Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heey... :( :( :(

Nou, het gaat dus niet goed met Sarah. Ze is gisteren opgenomen in t ziekenhuis omdat ze nu ook nog te weinig drinkt. Nu moet ze dus als ze niet voldoende drinkt een maagsonde...

Het is echt zooo zielig. Ze moet daar blijven totdat ze weten wat er is. We hebben er vandaag van 9 tot half 3 zitten wachten tot de kinderarts kwam en nu ben ik ff thuis. Vanavond gaan we weer en mag ik daar blijven slapen. Ze denken in eerste instantie dat ze RS virus heeft, maar dat is dus nog niet zeker.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :cry: oohw wat zielig zeg voor sarah :(
    Ik hoop voor jullie, maar ook voor jullie kleine meid dat er niks ernstigs aan de hand is. Is maar niks zo kleintje in het ziekenhuis en zeker niet aan slangetjes, maar als het voor haar beter is :)

Sterkte Lilith, duim mee dat alles oké is en dat ze snel naar huis mag :)

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hoi allemaal,

Is het misschien een idee voor de voorkeurshouding kindjes om ze de goede kant op te leggen in een voedingskussen? dan kunnen ze nauwelijk draaien... denk met jullie mee want het lijkt mij inderdaad heeel lastig.

Lin wat tof zeg dat jullie het zo goed hebben op vakantie! heerlijk geniet er lekker van he met je gezinnetje!

Ik heb gister contact gehad met het consultatie bureau. het houdt nu voor hun een beetje op om ons te helpen omdat het nu een medisch verhaal gaat worden. waarschijnlijk heeft ze toch reflux (spugen/ zuur) en is deze voeding ook niet toereikend genoeg... het helpt al stukken beter maar het onrustige/ huilen na voedingen blijft :( eigenlijk de hele dag :( ik moet nu nieuwe voeding gaan proberen Nutramigen 40 euries per week maar daarin zitten weer andere stoffen met zeer intensief gehydrolyseerd caseïne-eiwit in plaats van wat in pepti zit en dat is namelijk op basis van wei-eiwithydrolysaat en dat kan net wat meer gevoeligheid geven! ook zit er geen lactose meer in die natramigen en dat zit weer wel in de pepti! en omdat ze geen (heftige) uitslag heeft maar wel continu spuugt en nog steeds erg last heeft van de buik zou die voeding beter moeten aansluiten..... pffff wat een gedoe he allemaal! we hebben nu ook besloten dat het tijd wordt om naar een echte kinderarts in het ziekenhuis te gaan omdat als babies lang zuur blijven opgeven de slokdarm kan beschadigen :cry: allemaal niet zulk leuk nieuws dit!
    ik moet ook zeggen dat ik weinig klaag het komt nu meer omdat ik naar mijn gevoel alles nu heb geprobeerd wat mogelijk is zonder een arts en ik haar de ziekenhuizen nog wilde besparen maar ik denk nu dat het toch het beste is.........

Lise; ik zie geen nieuwe foto, ik denk dat je album vol zit! (max 16) :)

Pluk Kylian is echt een poepie!

Christel wat jammer dat je voeding terug loopt! misschien wat meer gaan kolven om t meer op gang te brengen?

ik werk vandaag morgen en vrijdag overdag! bleeee misschien tot vanavond en anders tot morgen avond!
    x

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    jeetje Lillith je laat me schrikken :cry: wat zielig zeg voor sarah!

geef dr maar een dikke knuffel en ik hoop dat het heeeel snel weer over is!

sterkte meis!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ah wat zielig voor sarah is toch ook helemaal niet leuk voor zo'n kleintje, maar gelukkig mag mama ook blijven slapen dat zal haar toch wel een heel veilig gevoel geven. Ik hoop dat ze snel uitvinden wat het is en dat ze zich snel weer wat beter voelt.

En dan die arme Evi, ik zou er ook op staan nu maar eens doorgestuurd te worden naar een kinderarts om eens goed te bekijken wat er nu aan de hand is.

Kylian is vandaag jengelig zeg (pfffffff
    :rolleyes: ) Om kwart voor elf heb ik hem weer in bed gestopt en heeft hij tot half 1 geslapen. Tegen 4 uur heb ik hem maar weer naar bed gebracht want hij had zijn knollen alweer op en hij slaapt nu nog steeds.
    Jeetje dat ben ik helemaal niet gewend van hem, hij eet als een dokwerker trouwens en dan vooral 's morgens de laatste twee flessen eet hij normaal.

