Hoezo vervelend? vind ik een beetje een rare opmerking [/quote] In de plaats waar Pluk woont zijn lots of kerken, en de meesten gaan daar 2x per dag, dus dan kun je toch 1x naar een verjaardag gaan, en een ander tijd stip naar de kerk. Snap je?
Ja ik woon in een erg gelovig dorp waar heel veel mensen 2 x daags naar de kerk gaan, geen tv in huis hebben, waar de meisjes altijd een rok dragen, waar samenwonen een taboe is, waar mensen geen sex voor het huwelijk hebben maar waar verassend vaak kindjes een maand of soms zelfs 2 te vroeg geboren worden maar wel meteen mee naar huis mogen . Waar sommige geen sinterklaas mogen vieren omdat ze alleen God mogen verheerlijken, waar het als oud en nieuw van zaterdag op zondag valt het heel rustig is om 12 uur omdat ze dan hun rustdag hebben en ze dus geen vuurwerk mogen afsteken (dat doen ze dan voor 12 uur ) Waar iedereen begint te speculeren hoe het met je gezondheid is als je binnen een jaar na je huwelijk nog niet zwanger bent. De vrienden waar ik het over heb gaan alleen 's morgens naar de kerk dus die zullen 's middag wel kunnen. Nee ik niet ik ben niet gelovig (val hier ook een beetje uit de toon soms ) Groetjes Anita
Goeiemorgen allemaal, Hanan zou het dan fijn vinden als je er ook nog even op terug reageerd. Je moet sommige zinnen niet zo persoonlijk opvatten. Omdat mijn man ook uit de plaats van Pluk komt, weet ik waar ik over praat. Zo moest m'n schoonzus op zaterdag avond voor 00.00 thuis zijn (anders was het zondag), en hadden haar ouders geen tv, zij wel boven, en keek haar vader bij haar boven voetbal. Dus de sommige zijn ook nog zo hypocriet als wat. En als je op zondag door die plaats rijd en de kerk is uit... stop maar met de auto, want ze steken zo over. Frank's ouders moesten ook trouwen, bruidsfoto gemaakt met haar boeket voor haar buik, zodat je niks zag. M'n schoonzus haalde vroeger nooit sigaretten op zondag want zij ze; daar krijg je kanker van.En zo zijn er nog veeel meer van deze dingen. Als wij vroeger niet mee gingen naar de kerk was m'n schoonmoeder chagereinig, Frank moest vroeger altijd mee naar de kerk ook al was hij lekker buiten aan het spelen met z'n vriendjes. En dat resulteerd nu in nooit meer gaan, of 1 a 2 keer per jaar. Neemt niet weg dat wij wel geloven, we bidden voor het eten, en we hebben Steven laten dopen, maar elke week in de kerk zitten. Dan doen we niet. En Sweetangel klopt ja daar in die plaats zitten de meeste mensen 2x per dag in de kerk.M´n schoonzus 1x maar dan wel voor bijna 2 uur. Ze gaan naar de kerk met een rok aan en een hoed op.
Hanan gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoeveel uur ga je werken. En past je man dan op Yassir. M´n vraagteken toets doet het ineens niet meer.
Ik snap de reactie van Hanan wel. Zeker omdat ik ook naar de kerk ga. Hoewel ik best begrijp dat het last is om met 'strenggelovigen' om te gaan zoals bij jullie in het dorp zou ik het toch fijn vinden als jullie hier iets minder vervelend over zouden kunnen praten. Zelf pas ik niet in het plaatje wat jullie schetsen (qua rokjes en hoedjes enzo) maar vind het wel lastig dat er zo negatief over wordt gedaan. En ja er zijn mensen die 2 x per dag naar de kerk gaan. Laat ze lekker zou ik zeggen.
wat een KUTnacht gehad.. ik voelde me al 2 dagen niet lekker.. heletijd buikpijn, en ging maar niet weg. toen ik ging slapen, ging dat niet lekker.. ik kon alleen op mn rechterkant liggen.. al de andere dingen deden pijn... rond 4 uur werd ik wakker van pure misselijkheid.. ik probeerde nog de w.c. te halen, maar helaas.. alles spoot er uit.. midden in de slaapkamer... ik voel me zoo klote, normaal voel je je na zo'n kotsbui wel beter.. nou hier niet.. heb nog steeds buikpijn als hel.. en ik zou vandaag naar HP gaan, maar weet niet of dat nu wel door kan gaan, is noa net aan de betere hand... word ik ziek
Trouwens, Pluk, ons vorige huis was klein. Wij vierden een verjaardag ook vaak in 2 of 3 keer. De ene keer familie en de andere keer vrienden bijv. en verder maar gewoon afwachten... Saar... shit zeg... nou ik hoop dat je niet te lang ziek bent! Ik heb haar verkoudheid ook overgenomen en keelpijn, maar heb gelukkig geen buikpijn ofzo. BETERSCHAP!
