Ohhh Gerdien JALOERS! Ik wil ook een hottub (op t balkon zeker hiet haha) Trouwens wat grappig hoe jullie je huis hebben! Een vlinderwc, dat is echt leuk! Pluk, ja ik lees onder het typen altijd terug en zo weet ik dat, dacht je dat ik dat allemaal kon onthouden Je mag je vergeetachtigheid nu nog aan het ontzwangeren wijden he hihi xxx
wow dat lijkt me echt cool zo`n hot tub! maak er s een foto van gerdien ben benieuwd hoe dat er dan uitziet als wordt warmgemaakt zeg maar, krijg daar niet echt een beeld van! zit er dan vuur onder ofzo (of is dit een domme vraag ) jullie huis klinkt wel heel gezellig jeetje anita schoonmoeders.... pffff maar vertrouw je dr wel dan met kylian?! ik heb de hele dag nog niets gedaan! ik denk dat hans gek wordt als ie thuis komt! ha ha ha ga ff met m ogen dicht op de bank liggen x
o ff iets anders, zijn jullie ook altijd zo blij als er post komt? of is dat een rare obsessie van mij.... ik weet altijd precies hoe laat de postbode komt en ren dan naar de brievenbus ha ha ha erg he?! ik baal ook altijd als er op maandag geen post komt
we hebben een kachel daar doorheen lopen waterleidingen(door het vuur zeg maar) en daar wordt het ater door gepompt zeg maar ik zal even kijken of ik een foto heb.
Whahahahahaha en dan 'heerlijk' de rekeningen uit de bus halen Of krijg je altijd leuke brieven enzo? Als ik eens een leuke brief zou krijgen zou ik het ook leuk vinden, maar nee, altijd maar BETALEN BETALEN BETALEN... Ik kijk wel altijd even in de brievenbus als ik erlangs kom (beneden in de hal) ... Iedereen zijn eigen obsessie he Ohhh de hottub staat in Gerdien's album.... Zo cool!
ik heb er een foto van in mijn album staan be er heel trots op omdat mijn man hem zelf gemaakt en bedacht heeft
wow wat heb jij een handy man zeg zooo gaaf! maar ff praktisch.... hoe vaak verschoon je dan t water? of kan dat eigenlijk wel? en hoe lang duurt t voordat ie warm is? en dek je m dan af met een deksel of zo? wat een nieuwschierigheid he?! of zit je er ondertuussen al in ha ha ha
@Mad, ik werk bij de AH en straks bij de zeeman, die zit bij ons in de AH, hiervoor stond ik bij de deli,brood en kaasafdeling ( 5 jaar gedaan). @Sweetangel bedankt voor de antwoorden, ik snap ze. @Gerdien, wat een leuke tuin, heb je die bananenboom gewoon in de grond staan?, gaat dat goed met de winter? Ik zie dat je ook een palm hebt, wij hebben er ook 1, die hebben we vorig jaar gekocht, tijdens de winter in de berging gehad, maar volgens mij heeft hij niet genoeg natuurlijk licht gehad, ding is meer levend als dood.De nieuwe bladeren boven in die stekel gevallen, zijn grijs wit dor, heb er wel palmengrond in, zal er even een foto van maken. Weet jij hoe dat kan, en zet je die van jou s'winters binnen?
