Lin@ jeetje ik wist niet dat zo'n operatie zo zwaar kon zijn. Doe rustig aan meid en laat even weten hoe het gaat . Suus@ speciaal voor jou het recept van de amandel sigaar. Briouats met amandelen bereidingstijd: 30-60 minuten Ingrediënten: Amandelspijs: * 40 gram boter * 500 gram ontvliesde amandelen * 150 gram suiker * 2-3 eetlepels oranjebloesemwater * 1 theelepel kaneel * 1 eetlepel oranjebloesemwater * 20 blaadjes brickdeeg of filodeeg * 250 gram honing * olie om te frituren bereidingswijze Bereiding: Amandelspijs, laat de boter zacht worden. Vermeng de amandelen met de suiker, doe ze in de keukenmachine en mix tot het een stevige brij wordt. Leg dit mengsel op het aanrecht en kneed er het oranjebloesemwater en de zachte boter door. Bewaar op een koele plaats tot u de spijs gaat gebruiken. Voeg er kaneel toe. Vouw de blaadjes filodeeg en verdeel ze over 3-4 stukken. Leg een beetje van de amandelspijs op een reep en vouw ze tot driehoekjes. Verhit de frituurolie en bak de briouats met een paar tegelijk in ongeveer 3 minuten goudbruin. Laat ze uitlekken, dep ze droog met een stuk keukenpapier en doop ze meteen in de honing. Laat ze opnieuw uitlekken alvorens ze in een dekschaal te doen serveertips: Naast driehoekjes kan je er ook amandelsigaren van maken.. Het vouwen hiervan gaat eenvoudiger dan de driehoekjes.. Dit is persoonlijk mijn favoriete gebakje en het is heel makkelijk te maken
Lin Heel veel sterkte en Beterschap met je Pols, Ik hoop dat je snel verbetering voelt. Groetjes, Tamara en Gijs
Wat zielig voor je lin...was dus even flink tegengevallen. Nou rust maar lekker uitbij mams en spreek je snel weer kusssss hanan...dat ziet er jammie uit die bedoel ik overigens niet, maar ga ik wel eens uitproberen Die ik bedoel zijn zonder bladerdeeg..denk echt met een beslagje gemaakt en dan door een soort worstenvorm heen geperst. Maar bedankt voor dit recept. Ga ik eens doen!
Hmmm lijkt mij lekker alleen lust jan geen aubergine en tomaat dus dan hou ik alleen nog een stukje kip met een sateprikker en wat kaas over Recept nr 2 lijkt me lekker maar kun je de amandelspijs er ook uitlaten Zie ons al helemaal zitten met een stukje kip op een sateprikker en een leeg driehoekje bladerdeeg Kylian heb ik gisterenmiddag met koorts uit bed gehaald, daarna heeft hij nog een uur liggen slapen bij mij op schoot en toen begon schijnbaar het zetpilletje te werken want toen kwam hij weer wat bij. s' avonds had hij nog wat verhoging maar was wel zijn oude zelf en vanmorgen had hij nog steeds verhoging en lijkt rustig, zit heel stilletjes te spelen (ben ik niet gewend van onze kleine giller) en naar Mika te luisteren. Mijn zus heeft haar voet weer eens gestoten en lijdt weer pijn. Vorige jaar heeft ze haar voet gebroken en een zenuw is toen ook kapot gegaan en sinds dien komt met enige regelmaat die pijn terug (wanneer ze te veel loopt en zoals nu haar teen stoot). Zo te horen deed het erg veel pijn (had haar op het moment live aan de telefoon ) en het zag nu goed blauw en dik. Heb aangeboden om beide krukken mee te nemen (ik gebruik er met lopen altijd maar 1) zodat we ze konden delen Zoetengeltje, wat shit (oeps dirty woord ) dat je narcose slecht is gevallen en dat je zo'n pijn hebt gehad, wel fijn dat je lekker bij je moeder kunt blijven met Iman. Je man kan natuurlijk ook geen zorgverlof op nemen omdat hij een eigen bedrijfje heeft. En laat ze lekker drammen daar in de lounge wij weten gelukkig allemaal wel beter. Groetjes Anita
Graag gedaan Linda, wat balen dat het zo is tegengevallen. Heb je nu nog pijn? Mijn schoonzusje is vannacht bevallen van een jongen!
Thanks Anita! Zo zie je maar, we komen toch allemaal voor elkaar op! Lilith, hoe is t vannacht gegaan met Sarah? Ik ben dus met Iman bij mijn ouders gebleven en t ging heel goed, alleen was ze om 7 uur al paraat voor de dag haha
Tante Lilith gefeliciteerd. En we willen details (in ieder geval meer dan dat het een jongen is ) Groetjes Anita
Selam zal er wel leuke uit zien ja! @lilith, gefeliciteerd met je neefje. @ linda, veel beterschap lieverd, even 4 weken vool houden meid! @ hanan, ik denk dat ik dit ga maken in de ramadan. Maar waar kan ik die oranjebloesemwater vinden. Bij een marokaanse winkel? Tamer en ik zijn net een uurtje wakker. we hebben tot 10 uur geslapen. Wel met tussen poses. Tamer heeft weer een paar keer gehuilt vannacht en ik natuurlijk er weer uit. Om 7 uur tamer een bordje pap gegeven en het duurde me een uur voor dat tamer weer in slaap viel. ik had nog z´on slaap dat ik niet om 7 uur me bed uit wilde. We hebben samen omtbeten, tamer 1 1/2 boterham met pinda kaas, vind hij lekker. Hij zit nu naar de tele tubbies te kijken tijdens de ramadan zal ik ook recepten zetten hier, voor de mensen die er behoefte aan hebben. Tijdens de ramandan kook ik veel meer en speciale dingen dan buiten de ramadan.
Ben net op bezoek geweest bij mn nieuwe neefje, echt een mooi ventje. Sarah heeft het helaas vannacht weer wat minder goed gedaan, maargoed.
Ja hier ook grijs en grauw, en morgen hebben we bruiloft op het strand.. van mij mag de zon flink gaan schijnen. Cristel mag wel wat zonnestraaltjes deze kant op sturen, daar is het namelijk 40 graden! Ben net naar de nagelstyliste geweest, witte rand op m'n nagels en teennagels laten zetten, heb morgen open schoenen aan. Zal nog wel koude voetjes krijgen. Oma past de hele dag op Steven, zal wel een stuk of 3x bellen, maar wel lekker denk ik, hoeven we niet naar hem om te kijken, en z'n feest heeft hij niks aan. Zal even een foto plaatsen van m'n nagels.
Hi, hahahah grappig zeg die foto van Tamer! Leuk Layla kom maar op met je recepten. Suus@ oh ik dacht dat je deze koekjes bedoelde. Leg nog eens uit hoe die andere er uit zien? weet je toevallig hoe ze heten? Deze zijn overigens heeeerrrliiijjjjkkk! hmmm jammie jammie. Morgen mag ik mijn nieuwe auto ophalen JIPPIE . Renault Megane GTour 1.5 DCI. Lin@ meid hoe is het met je? Mensi@ heel veel succes morgen en duimen dat morgen de zon schijnt. Mooi je nagels. Ik zet altijd acryl laag over mijn nagels heen. Vind mijn eigen nagels niet zo mooi.