Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sweetangel100, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hai hai Goodmurning Ladys!

Cristel, maar je hoort gewoon bij de juli-mama's hoor! hihi
    De pampers voor Iman kosten 9,95 euro per 50 stuks...
    Die maat wat ze eerst had toen ze pas geboren was koste 4,95 euro voor 28 stuks.
    Cristel, hoe zit het met de zwangerschapstest? :confused:

Zo Iman heeft net het 1e flesje gehad en ligt nu weer in bed.
    Om half 11 moet ze weer naar de osteopaat.
    Mad, moet Evi ook vaker gaan of alleen die ene keer?
    Mijn moeder gaat met ons mee, ze wil het wel eens zien!

Zaterdag gaat mijn paardje verhuizen :D
    En dan gaat hij nu nog lekker 24 uur per dag buiten ipv snachts op stal en we besparen ons 150 euro per maand door de verhuizing :D

Jullie nog plannen voor vandaag?

xxx

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    goede morgen...

zo gister heerlijk bij mn moeder geweest, mn halfzus was er ook... was weer een emotionele bedoeling hehehe :p

noa was minder huilerig maar wel erg hangerig nog... jammer genoeg...

vandaag weer van 21.00 tot 7.00 geslapen..
    en ja als doorslapen ongezond is... kan best zo wezen... maar ik ga haar toch echt niet wakker maken omdat het anders ongezond is.. blijkbaar heeft ze genoeg gedronken toch?...

noa krijg trouwens nog echt geen 160 cc op..
    zo'n 145 drinkt ze... soms wel 160 als ze heel erg honger heeft...maar ze is wel al 5 kilo denk ik..
    naja ik kan haar niet meer geven als ze wilt...

oh en linda.. noa houd haar eigen hoofdje gewoon recht.. zonder die ongecontroleerde bewegingen..
    (is nieuw hoor.. doet ze nu 3 dagen :p ) was helemaal trots...

heb een foto ( wel jammer dat het niet van de voorkant is...) dat ze haar op haar armpjes leunt en haar hoofdje omhooghoud...

nou ik ga noa ff een flesje geven...

3. Niet meer actief

hoi mama"s! alles goed met jullie , en jullie brabbeltjes ;) Ik zie dat er wat nieuwelingen zijn bij gekomen...WELKOM :D Lina kan al een tijdje geleden haar hoofdje zelf omhoog houden hoor..iedereen keek er van op, waarom ik haar hoofdje niet vast hield..Ze gaat af en toe met me in de buikdrager naar buiten, wel met een hoedje op, vind ze erg leuk, om alles te zien en te horen.Ik zal er eens een keer een foto van maken.. Als ik mn zoontje ophaal van school, zijn er steeds kinderen die om me heen staan om haar te zien :) , wel grappig.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian houdt zijn hoofdje ook al goed rechtop als hij op zijn buik ligt, totdat hij moe wordt dan gaat hij echt face down (vind mama niet zo'n goed idee) en dan gaat hij met zijn hoofd heen en weer (doet hij altijd als hij moe is).

Als ik via de verpakkingen had moeten voeden had Kylian vanaf dag 1 al 180 cc moeten drinken :rolleyes: :)
    Nu hij aan 180 cc ook geen genoeg lijkt te hebben doe ik wat rijstebloem (2 theelepeltjes en je krijgt dan de dikte van drink yoghurt) door de fles en daar doet meneer het weer goed op.
    Sinds twee nachten is hij om 3,30 uur weer wakker (eerst sliep hij door tot 6 uur), gelukkig hoeven we dan alleen zijn luier te verschonen en is hij weer tevreden (druk er dan ook nog even weer zijn speen in).
    Vannacht kwam hij om half 5 alweer (ik baalde dus als een stekker) en ik dacht dat dit vast kwam omdat meneertje verkouden is. Maar wat ik ook probeerde hij bleef maar jengelen en huilen. Dan maar een fles, oke eigenlijk meer dan een uur tevroeg maar goed als hij honger heeft dan heeft hij honger.
    Loop nog even onze slaapkamer binnen en zie op de wekkerradio dat het helemaal gaan half 5 is maar 5.45 uur.
    Sjips, manlief moet er om 5 uur uit om naar het werk te gaan, dus ik loop naar zijn kant van het bed om hem wakker te maken, is hij allang weg.
    Had ik dus helemaal niets van vernomen :oops: , hoezo slaapdronken.

