Hallo, Hier ben ik weer. Mad echt super dat je fotos van Jasper erop hebt gezet. Ben ik echt blij mee. Gelukkig hebben we niet zon test hoeven doen van de voeding. In het ziekenhuis hebben ze ons gewoon zo machtiging gegeven. Dat hebben ze gedaan omdat het al niet goed gaat met hem en zon test zou wel heel zielig zijn, al geldt dat natuurlijk voor alle kindjes. Lilith, ik kan me voorstellen dat alle emoties eruit kwamen. Ik heb dat ook gehad toen jasper zaterdag uit het ziekenhuis kwam. heb me toch lopen huilen. Maar goed het is wel goed dat de emoties eruit komen.
Hier ben ik weer even. Het nichtje van mijn man is hier zodat ik haar kan leren inbakeren enz. Zij komt vrijdag oppassen. Hanan, ik heb ook een Postnatale depressie. Een psycholoog hielp bij mij 0,0 terwijl ik met medicatie erop geholpen ben. Welke kenmerken vertoon je dan, ik had niet het idee dat het zo slecht ging met je Maar goed, ik verdoezelde dat ook in het begin... Ik huilde veel, was bang alleen, echt verschrikkelijk voelde ik me... Nu gaat het gelukkig heel goed. Zo ik ben weer weg, was even snel Tot straks! O ja, Cristel: zullen we de meeting in januari houden? xxx
Daar ben ik weer... Heb net bonbons gemaakt heerlijk! en kokos koekjes. Ik heb een site ontdekt, wellicht iets voor dames hier? www.tajin.nl Zijn er dames naar JGB geweest? Lin@ Allereerst ik vind het erg naar voor je en je man. Dit is natuurlijk geen grap iemand vervoeren met cocaine. Hopen dat het allemaal goed komt(vast wel ). Ik heb een hele zware bevalling gehad en heb het er nog steeds moeilijk mee. Tijdens mijn zwangerschap had ik besloten om BV te geven en dit stond vast. Ik had allerlei verhalen gelezen waarin moeders aangeven dat het oo OH ZO FIJN IS BLABLABLA. Ik dacht OOOH DAT DOEN WE WEL EVEN!, maar nee hoor. Om de 3 uur kwam de verpleegster en/of kraamverzorgster met Yassir. Ik moest hem voeden om ook zo melk op gang te laten komen. Elke keer als ze hem kwamen brengen dacht ik HELP IK WIL NIET! Door dat verpleegkundige en kraamverzorgster zo aan het pushen waren dat ik door moest gaan met BV. Ik dacht volhouden begin is altijd moeilijk. Met hulp van mijn moeder ben ik over gestapt op FV. Ik was na 2 wkn weer een stuk rustiger, maar lang niet voldoende. Ik was helemaal weer gek op mijn kleine ventje. Wat ik eigenlijk wilde was gewoon in dat RUST en slapen. Yassir is klein geboren(dat wist je al) dus ze wilde hem 48 uur observeren en de kinderarts wilde hem om de 2 wkn zien. Zo gezegd zo gedaan. Gelijk na me bevalling heb ik geen moment rust. Iedereen wilde langs komen me huis zat bomvol(ja zo gaat dat in "ons cultuur" ) het enige wat ik wilde is RUST! Ik werd echt wakker gemaakt als er bezoek was gekomen en ik moest dan op de bank met bezoek gaan zitten. Belachelijk natuurlijk! Als je dit niet doet dan voelt men zich afgewezen. In wezen ben ik andere mensen aan pleasen, ten koste van mezelf. Ik ben dood op! Ik heb geprobeerd om me verhaal zo kort mogelijk te schrijven. je ziet het, het is toch lang verhaal geworden. Daarom wil ik ook zo graag weg, ver weg van huis. Ik ga me koekjes uit de oven halen, ik denk dat ie nu wel klaar zijn.
