Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe ik ben ook geen ja en amen typje hoor...het tegenovergestelde :)
    Mijn man is echter Elhamdullilah een super mannetje :) Heel geduldig..nooit sagerijnig..nooit boos (tenzij ik hem echt het bloed onder de nagels vandaan haal..maar een ruzie komt altijd van mijn kant hehe)
    Nee wat mij betreft heb ik het meer met mijn man te doen dat hij met mij moet leven :p

Ik vind het overigens niet kunnen wat je man doet..een beetje om half 11 thuis komen..is hij nou besodemieterd...Dat hoeft mijn man mij niet te flikken..is hij nou gek...
    Jammer dat praten dus blijkbaar niet helpt..mannen zijn al geen praters..maar mannne van zulke culturen zijn helemaal gevalletjes apart.. :)

Ja ik ben nu 3 jaar bekeerd..en ik ben nu iets langer dan een jaar getrouwd dus :) was al ver voordat ik getrouwd was moslim..

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pff het ging zo goed..had eslem in bed gelegd..ze huilde zelfs niet..maar ze begint nu :(

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Meid, de moed niet opgeven he! Kan altijd een dipje komen :)

Je hebt wel gelijk, mannen van die cultuur zijn gevallen apart...
    Je hebt wel geluk hoor met je man!
    Het is niet altijd zo laat hoor, maar nu met de Ramadan bv gaat hij bij zijn moeder eten... Ja ondertussen mogen we al om 18:40 uur eten... Maar dan komt hij pas om 22 uur terug... Terwijl hij daar dan wat tv kijkt, want zijn moeder is naar de moskee... Dat begrijp ik dus niet, en vind ik erg veel erop lijken dat hij gewoon geen zin in me heeft...
    En als hij thuis is, gaat hij tot midden in de nacht op de PC of TV kijken... En dan komt hij pas naar bed, ja en dan kan ik al bijna weer opstaan... Dus we leven zo langs elkaar heen... Dat doet pijn, ik moet steeds vaker terugdenken aan hoe het was toen ik hem net kende, toen hij ook echt zijn best deed om mij te zien enz... T lijkt wel alsof nu we getrouwd zijn het allemaal maar vanzelfsprekend moet zijn en tijd voor aandacht voor elkaar niet nodig is...

xxx

4. sweetangel100

Nu dus weer zoiets raars...

Mijn man moet om 22 uur zaalvoetballen en ik had hem gevraagd of hij dan na het eten nog naar huis zou komen... Nee hij bleef bij zijn moeder en dan ging hij van daaruit zaalvoetballen... Na het voetbal zou hij komen :( Ja dan hoeft het al niet meer, want dan slaap ik al en dan moet hij toch bijna gelijk gaan werken... Bel ik hem net op, zegt ie ik ben er toch over een half uurtje... Dus ik zeg hoezo dat dan? ... Is ie ook nog beledigd dat ik niet gelijk blij ben dat ie komt ... Nou ja, hij komt maar...

Iman is zo raar en onrustig... De hele tijd maar anderhalf uur slapen of zo... En ze wil de hele tijd drinken, maar drinkt dan niet echt, ligt maar wat te likken langs die speen... Nu ligt ze in bed voor de nacht, al vanaf half 7 en nu is ze alweer wakker en geluiden aan het maken... Ja ik laat haar toch maar liggen... Ze maakt het vandaag wel erg bont zeg!

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    pfff...Er zat blijkbaar een boertje vast..had haar opgetild en brrrppp een boer..daarna aan de borst gelegd en daar viel ze ook weer bijna in slaap dus weer in bed gelegd..en nu huilt ze :-S nou daahaag ze gaat maar lekker even huilen hoor..laat me niet in de zeik nemen...zal straks naar haar toe gaan..als ze dan weer niet stil is dan ga ik ahar wel even verschonen enzo ...