Groetjes anita

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Heh, wat rottig Lilith, dat Sarah in het zh is! Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
    En Mad, ik hoop dat je straks echt duidelijkheid hebt voor Evi!

@Pluk; wat toevallig, Tijmen is vandaag ook heel jengelig en zijn hele voedingsritme is in de war :( Hij heeft bijv. om half 5 gegeten, terwijl dat eigenlijk al de fles van 7 uur was! Hij wil al soms na 3 uur eten! Volgens mij is het nog geen sprongetje, misschien een groeispurt, kan dat?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ja dat idee had ik dus ook dat het gewoon een (lichamelijke) groeispurt is en niet een sprongetje.
    Hij eet dus nu 3 x 240 cc = 720 cc en dan 2 x 180 cc = 360 dat is dus 1080 cc per dag.

Maar goed tegen 17.30 uur heb ik hem uit bed geplukt, de fles gegeven en nu ligt hij weer lekker te spelen in de box onder de gym.

Groetjes anita

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi..

vraag 1 wat is rs virus?

ooh en ma dik dnek niet dat mn voeding terug loopt ik denk dat cailynn gewoon vaak drinkt en aj dan heb ik niet veel meer.. ze kwam gister bijna elk uur... nu is het wat minder geloof ik ... hoop ik... dus ja we zullen zine.. ik moest haar gister 3 keer bij voeden

9. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    goede morgen
    Anne heeft haar ritme gevonden ze slaapt van 8 tot 7 in een stuk door.
    ik zit alleen een betje met de voedingen nu ze krijgt al om de 3 uur nu omdat ik anders niet op 5 flessen uit en 4 is te weinig ze krijgt niet meer op dan 180 per keer.
    Mad ik hoop dat ze er snel achter komen wat evi nou precies heeft kan me voorstellen dat je nu na meer dan 3 maand wil weten wat er aan de hand is.
    groetjes gerdein

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ten eerste: Lilith: heel veel beterschap met je meisje! Vreselijk zeg! :(

Ten tweede hebben we gister onze vlucht naar Praag gemist omdat de trein gecanceld was, toen we de vlucht savonds hebben genomen zijn onze koffers achter gebleven in London :confused:
    Met die strenge veiligheidsmaatregels had ik dus niets meer bij me voor Iman in de handbagage, dus hier naar een nachtapotheek, een of andere vreemde voeding gekocht, luiers en lenzenvloeistof voor mij... Net de airport gebeld en als het goed is komen ze rond 18 uur vanavond de koffers brengen naar het hotel... We kunnen dus ook niet de stad in, want ik heb geen jas voor Iman en het is hier maar 3 graden... Het hotel maakt wel een hoop goed, ze hebben ons gratis geupgrade naar een lounge en zoooo mooi.... Go Hilton ;)

Morgenavond zijn we weer thuis, tot dan xxxx

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hallo allemaal,

Sarah is gelukkig weer thuis uit het ziekenhuis. Ze heeft daar 2 nachten geslapen, want naast dat ze erg verkouden en hoesterig was dronk ze bijna niks meer. Ze dachten aan een bepaald virus, maar gelukkig heeft ze dat niet. Ze hebben op nog 2 virussen getest en dat was het gelukkig ook niet. Ze heeft dus wel een virusinfectie, maar geen gevaarlijke.

Ze drinkt nu weer beter en de arts vond dat ze er veel beter uitzag dan toen ze in het ziekenhuis opgenomen werd, dus dat is goed! Over 3 weken moeten we weer terug om te kijken wat er verder aan te doen is, als ze er dan tenminste nog last van heeft.

12. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heey Linda, heeft ze nog last gehad van die vreemde voeding? En valt het een beetje mee om met zo'n kleintje te reizen?

En doet je man weer een beetje aardig tegen je? Geniet ervan he!

Liefs

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    We hebben het vandaag maar eens heerlijk rustig aan gedaan want morgen staat er een drukke dag op ons te wachten.

om 8 uur komen ze mijn benen zwachtelen (om het vocht eruit te krijgen) en insmeren met creme tegen de eczeem.
    Dan snel even voeden :)
    Om 10 uur moeten we bij het uwv zijn (wordt gek van al die formulieren die ik steeds moet invullen) voor een herkeuring.
    Dan moeten we om 12.30 uur bij het stadhuis zijn omdat mijn nichtje trouwt :) (uwv zit dus een half uurtje snelweg bij ons vandaan en de trouwerij is dan weer in een andere plaats)
    Dan weer terug naar huis en dan komen 's avonds opa en oma oppassen want dan hebben wij bruiloft.

