Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik word even helemaal gek van de hond van 3 deuren verder, ze hebben het beestje nu een paar maanden (dobberman) en zodra hun weg gaan blaft en joelt het beest alles bij elkaar.
    Zo hard zelfs dat het hier in huis te horen is terwijl er dus 2 bewoonde huisen tussen zit.

Hun buurman heeft al met hun proberen te praten en heeft daarna de politie opgebeld, als ik het al kan horen vraag ik me af hoe het bij hem wel niet moet klinken.
    Wat ik ervan begrepen heb is zij daarna op hoge poten bij hem gekomen en was dit een niet zo'n leuke ontmoeting, ik heb er dus ook niet echt de behoefte aan om hun erop aan te spreken.

Maar ja ondertussen wordt ik wel knettergek van die hond.
    Overdag een paar uur s'morgens (ongeveer van 9 tot 12) dan gaan ze 's middags ook nog wel even weg ( van 14.00 uur tot ?) en dan vaak 's avonds ook nog wel een uur.
    En dan hebben we het nog niet eens over het weekend want dan zijn ze er overdag meestal wat meer maar dan zitten we 's avonds en 's nachts met het geblekker.

Gelukkig is Kylian er aan gewend en slaapt hij er gewoon doorheen, zelfs wanneer hun buurman tegen de muur staat te bonken om de hond stil te krijgen, ja zijn kinderen (die om het weekend bij hem zijn) kunnen dan dus niet slapen door die hond.

Groetjes Anita

2. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Das niet zo leuk Pluk; kan me voorstellen dat je ze nu niet echt erop aanspreekt. Je weet maar nooit wat daarvan komt.maar al dat geblaf, is ook nog eens zielig voor dat hondje moet ik zeggen. Hoop dat het minder wordt voor jullie!

Ik heb net Tijmen weer gevoed en we hebben even gezellig gekletst, ik al hangend boven de box (au, mijn rug ;) ) en hij brabbelend en maaiend naar de Nijntjes in zijn mobile. Zo leuk!

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai allemaal!

Jeetje Pluk ik zou ook gek worden van die hond! pffff

Sarah leuk dat je weer ff langs komt! lekker een schoon huis :D

Nee ik heb geen 06 van Marijke, misschien moeten we haar ff een PB sturen als er een datum bekend is.

Ik ben op zoek naar een Tiny love mobiel op marktplaats. is een mobiel op batterijen en die doet t een kwartier ongeveer dus hoef ik niet constant naar de box :) en kan ik ook een keer normaal douchen :) zonder dat ik met m ingesopte lijf eruit moet omdat de mobiel is afgelopen ;) he Lise?!
    hi hi nee hoor zonder dollen, ik vind m leuk en wil m hebben voor Evi. je hebt ze zelfs met een afstandsbediening! :confused: in de winkel kosten ze tussen de 60-80 euro. ik heb net een bod van 30 gedaan! ben benieuwd!
    http://www.tinylove.com/toy.aspx?toyId=66 dit is m!

nou ik ben nog steeds niet fit en heb stekende keelpijn grrrrr zit al continu aan de pijnstillers en keeltabletten! pffff ga er maar weer 1 nemen
    :rolleyes:

ga haasten want ik moet zo naar die kinderverjaardag. en vanavond naar de gym!

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Haha Mad, inderdaad, dan is zo'n mobile een uitkomst. Is trouwens een erg mooie, die van Tiny Love. Volgens mij heb ik die ook bij Prenatal gezien, weet ik niet meer zeker. Wij kunnen niet meer zonder mobile; hier wordt er gretig naar gekeken en gewezen. Moet je nagaan, zat Tijmen de eerste weken naar een wit plafond te kijken, of naar gekke bekken van ons ;)

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Lieve Juli mama's,

Als we echt allemaal een eigen topic hier weer krijgen en onze Mei-Juni-Juli mama's verdwijnt.

Komen jullie toch nog wel is ff bij ons kijken he ;)

Het was net zo gezellig en onze kindjes verschillen ook niet al te veel van leeftijd :p

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hello hello ben ik weer!

