Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Layla als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de huisarts gaan hoor, het is natuurlijk wel de bedoeling dat Tamer iets binnenhoudt.

Marijke fijn dat Devon weer thuis is, zielig zijn ze als ze zo in zo'n ziekenhuis bed liggen. En dan ook nog 5 x je sonde eruit rukken :rolleyes: , zal ook wel helemaal niet fijn zitten zo'n slang door je neus en keel.

Kylian huppelt hier vrolijk door, ik hoop dat het droog blijft want ik moet nog naar de bakker.

Groetjes anita

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

heb net de huisarts gebelt. OM 3 uur moet ik er zijn. Hij had net weer een poepluier. tamer is op zich wel actief, en lekker spelen maar wel rustiger dan normaal vind ik. Hij drinkt wel meer dat komt omdat hij niets mag eten dus hij drinkt zijn honger gevoel weg.

Hoop echt niet dat tamer opgenomen moet worden. Vind het al erg genoeg. Tamer drinkt ors wel gelukkig. Het heeft een sinasappel smaak.

@marijke, lekker dat je zoontje weer thuis is en dat hij opgeknapt is.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Layla wat zei de huisarts ?

Ik hoop voor je dat Tamer gewoon lekker thuis kan blijven.

Groetjes Anita

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

nou ik had echt een suffe vervanger hoor. Me eigen huisarts was er niet. Ik had hem om 2 uur aan de tel en ik kom om 3 uur gaat hij vragen. Waat heeft uw zoontje. Moet ik weer alles gaan uit leggen. Word ik zo moe van. Even naar zijn buikje geluistert en gekeken of hui uitgedroogd was. Tamer moet gewoon uitzieken. Hij mag tamer geen medicijnen geven. als het erger wordt mag ik gewoon naar de huisartsen post gaan. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten. tamer mag van hem gewoon weer eten en drinken. maar moet nog wel ors gebruiken als hij weer een poepluier heeft. maar goed.

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hee Layla gaat alles beter met Tamer? iid geval heel veel beterschap toegewenst!

Groetjes Marijke

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    he meis

dank je wel

het gaat wat beter met tamer sinds 2 uur geen poepluiers. Gelukkig Heb hem gewoon zijn avondeten gegeven en dat had hij helemaal op. Hij saapt nu lekker al van af half 7.

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Marijke@ gelukkig is Devon weer thuis.

Layla@ Beterschap voor Tamer!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gatdarre Layla wat een lul van een vervanger zeg. Teneerste had hij best even van te voren in de computer kunnen kijken zodat hij weet wat de klachten waren/zijn.
    Hij maakt er zich ook wel makkelijk van af hoor, als het erger wordt dan ga je maar naar de huisartsenpost. :rolleyes:
    Ook al is zijn diagnose misschien wel goed hij had je in iedergeval het gevoel kunnen geven dat hij de tijd had voor je en dat hij je ongerustheid begreep.
    Hier hebben we ook zo'n lulhannes als vervanger hoor.
    Vorig jaar kon hij door de telefoon zien dat kylian toch echt te zwaar was voor zijn leeftijd. Best knap daar hij niet eens wist hoe lang Kylian was en hem nog nooit in levende lijfe had gezien. :rolleyes:

Een tijdje later had ik wat last van gevoelsstoornissen, onze eigen huisarts die geeft me dan vaak een receptje voor prednisolon mee om het op die manier wat sneller weer 'beter' te maken.
    Dat wilde hij dus niet want dat was een taak van de neurologe, dus moest ik daar naar toe (kost per afspraak even 500 euro, nou hoef ik dat natuurlijk niet te betalen maar goed) en die wil wel prednisolon geven maar dan in infuus vorm en dat betekend een opname van 5 dagen wat ik dus niet wil (ben ook heel moeilijk te prikken)

Dus als het nu niet echt dringend is dan maak ik een afpraak met mijn eigen dokter en anders wacht ik gewoon.

Groetjes Anita

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

leuke knappe vervanger heb jij, die alles zo goed weet.

Ik heb toch liever mijn eigen huisartsen. Ja we hebben er 2. Me oude gaat eind dit jaar met pensieon en de nieuwe werkt er al een jaar. en ik ben allebei blij met ze. Die vervanger was echt een slappe _$)q'"$() om het maar netjes te zeggen. hihi

met tamer gaat het een stuk beter. vanmorgen nog wel een beetje diarre maar heel weinig. hij wilde vanmorgen niet eten een paar van zijn boterham. een uurtje geleden maar toch weer papa gegeven. dia heeft ij wel helemaal op en net lekker in bed gelegd.

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

nou meiden, met tamer is het weer helemaal mis. Ik ahd hem vanmiddag lekker in zijn bed gelegd. Hij heeft tot 5 uur geslapen. Wel lekker. En Ik was druk bezeig met de voorbereidingen voor zijn feest. Ik ben helemaal niet meer boven geweest dus. En toen tamer wakker werd en we naar boven gingen had tamer overgeven in bed. Maar dat was ook al weer bijna droog. Ik heb echt helemaal niets gehoort. en tijdens het eten geven ook weer overgeven.

