Hallo, Ook ik kom even meeklagen. Heb vorige week in het ziekenhuis gelegen (zie topic zwngerschap: dat was erg schrikken) en ben nu erg bang. Heb nog steeds om de zoveel minuten harde buiken, ze doen alleen nog niet zeer. Het wachten duurt nu zo lang, ga niet meer werken en kan niet stilzitten. Heb al een puzzelboekje gekocht, maar dat heb ik na 5 minuten al weer gezien. En een echte tv kijker ben ik ook niet. Ik voel me echt klote en ben best wel bang.... Liefs Jenny
Vervelend is dat... Maar gelukkig is die pijn weg. Moet je nu tot het einde rust houden, of tijdelijk? En wanneer moet je weer voor controle? Ik weet dat het moeilijk is (lag bij mijn dochter een paar maanden plat, en mag nu niets ivm mijn bekken), maar probeer het toch. Hou je niet van lezen? Sterkte.
Vanmorgen weer naar de vk geweest, zij legde netjes uit dat je bloeddruk in het midden van de zwangerschap inderdaad kan dalen en dat dit meestal na de 22ste week minder wordt maar dat dit niet voor iedereen geldt. En dat het heel soms wat extremere gevolgen aan nam en laat ik dan net in die 'extreme' groep vallen. De zelfde adviesen blijven dus van kracht en ondertussen mag ik gaan proberen er een balans in te vinden door inspanning en ontspanning af te wisselen. Aangezien ik , sinds ik de rust houdt, de kleine veel beter kan voelen moet ik het toch wel als een teken van mijn lichaam zien om het rustiger aan te doen. Zo zie je maar weer eens en ik maar denken dat ik het al die tijd al rustiger aan deed Voor de rest : mijn urine was schoon, mijn baarmoeder goed gegroeid, de baby lag (op dat moment) met zijn kopje naar beneden en de hartslag was luid en duidelijk !!!! Groetjes
gelukkig...!!! ben blij dat het beter gaat... en ja je weet wat ze zeggen, goed naar je lichaam luisteren, ik ben de laatste tijd erg druk, terwijl ik daarvoor erg rustig aan deed... en nu merk ik dat toch wel aan mn lichaam.. dan moet ik echt ff gaan liggen hahaha... lullig dat jij nou net in die Extreme gevallen lijst hoort.... maar dat zal allemaal wel goed komen toch als ik bij de mei mama's lees, gaat het bij hun allemaal van een lije dakje... als je ons hoort lijkt het alsof wij het erger dan zij hebben... maja misschien volgen voor ons betere dagen, of moeten we ff wennen aan het nieuwe... want nu begint toch wel het " zware" werk van de zwangeschap... gr. sarah
ja inderdaad, als ik bij anderen dingen lees gaat het allemaal zooooo voorspoedig..... mmmm wij zullen dan allemaal wel voorbeeldige en zeer lieve baby`s krijgen! ha ha ha morgen weer naar de VK! ben benieuwd. Heb me aangemeld bij de zwangerschapsgym! wou eerst niet gaan maar ik zit nu in de ziektewet thuis dus leek me zo`n uitje wel te doen! 1x per week. Gaan jullie ook naar de gym? Dames het mooie weer lacht ons tegemoet! Geniet van de trapjes etc in je buik en ga lekker het zonnetje in en maak jullie vooral niet te druk! vit. E is goed voor ons! knappen we van op! (voordegene die geen zwangerschapsmasker krijgen dan) Gisteren had ik ff in de tuin m t-shirt van m buik gehaald zodat de beeb kon genieten van t zonnetje... trappelen dat het deed! was echt leuk. Heb m laatste spulletjes via hema.nl besteld voor de beeb; aankleedkussen, nog wat lakentjes etc. hoef ik de deur niet uit en boven de 50 euro wordt het gratis thuis bezorgd! als het goed is komt alles vandaag! leuk leuk leuk. ciao, x
Gisteren de uitslag van de ECG gehad en gelukkig was die goed!! Tja ik val wel vaker in de prijzen met minder leuke dingen die niet veel mensen hebben en die ik dan toch krijg, dus waarom ik deze niet zag aankomen, geen idee Ik ben gisteren voor de derde keer naar gym geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe meer een praatgroep vind waar je dan ook een paar tips krijgt (en kleine oefeningen). Op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, wat ik kan gebruiken sla ik op en de rest is het ene oor in het andere uit, maar moet dit nu op van die dunne matjes op de grond? Daar heb ik tot nu toe de nut nog niet van ontdekt, je zit (in mijn geval heel onconfortable) op de grond te praten kan dat dan niet lekker aan tafel met stoel en wat te drinken??? Komt er ook nog eens bij dat het voor mij heel veel moeite kost om weer in de benen te komen omdat ik door de ms eigenlijk niet de kracht heb om zo diep uit mijn knieën weer omhoog te komen. Maar ach het is maar 1 keer per week. Gisteren werd er ook nog leuk verteld dat je tegenwoordig meteen na de bevalling alweer sex mag hebben terwijl dit vroeger uit den boze was. Nou moet iedereen