er zit een filter op dus 1 keer per jaar verschonen we het water met een appate pomp het duurt ongeveer 4 uur voor hij warm is ga nu zo bezig anders moeten we in een koud bad
mijn m an kweekt die babanen bomen zelf zijn wintehard we laten alles in de tuin staan wel goed ingepakt hoor.winterjasje aan zeg maar
oja de inrichting van ons huis Keuken, grijze muren, licht keuken (beukenwit geloof ik dat ze het noemen), grenen eettafel met stoelen en nog net genoeg ruimt om je K**t te draaien. Kamer hele lichte grijs tinten (net zo iets als gebroken wit maar dan de grijs kant op), 4 dokere leren stoelen, marmeren salontafel, 1 grenen comp.kast. 1 koloniale laden kast, 1 kast van donker hout met 2 witten en 2 glazen deurtjes (ikea), en een box . Op de vloer licht donker laminaat met houtstructuur en groef. gang, muren geel (is van hout ooit eens overgeschilderd, na 10 jaar spuug zat dus staat op de nominatie voor renoveren (lees de hele houtzooi eruit breken, opnieuw schilderen )) op de vloer liggen donker groene huga tegels (ivm beperkt budget) Trap (ook op renavatielijst) bedekt met roze vloerbedekking (is nog van de andere bewoners en is nog steeds goed) Boven- onze slaapkamer is groen en staat ook op de renovatie lijst (dus over een jaar of 5 zal het er wel anders uitzien ) Badkamer in zwart met wit Kylian's slaapkamer, laminaat op de vloer, lichte muren, meubeltjes van essenhout (net zoiets als grenen alleen wat sterker) en een donkerblauwe (nep) leren stoel. En dit alles met lime groene accenten. Groetjes Anita
O ja, nu lijkt het idd net alsof wij alleen een woonkamer en een slaapkamer hebben hahaha We hebben 2 halletjes, daar ligt zeil op de vloer met dezelfde tekening als de laminaat in de woonkamer. In de keuken ligt dezelde Laminaat als in de woonkamer, witte kastjes enz. En een beukenkleur ronde tafel met 4 stoelen. Badkamer en WC, allebei hetzelfde... beige tegeltjes op grond en muur en daarboven witte latex. Iman haar kamer: wit zeil op de vloer, witte muren, wit met beukenkleur meubeltjes, witte kast, rieten stoel. limegroene plinten en limegroene en aquablauwe details haha... Ben wel van het wit Dan heb ik nog een washok, met prachtige betonnen vloer en grijze muren En uiteraard een wasmachine en droger erin en een rek waar voetbaltas staat van mijn man, friteuse enz... En we hebben een berging in de centrale hal en daar staat een hoop rommel
Leuk om te lezen hoe iedereen z'n huis heeft ingericht. Nu ik: Woonkamer: Koloniale salontafels (2 vierkante naast elkaar), koloniaal dressoir, 2 donkerbruine leren stoelen, donkerrode stoffen bank. Witte houten eettafel (whitewash) 6 houten stoelen eromheen waarvan er 4 koloniaal zijn en 2 wit. En een witte boekenkast. O ja, en een witte box. Keuken: Landelijke stijl, witte keuken, houten aanrechtblad, van die ouderwetse roodachtige tegels op de vloer die al heel oud zijn. Badkamer: Modern, grijs met wit (en heel mooi al zeg ik het zelf ) Slaapkamer: Donkerhouten bed en de rest is nog niet leuk. We gaan in een andere kamer slapen en die moet nog mooi gemaakt worden. Babykamer: Veel wit met appeltjesgroen en af en toe oranje. En dan hebben we nog een muziekkamer, daarin staat een drumstel, een piano en 5 gitaren. Het domein van mijn man, behalve de piano, die is van mij namelijk. En nog een kamer waar de computer staat, en de strijkplank, dus je begrijpt dat ik daar niet graag kom
O ja: Linda, zoals jij het washok hebt, zo is onze wc denk ik...haha. We zijn hier in januari komen wonen en de vorige bewoner zag dat hok als badkamer. Die ruimte is ongeveer 0,80 bij 1,50 vierkante meter en daar staat dus een wc in en er hangt een doucheslang. Wij hebben toch maar een nieuwe badkamer gemaakt in zijn oude slaapkamer... En dan nog een grote kelder, maar dat is een grote chaos. Ben er vorige week met goede moed in begonnen maar na 1,5 uur hard opruimen zag het er nog steeds hetzelfde uit.
Huis inrichting Mensi; *berging: fietsen, gereedschap *bijkeuken; wasmachine, droger, strijkplank *Keuken+kamer in een, keuken nieuw sinds vorig jaar, kasjes overgespoten door mijn man, cremekleurig, aanrechtblad, grijs gemarmerd, kamer laminaat eiken, zachtgele muren met structuurverf, zwart bankstel, kasten zijn grenen kleur oud look, zitten her en der gaatjes in, zachtgele vouwgordijnen. *boven slk Steven groen geel abrikoos kleurig gestreept behang, *logeerkamer gewoon met pruttels *onze slk gelig behang,metalen freem ikea bed. Overal laminaat. *badkamer wit met douche en bad. Zolder met schuine wanden, en een logeerbed, en de rest vd spullen. ----------------------------------------------------------------------------------- Oja Sweetangel je had gelijk vd prikken hoor, pas weer met 11 maand.