Ik heb maar weer de huisartsenpost gebelt. En zij konden ook niets doen. Zolang tamer geen vlekjes heeft, niet slap of suf is dan kunnen ze niets doen. Het is nu al bijna 2 weken zo en ik ben het nu beu aan het worden.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
  12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    waar is iedereen

linda, suus, anita, hanan en marijke. Zijn jullie met z´n alle op vakantie ofzo

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wa shet maar waar dat ik op vakantie ben hihhihi.

Heel veel beterschap layla, ik zou maandag toch naar de ha gaan.

Mijn nichtje van 5 wkn is gisteren nacht opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft enorme diarree en was lichtelijk uitgedroogd. Gelukkig is mijn schoonzus naar de ha post geweest nadat ze het niet vertrouwde gegaan. Ik merk dat er heel veel kindjes diaree hebben, er heerst op het moment een virus. Bij Yassir is het al stukken minder, hij heeft vandaag 1x gepoept en het was geen diaree gelukkig.

Beterschap voor zieke kindjes!

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nou Layla je hebt idd een belachelijke HApost zeg! Willen ze eerst uitdrogingsverschijnselen zien.. :( Devon zat er tegen aan maar bij hem wouden ze het voor zijn. En hij had alsnog een week in het ZH gelegen...

Iid geval heel veel sterkte met jullie kleine man!

Groetjes Marijke

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    OOOOOOOooh op vakantie hmmmmm , nee vrees van niet jammer genoeg :)

Gisteren even heel druk gehad dus geen tijd gehad om jullie te bezoeken :oops:

Layla mooie bewerking weer van een foto van Tamer.
    Als ik jou was maakte ik maandag meteen een afspraak met je eigen huisarts. Kylian heeft ook een keertje in zijn (opgedroogde) kots gelegen hoor, wij hadden ook niets gemerkt, voelde me toen zo lullig, vond dat ik het had moeten horen/weten/merken.

Waar de rest is weet ik niet, Linda zie ik nog wel eens in andere topic's langs schuiven maar Suus heb ik ook een hele tijd al niet meer gezien.

Hanan heeft zich al gemeld en ik denk dat Marijke nu geniet van het feit dat Devon weer thuis is.

Kylian wil, sinds hij kan lopen, alleen nog maar lopen, de hele dag door lopen, zijn drinken drinkt hij lopend op, koekje wordt lopend opgegeten. De enige momenten dat hij even zit zijn tijdens het eten en als we hem in zijn autostoeltje zetten.

Groetjes Anita

16. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heee hallooo

Hee Pluk volkomen normaal, als ze net kunnen lopen zijn ze zo trots dat ze niks anders meer willen! Toen Devon net kon lopen werd hij zelf kwaad als we wat anders gingen doen :(

Sinds wanneer kunnen jullie kids lopen eigenlijk? Devon liep net na z´n 1e verjaardag.

Groetjes Marijke

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Goedemorgen,

WIj gaan straks naar Ballorig( in Houten). Ik ga zo ff langs me moeder, kijken hoe het met haar gaat. Yassir slaapt dan kan ik me optutten en dan gaan we.

Layal@ heo is het nu met Tamer?

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

met tamer nog steeds het zelfde. Vanacht weer een poepluier en vanochtend ook weer. Maar niet zo taerig meer. Vanochtens geen pap gegeven want melk is laxerend en dan wordt het weer erger. Heb hem een banaan gegeven met kapiteitn koek. Heb gewerkt vandaag en de mannen zijn naar me schoonmoeder gegaan. Tamer sliep daar toen abdullah me kwam ophalen. Hij is nu tamer gaan halen. dan kan ik snel even me huis op orde zetten voordat de kleine man thuis komt.

Me schoonzus en kinderen komen eten. Dus ik ga zo de keuken weer in.

doeg doeg.

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hee Layla had nog een brief van het ziekenhuis met aan te raden en af te raden dingen bij diaree

Brood wel; bruinbrood, wit brood beschuit crackers etc.
    niet; grof volkoren brood, ontbijtkoek

Beleg wel; niet gekruidevleeswaren, hollandse kaas, jam
    niet; gekruide vleeswaren, komijnekaas buitenlandse kazen,
    suikervrije jam.
    Pap wel;Pap van lactose arme melk of sojamelk
    niet; Pap met gewone melk
    Alle soorten groenten behalve ui, paprika, mais, koolsoorten (behalve bloemkool en zuurkool) peulvruchten en rauwkost.

Aardappels; alles soorten
    niet; zilvervliesrijst, volkorenmacaroni/spaghetti

dranken
    wel; lactose arme melk, sojamelk, matig gebruik van karnemelk of yoghurt naturel.
    Niet; Gewone melk en melkprodukten, kant en klare vruchtenyoghurt, vruchtenkwark of yoghurtkwark met suiker.

Limonade en vruchtensappen
    wel;Limonade gemaakt van roosvicee stop of bosbessen sap eventueel gezoet met druivensuiker, max. 200ml ongezoet vruchtensap zonder vruchtvlees goed verdeeld over de dag ( dit mag aangevuld worden met water)
    niet; limonadesiroop en vruchtensap met vruchtvlees.

Zo dit was het wel zo'n beetje ik hoop dat je er wat aan heb

Groetjes Marijke

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

bedankt voor de tips marijke. Maar ik wist eigenlijk al wat ik wel of niet mocht geven. Ik ben verzorgende en heb zulke dingen dus op school geleerd en ook in de praktijk meegemaakt.

dit ben ik met tamer zonder hoofddoek

Deel Deze Pagina