Keejbie, volgens mij verdwijnt die van jullie niet hoor! Volgens mij komen er nu wel alleen nog maar per maand bij, dus niet meer per periode.

Saraah leuk dat je er weer bent! :)

Pluk, kan me voorstellen dat je hem er niet op aan gaat spreken als hij zo reageert!

Mad, komt dit nog steeds door je ongi? Denk dat je toch een griepje of zo onder de leden hebt!
    Die mobile is leuk! Ik heb 1 van babywalz en die doet t ook heel lang, echt fijn!

Ben net even naar de stad gegaan met mijn moeder, een cadeautje voor mijn broertje gekocht. Die komt morgen terug van Brazilie en was afgelopen vrijdag jarig.

xxx

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

mad die mobilevan tiny love kost hier maar 39.95 in dollar dat is 35 euro. dus mocht je m niet krijgen wil ik m best opsturen.

en over de meeting julie zeggen het maar wanneer het beste uitkomt. ik ben thuis. ;)

ooh ja en jullie beebs zijn allemaal ouder en de mijne is groter op kylian na dan. ik snap niet wat er in mn melk zit ;)
    ik heb de boefjes nuopstaan op tv. dat is een film. en ze zit er naar te kijken en te lachen. heel raar. nu al op jongens jacht ;)

oh linda cailynn wordt snacht ook meestal wakker maar dat is dan 5 min eten en dan is ze weer in slaap dus das wel te doen

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou noa heeft warempel 3 uurtjes geslapen. en heeft daarna wel een uur nar me zitten lachen. misschien is die chago fase iets over. :D

over die topics.tws ook wel slimmer geweest om de topics per maabd te doen.de bevallinglijst was ook per maand. waarom dit dan niet?.
    maja is nu dus helemaal geregeld :D

ohjee te vroeg gejuigd. noa is weer aan de huil.

9. sweetangel100

Iman gaat vannacht weer doorslapen hebben we net afgesproken :)

O ja Mad, sommige lsejss heb ik gedaan, kijk maar bij beginnerslessen PSP X.
    Maar je kan die lessen ook gebruiken om een foto voor jezelf te bewerken! Ik heb echt al veel gemaakt!

Liefs

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Soms heb je van die dagen he.

Tijdens het koken sputters heet water op mijn hand gekregen en daarna nog even de jus over mijn t-shirt gesopt (oud ding gelukkig)

Krijgen we net telefoon dat mijn (stief)schoonvader in het ziekenhuis is opgenomen i.v.m zijn voet (hij is diabeet)
    Nu is mijn man zijn moeder aan het ophalen van het ziekenhuis en moeten we nog een manier bedenken hoe we hun auto terug krijgen hier naar toe.
    Mijn man en zijn zus zeiden al dat de auto anders maar een nacht op de parkeerplaats moest blijven staan als het vandaag niet meer lukte.
    (schoonzus moet nog werken, zwager moest over werken en ik heb al een paar maanden niet gereden dus wil niet meteen in een vreemde auto stappen)
    Nou mijn schoonmoeder ontplofte bijna (volgens mijn schoonzus die haar aan de telefoon had) volgens haar kon de auto absoluut niet een nachtje op de parkeerplaats van het ziekenhuis blijven staan want dan kon er wel eens een krasje op komen.

Ja ze zijn echt zo erg, ze verplaatsen het ding nog als er in de straat kinderen aan het voetballen zijn (niet in de buurt van hun auto maar toch)

Groetjes Anita

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Het is allemaal wat he! Wij gaan zo eten, heb ook wel trek nu! En na het eten Tijmen in bad doen. Lekker weer fris om de bibs :)

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hey meiden.

Pfff Eslem wou vannacht niet slapen
    Ik heb haar van 12 tot 3 op de arm / aan de borst gehad toen heeft ze even geslapen vervolgens weer een paar uur hetzelfde, vervolgens heb ik haar maar naast me gelegd zo in mijn arm en toen sliep mevrouw wel! Ik ben echt oververmoeid en heb super koppijn. Ik snap echt niet wat er is. Ze heeft ook steeds van die hazenslaapjes, alhoewel ze vandaag overdag wel aardig goed heeft geslapen. Wel veel weer aan de borst gehad maar toch zeker wel een paar uur geslapen. Ze huilt niet ofzo, enkel wanneer ze in bed ligt en er dus echt uit wilt, ze begint eerst een beetje te kreunen en te steunen en als ik haar er dan nog niet uit heb gehaald begint ze te huilen en loopt ze rood aan. Pfff
    Soms heb ik haar aan de borst en dan valt ze bijna in slaap dan leg ik haar op mijn buik, even voor de boertjes enzo en dan begint ze opeens weer heftig te trappelen, dan maar weer aan de borst pff.

