Nou ik zal er toch maar goed op letten Gulay. Sarah heeft ook de neiging om naar links te liggen en kijken. Ik kreeg het echt niet voor elkaar haar hoofd te draaien... enorm eigenwijs was ze. Toen heb ik er 's nachts niks meer aan gedaan maar overdag liet ik haar vaak op haar zij liggen in de box. Nu gaat het eigenlijk weer beter. Mijn neefje heeft trouwens zo'n helmpje gehad. Was helemaal niet zielig, hij heeft echt geen kik gegeven om dat ding, nooit. Het stond m echt heel lief trouwens, hihi. Nu is ie af en stoot ie overal zijn hoofd tegenaan Met Sarah gaat het helaas niet beter. Daarnet weer bij de dokter geweest en als het morgen nog zo is moet ik weer terug... pfff. Ze hoest nu zo erg dat het wel lijkt of ze stikt soms, zo eng.
@Mad: Balen joh, die acne, en dat je je er zo rot bij voelt. Hoop dat het snel over is! @Lise: Sarah is al meer dan 6 kilo en drinkt tussen de 140 en de 160... krijg er gewoon niet meer in... en doe er ook nog EEUWEN over. Maar had een voedingsschema gekregen van het CB (het enige nuttige wat ik tot nu toe van ze gekregen heb ) en daar staat in dat ze met 6 kilo minimaal 140 moeten hebben, dus het hoeft niet perse 200 te zijn. (Tenzij ze honger hebben natuurlijk
hello.... zoo best wel lekker geslapen eigenlijk... ik let niet op heo cailynn met dr hoofdje ligt.. in dr bedje ligt ze wel altijd hetzelfde maar als ze op mn buiks slaapt dan is dr hoofdje weer gedraait naar de andere kant dus het is wel goed hoor... als ik dr hoofdje zou draaien dan draait ze m snachts toch weer naar de andere kant... pluk: wij hadden geloof ik blauwe ballen en rooie we hafdden vorig jaar ook 4 kertsboompjes... maar dit jaar hebben we echt geen plaats voor die zooi plus ik ben toch in nederland ooh en heb cailynn 1x fv moeten geven mn borsten deden pijn en ze dronk toen maar 100 cc
Hallo, Ik las hier over scheve hoofdjes (of platte hoofdjes) en helmpjes ed. Ik werk in de kinderopvang, en heb al meerder malen kinderen in de groep gehad met een plat achterhoofd of een scheef hoofd. Sommigen met fysiotherapie, sommigen met helmpje. Maar ook kindjes waarvan de ouders niet ingrepen. Bij niet alle kindjes gaat het helemaal over. Als ze wat groter zijn, groeien de haartjes aan en valt het aan de achterkant niet meer zo op. Persoonlijk vind ik dat je het soms an de voorkant nog wel kunt zien, doordat de boel een beetje 'verschoven' is. Oortjes zitten dan (op het oog )een beetje raar, en gezicht is vrij breed. Dit schrijf ik niet om lullig te doen, maar meer om aan te geven dat ingrijpen voor mij echt wenselijk zou zijn. Het trekt namelijk echt niet vanzelf weer bij. En helmpje is idd niet zielig, kindje merkt er vaak niks van, en is er snel aan gewend. Omdat ik het persoonlijk echt lelijk vind, zo'n plat hoofd, heb ik er goed op gelet dat Sibel in het begin zij-op-zij sliep. Op mijn werk is een kindje wat al met een scheef hoofd geboren is. Omdat hij al heel vroeg ingedaald was, heeft zijn hoofd te lang in het bekken gezeten en is scheef gegroeid. Hij is al vanaf de eerste week onder behandeling bij fysiotherapie, en heeft ook een helmpje gehad. Nu is hij inmiddels 1,5 jaar, en ik zag hem vorige week na lange tijd weer eens (ben nog niet aan het werk). Nog steeds is duidelijk te zien dat zijn hoofd scheef/plat is, maar er kan niets meer aan gedaan worden nu. Toch sneu! Maar goed, dit is natuurlijk ook mijn persoonlijke mening, vermengd met ervaring. Dus als iemand er anders over denkt heb ik daar alle respect voor!
