Eslem haar neusje zit al vanaf haar geboorte verstopt en ze niest ook al vanaf haar geboorte een paar keer per dag.. Gebruik van dat zout water maar heb niet het idee dat het iets helpt.. Wow eslem slaapt nu al bijna 4 uur..en mijn borsten staan echt op knallen gewoon..ze zijn het niet gewend.. Ik vind het zo eng he..als ze lang slaapt ben bang dat ze dood in haar bedje ligt dan ofzo..en ik kan niet kijken want de deur zit dicht..en als ik em open doe dan wordt ze wakker...dus dan krijg ik alweer spijt hahahaah Jeetje zeg..nou ik heb het maar even onder mijn naam gezet hoor dat ik gewoon kaassie ben haha.. wat een beeld zullen jullie dan wel niet van mij hebben haha die turkse wordt opeens gewoon een nuchtere hollandse
nee dit had ik echt nooit gedacht aan de enne kant is het heerlijk hoor dat ze zo veel huilt maar aan de andere kant mis ik het ook wel om de hele dag met haar bezig te moeten zijn.(ach het is ook nooit eens goed he)
O maar Gulay, Iman niest ook sinds de geboorte elke dag een paar keer! CB zei dat dat komt omdat die kleintjes vanuit een stofvrije baarmoeder komen, en nu dus alles prikkelt om te niezen! Haha Gulay, ik dacht wel al hoe kan je zusje Vivian heten ... Wat is je NL naam dan voordat je bekeerde? O ja voor diegene die zich afvragen waar Saraah is (ik ben toch zeker niet de enige die haar mist : ), bij haar thuis ligt internet eraf Ik heb ook een filmpje van Iman! Het is nog aan het uploaden, duurt een eeuwigheid... xxx
Ohhh wat raar... Renate haha... Ja is heel vreemd als je al die tijd gedacht hebt dat iemand Turks is
hihi.. Maar alleen mijn familie in nederland noemt me renate hoor..in Turkije ben ik Gülay ook mijn man noemt me zo.. Ikg a even je filmpje kijken
Aahhh wat lief dat filmpje! Wat een schatje zeg! Hoe zet je dat op de computer trouwens? Hoe heb je dat gedaan?
Maar weet je familie wel dat je dan een andere naam hebt enz... En als je bij je familie in NL bent draag je wel je hoofddoek? ... En hoe noemt je man je dan als jullie in NL zijn? ... En hoe kom je op de naam Gulay? Boh sorry voor de vele vragen maar het interesseert me gewoon, omdat ik zelf ook bekeerd ben! Als je geen antwoord wil geven zeg je het maar ok?
Hellllluuuu dames Vanmorgen heerlijk even wezen winkelen met ons drieën, ik had mezelf een nieuwe broek belooft en dan wel 1 die ik zonder riem kan dragen. ! Nou het is een leuke 3 kwart geworden in een soort van legerprint en ik kan hem zonder riem aan. Schijnbaar vond mijn man het ook leuk want hij heeft beloofd dat we deze week nog een keer naar de dumpzaak van ms etam gaan zodat ik er ook iets op kan kopen. Moet trouwens echt eens mijn kledingkast nakijken want er ligt veel in wat ik toch niet aan heb. Kwam er vanmorgen achter dat onze zoon zijn benen niet meer kan strekken in zijn trappelzak dus daar moet ook een grotere voor komen. Nog even naar de Action geweest en daar heb ik een raamhanger gehaald (plastic) met zuignappen waar 21 foto's in kunnen, leuk heb hem aan de keukendeur gehangen en meteen foto's van mijn zus/zwager en neefje in gedaan, zie ik ze op die manier toch nog even elke dag. Ben wat scrapspullen rijker, gaaf joh boekjes met scrappapier voor 89 cent. En haarlak want met mousse alleen kan ik wel een leuke look maken maar het blijft voor geen meter zitten, ben de trap nog niet af of het hangt