Lieve Hanan, Ik herken je verhaal precies... Bij mij is de depressie ontstaan uit de stress rondom Iman (te klein enz) en ook uit dat het erna allemaal mee bleek te vallen en ze direct mee naar huis mocht. Je bent dan helemaal ingesteld en zeker is het fijn dat ze direct mee mocht, maar je leven wordt 180 graden gedraaid... (niet dat ik niet blij was dat het meeviel, begrijp het niet verkeerd!) Daarna was Iman echt een huilbaby, dat realiseer ik me pas sinds ze dat niet meer is, maar ik denk dat meer moeders zich dat pas later realiseren, vooral bij de 1e, dan heb je geen vergelijking. Ik wilde rust rust rust, en ook hier de tent vol mensen (want ja hoe rot het ook klinkt: het is de cultuur van mijn man ) ... Op een gegeven moment ben ik helemaal ingestort toen de VK er was en zij heeft een bezoekverbod ingesteld en gezorgd dat de KV langer bleef... Ik kon zelfs mijn eigen ouders niet om me heen hebben, alles was me te veel... Eerst was ik helemaal over mijn toeren omdat Iman veel te klein zou zijn, toen zeiden ze het zal wel een paar dagen duren voordat ze geboren wordt, toen werd ze op de 1e dag geboren en toen mocht ze ook nog eens mee naar huis en daar bovenop kwam mijn schoonmoeder en familie zich overal (goedbedoeld) mee bemoeien. Gelukkig ging het bij mij niet zover dat ik geen gevoelens had voor Iman, dat had mijn schoonzusje wel, en dat lijkt me nog veel moeilijker. Ik wilde juist graag alleen met haar zijn en haar leren kennen enz. Alhoewel ik wel moet toegeven dat ik nu pas oneindige liefde voor haar voel, niet dat dat gevoel er van te voren niet was, maar nu realiseer ik het me pas. Begrijp je? Ik slik nu seroxat en mijn leven is 100% veranderd en ik voel me weer helemaal happy en goed! Volgens de HA maken mijn hersenen een stofje te weinig aan waardoor ik eerder depressief wordt (ben al eens depressief geweest en slikte ook seroxat voor de zwangerschap). Pff sorry een heel verhaal geworden! Iman is een beetje niet goed in haar velletje merk ik... De hele avond jengelde ze wat in haar bedje, terwijl ze doodmoe was... Gelukkig slaapt ze nu! En ik ga ook mijn bedje in! Welterusten meiden! xxxx
hallo allemaal...heb het erg druk gehad de laatste tijd..jeetje mina. het begon toen lina gevaccineerd werd. Ze werd er deze keer erg huilerig van ..en dat twee dagen lang! ik dacht dat ik gek werd..paracetamol hielp niet, en ze dronk slecht. Ik was dus de hele tijd met haar bezig..en dan maakt mn zoontje me ook nog eens para :x ...+ het huis was een zooi geworden, en laat ik het dan niet over het eten hebben . Ik heb dus afgelopen weekend een GROTE BEURT gemaakt in mn huisje.@Ik gebruik voor LIna ook de avent flessen, vind ze nog steeds SUPER!@Trouwens ik heb nu ook de boek OEI IK GROEI hehehe , beter laat dan nooit he..@ Heb fftje zitten lezen hier..en ik dacht dat ik de enige was met stres na de bevalling! Ik had hoge koorts steeds..en moest opgenomen worden in het ziekenhuis voor allerij onderzoeken. Er was toen niks metmij..behalve stres! ik had ook erg behoefte aan rust. Ik werd zelfs gek van de kraamhulp..die voerde toch niks..Ik werd gek van de drukte in mn huis en geruzie en gescheld..allerij kids janken en maken mn huis overhoop, mn mannetje was aan het werk. Ik heb zelfs mn moeder naar huis gestuurd met pijn in mn hart, omdat ik niet kon aanhoren hoe iedereen haar uitschold en kleineerde. Toen eindelijk iedereen weg was..was het eindelijk stil...heeeeeeeeerlijk! en tot mn grote verbazing daalde de koorts..echt niet te geloven #Nou dames..wanneer komt de 2de voor jullie nou?
