Hallo dames! Wat vreselijk, het verhaal wat ik net van Door heb gelezen...! Word er heel verdrietig van Ik weet niet de achtergronden van Doors verhaal, maar ik vind het zo oneerlijk! Dit wens ik echt niemand toe! Kan er nog om janken! Het is trouwens net of Tijmen steeds vroeger wil eten; vannacht werd hij om 2 uur en half 4 wakker maar wilde al om 4 uur de fles En toen weer om 8 uur. Heel raar! Hoop dat het ritme bijtrekt, want een chronisch slaaptekort is dichtbij hier @Lin; wat raar zeg, van je man! Mijn vriend en ik hebben 1 gezamenlijke rekening waar echt alles vanaf gaat en we hebben beide een pinpas van diezelfde rekening. Daarnaast hebben we 1 gezamenlijke spaarrekening en Tijmen heeft ook een eigen spaarrekening. Wij deden ook jaren alles apart, maar wij vonden dat omdat we alles delen, we dat ook met het geld willen doen. Ook al verdient mijn vriend nu meer, het komt allemaal uit 1 pot. Het komt ook vaker voor dat ik geld in de portemonnee heb, omdat ik het meeste koop, voornamelijk voor Tijmen. Mijn vriend heeft soms een beetje contant, voor bijv. lunch op zijn werk Ik hoop dat jullie eruit komen! Ben nog van slag, van het bericht van Door....
Wij hebben ook 1 rekening (meteen gedaan toen we gingen samenwonen) waar beide lonen op gestort worden en waar we allebei een pas van hebben. En we hebben 1 spaarrekening voor ons zelf waar elke maand automatisch een bedrag naar toe wordt overgemaakt. Voor Kylian hebben we twee rekeningen. Een waarop hij zelf kan sparen met het geld wat hij krijgt (zakgeld/geld dat hij met verjaardagen krijgt enzo) en waar hij dus ook 'vrij' aan kan komen zodat hij straks ook leert met geld om te gaan. En eentje waarop wij nu sparen voor als er straks grotere uitgaven gedaan moeten worden zoals studie e.d. Vanmiddag is de fysio geweest en die heeft Kylian nagekeken. Haar conclusie: als je heel pietluttig kijkt zou er sprake kunnen zijn van een lichte voorkeurshouding (naar links). Hij kan beide kanten even ver op draaien met zijn hoofdje dus dat is alleen maar goed. Haar advies is dus ook dat we doorgaan met wat we nu doen. Hem 's nachts de vrijheid geven de kant op te kijken wat hij wil (hij kijkt dan wel naar rechts maar valt toch meestal in slaap op zijn linkerkant) en overdag in de box hem stimuleren naar rechts te kijken. Over 2,5 week komt ze nog een keertje kijken maar dit was meer voor haarzelf (ze deed mee aan een studie over voorkeurshoudingen en de beste behandelmethodes) dan dat het echt nodig was. Kylian zat (dat doet hij het liefst en volgens de fysio van vanmorgen kon dit best omdat hij er sterk genoeg voor is) net lekker te spelen maar is in slaap gevallen dus nu 'hangt' hij lekker onderuit tegen het voedingskussen te slapen (lounchen dus) Groetjes anita
Hallo dames, Ben net terug was even de stad in geweest. Ik heb bij Prenetal voor Yassir zwembroekje gekocht. Papa en ik, Yassir gaan as dinsdag zwemmen. Verschrikkelijk het verhaal van Door!!! . Toen ik zwanger was durfde ik niks te kopen omdat ik altijd in gedachten had dat het ook mis kon gaan. Dit wens je niemand. Bij deze Door heel veel sterkte meid!!! Jenny@ Ik kon idd nergens kleine maat zwemluiers vinden. Broekie gaat trouwens langer mee en het bespaart weer. Probeer jasper te stimuleren om op zijn speentje te zuigen/sabbelen. Dan maakt hij zijn huidje niet kapot of minder in iedere geval. Ik ga ook proberen om Nutriton via de verzekering vergoed te krijgen. Helaas heb ik niet alle bonnetjes bewaard Morgen moet Yassir naar de Kinderarts, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Lin@ Ik vind het echt vervelend voor je. Vergeet niet sommige mannen willen de macho uithangen, ja en als je vrouwtje je bankzaken beheert dan ben je niet zo macho als je denkt dat je bent. Ik vind het maar raar hoor! Iman is OOK zijn kind en OOK hij mag voor haar de nodige spullen kopen. Als hij je niet in huis al helpt dan mag het wel financieel. Ik adviseer je om samen erover te praten en dan kom je vast tot een oplossing. Meid hou je sterk, je hebt al veel te verduren met je gezondheid en wees sterk voor jezelf en voor Iman. Heel veel sterkte! Mad@ ik geef Yassir 2 lepeltje van Nutriton in een flesje van 180cc.Lepeltje die in de verpakking zit van Nutriton.
