk kunnen redden wel 4 weken). We willen met halloween gaan dan is het daar zo leuk met al die kindjes die verkleed aan je deur komen.
    Kan Kylian mooi op stap, dan zorgen wij wel dat zijn snoepjes op komen :D

Binnenkort maar eens een doosje voor mijn zus maken ze wil graag macaroni,spaghetti en lasagne mix, Kruidkoek mix, muisjes, maggi, zwart op wit, drop drop en nog eens drop, pepermunt (op verzoek van neefje) hmmm als ik dit zo lees kan ik beter de hele winkel opsturen :rolleyes:

Groetjes Anita

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hello ladys

Hier gaat alles zijn gangetje, ik ben alleen zoooo moe :(
    Iman ligt nu lekker in bed, eindelijk...

Leuk die doos zeg Pluk!
    En o ja, drop en pepermunt heb je daar natuurlijk niet he hihi

Ik moet 10 november weer beginnen met werken, moet donderdag er naar toe om te praten over n kleiner contract en ouderschapsverlof.

Vanavond komt mijn nicht op bezoek met haar vriend dus ik ga even verder opruimen enz.

Liefs

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gisteren belden ze mij van het werk op of ik wel van plan was terug te komen, heb een contract van 6 uur.
    Dat is dus wel de planning maar dan moeten mijn uren dus wel aangepast worden omdat ik anders geen oppas kan regelen (zeg nou eerlijk wie wil er nu een half uurtje komen oppassen)
    als ik nu mijn uren 's morgens kan krijgen heb ik maar om de week oppas nodig (man werkt onregelmatig), mijn schoonzusje zei dat ze wel 1 dag voor haar rekening wilde nemen hoef ik dus nog maar 2 dagen op te lossen.
    Kwamen ze zelf met het idee om van mijn 3 dagen 2 uur werken 2 dagen 3 uur werken te maken, dus dat scheelt weer 1 dag oppas regelen en met 2 oma's moet dat toch lukken dacht ik.
    Maar goed de oma's weten nog van niets want ik wil het eerst op het werk rond hebben.
    Officieel zou ik 29 oktober weer moeten werken daar het niet ik nog 8 weken vakantie op moet maken dus dan gaat meteen mijn vakantie in.
    Ik hoef dus pas weer in de week tussen kerst en oud en nieuw te gaan werken en ik bedenk me net dat ik dan nog geen oppas hoef te regelen omdat mijn man dan altijd vrij heeft :)
    Hahaha kan het probleem dus tot volgend jaar voor mij uit schuiven.

Groetjes Anita

18. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    hier ben ik dan weer ben gisteren naar de gyn geweest en heb geen goed bericht te horen gekren ben inderdaad 6 weken zwanger maar nu komt het van een twee ling nu konden ze bij een vruchtje geen hard slag zien en bij de andere wel heel duidelijk. Maar de gyn vertelde dat het dus gevaarlijk voor me is om zwanger te zijn (omdat mijn baarmoeder gehecht is oid snap het niet helemaal) ik zal onder hele zware toezicht moeten blijven en waarschijnlijk al heel snel opgenomen moeten worden omdat ik dan volledige bed rust moet hebbben ook was mijn bloeddruk alweer veel te hoog 140/196 Ik weet niet wat ik moet doen Ik wil ook niet nu al in het ziekenhuis liggen en het eerste jaar van anne missen.
    Ik weet het echt niet meer.
    Het lijkt wel of anne dit alles merkt ze huilt echt de hele dag is niet te troosten.
    Volgende week heb ik weer een afspraak bij de gyn om te kijken wat ik heb besloten en ik geloof dat er dan ook een psygaloog bij is.
    groetjes gerdien

19. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Heerlijk zeg Pluk, dat je over 2,5 maand pas weer hoeft te werken! Ik zou eigenlijk morgen weer moeten werken, maar bij jullie vast bekend dat ik nog geen nieuw werk heb gevonden. Ben wel als een gek aan het solliciteren. Heb zonet weer te horen gekregen dat ik eind oktober op sollicitatie kan, ook voor communicatiemedewerker. Er zijn ook meer kandidaten die op gesprek gaan, dus de kans dat ik het word is weer zoveel procent. Maar ik vind heus een baan, duurt (blijkbaar) even...

Oh, moet voeden :)

20. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Tjeetje Gerdien, wat heftig allemaal! Kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar probeer rustig te blijven meid! En van een tweeling zwanger! Maar wat ik begrijp is dat het hartje van eentje niet meer klopt? En moet je dan volgende week besloten hebben om het wel of niet te houden? Rustig aan meid! Heel veel sterkte met wat jullie mogen beslissen!

Deel Deze Pagina