Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    "goede" morgennnn

wat een KUT ncacht heb ik gehad, het is thuis weer 32 granden, en in de slaapkamer 36 graden :(
    vancht ben ik verhuisd naar de woonkamer, en heb op de bank geslapen...en de deur open gezet.. nog 100x wakker geweest...
    nu is het huis nog steeds 32 graden, had gehoopt dat de geopende deur in de nacht wel wat hitte zou wegnemen :(, maar die hitte blijft hjier gewoon hangen... en heb ook vreselijk gedroomd vanacht.. !!!

hahaha marijke: de kant... is een goeie van je moeder.. opeens kunnen ze alles voor je doen.. !!
    nou hopleijk is het snel geregeld, want dit is natuurlijk onzin.

sjonge jonge pluk... je bent nu echt al maanden bezig met die rolluiken, ik zou echt helemaal flippen als het zo lang bleef duren... chapeau voor je geduld hoor..

succes bij de VK lise... :D

ik ga nu ff douchen... zal wel weer een zweterig gedoe worden...

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    We zijn nu precies een maand met die rolluiken bezig, toen had de fabriekant een fout gemaakt door de bakken te klein te leveren waardoor we de rolluiken niet omhoog konden doen en de monteur (2 in mijn ogen hele jonge jongens) hadden het ook nog eens verkeerd gemonteerd zodat de ramen niet meer open konden.

Een week later zouden de goede bakken komen maar toen had de fabriek ze vergeten op te sturen.

Vorige week waren dan eindelijk de goede bakken er en zouden die erop gezet worden.
    Bij de ene (die dus nu aan het huis zit) ging dat goed, de andere moet dus nog gebeuren.

En dan kwamen ze er gisteren achter dat de fabriekant dit keer wel de goede bak had opgestuurd maar dat de bediening nu aan de andere kant zat.
    Op zich zou dit geen probleem zijn geweest als ze niet al gaten in het kozijn hadden geboord, dus nu moeten ze het hele spul gaan ombouwen.

En wat mijn gedult betreft, ach zulke dingen gebeuren zo vaak bij ons dat wij nergens meer van opkijken al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat mijn man ze gisteren wel even flink de wind van voren heeft gegeven.
    Maar ja als je ze dan ziet worstelen in de brandende zon en hoort dat ze die dag al twee collega's van een plat dak af hebben moeten halen omdat die zo aan het kotsen waren (van de hitte) dat ze niet eens meer zelf van de ladder af konden komen dan ruk ik maar een fles koude limo uit de koelkast voor de heren.

Ben trouwens wel blij dat de kleine nog niet geboren is omdat hier eergisteren het gebouw waar de ptt in zit in vlammen op is gegaan. Moet je net de dag ervoor je geboortekaartjes op de post hebben gedaan en moeten die daar net gelegen hebben :rolleyes:
    Wij hebben dus nu nog steeds geen post gehad!

zo ik ga de hond even onder de kraan houden misschien brengt dat iets verlichting voor hem.

Heb nog even snel een foto van hem (afgelopen winter) in mijn album gezet.
    Groetjes

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja warm he Saraah ik had het ook benauwd boven... En nu vandaag nog zo'n benauwde dag! :( Laat het alsjeblieft regenen!!

Wel handig Pluk, krijg je ook geen rekeningen binnen. :)

Zo ik ga met me moeder die pastasalade maken...

xxx Marijke

4. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag inmiddels!

Marijke; ik hoop dat je de pastasalade lekker zult vinden!

Zo, ben vanochtend naar de VK geweest, was een leuk bezoek; ze nam veel tijd voor me! Mijn bloeddruk was weer mooi laag en het hartje bonkte erop los :) Verder zit ie nog mooi in het bekken. Ze vond mijn buik ook zo mooi van voren, hihi. Ik heb eigenlijk ook alleen gewicht in mijn buik en een beetje bij mijn borsten. Ze vroeg nog hoeveel ik was aangekomen, nou, 10 kilo maar en ze zei dat ik dat straks na de bevalling zowat allemaal kwijt raak (baby, vruchtwater, placenta, vocht), jippie, hoef ik ook weinig meer te doen om af te vallen! Mijn zus was na de bevalling zelfs dunner dan ervoor, moet je nagaan, dus bij mij gaat het niet veel anders. Heb verder nog geinformeerd hoe nu verder...ik loop in ieder geval niet langer door dan 42 weken (43 weken is van vroeger, zei ze). Bij ongeveer 41 en een halve week, als beeb er nog niet is, wordt er een afspraak gemaakt om in te leiden en ga ik naar een gynaecoloog. Dus in feite moet ik nog dik 1,5 week als ukkie zich niet laat zien...tis wat! Dus ik kan ook nog een augustus-mama worden...