Lin@Begrijp me niet verkeerd, ik hou ziels veel van Yassir en ik herken mezelf ook weer in jouw verhaal. Ik geniet ook nu veel meer van Yassir en ben gek op me uk. Ik voel nu meer een band met Yassir. Ik heb eigenlijk geen zin om me verhaal bij de UWV arts te doen, maar ja ik moet wel. Lin@ik heb geen medicatie gekregen alleen ben ik doorverwezen naar een psycholoog en misschien geeft hij mij medicijnen? Ja dat wil ik ook wel als ik zie dat een ander herstelt van een depressie. hee youdia ik heb je gemist. Ik dacht al he die laat niks van zich horen. Gaat het nu beter met Lina?
Hoi Hanan..heb je wel eens , dat alles je even teveel word en je erg agressief word dat je er lichaamlijke klachten aan overhoud?, ik dus wel, maar door n zoontje van 5 jaar. .. @ ik heb je ook gemist mop, ja het gaat nu gewoon zn gangetje met lina
Ja je hebt me verhaal denk ik ook gelezen. Lichamelijk ja heb vaak hoofdpijn, pijn in me rug het is zo erg dat ik yassir niet zittend of gebogen kan verschonen. Ik moet echt staan. Ik ben altijd heel gestrest en schreeuw vaak. me neefje(10 jr) logeert hier en die heeft me ook echt gek gemaakt. Die jongen zit geen minuut stil ](*,) . HELP IK WORD GEK. Hij zit nu achter mij vervelend aan het doen. Ik snap niet dat ie niet moe is. Ik heb ook geen geduld met niemand en met niks. ik heb je toegevoegd aan me msn.
hallo.... nou dames hoogst waarschijnlijk is nr 2 onderweg.... maar ik durf het nog niet van de daken te roepen kan altijd wat mi sgaan... bloed i sgetest of ja wordt getest dus krijg snel de uitslag maar iedereen zegt dat ik er zwanger uitzie duss ben benieuwd... dadelijk lekker inkopen doen alvast voor de kerst
Nou dames, volgens mij heeft Iman een sprongetje... Eerst dat gejengel in bed vanavond, toen kwam ze om 1 uur om te drinken en nu net om half 5 weer Ik heb haar aan de pc de fles gegeven omdat ik bang was om in slaap te vallen haha... Hanan, het is fijn dat we elkaar's gevoel herkennen in onze verhalen! Youdia, voorlopig geen 2e, wel ooit, maar eerst optimaal van Iman genieten Ik duik terug mijn bedje in, voor het geval Iman bedenkt dat ze om 6 uur weer wil drinken xxxx
goede morgen iedereen Dus ik ben niet meer de enige die hier weer zwanger is. Het gaat hier allemaal heel goed.Ben niet veel misselijk meer en voel me eigenlijk heel goed. Ook anne doet het nog steeds heel erg goed wat is ze veranderd zeg de eerste 6 weken heeft ze alleen gehuild en nu hoor je haar haast niet meer. Ik baker haar ook niet meer in. Ik ben begonnen met haar fruit te geven ik weet dat het iets te vroeg is maar ik kom niet meer uit met de flessen Ze slaapt namelijk van 7 tot8 en dus krijgt ze nog maar 4 flessen. Het gaat heel goed hoor met het eten ze hefft nergens last van en ze vindt het heerlijk. Zaterdag moet ik weer aan het werk heb er eigenlijk wel weer zin in Even weer onder de mensen dat heb ik echt wel gemist. Maar ik denk dat ik kleine anne ook erg ga missen. Groetjes gerdein
Ik moet er niet aan denken om nu een al aan een tweede te beginnen. Ik ben er geestelijk ook niet klaar voor. Ik wil volop kunnen genieten van Yassir. Youdia@ jammer meis ik ging al slapen, volgend x beter.
