Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by sweetangel100, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja klopt Anita! Maar het gekke is; als ik hier naar de indoorspeeltuin ga zijn we nooooit ziek! En toen we toen met het forum naar Ballorig in Houten gegaan zijn was ook niemand ziek.
    Conclusie; ballorig in Almere is 1 grote bacterie HAHA

2. sweetangel100

Goedemorgen! Tijd dat er hier weer eens wat leven ingeblazen wordt :)

Ik voel me al wat beter, maar mijn maag en darmen zijn wel nog van streek.
    Gisteravond had Iman opeens koorts, 39.5
    Zetpil gegeven en ze heeft goed geslapen en ik heb haar nu nog niet getempt, maar volgens mij is de koorts nu weg.

Ze heeft trouwens nieuwe sloffen, van de disney princess haha... zoooo leuk, met glittertjes enz hihi... Zal eens een foto maken!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou daar dacht ik meteen aan, toen ik het las dat werkelijk waar iedereen ziek was die er is geweest.
    Ze zullen daar het met schoonmaken wel niet zo nauw nemen.
    Ik zou er eens heen bellen, is toch niet normaal?
    Wil je gezellig met je kids spelen, wordt je bestraft met ziek zijn.
    Ik zou daar echt nooit meer heen gaan, als ik er al 2x ziek van was geweest.
    Zitten jullie kids nog wel eens in de box?
    Bij Iman, Lois, Quinten is de box al weg.
    Wij gaan even lekker lopend naar de bakker, zolang het nog droog is, want er zit al weer vocht in de lucht.

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hoihoi, fijn dat je je beter voelt Linda, nu lekker nog rustig aan doen.

Sarah zit nog 1 tot 2 keer per dag in de box. 's Ochtends uit bed en 's middags soms als ze hangerig wordt, dan kan ze even tot zichzelf komen.

5. sweetangel100

Ja Mensi, Lindaaa zei ook al; we moeten een klachtenmail sturen.
    Toen we in HOUTEN naar Ballorig gegaan waren was er niemand ziek, en als ik hier naar een indoorspeeltuin ga ben ik ook nooit ziek.
    Het ligt dus écht aan daar. bah bah.

Grappig dat Sarah nog in de box wil Lilith... Voor Iman was de koek echt op, alleen maar gillen in de box haha. Bij mijn ouders stond de box nog tot 2 maanden geleden of zo, diende alleen als opslag voor haar speelgoed haha... Nu is de box daar ook weg.
    Mensi, zit Steven er nog in dan?

Zondag hebben we sinterklaasmiddag bij mijn ouders. Mijn moeder had al wat cadeautjes rond de kachel gezet, maar Iman reageerde er niet eens op :)

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Nou ze wil niet altijd hoor, maar ze heeft niet altijd wat te willen. ;) Ze wordt bijvoorbeeld aan het einde van de dag weleens een beetje vervelend en jengelig omdat ze dan moe is en even niet weet wat ze met zichzelf aanmoet. We laten haar dan even uitrazen in de box en dan wordt ze vanzelf rustig, en wij geven haar dan gewoon even geen aandacht. Werkt super.

7. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    murning

Q is nog ziek.. de rest aan de betere hand
    ik moet even snel weer verder hier..surprise afmaken enzo