En tatatatata DAAR BEN IK! Natuurlijk gelijk dag 1 computertje zoeken en erop Het is hier best wel leuk, we zijn vandaag de stad ingegaan, maar wat is dat vermoeiend met zo'n kleintje! Had ik de buggy maar meegenomen, die kan ook helemaal plat, maar ja nu is het te laat. Het vliegen ging heel goed, Iman had wel bij de landing last van haar oortjes en ze was helemaal uitgeput na de reis Ze slaapt wel goed, houdt lekker haar eigen nachtschema aan, alleen raar om haar naast mijn bed te hebben van elk geluidje word ik wakker! Maar goed lieverds, ik ga niet alles bijlezen, ik ga snel terug naar de kamer, Iman ligt daar alleen te slapen... Sarah schat wat ben ik blij dat ik iets van jou hoor... Ik stond al op het punt om je als vermist op te geven Als ik terug ben dan bel/sms ik je op de telefoon van Remy en dan kom ik een dag naar je toe... Kom ik je helpen met Noa. Lieverd hou vol he! Dag dames tot morgen xxxxxxxxx
Hey Linda! Dus toch even online vanuit Londen Ben blij dat het goed gaat met Iman! Geniet maar lekker van de vakantie! Hier alles goed, Tijmen ligt heerlijk op 1 oortje vanaf 20 uur. Straks rond 23 uur de laatste voeding en hup weer het bed in! Hopelijk slaapt hij ietsje langer dan vannacht en krijgen we iets meer dan 6 uurtjes slaap Trusten voor iedereen! XX Lise
kız, heb jij misschien tips..eslem is ingebakerd..en kan daardoor niet op haar zij slapen..dus hoe zou ik het moeten aanpakken? Ik heb haar nu oningebakerd in de zijligger..maar of dat gaat werken weet ik niet..want oningebakerd beweegt ze als een gek..zwaait met de armen etc. Als dit zou werken dan kan ik haar overdag zo leggen en snachts gewoon op haar rug.. maarja zo niet is er echt geen oplossing om haar de andere kant op te laten kijken..tenminste ik kom nergens op fysio ed kan ik wel vergeten hier..ik word keihard uitgelachen en het wordt ook vast niet verzekerd dus kost een vermogen..
Goedemorgen! @Gulay; ik hoop dat de anderen tips voor je hebben voor de ligging van Eslem! Heb redelijk goed geslapen, niet superlang, maar goed. Tijmen heeft echt een klokje in zijn hoofd, want net als gister en eergisteren begon hij om 6 uur te huilen om zijn ontbijtje Mijn vriend heeft hem de fles gegeven en toen Tijmens eten wat gezakt was heb ik hem lekker geboend met zo'n Zwitsal washandje en schone kleertjes aangetrokken (ik doe hem eigenlijk bijna elke dag schone kleren aan, vooral de shirtjes vliegen erdoorheen, broekje kan soms 2 dagen mee). Nu ligt hij weer lekker te slapen in de box. Ik wil straks even naar de supermarkt, maar het regent en miezert hier...maar ik moet heen voor boodschapjes...dan maar de regenhoes over de kinderwagen, het is niet anders! Hoe is het met de rest van de dames? XX Lise
Een spiegel plakken aan de kant waar ze heen moet kijken, misschien helpt dat? En wat ik doe met sem is af en toe zijn hoofdje naar de goede kant draaien en dat 10x op een dag doen, dan rek je toch het nekspiertje een beetje op! Verder weet ik het ook niet, wel stom dat ze je daar dan uitlachen. Bestaat het daar niet kinder fysio?
ze nemen het niet serieus..ook mijn moeder vindt het trouwens onzin hoor..in die tijd kende ze dat denk nog niet.. Maar wat heb ik net ontdekt! Ze heeft inderdaad een deuk aan haar rechterkant! ik dacht dat ik echt aan de zijkant moest kijken maar het zit een beetje achteraan zeg maar..oh my gosh..ik heb haar net in slaap gewiegt en ze ligt nu in de zijligger..hopelijk gaat dat werken hoor pfff.. Ik voel me echt schuldig nu..ik wou ook dat ik haar langer in die zijligger had laten liggen maar iedereen zat te pushen dat ze op haar rug moest liggen blablabla..vooral mijn schoonmoeder..dus heb ik dat uiteindelijk gedaan.. Ik zal inderdaad proberen haar hoofdje naar de ander kant te draaien en haar zoveel mogelijk andersom laten liggen voor nu.. wel ligt ze met haar hoofdje de andere kant op als ze op mijn buik ligt..raar he..
nou die zijligger kan ik wel vergeten ze ligt er nog geen 5 minuten in en heeft al 2x gehuild en blijft maar bewegen met haar armen grrrr
Goede morgen dames.... Vanmorgen heeft Devón z'n tweede prikje gehad, zo zielig, hij heeft echt ff liggen krijzen, en toen was het meteen weer over ook heb ik hem gewogen, hij weegt nu pcs 6540gr. Hij groeit echt als kool zeg! Straks moet ik zelf naar de tandarts, er was een stukje bij me kies afgebroken dus hij gaat moeten boren echt zo'n k*tgevoel is dat! Ik las dat jullie kleintjes voorkeurshoudingen hebben, Devón ligt altijd gewoon op z'n rug en achter op z'n hoofd begint hij een beetje kaal te worden ik kan ook steeds van alles proberen, maar hij bepaald uiteindelijk zelf hoe hij ligt... Ik geef Devón trouwens altijd 180cc en daar heeft hij altijd pcs genoeg aan. dit is zijn voedingschema 6.00/10.00/14.00/18.00 en de laatste om 22.00 xxx Marijke
Goedemorgen Ladys, Gulay@ heel vreemd dat ze in Turkije raar kijken als je aangeeft dat je kindje alleen 1 kant op kijkt. In Marokko heb je kinderfysio en kijken ze echt niet raar als je met deze klachten komt naar de kliniek. Probeer haar een paar keer perdag op je buik te leggen en dan traint ze alsnog haar nekspieren. Heel veel succes en hou het goed in de gaten. Heb Yassir net flesje gegeven en heeft weer heel veel gespuugd. Ik ga maar eens de kinderarts bellen.