alweer De zoon van de buurvrouw wat de heg aan haar kant met de hand aan het knippen, dus ik even naar buiten om te vragen of hij het niet liever met de electrische schaar wilde doen, nou dat wilde hij wel dus die van ons uit de schuur gehaald verlengsnoer eraan en binnen no time had de buurvrouw de heg weer netjes. Bovenop een stuk eraf (was ook wel nodig, normaal doen wij dit maar goed dit jaar waren we even druk met iets anders en toen wij de tijd hadden was de buurman overleden). En omdat hij nu toch de schaar had heeft hij onze kant ook meteen even meegenomen . Groetjes Anita
hoooi! leuk zeg linn je filmpje van Iman! echt te schattig! en ik heb je zachte G gehoord! ha ha ha echt heel grappig ook om jou te horen! ken je alleen van t typen natuurlijk! leuk he! Gulay i`m in schock! ik had een turkse meid voor me met zwart haar en donkere ogen! en nu blijk je een kaaskoppie te zijn! veel respect voor je bekeringskeuze! ik ken er meer die t hebben gedaan! zowel man als vrouw en alle respect daarvoor. x Welkom Hanan wat een ontzettend mooie kindjes heb je zeg! geweldig je dochter met die krullen! en wow wat heb je veel zwitsal spullen zeg! ha ha zie ze op de achtergrond staan op die foto dat yassir in bad gaat! ben je lid van de zwitsal club! hi hi grapje. gaat alles goed met je kinders? hier alles goed! had vanmorgen een baby shower bij een collega die is nu 38.3 zwanger! (ooooh ik mis m buik) het was heel gezellig en evi was mee! en ze deed t super goed! heerlijk vond ze t om rond te kijken! en ze heeft ff geslapen in de maxi cosi en toen ben ik naar huis gegaan! iedereen vond dr zooo lief! ze bleef maar lachen en kraaien! leuk he!? x
Neeeee dat is TE erg... Ik hoor dus ook nu pas dat je mijn stem erbij hoort haha... Nou ja op de meeting horen jullie mijn stem ook Leuk zo'n babyshower Mad! En fijn dat Evi het zo goed doet! Iman heeft nu echt haar stem ontdekt... Ze ligt de hele tijd geluidjes te maken en lacht er zelf om haha... Voel me vandaag een beetje down, of eigenlijk pas sinds net... Ik voel me best wel alleen af en toe... Mijn vriendinnen die zijn nog in een hele andere fase van hun leven; stappen, uitslapen, leven de lol... En mijn man laat me zo vaak alleen... Heb af en toe het idee dat hij helemaal niet meer graag bij me is, hij zegt dat het niet zo is maar toch... Ik zou me af en toe graag iets meer willen voelen dan 'alleen maar' moeder... Vat het niet verkeerd op, want ik hou zo ontzettend veel van Iman, maar ik zou zo graag willen dat iemand ook nog eens zijn best deed voor mij... Sorry voor mijn gezeur xxxx
Oh trouwens Hanan, hebben jullie Yassir geschoren? Wij Iman niet... Heb ik je dat nu al eens gevraagd? ja sorry als het zo is, ik heb een geheugen als een zeef Hahaha Iman ligt net in de box, ik denk wat klinkt ze toch zielig, ga ik kijken heeft ze de deken over haar hoofd getrokken En ze keek ook nog heel verbaasd toen ik de deken wegtrok hahaha
wat een leuk filmpje zeg linda wat een schatje is iman. Het valt me op dat de meeste babytjes op de zelfde manier lachen leuk gezicht is dat. anne begint al heel goed klanken na te doen pas kwam mijn man heel trots naar boven om te zeggen dat anne oke kon zeggen. Ik lachte hem een beetje uit maar inderdaad ze zegt het echt na mijn man heeft het opgenomen zodat iedereen het kan zien.lief he hij is zo trots.