Hanan en Jenny: ff om door te lezen... misschien staat er nog iets interessants bij, http://www.babyallergie.nl/Reacties%20Diversen.htm Ik ben een stuk aan t lezen over ABC Dolphinus... hebben jullie hier al van gehoord? ik ga ff een stuk opzoeken want t schijnt positief te werken op darmpjes van de zuigeling omdat hier net als in Yakult etc. stoffen zitten die op een positieve wijze zorg dragen aan t darmstelsen! t is wel duur trouwens maar ik ga t kopen! En voor babies die regelmatig verstopt zitten is t ook heeel goed! o en er zit natuurlijk geen koemelk of andere dingen in waar onze beebs niet tegen kunnen! lees maar de positieve reacties op t allergieplein! xxx Darmvriendelijke bacterien in poedervorm Solgar's ABC Dophilus is een wetenschappelijk samengesteld mengsel van 'vriendelijke' darmbacteriën, zuivelvrij, speciaal voor zuigelingen en kinderen, ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora. Product Informatie Darmflora Onder onze darmflora verstaan wij de zowel in de dikke darm als in de dunne darm voorkomende micro-organismen. Deze organismen, veelal schimmels, gisten en bacteriën, voeren een voortdurende onderlinge strijd; de ene soort vermenigvuldigt zich ten koste van de andere. Het milieu waarin de micro-organismen zich bevinden (temperatuur, aanbod van voedsel, vochtgehalte, aanwezigheid van zuurstof, zuurgraad en dergelijke) en de eventuele aanwezigheid van concurrenten, beïnvloeden het vermogen van een specifiek organisme zich te vermenigvuldigen. Een aantal soorten organismes in de darmflora (over het algemeen bacteriën) levert een positieve bijdrage aan onze spijsvertering en ons afweerstelsel. De functie van de positief werkende bacteriën is het ondersteunen van de vertering van koolhydraten en het produceren van enzymen, vitaminen en stoffen die het immuunsysteem ondersteunen. De werkzaamheid van een darmbacteriepreparaat is meer afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte bacteriestam, dan van de kwantiteit van de bacteriën. Probiotica Lactobacillus Acidophilus - duodenum, jejenum, ilium en colon - koolhydraatvertering - productie enzymen (lactase), antistoffen - productie vitaminen (B) Lactobacillus Bulgaricus - duodenum, jejenum, ilium en colon - koolhydraatvertering Lactobacillus Bifidum - ilium en vooral colon - koolhydraatvertering - productie vitaminen (B en K) Bifidum Longum - jejenum, ilium en colon - koolhydraten.
@ Mad Ik heb dophilus gebruikt voor Sibel, om te proberen darmkrampjes tegen te gaan. Sibel had er echter geen baat bij, net zo min als bij Sab simplex (leek er allemaal zelfs erger van te worden.). Sibel was alleen gebaat bij de osteopaat. Volgens hem had dat te maken met de onrijpheid van haar darmen omdat ze dysmatuur was (te klein voor de zwangerschapsduur) Ik heb de dophilus niet lang gebruikt dus nog een bijna volle pot hier in de kast staan(je gebruikt er nl maar 1 keer per dag van, en ik ben na een week zonder enig resultaat gestopt). Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel!