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    lekker marijke...
    ik ga vanvond bij mam eten, dus ik maak de pastasalade een andere keer...

maar lekekr hoor lise, maar 10 kiolo aangekomen..
    ik ben echt nu al 18 kilo aangekomen :(
    maar volgens de VK en ook mijn moeder, ben ik die zo kwijt, omdat ik ongewoon veel vocht vasthou.( laten we het hopen)

ik denk dat iedereen die hier nog niet is bevallen ( jenny niet meegerekend, ik heb zo'n gevoel dat zij al is bevallen) een augustus mama zou kunnen worden.. alleen ga ik ervan uit dat het toch juli wordt hoor... daar heb ik me heel erg op ingesteld hahah !!

ik ga zo ff afwassen.. staate r nog van gister :oops:
    kon het echt neit opbrengen die gister te doen, maar nu irriteer ik me eraan.. hoe warm het ook is... het moet maar ff gedaan ...

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja ik heb best wel zin in die pastasalade! De pasta is al gekookt dus nu hoeft ie alleen nog af te koelen en hoeven alleen de laatste dingetjes erbij... ;)

Fijn Lise dat alles goed was bij de VK! Ik hoop toch wel een klein beetje dat afgelopen keer me laatste bezoekje was. Ik heb geen zin meer ;)

Ik ben nu in totaal 16 kilo aangekomen, je ziet het niet echt maar als ik me spijkerbroek probeer aan te doen gaat dat toch wel heel erg moeilijk! :( Maar ze zeggen dat het bij je eerste er zowiezo altijd weer vanaf gaat dus daar ga ik maar van uit dan he...

O ja heb net me ziekenhuiskoffertje ( nu pas?!) klaargezet, ik ben er klaar voor :)

xxx Marijke

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hello Hello!

Fijn dat de VK zoveel tijd voor je nam Lise! en natuurlijk dat alles goed is :)

Ik ben tot nu toe 8 kilo aangekomen, maar alleen maar bij mijn buik (en een beetje aan mijn bovenbenen hihi). Volgens de gyn gaat dat er ook allemaal weer af bij de geboorte, hij denkt (hoopt) dat er nog 2 kilo bij komt (dat zou betekenen dat de baby ook nog wat groeit).

Mijn moeder is net naar huis, kwam hier binnenvallen. Heeft de was gestreken en de ramen gewassen, heerlijk hoor!

Nou pluk, petje af voor je geduld met die rolluiken hoor!!

Ik ga zo met manlief even naar het tuincentrum, mijn grote kamerplant heeft de verhuizing helaas niet overleefd en nu krijg ik een nieuwe van hem :)

8. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Nou, ik vind het van jullie allemaal wel meevallen, de hoeveelheid kilo's die jullie zijn aangekomen, en iedereen is verschillend; lichaamsbouw, vocht (!), noem maar op. Al echt wel 3 maanden zit ik op die 10 kilo, best maf, maar ik ben ook geen grote eter en snoeper. Al eet ik plakken chocolade en chips en vettigheden, het wil er niet echt aan. Maar hoeft ook niet hoor. Ik wil straks, als de kleine er is, toch ook weer eens in mijn bikini en wat bijbruinen. Normaliter zou ik al een aardige tint hebben, maar ja, met dat binnen zitten, haha, wordt je niet echt zongebruind van ;) Hebben jullie trouwens zwangerschapsstriemen? Ik gelukkig niet. Heb mijn buikkie al vroeg met bodylotion van Zwitsal ingesmeerd, elke dag. Maar denk niet dat het daaraan lag; ik had altijd al een klein buikje, die nu lekker meerekt :)

Ik ga zo ff de wc's poetsen (ik ben gek!), zodat ik morgen minder hoef te doen. Daarna mag ik van mezelf weer niks doen. Heb een 3pack tijdschriftenpakket gekocht (Viva, Flair en Cosmopolitan), dus ben wel even zoet!