Ja dat heb ik nu ook Hanan, ik wil echt voor de volle 100% van Eslem kunnen genieten ik weet zeker dat ik dat echt niet kan als ik weer zwanger zou zijn..en dan dus nog een kindje zou hebben.. Ik wil al mijn aandacht aan haar kunnen schenken.. Maar wel van harte gefeliciteerd alvast cristel...dan zal je toch vast wel zeker zwanger zijn
goedenmorgen dames Nou gisteren kreeg Kylian voor het eerst zijn prikken. Prik nr 1: Meneer vertrok even, huilde heel even en toen was het goed. Prik nr 2: er werd bijgezegd dat hij bij deze wel sterker zou reageren omdat de vloeistof dikker was en prikte. Dus naald erin en toen spoot het spul in 1 keer boven de naald uit de spuit. Ach sorry ik had de naald niet goed op de spuit gedaan (TRUT !dacht ik bij mezelf). Dus moest het nog een keer, weer die lange naald in de iniminie beentje. Kylian brullen brullen niet meer normaal, hij liep helemaal paars aan. Ja vind je het raar die had er duidelijk genoeg van. Zegt ze ook nog eens volgens mij heeft hij een voorkeurshouding naar links, hij kijkt inderdaad vaker naar links dan naar rechts. Jaa dat kon ze zien omdat zijn hoofdje wat vlakker was aan de RECHTER kant. MUTS, als hij een voorkeurshouding naar links heeft hoe kan zijn hoofd dan aan de rechterkant platter zijn ? Maar goed ik heb voor de zekerheid vanmorgen de fysio maar gebeld en de dame die de kids doet beld mij deze week nog terug voor een afspraak aan huis. Better safe than Sorry. Daarna vroeg ze of ik al zetpillen voor hem in huis had. Ja dus vanmorgen gehaald bij de apotheek, 120 mg en de apotheker zei dat hij i.v.m zijn grote (hij is 7270 gr) en omdat hij toch dicht bij de 3 maand zit qua leeftijd (en ik mocht er ook nog 3 weken bij de 11 van nu optellen omdat hij dat te laat was) Kylian dus gewoon 1 zetpil van 120 mg mocht hebben en dat er dan minstens 6 uur tussen de pillen moest zitten. Maar daar was zij het weer niet mee eens nee ik moest de pillen door het midden snijden en dan om de 4 uur een halfje geven en dan 3 (halve) pillen intotaal want als ik er maar 1tje gaf dan zou Kylian een koortsstuip krijgen (ik helemaal in de stress alleen al bij het vooruitzicht). Gisterenavond om 9 uur werd meneertje gillend wakker, dus koorts opgemeten (had die niet) en we kijken naar zijn beentje (die van de eerste spuit) helemaal rood en gezwollen. We hebben hem een zetpil gegeven (een hele ik vertrouw mijn apotheker in dit geval meer dan die muts van het cb). Na 3 kwartier met hem rondjes te hebben gelopen viel hij eindelijk weer in slaap. Ik heb de moed niet gehad om hem om 23 uur weer wakker te maken voor een flesje. Omdat ik hem ook niet de hele nacht door durfde te laten slapen ivm uitwerken paracetamol en te lang zonder voeding heb ik mijn wekker om 2 uur af laten gaan en hem een fles (dorst dat hij had), koorts (wederom niet aanwezig) en een paracetamolletje te geven. Zijn beentje zag er toen al heel wat beter uit en met de fles van 6 uur (werd hij zelf wakker voor) kon ik niets meer aan het beentje zien. Om 9 uur was hij weer wakker, aangekleed en heel even gespeeld in de box, de fles en om 10,30 uur kon ik hem alweer in zijn bedje leggen, kind is helemaal munt. En weet je wie er gisteren nog kwader was dan mama, OPA want die was mee naar het cb omdat we anders geen vervoer hadden Groetjes Anita
