Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Ladys,

Ben lekker bij me moeder geweest, heb daar geslapen. Heerlijk af en toe weg van huis. Anders ben ik de hele dag bezig met poetsen.

Ik wil zo graag op vakantie, lekker weg van hier. We hebben op het moment niet zo breed(helemaal niet nu we voor Yassir koemelkvrije voeding kopen). Weten jullie toevallig waar ze goedkope reizen hebben?

Lin@leuk die fotos. Ik was eigenlijk een beetje bang dat Yassir het niet zo goed zou doen tijdens een vakantie,maar als ik Iman zo zie dan heb ik het idee dat het heel goed kan gaan.

Heel veel succes

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Hanan: ik was er ook n beetje bang voor en het was wel vermoeiend, maar het is best te doen hoor! Toch was ik wel blij toen ik weer thuis was hihi...

Mad ben je in staking gegaan :)
    Dat had ik even gemist!

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja was in staking! ;) m geklaag erover staat op de vorige pagina! t is nu nog een stil zwijgen hier maar het gaat al iets beter!

nieuwe foto`s van evi dr nieuwe pj`s staan erin ha ha ha
    wou eerst weer die van knorretje kopen maar die zag ik niet meer :( die stond ook zooo schattig! ze hadden er ook 1 met blauwe en bruine strepen die vond ik ook zooo lief! eigenlijk was ik op zoek naar een winterslaapzak voor evi maar alles was mouwloos en ik zoek er 1 met mouwen!

ja hanan ik kijk altijd op internet bij vakanties, bij sunweb heb je goede acties maar je kunt ook voor een last minute gaan!
    o over die voeding; heb je al een brief van je arts die je op kunt sturen naar je verzekering? tip; regel t zo snel mogelijk want er gaan weken overheen! evi is nu 15 weken en ze krijgt al vanaf dat ze een week of 4 is koemelk vrije voeding!

x

4. sweetangel100

Haha dat hebben wij ook altijd; stilzwijgen ;)

Die van knorretje heeft Iman ook, alleen slaapt ze nog steeds ingebakerd, dus hier geen pyama's nodig... Ik doe wel de pyama aan tussen 2 slaapjes als k nergens naar toe ga.
    Hele lieve pyama Mad en wat is Evi al groot :confused:

Ik maak me nu toch een beetje zorgen om Iman, ze tilt haar hoofd nog niet op en maakt daar ook geen aanstalte toe... Ze kan zich ook niet opdrukken en schreeuwt moord en brand als ze op haar buik moet liggen... :(

Welke maat hebben jullie ukkie's nu?
    Iman nog steeds 56, en 62 als het klein valt.

xxx

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja lin de een is wat sneller dan de ander daar in! evi doet ook nog niets hoor! ik moet ook nog vaak haar hoofd ondersteunen en op haar buik liggen is ook niet haar ding zeg maar! ima doet waarschijnlijk ook alles op dr gemakje!

evi heeft 62/68 68 zit nog wel wat ruim maar 62 wordt al wat krap!

men ik ben me toch misselijk opeens! bah .... ik ga maar ff douchen!

x

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Evi@ ik heb nog geen brief van de arts gekregen voor de verzekering. CB arts en kinderarts hebben allebei aangegeven dat Yassir op koelmelkallergie getest moest worden. Bij wie moet ik deze briefje halen? Ja het kost echt veel geld. Ik heb al 5 bonnetjes bewaard. Ik heb 16 november afspraak met de kinderarts en zal het daar aangeven. Morgen heb ik een afspraak met de HA en wellicht dat die het briefje kan geven.

Evi is een mooie meid!

Lin@ nam jij voor Iman geen voeding mee? Ik bedoel dan Friso. (ik dacht dat ik het zo gelezen had). Ik wil eigenlijk al een hele tijd naar London en wil graag een reis boeken waar heb jij geboekt?

Ik ben echt aan het wachten op 16 nov dan heeft Yassir afspraak met de kinderarts en die gaat dan kijken of Yassir koemelkallergie heeft. Het vervelende is dat ze dan willen dat ik Yassir zijn oude voeding geef(Friso Comfort) en dan eens kijken of hij uitslag krijgt. Ik zit hier zo tegen op :cry: . Ik zit er over na te denken om Yassir toch naar Marokko te brengen naar een kliniek daar. In Marokko zijn ze niet zo afwachtend als hier. Ik weet me geen raad meer.

