Hoi Gulay ..nassesan? Ben je zelf 100% Turks of halfbloedje ofzo..? Die Turkse jalabat zegmaar(ik weet niet hoe die echt heten) dragen veel Marokkaanse vrouwen hier ook..omdat die wat wijder vallen dan een Marokkaanse jelaba(met die muts achter). Waar kom je vandaan uit Nederland?
Hoi Gulay ..nassesan? Ben je zelf 100% Turks of halfbloedje ofzo..? Die Turkse jalabat zegmaar(ik weet niet hoe die echt heten) dragen veel Marokkaanse vrouwen hier ook..omdat die wat wijder vallen dan een Marokkaanse jelaba(met die muts achter). Waar kom je vandaan uit Nederland? _________________ Hihi het is nasılsın Ik ben 100% kaaskoppie maar bekeerde moslim. Een turkse jeleba? Nog nooooit van gehoord..de jurken die ik heb..die heb ik in istanbul gekocht in een speciale wijk waar je allemaal islamitische spullen hebt..maar het is allemaal import vanuit pakistan egypte enz. Geen enkele turk (bijna) draagt de kleding die ik draag..je kunt de jurken ook alleen in istanbul krijgen.. Ik kom uit hoofddorp..en jij?
geen idee hoe je het schrijft hoor, maar ik begrijp al heel wat Turks hoor..ik ben in Denbosch geboren/getogen en opgegroeit(hoofdstad van Turkije noemden we dat)..Ik woon nu zon 7jaar in Rotterdam met mn manneke en 2 kids. Draag je ook een hijaab?
hihi maakt niet uit meis Ik kom dan wel uit Hoofddorp maar ik woon in Turkije hoor (misschien wist je dat wel) Ja er wonen inderdaad veel turken in Den Bosch ja hehe.. Ja ik draag een hoofddoek..of eigenlijk draag ik een çarşaf dat is een soort ghimaar zeg maar...en jij?
thx ja klopt is een beetje donker die film.. maar maak wel snel een nieuwe als we buiten zijn.. ik ha alles dicht het was warm buiten en binnen koel.. erg koel vandaar...
Dat meen je niet..wouw! Ik heb echt respect voor de meiden die zon khimaar dragen..Wat mij opvalt..heb ik pas nog tegen mn man gezegt..dat als een Nederlandse vrouw ineens bekeerd tot de islam, ze dan alles uitzoeken/lezen..en een bedekte hijaab/nikaab of ghimaar. Ik draag zelf (nog)geen hijaab ofzo..Loop nog in strakke spijkerbroeken, laarzen met hakken, en een korte leren jasje met capicion ...Ik denk erover om een hijaab te dragen..Dit nadat het overlijden van mn oom..ben ik meer over het leven aan het nadenken, vorige maand is mn beste vriendin(nederlands ook bekeerd tot de islam..en dat in de moskee...vond het prachtig..iedereen huilde...Ik wist niet zoveel over de islam omdat ik geen arabisch kan lezen/ schrijven of begrijpen. Nu pas kwam ik er achter dat er ook in het nederlands is vertaald...dus ik gelijk bestellen en kopen..boeken over de ziel na de dood..de dag der opstanding etc..
Dankje.. nadat ik bekeerd was wou ik niets anders dan mij bedekken..maar ben nu pas sinds een jaar bedekt..ik woonde nog thuis enzo en was erg bang dat mijn moeder het niet zou accepteren enzo.. goed van je dat je je meer aan het verdiepen bent..het is echt belangrijk..De bedekking is een van de verplichtingen in de Islam waar we ons aan behoren te houden...het lijkt wel alsof men steeds meer 'verdrinkt' in de (westerse) wereldse genotten en plezieren.. en het is soms ook moeilijk je daar van af te houden.. Moge Allah (c.c.) ook jou de kracht geven je te bedekken insaAllah.. Ik raad je aan eens naar de zwarte markt te gaan daar heb je prachtige boeken! Ik controleer islamitische boeken die vertaald zijn uit het turks..en het zijn prachtige boeken! je kunt mooie boeken vinden op www.kucuklerkitapevi.nl De boeken die ik heb gedaan zijn nog niet uitgebracht geloof ik..maar zeker het lezen waard..! dus houdt de site in de gaten..
jeeeeeeeeeetje..prachtig om dit te lezen zeg..! Ik zal zeker een kijkje nemen inshaallah, thanks meid mashalah.. Mn mannetje is thuis..Jij ook alvast aid mobarak..xxxxxx Doeg(gule gule)
Wow Gulay, weet je dat ik al die tijd dacht dat jij echt Turks was? Zo zie je maar weer hoe je een beeld kan hebben van iemand, hadden we het toch toen over toen je een foto van mij had gezien! Sorry maar wat is een khimaar? Ik wil ook een filmpje van Iman maken! Morgen even aan de gang hihi... Cristel heb je dat filmpje met je gsm gemaakt of met de digitale camera? xxx
hi lin.. ja heb ik met de dig. camera gemaakt maar is een beetje te donker.. had namelijk alles dicht omdat het weer zo heet was dat het in huis lekker koel bleef.. dus morgen even een nieuwe halen... pff was vandaag weer 30 graden
haha dat meen je niet? Maar ik heb het wel verteld hoor hier dat ik Nederlands ben dat ik ook bekeerd ben..hihi.. hahaha wat grappig dat je dat dacht..nee joh ik ben 100% nederlands..helemaal zuiver Een ghimaar is zo'n lange zwarte hoofddoek zeg maar..in een gedeelte..
Goeiemorgen! Ohh Gulay, wist ik echt niet hihi... Hoe reageerde je ouders op je bekering? Wat een rotweer is het vandaag! Vandaag weer binnen blijven, want Iman had vanmorgen nog verhoging maar ja, met dit weer maakt dat niet uit! Zo ik ga haar eens uit bed halen, ik hoor haar! xxxx
Hallo dames, Hier ook een juli mama! . Gulay: ik dacht ook dat je voor de volle 100% turks was. Ik heb respect voor alle vrouwen die khimar dragen
haha jeetje joh..ik dacht echt dat iedereen wist dat ik een kaassie was Tsja mijn moeder was er natuurlijk niet echt blij mee..nog steeds niet denk ik...het is natuurlijk iets heel anders..maar ik denk dat ze er inmiddels aan gewend is.. En jouw ouders? jij bent toch ook bekeerd?
Ja ik ben ook bekeerd, van huis uit was ik katholiek, maar mijn ouders doen ook helemaal niets aan het geloof, en het is toch anders weet je... Jij draagt een hoofddoek enz, snap je... En ik draag alleen een hoofddoek als de Imam ergens is waar we naar toe gaan, Voor mijn ouders is er weinig veranderd. Iman is zooo verkouden Ze houdt het nog geen uurtje vol om wakker te zijn, alleen maar huilen en slapen. Echt zielig! xxx
anne is ook zo verkouden ook zij sllapt heel veel is steeds maar een klein uurtje op en gaat dan heel hard huilen en dan gaat ze weer lekker naar bedje en ze slapt an heerlijk. Wel saai hoor als ze de hele dag op bed ligt. groetjes gerdein
Haha Gerdien... Dat had je n het begin nooit gezegd dat het saai was als Anne de hele dag zou slapen Gek he hoe onze kindjes veranderd zijn!