Waarom eet hij trouwens steeds bij zijn moeder?
    Jij kunt toch ook gewoon koken en dan eten jullie lekker samen wat een onzin?!
    Je bent toch niet voor niets getrouwd..wat heeft hij bij zijn moeder te zoeken...dan had hij ook niet hoeven trouwen als hij elke avond daar ging eten..?

Eslem heeft vandaag heel veel geslapen..misschien dat ze daarom nu zo aan het huilen is? nouja kijk het wel even aan..ga even bij mijn man zitten hehe..
    zou ook nog gaan steppen maar wacht tot zij in dromenland is..anders wordt het elke keer 5 minuutjes steppen :p

6. Niet meer actief

oloha allen..hoeist hier? ik zit hier de hele tijd te hannessen..ik wil die filmpje van imannetje zien..maar waarom lukt het bij mij niet?! ik krig gewoon een wit scherm voor me neus...damn :x #Hallo..ik dacht dat jullie allang wisten dat Gulay Nederlandse is!!! hehehe, ik dacht dat ik de enige was..aangezien ik hier niet zo vaak kom als jullie..Dacht in het begin dat Gulay Turkse was...maar toch vond ik de manier van haar verhaaltjes zeg maar verdacht :) + haar ondertitel Vivian..#Gulay wij weten nog niet of we morgen nog moeten vasten of niet...Je vroeg wie er ook bid..nou (niet lachen) ik ben het nog aan het leren.. :oops: Nou..ik vind het toch to van je moeder dat ze je toch als moslim accepteerd. Mijn (nederlandse vriendin) niet, haar ouders willen niks meer met haar te maken hebben..Het begon dat ze gek was op een marokkaanse jongen..en later samen gingen wonen..en nu is ze bekeert tot de islam..en nu denken haar ouders dat ze hersengespoeld is ofzo..en bang dat ze een aanslag wil gaan plegen ofzo...In de islam zijn ouders erg belangrijk..maar als men je keuze als moslima niet willen accepteren , dan moet je het contact gewoon wel verbreken. linda..veel islamitische vrouwen pikken veel van hun man om deze text;de sleutel van het paradijs voor de vrouw, ligt bij haar man! En bij de man ..zn moeder. Maar velen interpeteren het anders, en maken er misbruik van. Een vrouw heet heel veel rechten(niet al1 het aanrecht)En dat cultuurgedoe hou ik ook niet van..ik kijk gewoon was de islam hierover zegt..en ben altijd tevreden met het antwoord :) #hanan! lebbes 3lik? das lang geleden...je was als het goed is 16juli uitgerekend(ik 15juli)..

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    b]Mad: hhihihi ja het lijkt inderdaad of ik lid ben van de zwitsal club. Ik koop elke keer dat ik boodschappen doe een produkt.

Sweetangel: Yassir heb ik niet laten kaal scheren, zijn haartjes zijn vanzelf uitgevallen :( . Ik snap er niks van.

Leuk filmpje van Iman wat is ze toch een poppetje :D .

Een vrouw uit Marokko zegt echt niet overal Ja en amen op. Zeker niet nu de wetgeving is veranderd. De Marokaanse vrouw in Marokko is nog gemanicipeerder dan de vrouw hier in NL. En heus geloof me een vrouw uit Marokko laat hem echt wel een poepie ruiken ;) .

"Mannen van die Cultuur" is natuurlijk een verkeerde redenering. Elke man is anders. Mijn man is heel erg betrokken met het verzorgen van Yassir. Hij geeft elke nacht Yassir voeding en verschoont hem, speelt met hem, maakt zijn flesje klaar. Ik merk ook dat hiij het met plezier doet. Als ik hem de rust gun om een nacht door te slapen dan staat hij toch op om Yassir flesje te geven. Hij komt ook gelijk van zijn werk meteen naar huis en zegt dan ook ik heb je gemist en Yassir gemist.