dat voor zichzelf weten maar ik kan me niet voorstellen dat ik de dag na de bevalling alweer sex zou hebben en ik heb het vermoeden dat mijn man het ook niet zo ziet zitten al was het alleen maar omdat je dan nog vloeit. Ook vertelde de lerares (invalster) over hoe je je kunt gedragen tijdens de bevalling en welke problemen je tegen kunt komen, b.v je man is toch niet zo rustig als je dacht, of jij wilt niet dat er aan je gekomen wordt. Dus weer een discussie daarover, op zich wel leuk om te weten hoe iedereen er over denkt maar ik sta heel anders in het leven. Ik heb geleerd (was een harde les hoor) dat ik me niet al te druk moet maken over dingen die misschien kunnen gebeuren en die dan hoogstwaarschijnlijk toch niet gebeuren of heel anders uitpakken. Ach zoals jullie zien er is mij rust voorgeschreven, het nadeel daarvan is dat je teveel over kleine dingen kunt nadenken Groetjes
Dat is een mooie wandelwagen, wij hebben voor een stokke explory gekozen. Tja het zijn grote aanschaffen maar als je goed oplet kun je een keuze maken waar je heel lang mee kunt omdat het meegroeid met de kleine. Hier is het trouwens droog en bewolkt maar de zon doet verwoede pogingen om er door te komen dus ga ik straks toch maar mijn wasje buiten hangen te drogen. Veel plezier bij de gyn. Groetjes
ja, hier is het ook droog, maar niet warm... en ook niet zonnig.... wij hebben de speedi XS wagtail besteld ben er zo blij mee, moet nog ff paar weekjes wachten tot we hem hebben, maar ben blij en leuk jolydacha dat je zoontje meegaat hier gaat het goed, we hebben gister een hemeltjes voor het ledikantje gekocht.. ziet er gelijk heel anders uit... ook hebben we een paar bovenlakentjes gekocht.. kmoet nog best lang, maar vind het leuk die dingetjes in huis te hebben .... mn moeder vind dat ik overdrijf... zijn jullie al begonnen aan de uitzet en dat soort dingen?
Toevallig gisteren bij de action een paar slabbers en een omslag doek meegenomen (tja scheelde te veel en dan laat ik het echt niet liggen) Komt mijn schoonmoeder net langs, goh heb je nu alweer spul gekregen. Nou nee dit heb ik zelf gekocht, ze vond het een beetje onzinnig want we hadden nog tijd zat. Klopt maar dan hebben ze die aanbiedingen niet meer toch en ach laat me toch (denk ik dan). Mijn man heeft een babyfoon via internet besteld en die is dus ook al binnen, nou daar liggen mijn ouders van in een deuk want dat is toch zoiets onzinnigs, maar wel vertellen dat ze er vroeger zelf ook 1 hadden die moest je dan nog op de radio opzoeken (de frequentie), dat was handig als ze met de buren gingen kaarten. Dus toen ik vroeg waarom ze het dan nu onzin vonden was het antwoord omdat wij toch niet naar de buren gingen om te kaarten. (ach ja ze worden ouder he). Wij gaan zo'n twee keer per jaar even bij de buren op de koffie en letten op hun huis als ze gaan overwinteren. Mijn buren zijn zo rond de 75 wij zijn 32 en 33 jaar, vreemd he dat je daar een ander contact mee hebt dan met leeftijd genoten Groetjes
hai hai Gisteravond kreeg ik opeens keelpijn! niet zo`n beetje ook, heb de hele nacht wakker gelegen! had ook koorts dus heb meteen paracetamol genomen dat scheelde wel maar de pijn ging niet weg. Gelukkig moest ik vandaag toevallig naar de VK. met de beeb ging het gelukkig goed maar de koorts moet onderdrukt blijven anders kan dat de bevalling op gang brengen! ben ook ff naar m`n huisarts geweest en heb keelontsteking! nog geen angina dus hoef (nog) geen antibiotica maar krijg een keelspoeling! bleeeee heb ik weer. moest ook op de fiets want m`n vriend heeft de auto nodig voor werk. kreeg ik op de terug weg een lekke band! wat een dag wat een dag! gelukkig reed er een bus op mijn route! pffff maar het was niet grappig. Meiden bij de Wibra hebben ze onwijs leuke baby spulletjes in de aanbieding! boxkleed omslagdoeken etc.! wees er snel bij want bij ons was alles zoooo weg! ik heb flink ingeslagen. Laat jullie vooral niet gek maken door iedereen die zegt dat we overdrijven! straks loop je op je eind en kunnen we lekker genieten in de tuin van de zon! en hoef je je niet meer druk te maken om al die spulletjes! je hebt het toch allemaal nodig dus waarom niet nu al? ik ben ook bijna compleet hoor! Mooie wandelwagen zeg josje, ook leuk die kleur rood! wij hebben de Urban Jungle (blauw) die lijkt er wel een beetje op. x
Nou, mijn is door de kraamzorg verteld, dat je rond de 7e maand alles klaar moet hebben... dus je bent echt niet te vroeg. Ik moet nog een paar kleine dingetjes hebben, en dan is ook alles klaar...