echt erg voor Kylian..neem niet al te serieus wat ze zeggen over dat 1 kant op kijken..(dat zeggen ze nl bijna tegen iedereen), bij mn zoontje, en ook tegen lina. Toevallig wou ze die keer maar 1 kant op kijken, en gelijk maken ze van een mug een olifant Ze zeiden trouwens ook dat Lina met 1 van haar beentje niet zo ver kon openen zeg maar als het andere..Als het de volgende keer weer zo is, sturen ze haar naar het ziekenhuis voor fotos Met mijn Lina is niks aan de hand 27 november moet ze weer voor haar derde prikje..ik zie er echt tegenop joh...@zijn er trouwens nog dames hier die borstvoeding geven? enne..heeft iemand van jullie al een keer kinderbijslag ontvangen? Lina was op 24 juli geboren, en was dus net te laat voor de oktober. Dus pas in januari. Jullie ook?@Lina kijgt nu banaan, en worteltjes, en nutrix met dat nutrilon. Het is fftjes wennen dat inslikken..maar ik doe dan dat lepeltje met eten in haar mondje..begint ze net te kokhanzen, stop ik gelijk haar speentje in haar mond, en zo slikt ze steeds alles door...lekkere knoeiboel is het wel Maar ze vind het echt lekker. Vooral dat dikke sap erbij voor babys, vind ze heerlijk!
Zo heel af en toe krijgt Kylian ook een paar lepeltjes met fruit. Toevallig afgelopen vrijdag peer gehad en toen was hij zaterdag aan de dunne, dus heb ik maar besloten om even niets te geven, de boel even rust te geven zeg maar Volgens mij zit Kylian ook nog in een sprongetje ook, hij is echt jengelig en constant aandacht willen (had hij ook al voor zijn inentingen). Vanmorgen legde ik hem even op zijn buik en leunt hij me daar in 1 keer op 1 hand en gebruikte hij zijn ander om speelgoed te pakken Alles moet ook in zijn mond zeg en kwijlen hele shirten vol en constant rechtop willen zitten die knul krijgt me daar een paar buikspieren Groetjes Anita
Goedemiddag! Wat een verhaal zeg, Pluk! En arme Kylian! Ik hoor steeds vaker van die 'klungel mensen bij het CB'! Ben blij dat hij nu weer lekker in zijn velletje zit Ik heb zostraks bijna moeten huilen, niet om Tijmen, maar om het UWV. Omdat ik helaas nu werkloos ben (ben me trouwens helemaal suf aan het solliciteren) heb ik vorige week de toekenning van een WW gekregen. Ik heb vorige week en deze week met ze gebeld; nu hebben volgens hun administratie 1 werkbriefje niet gehad, terwijl ik die heb opgestuurd! Hierdoor krijg ik maar heel weinig geld van ze en de volgende betaling is pas eind november/begin december, omdat ze met 4 weken rekenen. Ik baal ontzettend en word er best verdrietig van. Je merkt gewoon dat je minder te besteden hebt en daarnaast heb ik tijdens mijn zwangerschapsverlof alleen maar ellende met ze gehad en nu dus weer Ik ben daarnaast wel heel druk aan het zoeken naar banen, schrijf brieven tot ik erbij neerval en dan krijg je dit, een UWV die alles op z'n elvendertigst doet... Met Tijmen is alles wel goed en dat is natuurlijk het belangrijkste! Hij heeft er raar genoeg wel een handje van om 's ochtends om half 5/5 uur al zijn ontbijt te willen hebben...hoop dat dat gauw weer 6 of 7 uur wordt, zoals laatst. Dan voelen mama en papa zich ook wat meer uitgeslapen