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hey Mad,

Nee ik doe geen Joh.br.p.meel erin, want ze spuugt omdat ze moet hoesten en boeren tegelijk...dat is het probleem. Maar daarnet heeft ze het goed gedaan gelukkig.

Voor de mensen die ook Avent flessen gebruiken: Gebruiken jullie de 1-2-3 spenen (vanaf 3 maanden)?

8. sweetangel100

Ja Mad, mijn ouders zeiden ook al dat ik zelf ook overal heel laat mee was en alles op het gemak deed... Ik maakte me eerst ook geen zorgen, maar CB legt er zo'n druk achter, dan ga je je wel zorgen maken :(
    Is je misselijkheid over?

@ Hanan:
    Ik nam natuurlijk wel voeding mee haha... Maar je mag met die strenge veiligheidsmaatregelen niets in je handbagage hebben, behalve 1 al klaargemaakt flesje voor tijdens de vlucht. Alle voeding zat dus in het koffer en het koffer is in kwijtgeraakt in London toen we naar Praag vlogen. Iman heeft dus 1 dag voeding van daar moeten drinken (toen kwam mijn koffer aan). Ze hadden er alleen Nutrilon :( en ja hoor: weer krampjes :(

Over de reis: wij hebben alleen de vlucht geboekt, want mijn schoonzus is sales manager in het Hilton hotel in London en zij kan overal in het Hilton familie boeken voor 'family-prijzen', zij heeft dus de kamers geregeld in London en in Praag.
    We hebben de vlucht geboekt met Ryan Air, vanuit Eindhoven. London is echt een aanrader, hele mooie stad!

O ja Hanan, als je naar Marokko gaat bedenk je dan wel dat Yassir hier dan niet zijn voeding vergoedt krijgt. Die test is idd niet leuk (ik vind het onmenselijk :( ), maar is in NL de enige manier om de voeding vergoedt te krijgen...
    Heb jij dat ook niet moeten doen Mad?

Lilith, hier geen ervaring met advent-flessen... Heb er wel 1, maar daar drinkt Iman niet graag uit!

Zo lady's hoe zit het met onze MEETING?
    Cristel wanneer ben je er precies?
    Zullen we na nieuwjaar afspreken of ervoor?
    Kom dames, we moeten nu echt eens een datum gaan prikken anders komt er niets van terecht en dat zou toch jammer zijn!

Aangezien ik per 1 december op een nieuw werk begin kan ik ongeveer altijd. K kan daar nl makkelijk aangeven wanneer k niet kan werken.

Iman drinkt haar flesjes van 150 cc en 5 schepjes nu bijna telkens leeg, dus we kunnen binnenkort naar 180cc en 6 schepjes en dan gaat er dus 1 voeding vanaf... Het gaat me echt veeeel te snel haha... Kleine meisjes worden groot, maar ik wil haar lang klein houden ;) (en dat lukt wel als ze haar hoofd niet optilt :) )

Zo ik duik nog even terug mijn bedje in (had Iman even de fles gegeven)
    Tot straks meiden!

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mad..Eslem heeft dezelfde pyama! :D had mijn tante gestuurd hihi..

10. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Morning,

pfff Evi kwam al om half 5 :confused: maar dat kwam omdat ze gisteravond te moe was om dr flesje leeg te drinken..... gelukkig sliep ze daarna weer verder.... maar ik ben nog wat moe!

Ja ik heb dat dus ook moeten ondergaan en het was een hel met die oude fles! maar het bewijst dus wel iets! het zou niet goed zijn zeg maar als ze geen reatie vertonen want dan is het dus iets anders. het heet eleminatie provocatie elaminatie, bij ons was het na 2 flessen al huilen huilen en nog eens huilen! helemaal over de rooie ging ze! contact gehad met arts en toen overgegaan weer op de goede voeding en na een avondje was het weer oke... duurt ff voordat t uit t lichaam is natuurlijk.
    pas daarna hebben wij een bewijs brief gekregen van de dokter om op te sturen. je kunt het vast vragen aan je huisarts... je moet m van een arts krijgen dus niet van het CB want dat accepteert je verzekering niet! ik hoop dat je wat aan m info hebt want ik zat er echt mee te tobben toen zeg maar. o ja nog een gouden tip; al je voedingen MOET je bij de apotheek kopen en het MOET een bon zijn gemaakt op de naam van Yassir. de apotheek vraagt dan altijd:" heb je een machtiging?" en dan moet je zeggen dat je daarmee bezig bent! bonnen die niet op naam staat accepteert de verzekering ook niet! ik had echt van weken lang bonnen en heb die allemaal nu opgestuurd... heb nu pas m machtiging maar heb nog geen geld gezien... hoop vandaag of morgen want het gaat om best veel geld ondertussen! als je nog andere bonnen hebt van de apotheek zonder naam kun je vragen of ze ze alsnog op naam willen zetten voor je verzekering.... doen ze wel want je krijgt OF een kassabon OF een bon op naam en niet beide! hoop echt dat je hier wat aan hebt Hanan... x