Hanan ik bedoel meer de mensen niet perse het ziekenhuis..we gaan morgen naar de dokter..dan zal ik het er met haar over hebben..maar goed dat is dezelfde vrouw die zei dat pijn met borstvoeding normaal was en dat het niet kon komen door verkeerd aanleggen (yeah right!) maar inşAllah weet ze wel van dit probleem af.. Had eslem oningebakerd in die zijlegger nou daar kan ik wel naar fluiten..heb haar nu ingebakerd in die zijlegger maar ze weigerd te slapen terwijl ze doodmoe is nou ze kan de pot op ben het spuug en spuug zat ik stort zelf ook bijna in..
Mijn moeder vond het ook onzin, maar die ziet het nu zelf bij sem. Vroeger sliepen de meesten baby's op het buikje, maar vanwege wiegendood wordt het afgeraden. Toen kwam een afgeplat hoofdje bijna niet voor, het is echt van de laatste jaren. Hier een link wat ik nog had: http://www.refdag.nl/oud/gezo/000718gezo01.html Sem heeft ook een kuiltje aan de rechterkant van zijn achterhoofdje Vrijdag gaan we naar de fysio en als dat niet werk gaan we naar de osteopaat! Je moet je niet schuldig voelen, ik moet het nodig zeggen, ik doe het zelfde hihi Maar we doen ons best om ons kleintje zo goed mogelijk op te voeden! En dit is het eerste kindje, je weet nog niks en met de 2e heb je niet zo snel dit soort problemen omdat je dan weet waar je op moet letten.
hoi meiden, Fijn Lin dat je ons op de hoogte houdt vanuit Londen! en ik ben blij voor je dat het leuk daar is! Jeetje Gulay en Patracia vervelend zeg van die voorkeurshoudingen het bedje richting het raam zetten misschien? en die zijligger inderdaad... verder zou ik t ook niet weten.... o ja een stapeltje boeken aan 1 kant onder t matras zodat t echt niet mogelijk is om de andere kant op te draaien... kan wel zeggen dat een osteopaat echt een aanrader is! ben ik ook geweest en dat was super! Ik had net een vriendin aan de telefoon. haar baby is nu 16 weken en slaapt nog steeds bijna de hele dag/ nacht! pfffff ik wou dat evi nog zoveel sliep! eigenlijk heeft ze dit nooit gedaan..... ze spuugt nu ook steeds wat meer en dr voeding komt soms zelfs 3uur later nog omhoog en aan het eind van de dag huilt ze ook nog zo..... ik twijfel zo erg wat ik moet doen... ze krijgt nu al pepti en ik wil t ziekenhuis zo lang mogelijk uitstellen maar ik denk toch echt dat evi nog steeds last heeft van deze voeding en dat er nog steeds dingen in zitten waar ze niet helemaal tegen kan.... ik ga zo t consultatie bureau maar weer eens bellen..... ook kan ze niet uit een ' normale' fles drinken alleen uit die van dr brown..... pffff ben ook een beetje op nu... hoe is het met Yassir? gaat het al beter met de voeding van t ziekenhuis? xx
ik kan het bedje niet omdraaien..denk ook niet dat het veel zin zal hebben. Ik had haar ingebakerd in de zijligger gelegd..maar goed ze slaapt maar halfuurtjes..dus tsja.. en niet inbakeren is dus helemaal geen optie.. nouja ik zal morgen even bij de dokter informeren wat ze hier aan doen..eerst eens mijn man wijs maken dat dit echt een 'probleem' is.. die wijft het vast weg..net als het onzin vinden om haar niet alleen op de commode achter te kunnen laten..ze zou er toch niet van af kunnen vallen.. (nee tot ze er per ongeluk wel af valt !)
Zo was net naar de tandarts geweest en gelukkig viel het allemaal mee. Hij hoefde alleen maar oppervlakkig te boren dus had bijna nergens last van. Zometeen weer lekker naar huis. en dan spreek ik jullie snel weer! xxx Marijke
Goedenmiddag allemaal, kylian ligt heerlijk te spelen in de box onder zijn gym. In bed heeft meneer wel een voorkeurshouding, tenminste dat dacht ik omdat hij altijd met het hoofd dezelfde kant op ligt als ik hem eruit haal. Maar aangezien wij een cameratje in de babyfoon hebben, zodat we niet steeds naar boven hoeven om te kijken als hij huilt ben ik erachter gekomen dat hij zijn hoofd wel alle kanten op draait in zijn slaap. Waarschijnlijk hoort hij mij aankomen en draait dus zijn hoofdje mijn kant op Bij ons op het cb wordt trouwens wel elke keer het hoofdje nagekeken of het nog wel mooi rond is. Groetjes Anita