toedelssss

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Hoi, ja Lin Steven zit nog wel in de box, Lilith heeft gelijk als je er geen aandacht aan schenkt worden ze vanzelf rustig en gaan spelen.
    Ik zet hem er s'morgens in nadat we Frank hebben uitgezwaaid.
    Dan kan ik rustig de vaatwasser uit en inruimen, en boven even de ramen los gooien.
    Vanmorgen toen ik terug kwam stond hij in de box lekker op z'n duimpje te zuigen.Daarna til ik hem eruit en kan hij kruipen.
    Ik heb Steven er ook nooit nooit voor straf in gezet, dan word het een strafhoekje en vinden ze er zo wie zo niks meer aan.
    Ik zat zelf tot 2 jaar nog in de box zei m'n moeder.
    Ben gister bij de chiropractor geweest, had alles vast zitten, nek, tussen m'n schouderbladen en m'n bilspier.Ben weer geknapt dus weer los.
    Het valt ook niet mee elke keer dat getil van 10,5 kilo.
    Steven moet echt eens gaan lopen ,zal voor m'n rug beter zijn.
    Maar ja hij komt met kruipen overal waar hij wil komen, dus waarom zou hij gaan lopen, ja vorige week vond hij het prachtig :(
    Ik heb vanmorgen al het speelgoed in een zak gedaan waar Steven niet of nauwelijks meer mee speelt.
    Dinsdag krijgt hij er weer een lading bij, en anders pastte het niet meer in de speelgoed mand.
    Ook heb ik 2 puzzels van boven gehaald, had ik nog in de kast liggen, nog van z'n verjaardag.Het is wel leuk als je hem soms even wat nieuws kan geven.
    Poetsen jullie ook braaf elke avond de tandjes?
    Meestal laat ik het Steven zelf doen, en doe ik het daarna onder het motto; wat moet; moet.

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Kylian wilde ook niet meer in de box, was 1 drama dus vlak na zijn eerste verjaardag hebben we het ding uit de kamer gehaald.
    Tanden poetsen gebeurt hij trouw elke avond, ik geef Kylian eerst de tandenborstel met wat tandpasta (volgens mij gaat het om de tandpasta die die lekker vindt :) ) en dan doet hij het zelf. Daarna doe ik het nog even na en dan vooral de kiezen want hij 'poetst' alleen zijn voortanden :) :) .

Als Kylian straf krijgt dan moet hij even op een krukje zitten ( niet dat hij lang blijft zitten hoor maar het gaat om het idee) en dan huilt hij tranen met tuiten.
    Zoals vanmorgen toen was hij boos op mij en gooide me daar toch een speeltje richting mij, a big No No, dus even op het krukje.

Kylian heeft eerst bijna 2 weken gebunkerd (2 plakken brood 's morgens, 2 plakken brood 's middags, avond eten, yoghurt en een hele fles pap voor het slapen gaan)
    Sinds 2 dagen krijg ik er met moeite een boterham, warm eten, yoghurt en een beetje pap in. Daarin tegen slaapt hij weer langer, (tussen de middag zelfs 2 uur) conclusie meneertje is weer aan een groeispurt bezig :rolleyes:

Groetjes anita

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Nee ik zet Sarah ook niet voor straf in de box. De box is een rustpunt. Als ze stout is en na 3x waarschuwen nog niet luistert zet ik haar in de hoek. Dan gaat ze heeeeeel zielig huilen en moet ik echt mijn best doen om niet te lachen.

Maar ze weet dat er iets niet helemaal klopt als ik haar in dat hoekje zet. Grappig he, dat die kleintjes dat heel goed door hebben!

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ha ha Pluk, het strafkrukje... ik heb hier nog geen straf ding of hoekje, ik zeg gewoon nee, en soms word hij even verdrietig en dan is het weer goed.Steven heeft last van z'n 4e kies, een dikke bult en rode wang.En hij bijt graag.Tja hij doet dat omdat hij echt last heeft, hij doet het niet omdat hij het leuk vind.
    Dus geef ik hem de bijtring, of hij bijt in een wasknijper.
    Soms moet je wel oppassen, dan sta je bij het aanrecht en zie je z'n hoofd richting jou tenen gaan :confused: :confused:
    Steven kan al zelf z'n avondeten opeten, met een lepel.
    Er valt soms wat naast maar daar is de washand en bad weer goed voor.
    Boterham opeten doet hij al heel lang zelf, gaat veel sneller als dat ik elke keer een stukje in z'n mond stop.