Krijg ik net een brief van mijn werkgever omdat ik niet was geweest op een verplichte presentatie.
    Ja nee nogal logisch toen lag ik in het ziekenhuis :rolleyes:
    Onder aan de brief stond ook nog even dat als ik weer niet op kwam dagen zonder reden (schijnbaar is het liggen in het ziekenhuis geen reden) er een aantekening kwam in mijn personeelsdossier :pale:
    Ja tuurlijk ze zullen eens verder kijken dan hun neus lang is.
    En vorige week belden ze ook al op omdat ik mee moest naar een uitleg van de Welzorg en dat is dan volgende week donderdag.
    Jee ik vraag me af waarom ik nog vakantie opneem, maar die uren ga ik wel lekker schrijven hoor die wil ik lekker terug hebben.

Groetjes anita

ps Kylian doet mee aan de baby van de maand verkiezing

14. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey pluk ik ga gelijk stemmen:)
    hier een lekkere nacht gehad... cailynn is wel een mamas meisje mn man nem dr gisteren op zn arm en zei tegen dr zo nou ga je met papa mee.. en zei bye bye mama... en liep de deur uit om te kijken wat ze deed.. en huilen dat ze deed... ze huilde nog 30 min na.... mn man had dr geljik weer aan mij gegeven was echt zielig

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    aaaahhhh wat zielig, misschien kun je een bril maken met in de glazen een foto van jou en die dan opzetten bij haar zodat ze dan alleen jou ziet :) ;)

Kylian ligt al lekker in bed, die was kapot van de dag niets doen :D , is heerlijk even in bad geweest (zou ik ook wel willen lekker in bad gestopt worden en daarna ook nog afgedroogd worden en dan heerlijk ondergestopt worden in bed, maar ja wij hebben geen bad en in die van Kylian pas ik niet, afdrogen wil ook niemand mij en in bed stoppen is er ook niet bij.)

Groetjes Anita

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hello hello ben ik weer

Lilith ik ben zo blij voor je dat je meisje terug is uit het ZH en dat het niets ernstigs is!
    Mijn man doet aardig tegen me, dus dat scheelt ;)
    Iman heeft niet gereageerd op de vreemde voeding, maar het was geen dikke voeding zoals Friso Comfort, dus het ging veel te snel door de speen heen, ze verslikte zich de hele tijd....
    Gelukkig zijn onze koffers net gebracht, dus ze heeft net een 'normaal' flesje gehad!
    Het reizen met een kleintje valt me wel mee, het is wel zwaar, maar Iman is echt heel lief... Ze huilt bijna niet en is heel vrolijk, dus dat scheelt.
    Het is gewoon een hoop gesleep en je moet altijd rekening met haar houden.
    Willen jullie het hotel zien waar ik ben?
    http://www.hilton.com/en/hi/hotels/inde ... cn=PRGHITW
    We hebben al afgesproken dat we er in het voorjaar weer terugkomen, want nu is het zooo koud en Praag is zo'n mooie stad en het hotel is gewoon SUPER!
    En dit hotel waren we in London: http://www.hilton.co.uk/towerbridge
    Hier is mijn schoonzus Sales manager.

Zo meiden, tot morgem lekker vanuit mijn eigen huisje en mijn eigen bedje ;)

xxxx

17. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hey meiden!

Lilith, ben heel blij dat je kleine meisje weer terug is, lekker thuis! Doen jullie rustig aan?!

Pluk; rare werkgever zeg, als je in het ziekenhuis ligt, lijkt me dat reden temeer om niet aanwezig te zijn voor iets van je werk. Zijn ze nu helemaal! Sommige mensen, grrrr!
    Wij hebben ook geen bad...en ik moet mezelf ook altijd afdrogen :)

Linda; wat een mooie hotels zeg, jullie hebben echt mazzel! Ik wil ook ;)

Vanmiddag is Tijmen bij mijn schoonmoeder in de oppas geweest, en heb ik de hele middag gezellig gekletst met een vriendin! Mijn vriend heeft hem weer opgehaald en het mannetje was heerlijk vrolijk. Mijn schoonvader had hem zelfs nog de fles gegeven! Mijn schoonouders zijn echt helemaal gek van hem :D
    Tijmen zit nu weer een beetje in zijn ritme, maar gisteren en vannacht dus niet (half 5 al de eerste fles...). Ik ga hem nu om 22 uur voeden en hoop er zelf ook eens voor middernacht in te liggen. Anders spreek ik toch echt van een chronisch slaaptekort met bijbehorende wallen en rimpels :)
    Na zijn badje is hij lekker in slaap gevallen in zijn nieuwe slaapzak; een aanbieding bij de Prenatal! En ik heb nu ook de babydoos van Prenatal. Er zaten toch best leuke dingen in: een Wilkinson scheermes voor een 'babyzachte papa', 2 Olvarit potjes plus lepeltje, foldertjes en een tijdschrift en een rammelring van Fisher Price! Oh ja en nog een slabbetje van Olvarit! Toch best handige en nuttige dingen!