Onze leven is totaal verander sinds de geboorte van Yassir, alles draait om hem. We hebben geen tijd meer voor elkaar (we maken geen tijd beter gezegd). De liefde die er was is er niet meer , misschien komt dat nog wel. Ik weet het niet. Ik wil niet zeggen dat het altijd roze kleur en maneschijn is bij mij thuis, maar ben hartstikke blij met me vent! Ja mijn mannetje is geboren en getogen in Marokko ;)

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hoi youdia,

Labas hamdolilah, inderdaad wij waren op dezelfde dag uitgerekend! Wanneer ben jij bevallen?

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    youdia, waarom zou ik je uitlachen..ben je nu mal :)
    Beter laat dan nooit :)
    Ik dacht in het begin dat ik het nooooit zou leren..mijn hemel..maar ik bid nu al iets langer dan een jaar (echt vast zeg maar..zonder dat ik af en toe wel en af en toe niet bid) en het gaat allemaal automatisch..
    Jij hebt nog het voordeel dat marokkaans (dat ben je toch?) op arabisch lijkt en dat je uitspraak iniedergeval nog ergens op lijkt..(dat van mij dus niet :p)

Ja mijn moeder dacht in het begin ook dat ik aanslagen ging plegen en lid van de Al Qaida was hoor :) dati s gewoon de angst die de media er in stampt..

Die zin kende ik nog niet trouwens: de sleutel van het paradijs voor de vrouw, ligt bij haar man!
    Dan heb ik het zeer makkelijk met mijn fantastische mannetje :) Denk eerder dat mijn man een ere plek in de hemel verdient door met mij getrouwd te zijn hahahahahahah :D

zo hanan jij hebt wel geluk met een man die zo helpt zeg :)
    Ik geef Eslem natuurlijk borstvoeding..dus er is echt weinig wat hij kan doen..en verschonen doet hij dus echt niet he! Dat krijg ik dus niet voor elkaar..maar hij is wel gek op haar..het is nu als hij het over zijn Aşkım heeft (schatje) dat ik denk dat het voor mij is maar dat ie het dan over zijn andere Aşkım heeft :p
    Hij heeft nu ook twee schatjes zegt ie dan hihi en oh dan krijg ik te horen dat ie meer van haar houdt dan van mij :p:p
    hihi
    Maar omdat ik nu bezig ben om een beetje regelmaat erin te krijgen heb ik liever niet dat hij zich teveel met haar bemoeit..ze slaapt nu eigenlijk ook bijna de hele dag..dus hij mist haar wel hehe..en baalt als hij thuis komt dat zij dan slaapt..maar ze is wel een slimme..want zodra haar vader thuis komt wordt ze standaard wakker..haha :)
    Ze zit met het eten ook altijd bij ons..en daarna ook nog een beetje knuffelen enzo en dan weer slapen..

Maar ik kan niet zeggen dat de liefde die er was er niet meer is..dat is absoluut niet zo..het is wel zo dat sinds de zwangerschap ons intieme leven wat op pauze staat zeg maar..en ik merk dat ik dat gewoon echt zat ben nu..alsof we vriendjes zijn ofzo..dus laat die 40 dagen maar voorbij gaan :)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Trouwens..Eslem heeft een rood vlekje tussen haar wenkbrauwen..volgens mij is het een wijnvlek en gaat het niet meer weg :( het is dan wel een hartje (ja echt waar!) maar het is niet echt mooi..hehe..

11. sweetangel100

O nee sorry Hanan, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, hoop dat je dat begrijpt.... Bij hem is dat gewoon zo en ze gooien alles altijd en eeuwig op HUN cultuur, snap je...

Terwijl als je een relatie aangaat met iemand met een andere cultuur er niet meer 1 cultuur is en hij dit ook niet kan verwachten, ik ben nu eenmaal opgegroeit in een andere cultuur en zo is het...
    En zeker moet je je aanpassen aan elkaar, maar dat betekend van 2 kanten...