Groetjes Anita

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Helemaal van de wereld geweest Pluk? Welkom terug in het land der levenden :)

Joey houdt zijn hoofd al zelf omhoog sinds de kraamweek, ook helemaal staand op zijn armpjes ligt hij nu steeds. De kraamhulp zei dat het niet normaal was dat hij meteen na zijn geboorte zijn hoofd al helemaal zelf op kon richten, maar ik weet dus niet beter ;)

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemorgen!

Haha dames, het klopt inderdaad, ik ben eigenlijk een augustus mama, want Tijmen is op 1 augustus geboren (klopt helemaal Saona). Maarre...ik was op 18 juli uitgerekend en precies op 42 weken ben ik bevallen, dus heb lekker 2 weken overtijd gelopen...nou ja, lekker was dat niet he, met die hittegolf ;) Maar omdat ik hier altijd al kletste ben ik gebleven, wel zo gezellie :)
    Nu ik me zo bedenk, Tijmen kon ook al vanaf de geboorte zijn hoofdje optillen als hij op zijn buik lag (bijv. tijdens afdrogen na het badje). Volgens de kraamverzorgster kwam dat voornamelijk omdat hij overtijd was. Maar heel stabiel is het nu nog niet echt, al zijn er wel vorderingen :)

Vannacht hadden we een goede nacht; gisteravond kreeg Tijmen zijn flesje om 22 uur en toen kwam ie pas om 5.15 uur en zostraks pas weer om 10.30 uur. Ik heb dus best goed geslapen, mede omdat mijn vriend vannacht Tijmen is gaan voeden en ik mocht blijven liggen :)

7. Isis

Isis Lid

26 sep 2006
    24
    0
    0
    Bloemist
    Almere
    Goeiemorgen,

Isis hield haar hoofd ook al omhoog na de geboorte zij was ook precies met 42 weken geboren, nu houd ze hem ook al stil, en lacht ook al bewust als ik haar uit bedje kom halen.
    Isis krijgt haar laatste flesje om 9 uur en dan slaapt ze om 10 uur door tot 8 a 9 uur, genoeg nachtrust hier dus!

liefs

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja jij met je slaapkind, ik hoef het niet meer te horen dat jouw kind gewoon 10 uur per nacht kan slapen, bah :evil:

Grapje hoor, maar ik ben wel jaloers :rolleyes:

9. sweetangel100

Hello ladys...

Dan zie je toch het verschil wat dat uitmaakt als je kindje op tijd of overtijd geboren wordt... Iman kan dat dus nog ECHT niet... Ze kan als ik haar rechtop heb wel haar hoofdje naar voren gooien sinds 2 dagen, maar niet weer terug en het is nog heel onstabiel.
    Cb zei idd dat dit bij Iman komt omdat ze toch 2 weken te vroeg geboren is en kinderen die overtijd zijn zijn overal wat sneller mee (gemiddel genomen dan).
    Hopelijk duurt het niet meer te lang want 29 oktober gaan we naar London en dan wil ik haar graag in de buikdrager doen, maar dan moet ze wel haar hoofdje recht kunnen houden!

Vanmorgen weer bij de osteopaat geweest. Achter 3 weken weer terug. Voorlopig wil hij haar toch nog 1 keer in de maand zien, ook met haar voorkeurshouding naar links.

Ik ben nu bij mijn ouders. Vanmiddag met mijn moeder en Iman op bezoek bij een vriendin van mijn moeder.

Ik mis de zon :(

Liefs

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heb je geen buikdrager die het hoofdje ondersteund dan? Of is dat nog niet voldoende voor haar? Ik heb er een van Baby Bjorn, en die houdt Joey zijn hoodje gewoon rechtop!