Nou, ga nog even bankzitten en relaxen!

XX
    Lise

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hooooi!

Fin Lillith dat Sarah weer terug is! heerlijk je meissie weer dicht bij je!

Lin wow wat een super mooi hotel :confused: te gek! en tja wat een gedoe he met die koffers en die voeding! arme Iman! maar gelukkig is alles goed gekomen!
    wel gezellig dat je morgen weer terug bent om hier mee te kletsen :D heb je gemist meid! ondanks dat je af en toe langs kwam hier om te kletsen hi hi

hier zijn we sinds gister gestart met nieuwe voeding. en het gaat redelijk goed. ze heeft alleen vanavond een aantal mondjes terug gegeven maar ze huilt bijna niet en ze is heel vrolijk... kan er verder nog weinig van zeggen het heeft ook tijd nodig natuurlijk... maandag gaan we naar de huisarts en zullen we wel een doorverwijzing krijgen!

Anita; gebeurd dat wekelijks het inbinden van je benen? of is het nu omdat het erger is geworden? vervelend hoor meid! helpt het wel goed ? en wat een gezeur zeg van je werk! lekker simpel ook om jou zo een brief te sturen! ipv dat ze nou even bellen om te vragen hoe het zit en hoe t met je is :rolleyes: :evil: o o o o een man zeker? ha ha ha

Gerdien hoe is het met je? voel je je goed? fijn zeg dat Anne zo slaapt! dat doet evi echt niet! die moet ik echt nog een keer voeden om 22:00! dan kom ik precies uit met m flessen anders ook niet! evi krijgt dan ongeveer om 06-10-14-18 en 22 de fles! soms verschilt t natuurlijk! evi gaat wel om 19:00 naar bed maar als ik naar bed ga geef ik haar nog een fles bij mij in bed, ze slaapt dan wel gewoon verder.

ik ga douchen en naar bed!
    maandag wordt m ingegroeide teennagel verwijderd :confused: auuuuuw! t doet zo`n pijn! t is helemaal rood en er komt vocht uit bleeee morgen nog 1 x werken van 9:30-19:00 en dan 4 dagen vrij! heerlijk! maar goed dat ik geen internet heb op werk (nog niet) anders zou ik hier wel heeel vaak komen op t forum ha ha ha

trusten meiden!
    x

19. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo dames,

Lilith@ hartstikke fijn dat je meisie weer thuis is. :)

Mad@ heel veel sterkte met de nieuwe voeding van evi, gaat vast goed komen. Hahaha wat grappig ik heb gisteren me ingegroeide teennagel verwijderd in het ziekenhuis. Bij mij was ie rood en komt inderdaad vocht uit. Ik zit nu met verband om me grote teen en blijf voorlopig thuis.

Linda@goed om te horen dat het weer goed gaat tussen jou en je man. Ik ben jarloes sooo :confused: mooi hotel. Laatste keer dat ik samen met me man op reis waren is echt heel lang geleden. 1 jr geleden, we gingen vaak weg maar nu komt het er niet van. Voor de ramadan heeft hij me beloofd dat we een lang weekend naar italie zouden gaan, nou ik heb nog niets gezien :( .

Yassirs uitslag op zijn gezichtje is zo goed als verdwenen, alleen zijn lichaampje zit nog onder. Onder zijn oksels, op zijn ruggetje, in zijn nek. Ik denk ook neit dat dit eczeem is, het is vuurrood en alsof de boven huidje verveld is en huisje daaronder is vuurrrood. Zou het toch koemelkallergie zijn? ik weet het niet.
    :cry:

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

hier is het nu avond... en ikke blij dat we een bad hebben...ik ga ook altij dmet cailynn in bad dat vind ze leuker... en ja als ik wil doety mijn man me wel afdrogen en instoppen ;) maar ja j ekent mannen he... dus dat hoeft van mij niet

nou ben nu lekker cheesecake aan het eten... zooo lekker maar ja is niet goed voor de lijn :(
    ga zo mn serie kijken op tv

en ja pluk dat van die glazen is wel een idee ;)
    maa rj aik vind het niet erg hoor dat ze een mamas kindje is :D

Deel Deze Pagina