9. Niet meer actief

kijk dat vind ik nou leuk ;) Zodra het zover is laat ik je het weten meid..thnx

10. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    FF tussendoor; de Prenatal belde net; ze hebben het ledikantje, die wij vorige week donderdag hebben besteld, al binnen, hiephoi!! Vanavond halen we het op. Mijn vriend gebeld; 'het is belangrijker dat er wat anders komt' (daarmee bedoelt ie ukkie). Maar ik ben nu gewoon blij dat we dan zometeen ook al het ledikantje hebben (wieg was er al) en een mooi excuus om even uit huis te gaan ;)

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou weer een nacht voorbij.. wel een paar hevige weeen gehad... maar nu is het weer wat rustiger...

ik ben totaal ook al veel aangekomen 19 kilo.... bah maar ja dat heb ik er zo weer af.... rare is ik eet niet veel vettigs of zoets... eet trouwens sowieso niet veel maar ja hoort er bij he... en ja begin nu dus striemen te krijgen lise... net in de laatste weken :S ach ja hoort er ook bij... jeziet ze gelukkig niet echt goed...

wat gaan jullie og doen vandaag?? ik probeer de dag hier een beetje door te komen en hopen dat het snel gaat beginnen

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Lise: super dat het ledikantje er al is!"
    Ik ben ook bleek, normaal ging ik elke 2 weken onder de zonnebank en sinds ik zwanger ben niet meer... Iedereen vraagt of ik ziek ben en mijn benen zijn net melkflessen... Ga er gauw weer onder als de kleine er is :)

Ik heb gelukkig geen striemen. Ook geen grote buik, dus hoop en denk dat het zo blijft!

Doe je wel een beetje rustig aan met dit weer? Het lijkt wel alsof je energie voor 10 hebt hahaha

@ Cristel: geen plannen weer eens haha... Komen net terug van het tuincentrum. Dat is een heel project want ik heb echt heel veel pijn aan mijn bekken haha :)

13. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Hee halloo...

Ik heb striemen in me zij... Ook pas sinds een paar weken :( , gelukkig ben ik wel een beetje bruin, komt door me zwembad in me achtertuin. :)

14. Niet meer actief

[​IMG] voor meiden die ook een andere pastasalade willen uitproberen..Ik gebruik die van farfale..vind ik mooietr uitzien..maar je kan gebruiken wat je hebt/wil. 1 annasstukjes in blik, mais in blik, gegrilde paprika stukjes evt ook in blik, tonijn(in olie), yogofresh saladedressing, en bieslook.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey youdia.... het is hier 7 uur in de ochtend en ik krijg helemaal zin in die paste salade...;)

ik had dus geen striemen maar sinds mijn 37e week in 1 keer schoten ze eruit... baalde ik wel van maar ja..

sweetangel een trip naar het tuin centrum ach ja dan heb je toch een beetje gelopen en wat gedaan... als wij ergens heen gaan is het meestal ook een heel werk.. voel me dan net een oud wijf erger nog...

16. Niet meer actief

[​IMG] misschien ook een leuk ideetje voor de geboorte van jullie baby...lekker simpel..zo gedaan. Witte chocolade of bruin helemaal laten smelten in een kom met een beetje olie. Wat Cornflakes erdoorheen mengen, totdat ie helemaal bedekt is ...Dan in bonbonvormpjes met een lepeltje in leggen.....wat roze of blauwe muisjes eroverheen..en in de koelkast hard laten worden...is erg lekker en ziet er nog mooi uit ;)

17. Niet meer actief

7 uur sochtens? hehehehe ;)

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    dat is een leuk idee... ik heb gewoon beschuit met roze muisjes maar ja dat kent niemand hier dus dat is heel speciaal... en we hebben ook mexicaanse hapjes natuurlijk... erna gaan ze een mexicaanse bbq maken maar ik blijf natuurlijk binnen met de baby...

19. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Cristel; tja, dat tijdsverschil he! Wij hebben alweer bijna een dag gehad ;)

Youdia; die recepten zien er goed uit zeg! Misschien ga ik ze wel uitproberen morgen!

Balen, als die striemen nu ineens de kop opsteken! Maar als je velletje weer krimpt, schijnt het weer mee te vallen :)

20. Niet meer actief

ja die beschuit met muisjes die horen er gewoon bij he... :) Maare..ben je er op vakantie..of..?

Share This Page