SHIT Saar! Heeeeel veel beterschap en een dikke knuffel van mij... En ik duim dat je toch naar HP kan gaan, want je had er zo naar uitgekeken! Lilith, ik laat altijd alle mensen in hun waarde, en ik praat er ook niet vervelend over, maar ik ben oprecht verbaasd dat die mensen nog bestaan (om het zo maar te zeggen)... Zoals Anita beschreef, daar kan ik me niets bij voorstellen... Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij leeft, wist alleen oprecht niet dat dat nog bestond
Haha... ja het bestaat absoluut nog! Sommige zelfs 3 keer, maar dat zie niet vaak meer hoor. Er zijn mensen die altijd in het zwart lopen en niet mogen autorijden of fietsen omdat het zondag is. En helaas denken zij soms ook dat mensen die dat niet doen naar de 'hel' gaan. Weet je ik snap daarom ook wel ergens dat Mensi en Pluk dat vervelend vinden want ikzelf kan me er ook aan irriteren, vooral omdat er een bepaald beeld neergezet wordt van het christen zijn. Maar het zijn ook mensen en die moeten we toch respecteren.
Pfff eerlijk waar, nooit gedacht dat dat nog bestond in Nederland... Alhoewel Eddy Zoey met 'nu we er toch zijn' een keer in Staphorst was... En daar was t ook wel zo...
Oh Lilith zo bedoel ik het niet hoor, iedereen mag geloven en iedereen mag de manier waarop zelf invullen. Ik woon toevallig in een dorp waar het behoorlijk streng is, waar de meerderheid 2 x per dag naar de kerk gaan. Dat mogen ze helemaal zelf weten, was het alleen even vergeten voor de uitnodigingen. Is ook niet erg handig als je iemand gaat uitnodigen op een tijdstip waarvan je weet dat ze dan in de kerk zitten. Het is alleen zo dat als je zelf mensen respecteerd zoals ze zijn ongeacht geloof en het blijkt dat ze jouw niet respecteren omdat jij niet gelooft je wat harder wordt en vergeet dat er genoeg gelovigen zijn die dit niet doen. Even 2 voorbeelden. 1- Ik ga op zondag naar de afhaal chinees om 2 loempiatjes voor ons te halen. Parkeer netjes mijn auto en loop de chinees binnen om te bestellen. Er wordt glashard een auto achter mijn auto neergezet zodat ik vast kom te staan (grote parkeerplaats bij een supermarkt). Dus ik loop naar buiten en vraag vriendelijk of ze hun auto ergens anders neer willen zetten omdat ik er zo niet uit kan. Daarop krijg ik te horen dat ik godeloos ben, naar de hel zal gaan en dat het hun parkeerplaats is. Het is hier nu eenmaal zo dat iedereen een 'vaste' parkeerplaats heeft wanneer ze naar de kerk gaan. Uiteindelijk heb ik de man kunnen overtuigen zijn auto weg te zetten maar dat moest wel met het dreigement dat ik hem door de politie uit de kerk zou laten halen. 2 Een collega wist mij te melden dat het feit dat ik MS heb een wil van God is omdat hij mij een lesje wilde leren omdat ik niet geloof. Nu niet meteen denken dat het hele dorp uit zulke mensen bestaat want ik heb hier heel veel lieve mensen ontmoet die niet zo zijn. Hopelijk ben ik zo iets duidelijker. Groetjes Anita
Het is echt schandalig dat mensen zulke dingen zeggen. Dat ze denken dat ze meer zijn dan jij. En ik vraag me echt af waar ze het op baseren. Sarah voelt zich al beter geloof ik, alleen ze piept nog wel veel (ze piept omdat ze niet anders kan, ze is schor ).