@ Kiz = Iman had ook nergens baat bij, alleen de osteopaat, idd ook door het dysmatuur zijn. Van sab simplex werd het ook erger! Thanks voor jullie steun meiden... We hebben er over gepraat en we gaan samen 1 rekening pakken waar we de vaste lasten van betalen en ook boodschappen enz... Ik heb hem de waarheid verteld waar mijn moeder bij was haha... Mijn moeder is me vanmorgen komen halen, ik heb de laatste dagen zo ontzettend veel pijn in mijn hele lichaam... Ik heb vanmorgen met de HA gebeld en hij denkt dat ik fibromyalgie heb... Nou lekker dan, ik voel me heel slecht en er is niks aan te doen, alleen pijnstilling. Ik kon Iman niet eens vastpakken, gelukkig helpt mijn moeder mij heel goed. Ik heb nu pijnstillers en nu gaat het redelijk. Zo meiden ik ga lekker naar bed, ik heb een boek geleend van een vriendin en ga ik lekker lezen. xxx
Hey allemaal, Zooo..... mijn werkdagen weer gehad. Het ging vandaag gelukkig goed! Ik kijk het gewoon ff aan en dan zie ik wel. Vreselijk he..... van dat andere forum. Is zoooo erg, geen woorden voor. Mijn broer heeft dit een paar jaar terug ook meegemaakt, dat was ze vreselijk....brrr. En 3 maanden geleden was er ook iemand hier op het forum die haar kindje verloor voor de geboorte. Brrr. Wat zijn wij dan gezegend he. Truste en tot morgen!
Het loopt storm hier vandaag zie ik Hanan, Mad, Pluk, Lise Waar is iedereen? Ja Lilith, dat was Pjetje idd 3 maanden geleden... Fijn dat t goed ging op je werk! Hanan, hoe was het met Yassir bij de KA? Iman is vandaag bij mijn moeder gebleven en ik ben lekker gaan paardrijden met mijn schoonzusje... Was t bij jullie ook zo'n heerlijk weer? Hier was het 20graden en dat in november! T zou vanaf morgen wel kouder worden en echt herfst... Gerdien, hoe is het eigenlijk met jou? Al zolang niks meer gehoord.... Zo dames, ik ga koken. Wat eten jullie vandaag? Wij bami. xxxx
Ben er wel hoor maar na Kylian's dutje zijn we even een bloemetje gaan halen en toen langs zijn tante geweest want die is vandaag geslaagd voor haar motorrijexamen. Sinds Kylian's geboorte zijn we er nog niet weer thuis geweest , het feit dat er twee grote herders en 6 katten (en het bijbehorende haar) rondlopen stond (staat) me erg tegen. Maar ja soms moet je wel even. Dus snel wat gedronken en een stukje taart gegeten (nadat stuk nr 1 van tafel gegrist was door een hond). Heb hem lekker in de wandelwagen gelaten met het regenscherm er omheen (wist ik zeker dat de honden er niet meteen bij konden en ik was blij dat het buiten een beetje sputterde voor het excuus) Kylian zit nu weer in de box lekker te spelen en hopelijk houdt hij het vol tot zijn volgende fles (18 uur) s'avonds is het nog steeds krijzen en brullen en dus ben ik in de leer (het kost mij echt moeite om hem gewoon een kwartiertje te laten gaan) om niet meteen naar de kleine toe te gaan om te troosten (meestal doe ik dat al na 5 minuten). Het rare is dus dat hij eerst ongeveer 10 minuten huilt dan in slaap valt om vervolgens na een half uurtje gillend wakker te worden (net alsof hij naar gedroomt heeft). En juist het moment na het halve uurtje slaap is waar ik dan moeite mee heb, dus vandaag weer proberen om hem dan ook eerst een kwartiertje te laten huilen. Wat mij wel opvalt is dat hij dit doet nadat hij zijn spuiten heeft gekregen (kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn) Groetjes Anita
