Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is inderdaad handig Cristel!
    Lijkt me wel logisch dat je je kleintje gelijk mee mag nemen, je bent immers dan al 2 dagen daar!

Toch weet ik niet of ik me de eerste nacht alleen op mijn gemak zou voelen... Stel ik beval om 11 uur savonds, dan zou je rond een uur of 1 snachts naar huis mogen gaan... Om 8 uur kan de kraamzorg er dan pas zijn... Zou me toch een beetje hulpeloos voelen denk ik!

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja echt he

marijke heeft een heel mooi kleurtje
    ik zou me moeten schamen als half marokkaanse
    ben echt zo wit als het scherm waar ik nu in typ :) ....

maar wat wil je, als je helemaal geen zon ziet...
    komt straks allemaal weer goed... zijn we hot young mommies ;)

3. sweetangel100

@ Saraah: mijn schoonzusje beviel om 3 uur smiddags en om 5 uur was ze thuis. Toen is de kraamzorg nog gekomen hoor tot een uur of 8!
    Dus dat is misschien bij jou ook zo :)

4. sweetangel100

HAHAHAHAHA daar gaan we voor!!! ;)

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja dat klopt daarom wil ik ewl een dag blijven om zelf bij te komen en om te wennen aan mn kleine en andersom... plus het mooie is mn man mag ook blijven je krijgt een prive kamer... dus die slaapt gewoon daar :)

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nee, kan mijn kraamzorg bellen om 8 uur 's ochtends en 17.00 uur 's avonds.. :(

vage gasten...

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    vroeger bleef je ook 5 dagen in het ziekenhuis voor dat je naar huis mocht...
    is allemaal afgeschaft ( wegens ruimte gebrek)
    en toen is eigenlijk ook pas echt die kraamzorg geintroduceert.. daarvoor waren het ook vaak de nieuwe oma's die kwamen helpen in huis... ;)

8. sweetangel100

Dat is helemaal fijn Cristel!
    Hier zal papa gewoon naar huis moeten 'snachts...

Vaaaaaaaag die kraamzorg van jou! Hier 24uur bellen!! Ben ik wel blij mee, ik bel hun gewoon 'snachts op (als ik snachts zou bevallen) en wie weet kunnen ze dan nog wel een uurtje of 2 komen, kan ik lekker naar huis... Die vrouw van de kraamzorg zei ook: gelijk bellen hoor, dan kunnen we zien wat we nog voor jullie kunnen betekenen!

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoelang blijft een kraamhulp?? een week ofzo?

10. sweetangel100

Dat ligt aan de indicatie Cristel. Gemiddeld wel.
    Ik heb 8 dagen 5 uur per dag kraamzorg gekregen.
    Zouden er complicaties zijn of iets dergelijks dan passen ze het aan :)

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh zo... ik snap het... ja als er wat mis is met jekindje of met jou an mag je hier ook echt niet naar huis.. maar daar gaan we maar niet vanuit...

stomme vraag misschien maar wat doet een kraamhulp nou precies behalve advies geven

12. sweetangel100

Behalve de zorg voor moeder en kind, doet ze ook een deel in het huishouden. Zoals wc poetsen en badkamer, bed opmaken, elke dag alle drie. Is er erna nog tijd over dan vraagt ze je wat je wil dat ze doet, bijvoorbeeld koken of strijken.
    Zo vertelde de mevrouw van de kraamzorg het :)

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh net als mn schoonmoeder.... die doet dta dus allemaal....
    ik vind dat toch wel fijn iemand bekent maar ja eigenlijk als het zover is dan maakt het niet zoveel uit denk ik ik dnek dat je dan gewoon fijn vind om iemand te hebben

14. sweetangel100

Denk t ook... denk dat t er ook aan ligt of het klikt met je kraamhulp... hopelijk zijn er niet teveel wisselingen, t is vakantietijd... maar ja we zullen zien!

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja he..

als ik thuis zou bevallen is het wel 24 uur bellen, maar ziekenhuis bevalling dus niet,, dan pas bellen om 8 uur 's ochtends.. vaak omdat het ziekenhuis moeder en kind tot de ochtend laten blijven... denk ik...

idd, de kraamzorg neemt een groot deel van het huishouden over... en zorgt voor moeder en kind..
    geeft adviezen over bv( als je dat geeft) en zorgt voor koffie en thee voor de bezoekers enzo.. best veel dus...

ik had recht op 8 uur per dag voor 8 dagen..
    maar dat vond ik na erover na te hebben gedacht, en hier hele andere verhalen te hebben gehoord, een beetje veel, dus heb ik erover gebeld, en krijg ik de eerste dag 8 uur, en als ze zien dat dat niet nodig is... aanpassen naar 5 uur per dag, das wel beter...

maar nu met de zomer... is de kans groot dat je verschillende dames in huis krijgt... das toch wel minder denk ik...vooral als het niet klikt ofzo.. maja we zullen zien...

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh je krijgt niet iedere dag dezelfde??? dat is ook vervelend dan.. maar ja komt vast wel goed....
    wat gaan jullie eten dadelijk of hebben julie al gegeten

17. sweetangel100

Normaal krijg je wel elke dag dezelfde! Maar nu in de vakantietijd kunnen ze het niet garanderen...

Ik ga Marokkaans eten, mijn man heeft dat gehaald. Nou ja, die kip met brood, de rest lust ik niet hahaha

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja idd dat bedoel ik het moet wel klikken... maar dat komt vast wel goed!!!

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb net beschuit met muisjes op kon het niet laten hoor....

en strax geen idee wat ik ga eten.... heb niet zon honger

20. sweetangel100

Hahaha rose muisjes??? ;)

Bij jou is het toch nog n beetje vroeg om te eten of niet? Warm eten bedoel ik...

Deel Deze Pagina