Gulay hij is leuk he de zuurstok Pyjama! :)

Yep misselijkheid is weg... had weer eens last van m spastishe darm zeg maar! maar na een hete douche ging ie wel weer.... jeetje toen ik zwanger was heb ik het maar 1x gehad! en nu weer dagelijks! bleeeee heb jij er ook al weer last van Anita?

Lin wat leuk van je nieuwe werk, was t eigenlijk weer een beetje vergeten door je vakantie etc. :oops: sorry... maar je hebt dus de knoop doorgehakt! goed zo meid! hoeveel uur ga je werken?

lillith ik gebruik geen avent maar heb wel een 1,2,3 speen voor s`avonds als ze zo moe is zeg maar! t gaat dan wel rap met die speen.

tja de meeting.... t maakt mij niet zoveel uit wanneer maar we moeten echt opschieten want als ik het deze week niet weet heb ik grote kans dat ik geen vrij kan krijgen! of iemand moet willen ruilen maar dat is altijd gedoe in december.... ik heb tot nu toe verder geen afspraken staan in december dus het maakt mij niet uit wanneer......

x

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja hij is zeker leuk...het is een maatje 68 haha dus eigenlijk nog te groot voor Eslem maar heb em haar toch aangedaan..maar keer omgeslagen :D

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Mad@ Ik heb alleen bonnen van de kruidvat! ooh wat erg! Bij mijn apotheek verkopen ze geen Nutrilon Pepti. Ik meot het wel bij de kruidvat halen. Ik ga maar eens met de verzekeraar bellen. Het is al best veel geld. Yassirs uitslag is gelukkig minder geworden \:D/ . Het gaat dus heel goed. Savonds en als het warm is dan wordt ie weer knal rood. Ik smeer hem de hele dag met vaseline in en dat heeft goed gewerkt!

Als Yassir zijn oude voeding krijgt dan ging hij nooit huilen. Hij dronk altijd netjes zijn flesje leeg. HEt eniige was dat hij heel veel uitslag had.

Lin@ Via me verzerking krijg ik alles vergoedt als ik besluit om toch met Yassir naar Marokko te gaan. Ik heb op de site gekeken en ik heb ook nog eens een reisverzekering. ;)

Ik gebruik avent flessen en spenen ben er zelf tevreden over. Yassir drinkt ook makkelijk uit een hema fles. Yassir heeft niet zo'n voorkeur merk ik. Moet zo naar de tandarts voor controle, heb eigenlijk helemaal geen zin. Maar moet ook gebeuren. Daarna ga ik naar huis en ga ik samen met Yassir lekker op de meubelboulevard alle babyzaken af voor een campingbedje en badsteun. Ik wilde eigenlijk naar de JGB maar heb begrepen dat het niks aan is. Groetjes en tot straks

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hanan bij alle apotheken hebben ze nutrilon pepti alleen staat het vaak achter de toonbank en moet je erom vragen.... omdat het niet echt een handverkoop artikel is zeg maar omdat het een dieet product is.... en anders moeten ze het voor je bestellen..... ik zou inderdaad ff met je verzekering bellen... vraag meteen een contactpersoon en schrijf de naam op anders krijg je dat straks weer....

suc 6 meid!

x

14. sweetangel100

Goodmurning...
    Daar zijn we weer ;)

Mad, ben je een beetje fit nu?

Ik ga 40% werken, maar ik moet eerst nog een maand uitwerken bij mijn oude baas en moet vrijdag beginnen :(
    Zie er heel erg tegenop om Iman 'alleen' te laten pfff...

Ik ga dalijk even naar Ikea en naar Baby Planet denk ik... En moet nog wat boodschapjes doen.
    Vanavond komt een nichtje van mijn man, zij gaat vaker op Iman passen (dan hoeft ze YES niet naar mijn schoonmoeder hihi) en ik ga haar leren inbakeren en de fles maken met friso comfort en gekookt water. Vrijdag komt ze de eerste keer oppassen.