Ik ben er ook hoor, maar druk met allerlei dingetjes. Vanochtend een sollicitatiegesprek gehad, ging best goed, maar ik heb geinformeerd naar het aantal kandidaten die zijn uitgenodigd op deze functie: 10 mensen! Dus een kans van 1 op 10 dat ik het word...afwachten geblazen. Eenmaal thuis wat administratie gedaan en de infolijn van het CB gebeld; Tijmen is nl. nu heel onregelmatig met zijn voedingen; gisteren heeft hij 6 flessen gehad, omdat hij elke 3 uur kwam...! Niet allemaal even volle flessen, maar toch. Dus CB gebeld en die hebben ook het liefst niet meer dan 1 liter op 24 uur (tja, dat weet ik ook wel!). Dus ze adviseerde mij Tijmen Friso Forte voor hongerige babies te geven! Bijv. 1 flesje in de avond, de rest de normale Friso 1. Dus morgen ga ik dit halen, kijken of het helpt. Tijmen wil ook al erg vroeg eten in de ochtend, soms om 4 uur, 5 uur, half 6. En dat terwijl hij een aantal weken netjes tot 6 uur/half 7 sliep. Hij zit niet in een sprongetje, zou het dan een groeispurt kunnen zijn, of toch een vervroegd sprongetje? Ze adviseerde ook om hem overdag vaker in bedje te laten slapen. Overdag leg ik hem vrijwel altijd in de box, daar slaapt hij ook goed, maar niet heel lang, ongeveer een uurtje. En warempel, ik hem hem om 16 uur in bed gelegd en sinds half 5 slaapt hij! Dus ik ga dit maar invoeren! Had het misschien eerder moeten doen, maar ja... Morgen om 10 uur heb ik mijn 2e sollicitatiegesprek! Gelukkig kan mijn vriend 's ochtends thuis werken, dus hoef ik geen oppas te regelen! Scheelt weer wat kopzorgjes @Lin; wij eten een schnitzel, aardappels en spruitjes (jammie, hihi). XXX
hai, ik was werken nou vergaderen dan... en ik heb vanmiddag een lekker kappertje gehad! Lise ik ga voor je duimen dat je de baan krijgt! Tja t zou best kunnen idd dat tijmen dan gewoon honger heeft... doe jij al een schepje Nutrix s` avonds door zn flesje? Evi kwam vannacht ook weeeer om 05:00~! pfff t maakt ook niet uit of ze opblijft ja of nee want t gaat iedere dag zo whaaaaa ik kom vanavond nog ff terug want moet nu koken en een kado kopen voor m schoonvader! morgen ook weer hele dag werken wij eten sperciebonen met kipstukjes met kokos en citroen bla bla en aardappels! (kip is van AH hoor hi hi) x
Hai, Fijn Linda dat het alweer iets beter gaat. Wij hebben ook een gezamenlijke spaar en betaal rekening en dat werkt goed. daarnaast hebben we nog eigen rekeningen. Lise: succes morgen, ik hoop dat je wordt aangenomen. Hanan: Jasper wil geen speentjes, alleen zijn handjes. Dat is wel een probleem. We proberen het wel steeds, maar hij blijft die speentjes eruit floepen. We hebben alle merken en soorten in huis! Oja, ik doe twee scheppen nutriton in de fles. Op de verpakking stond geloof ik 4-6 op de 100ml, maar dan is het nog stijver dan pap. Jasper blijft spugen. Tot voor zijn volgende voeding blijven er golven uitkomen. Maar ze gaan nu een PH meting doen, dus ben benieuwd. MAAR: we gaan morgen eerst op vakantie. We gaan naar duitsland, naar een of ander park. We hadden al geboekt voor de bevalling, anders hadden we dit nu nooit gedaan. Maar ik moet zeggen en gelijk afkloppen dat Jasper het de laatste dagen goed doet. We gaan een weekje. Ik zie jullie volgende week weer!Doeggggg
