Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hello,

Druk druk druk weekend gehad zeg!
    Gelukkig hoef ik deze week maar 3 dgn te werken. Heb van het weekend nieuwe gordijnen, tapijt en laminaat gekocht. Vandaag hebben ze een gedeelte gelegd in de keuken. Wat een rotzooi krijg je zeg als je alles eruit moet halen. Vandaag hebben me man en ik een nieuwe fornuis en koelkast uitgezocht. Als het goed is krijgen we deze volgende week. heerlijk voelt het zeg om allemaal nieuwe spullen te kopen.

Yassir doet het gelukkig nog heel goed,we hoeven niet meer bij zijn bedje te staan voordat ie in slaap valt. Hij eet wel wat minder de afgelopen dagen, maar maak me niet zo heel druk om. Ik ga deze week ff iets leuke met Yassir doen. Heb de afgelopen dagen eigenlijk niks leuks gedaan. Eerlijk gezegd komt dat een beetje door de ramadan.

Na de ramadan gaan we een lang weekend weg, we moeten alleen nog even uitzoeken waar precies.

Layla@ Leuke spam! Tamer lijkt heel groot op de fotos zeg!

Pluk@ Welcome Home

Suus@ waaar bbeeeennn jeeeeeee!

Lin@ leuk hoor dat je schoonmoeder een jurkje voor Iman heeft gekocht, ongeacht wat de maat is.

Slaaplekker dames

2. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi hoi

was mooi weer vandaag he?
    ben amsterdam in geweest. heb een jas gezien bij esprit die ik hebbuhhhh wil
    hebbuh hebbuh hebbbbb

maar niet gevonden helaas. en op de site in mijn maat uitverkocht.

Leuk hanan een weekendje weg!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sweetangel bedankt voor de link, heb hem nu opgeslagen.
    Ben vanmorgen op de fiets met Steven naar de bakker geweest, het was DONDERS koud, maar had Steven een lekkere muts opgezet.
    Ik krijg zo m'n collega met haar zoontje op visite, en vanmiddag boodschappen doen.
    Steven had vannacht last van z'n kiezen (er zijn 4 bulten) maar na een zetpil en een beetje warme melk en tandruppels ging hij gelukkig weer verder slapen.
    Doei doei.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    goedemorgen allemaal

tamer is weer verkouden. ik heb nu 2 mannen die ziek zijn thuis.

heb hem lekker ingesmeerd met luuf en het hele huis ruikt er naar. heb hem net soep met brood gegeven.

en linn het is champignone soep.

ik zo maar even boodschappen doen met tamer en daarna stofzuigen.

hoe vinden jullie mijn nieuwe banner. de gitaar die jullie zien is een kemence. het komt uit turkije. ik kom uit het zwarte zee gebied (van samsun totaan de grens naar het oosten) en alleen daar wordt dit instrument gebruikt. We hebben er ook een thuis maar alleen als versiering aan de muur, je kan er op spelen maar ik weet niet hoe.

http://www.youtube.com/watch?v=mnfklRVEGBI (muziek van kemence op de achtergrond)

http://www.youtube.com/watch?v=0VYTQZo_E1g

http://www.youtube.com/watch?v=Hkz-jTNRcog (muziek van kemence op de achtergrond)

http://www.youtube.com/watch?v=uhbsC7b2 ... ed&search=
    (muziek van kemence op de achtergrond)

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Suus, jammer dat je droomjas uitverkocht is. Maar hij is toch wel ergens anders te krijgen?

@Layla, het lijkt meer een soort viool alleen dan met een ander geluid.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.510
    113
    Goedenmorgen allemaal

Gelukkig ging het slapen vannacht een heel stuk beter.
    Hij is om 8 uur meteen gaan slapen, om 9 uur morrelde hij wat en tussen 12 en 1.30 was hij ook wat aan het jammeren.
    Steeds even huilen en dan weer stil, we zijn heel bewust niet naar hem toegegaan want het was echt zo'n nep huiltje.
    En daarna heeft hij tot 8.30 uur weer doorgeslapen.