Ik ben trouwens niet over tijd bevallen, ook niet zo vroeg als jij hoor, maar met 39 weken. Op het CB zeiden ze dat hij misschien al ouder was dan ze dachten, dat ik dus eerder zwanger moet zijn geweest, omdat hij zo wijs is. Maar dat kan ECHT niet, ik weet PRECIES wanneer hij verwekt is, dus weet ik zeker dat ik niet langer zwanger ben geweest ;)

11. sweetangel100

Hahaha ja het is toch ook echt per kindje verschillend. Iman is gelukkig ook al heel wijs, gelijk na de geboorte al. Ze was ook al direct heel sterk. Och het komt vanzelf wel... Trouwens ze was natuurlijk ook maar heel klein bij de geboorte he... Zoals een kindje van 35 weken ongeveer dus dat speelt maybe ook mee...
    Ik heb wel heel lang n kleine baby :D Groot worden ze snel genoeg en zijn ze ook nog snel genoeg ;)

Ik heb een buikdrager, maar weet eigenlijk niet of die t hoofdje ondersteund, ga t eens proberen als ik thuis ben hihi

12. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Haha Saona, dat je dat zo precies weet, wanneer Joey is verwekt! Ik weet dat niet, het moet ergens eind oktober vorig jaar zijn geweest, maar welke dag?

13. sweetangel100

Ik weet het ook precies en het is een fijn verhaal haha.
    Wij wilde trouwen in de moskee en toen vroeg de Imam aan mijn man of hij al met mij naar bed was geweest. Dus mijn man zei ja. Toen zei de Imam dan moet je wachten totdat ze weer ongesteld is geweest en in die tussentijd mag je geen seks hebben en daarna kom je terug en trouw ik jullie.
    Nou en ik was net ongesteld geweest en dus moesten we een maand wachten.
    Toen hebben we ons netjes 2 weken in kunnen houden en toen is het 1 keer gebeurd en toen weer 2 weken niet en jullie begrijpen al.... Die ene keer was het gelijk raak :)

14. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Welkom nieuwe meiden op t forum! leuk! en gezellig dat er steeds meer juli mama`s bijkomen! hi hi

jeetje Sarha Noa is echt sterk zo op die foto te zien! Dat zie ik Evi echt nog niet doen eigenlijk!

ik voel me nog steeds heel beroerd! echt balen... gister ook maar ff heel rustig aan gedaan en niet achter de pc geweest! sinds gister heb ik ook nog eens pijn in m longen zeg maar en ook nog m keel en ik heb geen stem meer :cry: doet echt zeer! en dan moet ik ook af en toe hoesten en weet dan niet waar ik t zoeken moet zeg maar! bleeee gelukkig wordt t wel al iets minder allemaal en heb ik geen verhoging meer... maar ja zonder stem voel ik me nog wel rot zeg maar! ik heb dit ook nog nooit eerder gehad!

Evi is gelukkig heel zoet en heeft lekker doorgeslapen tot 06:00 en toen tot 09:30 :D zij is dus ook m wekkertje geworden :)
    ik ga dr ff uit bed halen ze is wakker!
    kom vanmiddag nog ff terug.

x

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik weet echt niet wanneer Kylian nu verwekt is hoor, ja ergens tussen in november maar daarmee houdt het dan ook op.

Had eigenlijk verwacht niet meer zwanger te worden na de miskraam (daarvoor hadden we er ook al 2 jaar over gedaan).
    Deed eigenlijk alleen maar een test om dat ik een dag overtijd was (wat ik wel vaker was geweest ben een cyclus gewend van tussen de 28 en 32 dagen, was dus op dag 29) en ik snippersnot verkouden was en ik gewoon een hoestdrankje enzo wilde innemen.
    :-s :D
    Toen ik de streepjes zag wist ik ook in 1 keer waarom ik 2 dagen eerder zo ziek was geweest van de verdoving bij de tandarts (had daar nog nooit eerder last van gehad)
    Weet wel precies op welke dag ik de test deed, 24 november, Thanksgivingday, heb dan ook meteen mijn zus gebeld, die was uitgenodigd bij vrienden voor Thanksgiving, had ze meteen iets om voor te danken :)

Groetjes Anita

16. sweetangel100

Oei Mad :(
    Daarom was je er gister niet!
    Heel veel beterschap!
    Trouwens wat heeeeeeeeeeeerlijk dat Evi zo goed slaapt!
    Ik geef Iman om 23 uur nu de laatste fles, ik maak haar er wakker voor, en vanmorgen sliep ze tot half 6, dus dat is niet lang en erna ook maar tot half 8. Och jeh, t komt wel weer, ben allang blij als ze slaapt vanaf 12 uur tot na 5 uur... Anders voelt het zo midden in de nacht :)

17. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dat weet ik dus ook nog Pluk, wanneer ik de test deed, dat was op 15 november. Ik kwam de trap af en mijn vriend voelde dat er wat was. Ik had een kop als een biet (hitte-aanvalletje van de spanning) en hij wist het meteen, je bent zwanger! We hebben eerst een half uurtje perplex op de bank gezeten en de volgende dag heb ik nog een test gekocht, want ik kon het eigenlijk niet geloven, maar het was waar! Als ik eraan terugdenk, moet ik nog lachen! :) :)

18. sweetangel100

O ja dat moment weet ik ook nog.
    Ik was 1 dag overtijd en daar had ik het over met mijn schoonzusje. Toen was het 3 december.
    Toen zei zij: misschien ben je wel zwanger.
    Ik was toen dus net 1 maand gestopt met de pil dus kon het me niet voorstellen.
    thuis gekomen deed ik gelijk een test.
    En ja hoor... zwanger!
    Mijn man was werken en ik belde hem op. Hij zei tegen me: ik heb klanten in de auto ik bel je zo terug.
    Maar ik kon niet wachten en smste hem: je word papa! ...
    Hij belde me heeeeeeeel snel terug, hij zei dat hij het liefst die mensen uit de auto gezet had :)

19. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    thanx Lin, ik hoop ook dat t snel over is!

Ja Evi wordt ook weleens wakker hoor s`nacht rond een uur of 04:00 meestal maar zolang ze niet huilt haal ik haar er nooit uit! meestal slaapt ze 5 min. later weer verder.

Jeetje de verwekking..... t is alweer bijna 1 jaar geleden! oooo wat gaat t snel he!? wij waren vorig jaar eind september begin okt. op vakantie naar de Dominicaanse Republiek en hadden besloten voor een kleintje te gaan! we waren toen 8 jaar bij elkaar, ik afgestudeerd en alles op orde in huis etc. op de Dominicaanse werd ik helaas ongi... maar we waren er 2 weken en op dag 1 werd ik t al .... dus toen ik t niet meer was hebben we niet meer veilig gevreen etc. dus ik denk toch echt dat t daar is verwekt! romantisch eigenlijk wel! volgens mij was mijn nod 2 november! en ik voelde me meteen heel erg zwanger! leuk he om aan terug te denken ?! zou er zo weer 1 willen! eerst maar van evi genieten! Toen ik ging testen zag ik een inie minie streepje en Hans geloofde t echt niet! pas na de 3e test ofzo werd het echt werkelijkheid!

Joh Pluk jullie hebben er dan ook een poos over gedaan! maar gelukkig hebben jullie nu een heeeel mooi mannetje :D
    Bij mij op de gym was iemand die er 10 jaar over heeft gedaan! :confused:

Ik heb trouwens de Tiny love! voor 30 euro! hij is zoooo gaaf! heerlijk dat ik niet iedere keer hoef op te staan!
    alleen is hij 2e hands en loopt t draai mechanisme een beetje stroef maar gelukkig is hans heel handig en kijkt ie er van t weekend ff naar! beetje wd40 en hij loopt weer als een zonnetje!

20. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ha iedereen hier ben ik ook weer een keertje.
    Heb het erg druk gehad vrienden van ons zijn verhuist en wij hebben veel geholpen.
    Anne hield haar hoodje ook al om hoog na de geboorte ze was 3 en een halve week te vroeg. ze is zoiezo heel sterk als ik haar neer zet staat ze cht al stevig op haar beentjes hoef haar maar een beetje te ondersteunen.
    In het zieken huis zeiden ze na haar geboorte al dat het heel apppart was dat ze zo sterk was en ook op het cb toen ik daar met 4 weken heen moest drukt mvr zich al op en hield haar hoofd echt een paar sec in de lucht.
    Was heel geinig gezicht want ze was zo klein net 2900 gram
    het gaat heel goed met anne ze heeft haar regelmaat gevonden ze slaapt van 2100 tot 5uur en daar na weer tot half 10 echt heerlijk.
    Toch blijft ze overdag nog wel veel huilen hoor als ze haar middag dutje niet gehad heeft die doet ze alleen in haar eigen bedje niet in de kinderwagen als we weg gaan bv.
    ga zo even wat eten want daar ben ik nog niet aan toe gekomen
    groetjes gerdien

Deel Deze Pagina