Zo net Kylian in bed gelegd en jullie raden al welk geluid er hier nu door het huis heen gaat Dus ga ik hier maar even wat typen om mij zelf een beetje af te leiden. Kan hier zo slecht tegen he, waarom alleen dit moment, wat is er anders dan tussen de middag en om 22 uur en om 6 uur. We hebben al van alles geprobeerd, eerst een warm bad gevolgd door een lekker warme fles in de rustige omgeving van zijn kamer. resultaat BLEREN. Vandaag heb ik hem dus langer op gelaten (iets van een half uur) en ik heb de luiken voor zijn raam niet dichtgedaan zodat hij nog iets licht heeft van de straatlantaarn (licht op de gang is altijd aan als hij alleen boven ligt) Het schijnt toch iets te helpen want hij ligt nu (net als 's middags) met zijn aap te spelen en heeft nog maar een paar gilletjes gelaten (begint hij net weer ) Ach misschien moet ik maar gewoon accepteren dat dit zijn manier van naar bed gaan is. Wel moeilijk hoor want op het aankleedkussen ligt hij gewoon nog vrolijk naar mij te lachen. In bed kijkt hij eerst naar het rode lampje van de babyfoon. Trappelzak gaat aan, de dekens gaan over (net als 's middags) en dan begint het gebleer. (nu is het weer stil!) hmm dit is interessant hij heeft het lijfje (doekje) van zijn aap over zijn hoofd gelegd en zit er nu met zijn handjes en wangetje langs te wrijven. Let maar niet op mij hoor ik probeer gewoon mij meest frusterende moment van de dag door te komen. De rest van de dag heb ik echt een plezierig kind hoor (tuurlijk hij heeft ook zo zijn momenten) maar naar dit tijdstip van de dag kijk ik echt niet uit, zie er eerder tegen op. Maar goed hij is nog steeds stil en zo te zien toch al iets in slaap gesukkeld, nu ben ik benieuwd of hij over een half uur weer gillend wakker wordt. Groetjes Anita
Hoi meiden, daar zijn jullie dus allemaal! Zie je, als je maar hard genoeg roept dan komen jullie wel Jenny, de handschoentjes zijn onderweg, mijn moeder heeft ze vandaag voor me op de post gedaan! HEEL VEEL PLEZIER OP VAKANTIE! Hopelijk doet het jullie goed! Mad, heb je iets speciaals met je haar gedaan? En wat heb je voor je schoonvader gekocht? Doe jij trouwens al nutrix in de fles? Ik heb wel al een pak gekocht, kon het niet laten hihi, maar Iman is nog ECHT baby... Die krijgt de fles van 150 cc nog niet eens leeg, dus voorlopig geen nutrix voor haar haha. Lise, ik hoop echt dat je de baan krijgt! Ik duim voor je! Ik ben Iman vanaf dat ze 2 maanden is overdag ook in bed gaan leggen en dat was echt een wereld van verschil. Van hazenslaapjes van een half uurtje of zo ging ze naar soms wel 3 uur slapen achter elkaar. En als ze bij mijn moeder is slaapt ze soms nog langer, daar slaapt het lekkerder volgens mij Anita, proberen vol te houden hoor! Bij Iman heeft het echt geholpen... Ze ligt nu ook te huilen in bed, maar het is gewoon bedtijd, dus klaar... Ik had er in het begin ook moeite mee, maar als je weet dat hij genoeg gegeten heeft, een droge broek heeft, geen boertje dwars zit, dan is er gewoon niets aan de hand! Zo dames ik ga me voor de tv installeren, GTST gaat zo beginnen xxx
De maten hier gaan in iedergeval op met de lengte van je kind dus maat 68 kunnen kids aan van ongeveer die lengte (ongeacht leeftijd) en daarna komt maat 74 enz. Dus gewoon even de kleine opmeten. Even ter vergelijk. Kylian heeft nu met zijn 3 maanden maat 68 aan (hij is 65 cm), de kleine van mijn vriendin wordt volgende maand 1 jaar en draagt nu maat 74. Kylian slaapt nog steeds, ben zelfs even naar boven geweest omdat met je aap op je gezicht schijnbaar heel lekker slaapt. Vond het niet zo'n lekker idee (ivm met het kunnen ademen). Zo ga nu brood smeren en naar de Ghost Wispere kijken Groetjes Anita