O ja, Hanan, heb het wel vaker gehoord dat de haartjes uitvallen van de kleintjes :( ... Dat is omdat het eigenlijk nog 'nesthaar' is... Soms valt dat eerst uit, en komt dan definitief haar, soms groeit het 'echte' haar ertussen en valt het nesthaar uit, maar dat merk je dan niet... Ik was/ben daar bij Iman ook heel bang voor... Daarom was ik haar haren ook maar 1 keer per week maximaal.

Gulay, is dat geen ooievaarsbeet (zo noemen ze dat)... Dan trekt het gewoon nog weg met de tijd!

Iman ligt eindelijk lekker te slapen... Ze is nu ook echt geen baby meer die overal doorheen slaapt... Ik ging net even op haar kamer de luchtspleet bij het raam dicht doen, draai ik me om, licht ze me aan te kijken :)
    Even erna was ze wel weer diep in slaap, maar toch... Toen ze nog zo heel klein was sliep ze zo heerlijk overal doorheen!

xxx

12. Niet meer actief

alhamdulilah hanan, thnx ;) ...ik ben 24 juli bevallen(8dagen over tijd zeg maar)Ik ben zelf ook getrouwd met een man uit Marokko, die daar geboren en opgegroeit is. De eerste jaren waren hel...maar word steeds beter :) ..We zijn zo ontzettend verschillend in echt alles. Het was gewoon leren om aan elkaar aan te passen, meer kan je niet doen.Ik ben zelf in 1998 gaan trouwen(was net 18jaar), en heb nu 2 kids. Vanwaar komen jullie uit Marokko? Yassir is een mashalah groot geworden..en das normaal hoor dat er wat haar uitvalt..groeit natuurlijk weer aan.@Gulay ja..ik heb het zo gehoord en gelezen..dat als een vrouw overlijd..en haar man tevreden is over haar..zij het paradijs in zal treden. Nog een voorbeeld.. bevalling. Als de vrouw tijdens haar bevalling overlijd..zal ze rechtstreeks het paradijs binnen treden( soort jihad).

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Oh ja ok dat wist ik...:) die laatste 2 :)

Linda ik weet niet of het dat is..kijk maar eens in mijn foto album...daar zie je het plekje op sommige foto's...ik hoop maar dat dat het is..

Oh en weetje wat ze ook heeft..haar voorhoofd is zeg maar smal.. en dan heeft ze van die bolle wangetjes..dus lootp het van smal naar bol..soms maak ik een foto en dan ziet dat er zo lelijk uit hahaha...alsof ze een alien hoofd heeft :p:p

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Sweetangel: Je moet je zeker aan elkaar aanpassen. Een man mag niet van zijn vrouw verwachten dat zij alleen aan hem aanpast. Nee dat klopt niet. Misschien moet je hem tijd/ruimte geven(volgens mij doe je dit ook).WAT WIL DIE MAN VAN JOU TOCH?

Eten jullie niet samen?

Met Yassir gaat het minder, hij heeft enorme uitslag op zijn gezichtje. Er hebben 3 artsen gekeken en ieder heeft een ander verhaal. Dinsdag kan ik pas bij de dermatoloog terecht. Ik weet niet of Yassir zo lang kan wachten. Hij heeft enorme jeuk dat zie ik aan zijn lichaamstaal. Hij is ook heel huilerig

15. Niet meer actief

ach..zielig voor Yassir :cry: Echt vervelend, omdat ze nog klein zijn, en je niet weet wat te doen..Hopelijk gaat het snel over..Ja als mijn man steeds bij zn moeder zou gaan eten..zou iedereen denken dat ik niet kan koken ofzo..ik zou echt pist zijn.