Mijn man en zijn broer hebben nu weer besloten dat ze vandaag eerst naar een advocaat gaan voordat mijn man naar de politie in Duitsland gaat... Ja ik vind het onverstandig om niet direct vandaag te gaan, maar ja wie ben ik?

xxx

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey ladies... :D

nog ff snel een berichtje van mij..
    wegaan aanstaande vrijdag weg... en ik kom de 24e terug... :D
    kzal veel foto's maken :D

leuk jenny dat jij er ook weer bent :D
    tis heir echt druk geworden :D...

nou met noa is allesgoed.. heb net noa bij laten schrijven in mn paspoort..
    kan niet wachten hoor.. ben echt toe aan een beetje vakantie :D

nou hopekuijk tot snel..
    xxxx

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hey dames!

Zo hey, wat een gedoe met het al dan niet vergoed krijgen van dieet babyvoeding! En ze verwachten maar eerst wel dat je het geld zelf voorschiet. En dan moet je ook nog ellenlang wachten voordat je het terugkrijgt. Grrr, die verzekeraars!

@Saraah; lekker joh, even op vakantie. Geniet er maar van meid, zal je goed doen!

Hier is alles goed. Gisteren met Tijmen even de stad in geweest voor een uurtje en zonet ben ik met hem naar de supermarkt geweest. Heb eens het huismerk luiers van de Jumbo gekocht. Volgens mijn zus zijn die hartstikke goed! Normaal heb ik Pampers, maar die zijn 2,5 euro duurder en daar zitten 4 luiers minder in. Als ik door de Pampers ben probeer ik dat huismerk. Bevalt het, dan ga ik die steeds gebruiken. De portemonnee vindt dat vast ook fijn ;)

Trouwens, Tijmen kwijlt, maar niet elke dag. Toch zijn het geen tandjes, gelukkig niet. Maar moet soms vaker zijn shirtje verschonen, omdat de boord er helemaal onder is gekwijl :)

XX

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Toevallig vanmorgen weer een beetje maar het is lang nog niet zo erg als daarvoor. Toen zat ik echt met zware krampen op de wc.
    Moet zeggen dat die darm krampen mij veel meer pijn deden dan de weeën hebben gedaan (hebben jullie een beetje een vergelijk)

Vanmiddag krijgt Kylian zijn eerste spuiten dus heb ik net maar even bij de apotheek wat zetpillen voor hem gehaald (heb ik ze in ieder geval in huis)
    Tussen 12 en 13 zouden ze komen voor het aanmeten van kousen dus ik ben benieuwd, met een beetje mazzel kunnen ze de kousen volgende week leveren en ben ik van het stomme zwachtelen af.
    Slaapt Kylian eindelijk wat langer door 's morgens moet ik er nog vroeg uit omdat mijn benen gezwachteld worden. :rolleyes:

Groetjes anita

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Lise ik had eerst ook luiers van pampers..het heet hier iets anders maar er staat bij dat het van pampers is..maar ik heb nu luiers gevonden van 4.50 euro voor 60 stuks :D
    En ik ben er nog super tevreden mee ook..hehe echt helemaal happy..

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey...

ben ik weer.... ik heb de tickets :) ik ben er de 16e ben zoo happy maar ben pas de 17e thuis want we gaan eerst nachtje ams doen :)

ooh en cailynn heeft officieel maat 62 verlaten het past helemaal niet meer.. ze draagt nu zelfs al soms maat 74 hoe het kan vraag me niet maar schrok er zelf van soms is zelfs maat 68 wat de kost qua broeken dan het wordt een groot meisje

heb nog niet alles terug gelezen want heb het vandaag even druk in de ochtend dan.. moet even luiers halen en melk die is ook bijna op.. en nog badkamer schoonmaken etc

20. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Goodevening,

Campingbedje gekocht bij de Prenetal, ik wilde zoveel hebben. Geld groeit niet op onze rug, dus hebben we het maar gelaten bij campingbedje. Vandaag bij de HA geweest en die verklaarde dat ik postnatale depressie heb. Ik ben doorverwezen naar een psycholoog. Ik heb een zware bevalling gehad en moet er vaak aan terug denken.
    Genoeg hierover.. ik ga weer verder.

Groetjes

Hanane

Deel Deze Pagina