Wat moet ik doen, haar laten huilen, niet meteen oppakken? Maar ze is nog zo klein ze kan toch nu niet al door hebben dat als ze huitl dat ik haar pak? Ik heb niet het idee dat er wat is, ze poept en plast goed boert en windert ook lekker :p luier is ook schoon maar toch wordt ze wakker en wilt ze bij me liggen.

Wel heeft ze een beetje een verstopte neus, waar ik druppels voor heb maar ben het bijv. vandaag vergeten te gebruiken. Wellicht dat ze daardoor niet lekker slaapt? Pff, als het zo doorgaat stort ik echt in.

13. sweetangel100

Hoi dames,

Iman ligt lekker te pitten in de box. Ze is vandaag de eerste dag weer goed in haar vel na de inentingen. Heeft ze er toch 5 dagen last van gehad :(

gulay meid, ten eerste wil ik even zeggen dat ik echt veel respect voor je heb. Ik zou namelijk de eerste anderhalve week niet geweten hebben wat ik zonder mijn KV zou hebben gemoeten en jij doet het allemaal toch maar!
    Iman wilde de eerste weken (2 of zo) ook alleen maar bij mij zijn. Ik weet hoe je dat kan opbreken. Maar het gaat vanzelf over! Al weet ik dat dat nu moeilijk te geloven is als je er zelf inzit. Iman sliep alleen op mijn buik, pfff ze was net zo'n koalabeertje. Maar het is ook niet niks, ze is natuurlijk pas een week in deze grote vreemde, lichte, lawaaierige wereld. Ze leert de eerste keer emoties kennen; honger, natte kont, krampjes, en vooral: alleen zijn. In je buik was er altijd lawaai, ze hoorde constant jou darmen en je hart. Nu ligt ze snachts in een groot bed, ze hoort niks, en mist jou warmte. Vaak willen kindjes daarom ook zo vaak drinken, omdat dat de enige manier is om weer lekker bij mama te mogen/kunnen.
    Baker je haar wel in als ze gaat slapen? Dat heeft bij Iman ook heel erg geholpen om 'los van mij' te komen!
    Maar lieve schat, ik weet hoe je je voelt. Ik heb precies hetzelfde gehad. En echt het gaat over . Ik weet het, een schrale troost.
    O ja, toen Iman zo klein was heb ik haar nooit laten huilen. Nu wel vaker hoor. Ze is al 9 weken op deze wereld, nu zal ze toch wel enigszins gewend zijn haha. En nu herken ik ook haar huiltjes en hoor ik wanneer er echt iets is en wanneer het aanstel is, dat maakt het natuurlijk ook makkelijker.

O ja Gulay, ik las in een ander topic dat je meisje ook wel eens met de benen doet trappelen enz. Dat kan wel erg op krampjes wijzen!

Xxxx

14. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Ik kom nu net terug van de huisartsenpraktijk met romy :( .
    Ze begon vanmorgen toch zwaar te hoesten en heeft ook veel last van slijm dat ze niet kwijt kan komen.
    Is echt zo zielig om aan te zien he :cry: ze wil wel vrolijk zijn maar heeft er duidelijk last van.
    Vanmiddag had ik m'n eigen HA al gebeld maar er was geen plaats meer en voor morgen kon ze nog niet plannen.de muts :x .
    En hoe later het werd hoe meer last ze kreeg dus heb ik maar de HA-POST gebeld.
    Mocht gelijk komen gelukkig.
    Nu heb ik een neusspray voor haar en hoop maar dat het binnen een paar daagjes over is.
    De longetjes waren gelukkig wel schoon :) .
    En slapen doet ze gelukkig ook nog goed hahaha.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey ben ik ook weer.
    ik heb zelf ook gen kraamhulp gehad en vond het eigenlijk best wel fijn hoor linda. ik weet zeker dat jij het ook had gekunt ookal lijkt het nu van niet.

zo net met cailynn wezen winkelen ofja even naar 1 winkel geweest. mn man moest wat hebben.

hoe is het verder hier? iedereen slaapt?