trouwens linda ik ken dat gevoel dan niet met mijn man maar ik voel me ook wel eenzaam zo thuis mijn vrienden zie ik ook maar weinig ze snappen het allemaal niet zo wij gaan er wel eens overdag heen omdat ik anne graag savonds in haar bedje wil hebben liggen.Maar dit wordt ons niet in dank afgenomen groetjes gerdien
Linda Ja dat weet mijn familie hoor Ik ben gewoon bedekt als ik in Nederland ben..doe voor niets en niemand mijn hoofddoek af hoor Mijn man noemt me altijd Gülay..nooit Renate.. Hoe ik op de naam kom..ja een jaar of 5 geleden is dat zo gekomen..had de naam gezien in een boek..en toen op mijn msn gezet..en zo is het mijn internet nick naam geworden..en vervolgens zijn mensen me echt zo gaan noemen Het is neit echt een islamitische naam trouwens hoor.. Ik was in die tijd nog geen moslim.. Het betekent maanroos (of eigenlijk roosmaan (gül: = roos ay = maan) Het maakt niet uit hoor..natuurlijk beantwoord ik de vragen.. Heb jij een islamitische naam aangenomen? Hoelang ben je al moslim? En hoe heb je je bekeerd? Voordat je je man leerde kennen of ben je door je man met de Islam in aanraking gekomen? Mad Jeetje joh ik dacht echt gewoon dat het bekent was hahaha..ben hardstikke hollands hihi..ik dacht dat ik toen ook met linda weleens over heb gehad op het forum dat ik bekeerd was enzo..maar blijkbaar was het kwartje bij niemand gevallen Of ik denk dat ik het erover heb gehad..maar blijkbaar dus niet hihi dat kan ook.. De vraag was neit aan mij gesteld..maar wij hebben Eslem ook niet geschoren..Ik wou dat niet..en mijn man ook niet eigenlijk.. Linda echt naar hoe de relatie met je man verloopt..ik zou het ook zeker niet leuk vinden.. Ik moet ook zeggen dat ik nu met Eslem ook wat minder aandacht geef en ontvang..maar het komt van twee kanten..het komt gewoon omdat zij alle tijd in beslag neemt..nu ze de laatste dagen (maşAllah!) goed slaapt merk ik wel dat ik echt tot mezelf aan het komen ben en voel me echt weer lekker in mijn vel..niet meer de angst van ssstt stil ze moet in slaap vallen want dat doet ze gewoon in haar eigen bedje..en we kunnen weer gewoon lekker samen opd e bank zitten..maar ik moet nog wel heel wat uurtjes slaap inhalen dus ik ben nog wel erg moe..maar als Eslem zo doorgaat inşaAllah dan zou dat zeker positief zijn voor ons huwelijks leven hehe.. Heeft het misschien ook niet een beetje met de cultuur te maken? Of klink ik nu als een standaard hollander misschien voelt hij zich gewoon minder betrokken en ziet het echt als jouw rol allemaal en zijn leventje loopt ondertussen gewoon lekker als de oude weer door? Of zou het gewoon een mix tussen karakter en standaard man zijn.. Helpt het om erover te praten? Of is het onderwerp al helemaal uitgezogen en begint hij al te zuchten zodra je er over wilt beginnen? Ik zou het echt niet leuk vinden.. Je leven veranderd gewoon..niet alleen het jouwe ook het zijne.. Mijn leven is ook veranderd..niet dat ik een uitgaans leven had of vriendinnen waarmee ik lekker naar buiten ging etc. Maar wel het doen wat jij wilt en wanneer jij het wilt en bijv. lekker uitslapen..de hele dag niets doen etc. natuurlijk mis ik ook af en toe mijn oude leventje..en jij wellicht ook..maar je moet je voorstellen dat wij ons kindje alleen thuis achter zou laten en ons oude leventje maar gingen leven...dit kan toch ook niet..net zo goed dat hij het niet kan maken om jou alleen achter te laten steeds..deed hij dit hiervoor ook? Of gingen jullie overal samen heen? Mijn meisje heeft vandaag MaşAllah weer heel goed geslapen..van 10 uur tot 2 uur en van 3 tot 6 en ze ligt er nu ook in...En ze heeft nog steeds niet gehuild nu! Toen ik haar er om 3 uur in legde ook niet..knap he van haar Elhamdullilah! Ik heb ook lekker even liggen slapen van 4 tot 6..oof was wel lekker.. Morgen laatste dag ramadan he meiden..pff ik heb er niets van gemerkt hehe.. Mijn 40 dagen eindigen 25 oktober..op mijn moeder haar verjaardag Ben benieuwd of ik dan helemaal bloedvrij ben hihi..iniedergeval weer bidden enzo. Mis het bidden wel..maar ben wel benieuwd hoe ik dat straks met een huilend kind ga doen hihi..lekker ovor je concentratie.. Hebben jullie dat ook zo gemist in die 40 dagen..of bidden jullie niet? (voor de moslims hihi) X