Hoi hoi! Inderdaad een mooie wandelwagen, enne, ik heb een Speedy SX besteld, ook in het rood Vandaag heb ik mijn kraampakket gekregen van mijn verzekering. Naast alle 'verplichte' dingen zoals kraamverband zat er een leuk 'tekkelknuffel' bij (als knuf of spuuglap te gebruiken, maar ik ga voor de knuf) en er zat een handige plastic opbergbox om het geheel. Nu wordt het allemaal nog weer wat echter Verder had ik vanochtend op het werk een 'robbertje geschop' in mijn buik; wat een gebonk en getrap, haha, maar erg leuk. Ik zie af en toe al dat mijn buik beweegt!! Verder alles goed, wel sneller moe en wat vaker last van de banden en de rug en tja, doorslapen tot de ochtend, wat is dat? Liefs, Lise
Fijn he als je toch weer hoort dat alles goed is en een extra echo is natuurlijk nooit weg. ! Onze kleine heeft een ander ritme aangenomen, overdag verneem ik hem bijna niet en tegen de tijd dat je naar bed gaat begint meneer te trappen. In bed voel ik hem dan nog hooguit 10 minuten en dan is alles rustig. Tot ongeveer 4 uur en dan heeft hij waarschijnlijk zijn slaap wel uit en gaat heerlijk liggen trappen tot een uur of 6. Tja dat betekend twee uurtjes slecht slapen maar ook in stilte genieten (manlief is dan gewoon nockout). Vandaag schijnt hier heelijk de zon dus heb ik het kussen en kleedje van de hond maar eens (af)gepakt en in de was gegooit. Is dat ook weer lekker fris.Dit tot groot ongenoegen van de hond want nu moet hij (tijdelijk) op de vloer liggen en dat is hem toch wel te min. Nu ligt hij dus buiten op het gras in de zon, ach kunt toch merken dat hij ouder wordt (9), vroeger moest je constant kijken wat hij uitspookte want meestal zat hij wel ergens achteraan (vogel,muisje,kruipend beestje) en gaten graven was ook heel leuk. Nu ligt hij alleen maar te soesen in de zon terwijl de vogeltjes achter hem de wormen uit de grond trekken Groetjes
Leuk is dat hè? Ik krijg morgen ook een extra echo. Dit om te zien of de kleine nog steeds goed groeit. (mijn dochter had een groeiachterstand) Heb er nu al zin in.