Speciaal voor Mad LIEF EN LEEF ROND 12 WEKEN Je baby krijgt een nieuw vermogen. De baby voelt dat er iets met hem gebeurt. Hij merkt dat hij zijn wereld anders beleeft. Dat hij dingen ziet, hoort, ruikt, proeft en voelt die totaal nieuw voor hem zijn. Hij merkt ook dat het bekende van zijn oude wereld er niet meer is. Hij raakt van slag. Je zou kunnen zeggen dat de vaste grond onder zijn voeten wordt weggeslagen. Je baby moet die ervaring rustig verwerken en hij kent een vertrouwde, veilige plek waar dat kan. Hij wil terug naar de basus, terug naar mama. Vanuit die vertrouwde plek kan hij in zijn 'nieuwe' wereld thuis raken. Sommige baby's zijn maar 1 dag hangerig, andere wel een week lang. Alle baby's huilen vaker en langer. Sommige zijn ontroostbaar. Anderen zijn zeurderig, chagerijnig, humeurig of lusteloos. De ene is vaker lastig 'snachts en de ander is vooral overdag uit zijn doen. Het valt op dat de baby zichzelf niet meer zo goed bezig kan houden. Hij wil aandacht. 1 op de 3 babys is eenkennig. Sommige babys grijpen moeder stevig vast als ze rondgedragen worden, alsof ze bang zijn om losgelaten te worden. Veel baby's eten 'slechter'. Baby's knabbelen aan de speen of tepel zonder echt te drinken. Ze gebruiken de speen of tepel nu als troost. Ze willen er zolang mogelijk aan blijven liggen. Veel baby's slapen slechter. Ze worden opeens weer snachts wakker en willen gevoed worden. Ook overdag willen sommige niet naar bed. Of ze worden heel snel weer wakker. Bij veel baby's is het normale ritme veranderd in 1 grote chaos. Geen slaap- of voedingstijd ligt meer vast. Enkele babys zuigen vaker en langer op hun duim. Ze gebruiken de duim als troost. Ze duimen ipv te huilen. Sommige babys maken minder geluidjes. Ze zijn tijdelijk wat stiller. Ook kan de baby wat minder bewegen en een tijdje heel stil liggen. Dat komt doordat straks nieuwe bewegingen en geluidjes de oude gaan overnemen. Rond 12 weken krijgt elke baby het vermogen tot het waarnemen en het zelf maken van 'vloeiende overgangen' . Je baby kan nu zelf vloeiende overgangen zien, horen, ruiken, proeven en voelen. BV de overgang van de ene toon naar de andere toon of van de ene houding naar de andere. Met dit vermogen kan hij nu vloeiende overgangen waarnemen als ze door andere gemaakt worden, maar hij kan ze ook zelf leren maken. Hij neemt ze dus waar BUITEN zijn licheem en IN zijn lichaam. Je kunt je dus voorstellen dat hij weer heel veel nieuwe dingen kan leren en oude vaardigheden kan verbeteren. De baby leert bv om vloeiend van de ene houding naar de andere te gaan. Hij kan nu voelen hoe zijn arm geleidelijk naar een speeltje kan gaan. Het zal je opvallen dat de bewegingen van je baby niet langer houterig of schokkerig zijn. Hij beweegt nu veel 'volwassener''gecontroleerder' en 'bewuster'. Hij kan nu ook zijn hoofd heel vloeiend van de ene naar de andere kant draaien. Hij kan dat langzaam of snel. Hij kan alles op een 'volwassen' manier volgen. Het kijken in de richting van een geluid, dat tussen 1 en 2 maanden verdween, komt weer terug. Maar dat reageren op een geluid gebeurt nu sneller en soepeler. Verder kan de baby nu 'bewust' en vloeiend vast voedsel leren slikken. De baby kan nu ook vloeiende overgangen van de ene geluidstoon naar de andere horen. En hij kan ze zelf gaan maken! Hij doet dat door te kraaien en gillen. Verder kan hij voor het eerst overgangen van harde en zachte geluidjes horen en er met zijn stem mee spelen. De baby kan nu ook veel beter zien, bijna als een volwassene. Hij kan met zijn ogen rustig en beheerst iets volgen. Hij kan dat zelfs zonder zijn hoofd te draaien. Ook kan hij iets/iemand volgen die komt of wegloopt. Kortom, hij kan nu een hele kamer overzien. Na dit sprongetje kan de baby slechts 1 vloeiende overgang waarnemen. Zoals 1 simpele beweging in 1 bepaalde richting. Als hij een nieuwe wil maken, moet hij even een pauze inlassen voor hij kan beginnen. Dat de ene beweging in een andere kan overgaan kan hij nog niet begrijpen, dan gebeurt pas bij het volgende sprongetje. Gaat nog verder in volgend stukje!