Kylian wil niet onder een deken slapen, hij kruipt er steeds weer boven op en dan het liefst met zijn hoofd naar het voeteneinde.
    Dus ik het bedje andersom opgemaakt :) maar dat hielp dus niets want hij deed precies hetzelfde weer.
    Hij wil gewoon met zijn kop op de deken liggen. :rolleyes:

Mensi het was hier vanmorgen ook Donders koud maar wel heel lekker.
    Wij zijn vanmorgen naar de markt geweest, ik moet nog een winterslaapzak voor Kylian hebben en ik wil er graag 1 met afritsbare mouwen.
    Niet gevonden dus, straks maar even op de site van de prenatal kijken want volgens mij hebben hun die wel.

Mijn vriendin kwamen we op de markt nog tegen en die vond Kylian lang en slank geworden. Maar misschien lijkt dat wel zo omdat haar kleintje (ook van juli 06) zo'n dikkertje is. Toevallig vertelde haar schoonmoeder (die we een kwartiertje daarvoor ook al tegen kwamen) dat het cb haar al gewaarschuwd had want de kleine was ruim een kilo te zwaar.

Net alle kleren weer uit de koffers gehaald en mijn schoonmoeder heeft ook een hele zooi nog gewassen en gestreken, nou jeetje zeg wat heeft onze zoon een kleding, die heeft voorlopig echt niets nodig.

Groetjes Anita

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

@lilith, je houd het alleen anders vast dan een viool.

@pluk, bij prenatal hebben ze afristbare mouwen, maar ik vind ze erg duur. ik heb er een bij de zeeman zonder mouwen.

tamer slaap lekker nu.

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Sarah SPAM:

Check haar stoere staartjes.:-D

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Layla leuke banner, ik vind die gitaar ook wel wat van een viool weg hebben.
    Pluk fijn dat Kylian beter heeft geslapen.Bij prentatal hebben ze winterslaapzakken met mouwen in overvloed, ik heb er 2 weken geleden een gekocht voor 17.99.
    Had misschien alleen beter een 110 kunnen kopen, want ik heb 90 cm gekocht, en hij heeft niet veel ruimte over, maar vond 110 ook weer zo ontzettend groot.
    Steven slaapt nog niet :( Ik ga denk ik zo maar even een blokje om.
    We hebben een musje in de schoorsteen, hij zit nu helemaal bovenin maar hij kan er denk ik niet uit komen.
    Eigenlijk moet die schoorsteen eraf, want de kachel is toch al weg.Misschien wil een vriend van ons dat wel doen.
    Ik vind het ook zielig om die vogel te laten verhongeren, hij zit er al vanaf gistermiddag in.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.510
    113
  11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    leuke zus heb je pluk. En wat klinkt hun huis hol!

leuk die staartjes bij sarah

Layla als ik dat filmpje kijk dan moet ik meteen denken aan de turkse avond waar we in turkije heen waren. Gezellig! Maar wat ik me afvraag: Als jullie zelf een feestavond hebben (dus geen toeristische party) wordt er dan ook zo op deze manier gedanst? Ziet er gesjellie uit.
    Toen bij die turkse avond mocht ik ook op het podium haha Daar zeg ik geen nee tegen :D

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

bij turkse avonden, feest, bruiloft etc. word er wel gedanst maar niet op deze manier. dit is profesioneel dansen en neit iedereen kan dit. je leert deze dans (horon) op dansen scholen.

deze dansen worden er gedanst.

http://www.youtube.com/watch?v=bDR3naNKECs

http://www.youtube.com/watch?v=S2oNwO0t ... ed&search=

deze dans lijkt op horon maar wat langzamer. Bij deze dans is het zo eerst langzaam en later word de muziek op gevoerd en dan moet je sneller dansen. Met deze dans kan je alle kanten op. het ligt aan de muziek en daar pas je je dan aan.

ik heb mijn bruiloft op dvd en ik wou dat ik eenstukje kon kopieren en hier kon zetten maar dat kan volgens mij niet. heb een mooi stukje met deze dans op de dvd

voor een goede halay heb je altijd deze nodig
    een davul (trommel) en zurna (soort fluit)

http://www.youtube.com/watch?v=qbh46Ac2gPA

deze 2 had ik ook op mijn bruiloft

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
  14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

waar zijn julllie gebleven, op vakantie ofzo?

tamer heeft god geslapen, in het begin tot 11 uur paar keer gehuilt, maar na wat er water en een speen ging hij weer verder slapen. maar dat komt denk ik ook omdat hij wat verkoudewn is.

ik ga zo de stad in en dan naar de hm voor wat truien voor tamer voor de winter. op de markt was het niets.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.510
    113
    Jaaa haa wij hebben hier nog een weekje vakantie :) :) 8)