16. sweetangel100

Nee hoor normaal eet hij altijd thuis, maar nu met Ramadan gingen we eerst altijd bij zijn moeder eten... En Iman was altijd heel huilerig en alles, dus het gevolg was dat ik bijna niets te eten binnen kreeg... Ik kwam erachter dat Iman gewoon doodmoe is om die tijd, half 7 is echt maximaal dan gaat ze naar bed voor de nacht... En dat heeft ze ook echt nodig... Dus vanaf toen ben ik thuis blijven eten, maar hij gaat wel telkens naar zijn moeder, want dat 'is hij zo gewend' ... Vind het trouwens ook niet erg hoor, lekker zo... Ik ben graag alleen, dan kan ik tenminste alles op mijn manier doen hihi... Maar hij kan erna toch naar huis komen, begrijpen jullie...

Nou Hanan, ik vraag me ook af wat hij wil... Nu was hij net thuis en doet hij weer zo superlief... Ik kan daar niet meer in mee gaan, ben veel te bang dat hij toch weer terugvalt... Nu is hij zaalvoetballen...

Het kost me veel energie moet ik eerlijk zeggen... En een klein kind, En een huishouden, En een lastige vent... 1 van die dingen minder zou al helpen :)
    En aangezien ik Iman niet inruil ;) en het huishouden niet kan laten liggen, moet die lastige vent zich misschien eens wat gaan veranderen...

Zo dames dank jullie wel voor jullie steun vanavond! Jullie zijn allemaal schatten XXXX

Hanan, zoooo zielig dat Yassir zoveel jeuk heeft... Als hij het niet meer uithoudt maandag gewoon bellen hoor, dat het niet meer kan wachten!

Ik duik mijn bedje in, welterusten allemaal!

xxx

17. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    jeetje Lin balen zeg :( ook echt niet tof dat je niet lekker in je vel zit! jullie moeten ook echt wat meer met elkaar gaan doen hoor! lekker samen ff uit eten of iets leuks doen! daar kikkert je relatie ook mee op! bij ons schiet t er ook bij in maar zulke dingen tja daar moet je tijd voor vrij maken anders ga je langs elkaar heen leven! hans en ik zijn al 9 jaar samen en zelfs wij hebben t moeilijk na evi`s geboorte! nu we allebei weer wat meer zelf doen en samen gaat t echt een stuk beter!

Hanan arme Yassir :( echt zielig! wat denken ze wat ie heeft? geef je nog borstvoeding?

hans is weg met vrienden... ik ben alleen! zit lekker te tutten! evi dr nageltjes geknipt en de mijne ook! lekker uitgebreid flesje geven en knuffelen! heerlijk genieten zo~ ! nu ligt ze in bed en ik ga er ook zo lekker in.

mijn collega (man) is ook moslim geworden... vandaar dat ik ook t een en ander ervan weet :) hij bid ook veel (ook op werk) en als t niet kan haalt hij alles in :)

18. sweetangel100

Ja mad thanks...
    Weet je wat het is, ik wil wel dingen samen doen, maar het moet van 2 kanten komen... En als hij niet thuis komt, tsja... ik ga niet tot 23 uur opblijven om hem nog even te zien...
    Maar ja vanavond was ie dus wel gelijk naar huis gekomen... Tsja voor hoe lang weer?
    Het is gewoon rot dat elke keer als je eindelijk durft te denken dat het goed gaat, er toch weer een terugval komt...
    Ik zie ook echt op tegen de vakantie volgende week... Dan ben ik nooit meer alleen een week lang...
    Maar ja we zullen zien...
    Nu ga ik er echt in, welterusten!

xxx

19. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht

20. sweetangel100

Goedemorgen allemaal!

Zo hey, wat een nacht... Iman kwam om half 2 en om 4 uur :(
    Ze was helemaal de weg kwijt haha... Ze voelde zich duidelijk niet lekker, heel zielig!

Voor de moslims: laatste dag Ramadan he dames :D

Hebben jullie nog plannen?
    Ik ga denk ik vanmiddag even naar mijn ouders, als het droog weer blijft kan ik dan nog lekker even gaan wandelen...

xxx

Deel Deze Pagina