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Het lukt Kylian nog niet om wat op de lepel te krijgen en raakt dan heel gefrustreert. Dus nu geeft hij de lepel elke keer aan mij zodat ik er een hapje op kan doen :)

Brood, patat, gebakken aardappeltjes enzo eet hij wel alleen met zijn handen.

Groetjes anita

13. sweetangel100

Nou dat van er geen aandacht aan schenken en dan gaan ze wel spelen dat ging hier niet op hoor :) Hier dus ook met de 1e verjaardag box eruit. Ze heeft nu een tafeltje en een stoeltje en gaat daar ook aan zitten om te spelen!

Verder hier nog geen strafhoekje of iets. Heb in 1 van mijn boeken gelezen dat dat pas zinvol is als ze ouder dan 2 zijn, en dan maar 2 minuten (het aantal minuten van de leeftijd). Hier hoort ze ook echt wel aan mijn stem als het menens is en dan gaat ze ook huilen en heeeel zielig doen.

Iman eet alles zelf. Ze heeft een vork in haar hand, af en toe blijft daar toevallig wat aanhangen. De rest eet ze met haar handen en tussen mijn eigen eten door stop ik haar wat in haar mond. Soms is het wel een knoeiboel, maar het gaat veel sneller dan dat ik haar voer en ze vindt het ook veel leuker. Boterham krijgt ze smorgens in stukjes, zet ik op de salontafel en die eet ze zelf op.

Uhmmm nog nieuws? hihi neee! Ik ga Iman in bed leggen!

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Zo zie je maar weer dat ieder kind anders is he! Ik vind dat altijd heel mooi ook, dat een kind niet in een hokje te plaatsen is. Strafhoekje werkt hier juist weer goed, en bij een ander totaal niet. Een bewijs dat onze kindjes al allemaal hun eigen karaktertje hebben, leuk hoor! (soms niet ;))

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hello Ladys,

Hier hebben we de box weg gedaan toen Yassir 1 jaar werd. Hij schreeuwde moord en brand als ie in de box moest. Ik heb hem toen weg gedaan en van me zusje heeft Yassir tafel en 2 stoeltjes gekregen. Hij zit hier bijna nooit aan. Hij verschuift wel de tafel en de stoeltjes, of gaat op de stoeltjes staan :confused: . Yassir kan wel zijn fruit (in stukjes) met een vork op pakken. Boterham doe ik elke ochtend op een bordje en zit ie in zijn kinderstoel met voorblad te eten.

Hier heb ik ook geen strafhoekje vind Yassir daar nog te klein voor. Op advies van het cb ga ik daar mee beginnen als ie 2 is. Yassir hoort ook aan mijn stem als ik boos ben. Yassir gaat dan huilen of soms wilt ie dan knuffelen en kusjes geven. Nou ja kusjes? hij kan nog niet echt kusje geven. Kunnen jullie kids dat al?

Vandaag met Yassir naar de kapper geweest, al met al is zijn haar erg leuk geknipt. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt om me haar te verven. Ik ga heel vroeg morgen heeerrrrllijjkk.

16. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Quin geeft wel kusjes hihi...lieffff

en foto van yassirs nieuwe look natuurlijk he!

17. sweetangel100

Goedemorgen!

Ik heb 2 foto's. 1 van Iman's slofjes en 1 van haar op haar fietsje, in pyama haha.
    Zal ze zo spammen.

Hanan; heeeerlijk vanochtend lekker je haar verven! Erna willen we een foto van jou met Yassir hoor! Allebei een nieuwe look :D

Iman geeft sinds kort ook kusjes, maar wel met haar mond open haha en soms heeft ze geen zin en dan geeft ze je haar wang en moet je haar een kusje geven.
    Eerst deed ze het alleen als we t in t Marokkaans vroeger, maar sinds een paar dagen ook als ik t in het Nederlands vraag haha.

18. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Blits hoor! ! !

Share This Page