Ja hoor Mad ik vertrouw haar wel met de kleine, ze doet het misschien wat op een andere manier dan mijn moeder (die ook haar minpunten heeft hoor) maar die komt veel warmer over. Zo gauw mijn schoonmoeder Kylian in haar armen heeft dan begint ze ook te wiegen, ze vertelde dat dit vroeger werd geadviseerd. Nou snap ik het wel als het kind ook zou huilen maar dat doet het dus niet Maar goed heb net weer wat in mijn foto album gezet, kun je goed het verschil zien tussen toen (20 augustus) en nu. Groetjes Anita
Kijk goed naar je baby en stel vast waar zijn belangstelling naar uitgaat. Sommige kleintjes zijn extreem gevoelig voor de buitenwereld. Zij zijn duidelijk meer bezig met kijken, luisteren en voelen dan met zelf doen. Een lichamelijk actieve baby is het vaak alleen te doen om het grijpen. Daarna laat hjj het meestal vallen. Moedig je baby aan zijn stem te gebruiken. Hij gilt, kraait en maakt klinkergeluidjes van hoog naar laag en van zacht naar hard, of andersom. En hij blaast bellen. Door dat te doen speelt hij met vloeiende overgangen en al doende oefent hij zijn stembanden, lip-, tong- en gehemeltespieren. Hij doet dat regelmatig in zijn eentje, gewoon voor de lol. Beantwoord het gebrabbel van je baby. De meeste babys vinden dat heerlijk. Moedig hem aan om nog meer geluidjes te maken, lach hem toe en imiteer zijn geluidjes. De meeste babys vinden het ook heerlijk om samen te 'praten'. Hij zal het meest in de stemming zijn voor een gesprek als hij zelf je aandacht trekt. Laat hem rustig uitpraten en val dan weer in. Het is erg belangrijk dat je met je baby praat. Je baby wordt geprikkeld om te 'praten' als er ook naar hem geluister wordt en jou enthousiasme is daarbij erg belangrijk. Hij gebruikt nu ook een nieuw geluidje als hij aandacht wil. Reageer zo vaak als je kunt. Laat hem merken dat je snapt wat hij wil zeggen. Reageer ook op vreugdekreetjes. Laat hem merken dat je hem begrijpt en dat je het leuk vindt dat hij blij is. Hierdoor leert de baby dat hij iemand anders kan vertellen hoe hij zich voelt. Houd hem ruim binnen zijn handbereik een speeltje voor en kijk of hij ernaar reikt. Houd het recht voor hem. Je baby kan nog maar 1 makkelijk beweging in 1 richting maken. Moedig je baby aan om het steeds opnieuw te proberen, of maak het hem makkelijker, zodat hij ook een succes heeft. Immers kan een baby de afstand tussen zijn handjes en het speelgoed wat hij wil pakken nog niet goed schatten. Dat leert hij pas 2 sprongetjes verder. Als grijpen makkelijker gaat, krijgt de baby er vanzelf meer plezier in. Doordat hij nu ook zijn hoofd vloeiend kan draaien kan hij overal heen kijken en iets uitzoeken om te pakken. Er ligt nu dus een hele wereld voor het grijpen en tasten. Als je merkt dat je baby graag met zijn handen over iets aait speel daar dan op in. Neem hem mee door het huis en laat hem verschillende soorten dingen voelen. Harde, ruwe, zachte, gladde, koude, warme materialen en ga zo door. Vertel hem wat hij voelt en leg de emotie dat het materiaal oproept in je stem. Hij snapt heus meer dan hij je kan vertellen. Veel babys onderzoeken graag moeders gezicht. Ze voelen eroverheen. Ook de kleding is interessant. Ze voelen en frunniken eraan. Sommige babys zijn geinteresseerd in moeders handen. Ze bestuderen ze en voelen eraan. Draai je handen eens langzaam rond en laat je baby de boven- en onderkant zien. Laat hem kijken hoe je je hand beweegt. Beweeg niet van links naar rechts, maar maak 1 simpele rechte beweging. Beweeg altijd langzaam, anders kan hij het niet volgen. Babys zijn nu beweeglijker dan ze waren. Ze spelen met de vloeiende overgangen die ze binnen hun lichaam voelen als ze liggen te schoppen en met hun armen en benen te slaan. Laat je baby ook eens bloot spartelen. Hij vindt het fijn om te bwegen zonder dat hij belemmerd wordt door zijn kleren. Hij leert zijn lichaam beter kennen en beheersen. Als je merkt dat je baby om wil rollen, geef hem dan een vinger als steuntje. Zo ruikt je baby aan succes en wordt hij aangemoedigd verder te proberen. Als je baby uit zichzelf gaat 'staan' laat hem dan zijn gang gaan. Forceer nooit iets. Sterke babys trekken zich nu zelf op tot zit. Als je merkt dat je baby dat kan, kun je dit optrekspelletje met hem spelen. Speelgoed dat nu het meeste boeit: - tuimelspeeltjes - schommelstoel - klepel van klok - speeltjes met een langzame piep, of belletjes - rammelaar - poppen met een echt gezicht. Zo pffff... tot zover