16. sweetangel100

Goodmurning.

Iman heb ik pas om 23 uur de laatste fles gegeven, moest haar ervoor wakker maken. Nu kwam ze pas weer om half 6, het is nog niet zolang als eerst, maar beter dan half 3 :)

@ Cristel: zeker kun je het ook alleen, maar jij hebt toch ook hulp gehad van je schoonmoeder? Gulay loopt tegen allerlei dingen aan waarbij ze helemaal niemand om tips kan vragen, dat lijkt me zo moeilijk!

Pff ik ben nog kapot, ik ga ook nog even liggen. Iman heeft niet zoveel gedronken dus ze zal geen 3 uur erop doorslapen ben ik bang.

Vanmiddag naar mijn ouders, mijn broertje en zijn vriendin komen na dik 3 weken terug uit Brazilie!

Liefs

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou papa en Kylian zijn geveld door een verkoudheid dus ik loop zo maar eens even de apotheek binnen om te kijken of ze wat voor de heren hebben.

Kylian is net op zijn zij gedraaid, maar dat was nog niet genoeg voor meneer (1ste keer dat het lukte) nee hij wilde op zijn buik, maar ja dat lukte niet.
    Gevolg een ernstig gestressd mannetje.
    Oja en hij deed het meteen na zijn flesje dus er is wel weer wat terug gekomen, ja wat wil je als je meteen zo druk gaat doen na je fles.

Groetjes Anita

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    K*TTTT ik had een heel stuk geschreven is het opeens weg argggghhhh

Vannacht was het dus weer hetzelfde.ze heeft maar een uurtje in haar eigen bed geslapen.verder heet ze aan de borst gezeten op mijn buik geslapen.en daarna heb ik haar naast mij gelegd.en zo hebben we geslapen. Maar ik vind dit eng en gevaarlijk.straks gebeurd er wat.stikt ze of rol ik boven op haar.je weet het nooit.dus dit is ook niet ideaal.

Wat ik wel merk is dat ik zelf dus veel beter slaap wanneer ze bij me ligt dan dat ze in haar eigen bedje ligt.ik kijk steeds of ze nog adem haalt.of ze niet is omgedraaid.en bij elk geluidje wordt ik wakker.en ze droomt volgen smij nogal ofzo want ze maakt echt veel geluidjes.zodra ze bij mij ligt slaap ik heerlijk.maarja.

Overdag slaapt ze trouwens wel in haar bedje.maar snachts echt niet.het lijkt wel alsof ze weet dat ik dan naast haar lig ofzo.

Wat betreft het inbakeren.mijn schoonmoeder heeft haar nu een paar keer ingebakerd.maar ze wringt haar armen er steeds uit.ik wil haar dus ook snachts inbakeren.maar als mijn schoonmoeder het niet presteert om haar goed in te bakeren hoe gaat het mij dan lukken.
    Tips?

Zo'n inbaker zak verkopen ze hier niet in turkije.we doen het gewoon met een soort laken achtig iets zeg maar.

en ja het is echt vervelend dat ik niemand heb om dingen te vragen.işk praat veel met mijn moeder op internet.maarja die weet ook niet alles.
    En ik ben blij dat ik dit forum ken.kan ik tenminste mijn vragen op kwijt hehe.

Mijn schoonmoeder komt met van die rare dingen.ja ik moet haar af en toe een lepeltje geven anders leert ze niet te slikken :-S slaat toch nergens op.het is en blijft een mens.elk mens zal leren slikken.ze slikt toch ook de pil.mijn hemel zeg.

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe ik schrijft steeds puntje puntje puntje achter elkaar maar hij pakt dat dus niet meer.nu lijkt het net alsof ik niet weet hoe ik een zin in elkaar moet zetten :)

Deel Deze Pagina