Hai, heb ook een leuk nieuwtje, ze belden net op dat ze de kinderkamer komen brengen!!! Ben er helemaal blij mee na al de ellende van het ziekenhuis vorige week. Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien. Mijn buik is nog steeds niet rustig, heb om de 5 a 10 minuten een harde buik. Moet het rustig aandoen, werk dus ook niet meer. Kan mezelf moeilijk vermaken met lezen en tv kijken enzo, dat is niets voor mij. Maar nu kan ik me even gaan bezig houden met het kamertje. En blij zijn met elke dag dat de baby blijft zitten! Liefs Jenny
haaai... leuk jenny dat kamertje... kan je dat op jegemakje inrichten( het zware werk natuurlijk aan je man overlaten ) leuk dat jullie allemaal echo's krijgen ik heb pas weer een afspraak op 3 mei, maar ik denk niet dat ik nog een echo krijg. ik heb vanacht wel heeeeeeeeeel kut geslapen, de kleine was heel rustig ( als elke nacht) maar ik denk dat ik verkeerd gelegen heb ofzo, want mn ribben zijn beurs... ik kan niet eens normaal meer ademen en opstaan, dus als ik mezelf beweeg geef ik alweer een gil van de pijn... mn vriend zegt dat het mischien die kleine is, die heeft lopen trappen, maar daar zou ik toch wat van gemerkt hebben? ik voelde helemaal niks, maakte me juist zorgen omdat ik haar niet voelde bewegen... ach goed, die pijn zal welw eer wetrekken... trouwens, ik lig als ik slaap op mn zij... maar gister lag haar hoofdje volgens mij ook in mn zij, en heb ik daar lekker op gelegen !!! zal ze daar iets van gemerkt hebben? of tenminste zou het erg zijn? of zit ik me onnodig druk te maken ?
Ik denk dat als ze het niet fijn zou vinden ze wel anders zou zijn gaan liggen. Het schijnt dat het zelfs geen kwaad kan als je nu nog op je buik slaapt. Al kan ik me niet voorstellen dat dat nog lekker ligt.
Hier een echte buikslaper, en ja, dat is ook wat de VK mij vertelde: kan helemaal geen kwaad om op de buik te slapen! Maar ik kan dat toch al een hele poos niet meer. Het 'voelt' verkeerd, en daarnaast ligt het ook niet erg comfortabel... Ik moet ook 3 mei weer naar de VK. Tot op heden gaat hier alles zijn gangetje, ik ben helaas nog steeds ziek thuis, en de vraag is, of dat ik nog aan het werk kan. Ik zou over 6 weken met verlof gaan, maar ben nu al ruim 4 weken in de ziektewet (begon met diarree/buikgriep, daarna holte-ontsteking, longontsteking, en 3 weken kuren verder is de holteontsteking er nog steeds, ik heb ijzer te kort, en van de week zat mijn oor potdicht, dus da's uit gespoten). Ik blijf echt een beetje tobben, en heb goeie dagen, maar ook dagen warop ik geen meter vooruit kan. Volgens de huisarts die contact heeft gehad met de KNO-arts, is de holte-ontsteking geen vreemd verhaal tijdens een zwangerschap. Door de hormonen (jawel dar zijn ze weer!) kunnen de slijmvliezen eerder geirriteerd raken. Ik kom er dan ook waarschijnlijk tot de bevalling niet meer vanaf . Wel heb ik nu een neusspray gehad, die ik voor langere tijd moet gebruiken. Ik heb aangegeven geen kuur meer te willen. Ik zat al 3 weken aan 2 verschillende kuren, en het kan zogenaamd allemaal geen kwaad voor de kleine, maar dan nog! Ik heb maanden met hoofdpijn gelopen en geen 1 paracetamol gelsikt, en nu moest ik kuur op kuur, en dan nog eens ijzertabletten. (ik slikte vorige week 7 tabletten per dag!) De neusspray gaat waarschijnlijk pas resultaat tonen over een week of 4 en ook dan ga ik pas wat merken van de staaltabletten (moet dan ook weer bloedprikken), dus ik heb de hoop maar opgegeven dat ik er vast wel weer een dag komt dat ik fris en fruitig uit mijn bedje stap . Het belangrijkste is natuurlijk dat de kleine uk het goed maakt, en voor mezelf is het gewoon een beetje jammer. Ik had deze periode heel anders 'gepland', dus het valt nogal tegen, en ik denk dat het tijd wordt dat ik me daarover heen zet, en alleen maar probeer te genieten... Ben toch zwanger, nietwaar?
Vanmorgen om 9:30 mocht ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. Normaal krijg je met 20 weken de laatste, maar ivm mijn medische indicatie kreeg ik er nu weer één. Dit om te zien of die kleine goed groeit. Het was een prachtige echo! Ik vind het zo jammer dat Aris geen vrij kon krijgen (te kort dag), want het leek af en toe wel een 3D echo. Je kon heel goed zien dat die kleine aan het sabbelen was, dat hij/zij aan het rondkijken was (je zag de oogbollen draaien) en je kon ook het gezichtje heel goed zien. En het resultaat van het onderzoek; het is een groot kind! De kleine zit ruim boven het gemiddelde en is gemiddeld 3 weken verder/groter dan wat hij/zij nu zou moeten zijn. Beter zo dan te klein hou ik maar in mijn achterhoofd... Ik zal een foto van de echo in mijn album zetten