Heey mensen.... ben net ff op kraamvisite geweest, wat is Sarah dan alweer groot! @Linda, ik herken het helemaal hoor, dat eenzame gevoel. Het is gewoon raar dat het leven van je vrienden en je man gewoon doorgaat en dat wij de hele dag met ons kindje bezig zijn. Soms heb je ook gewoon zin om ff wat te gaan doen en het kan niet altijd... gelukkig begrijpen we elkaar hier. T is toch lekker, zo'n forum. Vraagje aan Gulay en Linda: is dat normaal dat als je je bekeerd dat je een andere naam aanneemt, want jij hebt dat niet toch Linda? Ikzelf ben christen, dan is dat niet zo. Vind het altijd interessant om te weten! Liefs
Het is geen verplichting maar wordt wel aangeraden.. Het is echter wel een verplichting wanneer jouw naam iets slechts betekent (zo las ik dat de naam damien bijv. duivel of iets betekent..weet niet of het echt zo is..maar om het als voorbeeld te nemen..dit is dus ten strengste verboden en deze naam die je te veranderen) Renate betekent wedergeboorte..ik zie het symbolisch..wanneer je je bekeerd tot de Islam wordt je als ware wedergeboren en ben je net zo zondeloos als een pasgeboren baby..ik vind mijn naam dus eigenlijk wel toepasselijk maar je kunt de naam ook begrijpen als bijv. reincarnatie..dan is het weer verboden om zo'n naam te behouden.. Maar ik houd in Turkije Gülay aan..ik kan het neit meer veranderen..ben er al helemaal aan gewend..zou niet opeens een andere naam aan kunnen nemen bijv. fatma ofzo en dat iedereen me dan fatma noemt..lijkt me zo raar..ik luister nu naar Renate en naar Gülay..maar nog een naam erbij wordt me teveel hoor )
Hai hai... Het onderwerp is inderdaad al uitgezogen Gulay... Nu heeft hij dat wel erg snel, maar we hebben er al verschillende keren over gepraat en telkens beloofd hij beterschap en dat hij erop zal letten, maar in de praktijk gebeurd er niets... Nee, voor dat Iman geboren was deden we echt heel veel samen, was altijd heel gezellig... En ok, dat we nu allebei meer ons eigen leven leiden, dat had ik ook wel verwacht, maar het lijkt wel alsof hij 'vlucht' ... En ook dat hij nu savonds als hij vrij heeft lang wegblijft en dan komt hij pas om half 11 thuis of zo en dan vraagt hij aan mij of we film zullen kijken, ja dan ben ik al kapot, om half 11... Ja ik denk dat het EN cultuur is EN zijn karakter... Ik weet nog dat toen ik hem net kende hij altijd zei dat hij geen Marokkaanse zou willen, hij hield ervan dat NL vrouwen ook hun eigen leven en mening hebben en ik merk nu steeds meer dat hij boos wordt als ik een weerwoord ergens op heb... Dat is dus echt cultuur, maar ik ben bang als hij daarin gaat doorslaan dat het dan niet meer werkt tussen ons, want ik ben niet een 'ja-amen'-typje en dat zal ik ook nooit kunnen zijn, sterker nog dat zou ik niet willen... Hij zei ook een keer in een ruzie dat ik mijn weerwoord voor me moest houden want dat is niet normaal in 'onze' cultuur... Ik zei tegen hem ONZE? Jou cultuur, niet de mijne! En als je iemand wil die braaf overal ja op zegt dan haal je je maar een vrouw uit Marokko... Ja zo is het toch? Pfff sorry maar ik moet het even allemaal kwijt, en Lilith het is echt fijn om het forum te hebben ja! Nou Gulay, ik heb geen Arabische naam aangenomen en ik ben nu een jaar bekeerd, ik ben door mijn man met de Islam in aanraking gekomen. Was jij al voordat je je man leerde kennen bekeerd? xxxx