Kylian heeft vannacht ook weer goed geslapen :thumup:

Ik wil vanmiddag nog even de stad in om een blokkendoos voor hem te halen, die had ik al voor zijn verjaardag gevraagd maar niet gekregen.
    Jan vond het eerst onzin want hij had speelgoed genoeg, maar nu las hij vorige week op nu.nl dat er een onderzoek was gedaan en daaruit was gebleken dat kinderen die met blokken speelden (vreemd genoeg) hun taal beter ontwikkelden.

http://www.nu.nl/news/1257398/151/Blokken_stimuleren_taalontwikkeling_peuter.html

Dus nu gaan we vanmiddag maar eens even shoppen :) , want we kwamen er gisteren achter dat Kylian ook niet meer in zijn pantoffels past.
    Had van die sokpantoffels voor hem, ach kunnen we leuk op zoek naar een paar leuke pantoffels.
    Volgende week dinsdag moeten we weer naar het cb, ben benieuwd wat de cijfers dan zullen zijn. Volgens ons is hij wel langer geworden maar niet veel zwaarder. Zijn gewicht kunnen we nu even niet controleren want de batterijen van de weegschaal zijn leeg. :)

Groetjes Anita

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ben ik!

Lilith: echt heeel leuk die staartjes bij Sarah!

Hier wederom een goede nacht, alleen om 4 uur en poepluier :(
    Heeft ze NOOIT snachts! Maar ik denk dat het door de inenting komt van vorige week, gister had ze 4 keer gepoept en dat komt echt nooit voor! Nou ja, als dat de enige bijwerking is die ze krijgt :)

Vanmorgen al met Iman naar de stad geweest. Bloemen gehaald voor mijn moeder en kleurpotloden. Vanmiddag viert mijn moeder haar verjaardag. Als Iman dalijk wakker is kan ze een 'tekening' voor oma maken :)

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Veel plezier vanmiddag Sweetangel! en tekenen zal ze zeker leuk vinden!
    Er is hier een vrouwtje uit het dorp, haar dochter is 7 jaar, ze hebben lang moeten wachten op een 2e, die kwam maar niet.
    Nu is haar 2e dit jaar geboren is nu 5 maand, en nu is ze door de pil heen zwanger geraakt, en krijgt dus nu de 3e :confused:
    Krijgen jullie kindjes trouwens al chips? Steven niet.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.510
    113
    Dat is mijn vriendin ook overkomen. Ze heeft een dochtertje van juli 06 en is nu in januari alweer uitgeteld. Ook dwars door de pil heen.

Kylian krijg af en toe wat chips (op een verjaardag ofzo) maar dan wel van die zachten (kaaschipjes of nibits).
    Als ik hem iets lekkers wil doen dan is hij ook erg in zijn sas met rozijnen of een koekje.

Groetjes anita

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Raar toch? zou je dan super super vruchtbaar zijn ofzo?
    Hihi m'n man vraagt steeds heb je de pil wel geslikt? :) :)

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    goedemiddag meiden

een nicht van moeder had dat ook. Ze waren jaren lang bezig om zwanger te raken, na een ivf is er een meisje geboren, nog geen 2 jaar later gewoon spontaan zwanger geraakt, ze wilde eigenlijk nog geen 2e. en vorig jaar feb is de 3e geboren, en ook spontaan en ze wilde eigenlijk geen 3e. allemaal meisjes.

Ze zeggen dat als je bevallen bent dat je dan vruchtbaarder bent. Ik slik de pil en heb nog nergens last van van, maar als ik door de pil toch zwanger raak dan is het van harte welkom.

Tamer slaapt lekker. We hebben niet geshopt want ik was moe, had er geen zin in. Ik heb de kleding van tamer getreken, huis opgeruimd (tamer en abdullah maken altijd een rotzooi van mijn huis en wie moet het opruimen....ik dus) en gestofzuigd.

Nu wil ik even rustig zitten en geen gezeur aan mijn hoofd. (om het maar netjes te zeggen).

@ pluk Tamer krijgt maar heel af en toe chips. wanneer we het zelf eten en dat is niet zo vaak.
    @linda, gefelciteerd met de verjaardag van je moeder, en iman veel teken plezier. Maak er wat moois van.

Na een jaar komen ze niet zo veel aan. meestal in de lengte komen peuters aan. bij tamer is het juist andersom.

Deel Deze Pagina