wat fijn dat iedereeb terug komt sweetangel en veel succes bij de gyn morgen.... ooh raad eens wat er vandaag was... we gingen dus naar long beach convention centre(een soort beurshal) want daar was en beurs en ikwilde wel effe lopen.. wel veel weeen gehad trouwens dus wie weet... in ieder geval.. waren ze daar csi:miami aan het opnemen.. dat was soo cool... dus voor degene die het ook kijken wat je ziet op tv is dus niet allemaal miami maar long beach!!! hahah wel stom hoor... hopelijk zetten mijn weeen door maar dat zal wel weer niet ze worden wel pijnlijker dus goed teken
Hallo, Hier ben ik weer. Het is nu nacht (kwart over vier), volgens mij de enige manier voor mij op hier op de hoogte te blijven. Ik ben bijna een week niet op de site geweest. helaas nog niet bevallen. Afgelopen maandag is er een zenuw klem komen te zitten in mn rusg dus ik kon helemaal niets meer. Ik kon gelukkig de zelfde dag nog terecht bij de docter en de fysio. Fysio heeft gelukkig gelijk geholpen. Verder ben ik de hele week zo gaar geweest. Dat met mn pony kost me zoveel energie en dan die warmte dat heeft me deze week echt opgebroken. En snachts slecht slapen. Het wordt gewoon tijd dat ik ga bevallen maar ja.... Ben benieuwd hoe het met jullie is. Ik ga nu 20 pagina's bijlezen. Daar kan ik deze nachtelijke uurtjes wel mee opvullen. Hopelijk is alles goed met jullie en zijn er weer heel wat gezonde wondertjes op de wereld gezet. Liefs Jenny
Flappie, gefeliciteerd! Wat een mooie foto's. Christel: het schiet bij jou niet echt op he? Je hebt al veel weeen gehad. Ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt. Ik ben weer een beetje op de hoogte, heb ongeveer een uur bij zitten lezen. Ach... als je dan toch niet kan slapen kun je maar beter iets nutigs doen. Ik heb wel last van mn buik, maar geloof niet dat het iets is. Heb al zo vaak krampen enzo gehad. Vanmiddag moet ik naar de vk, ben benieuwd wat ze zeggen of gaan doen. Liefs Jenny
halllo iedereen... heb tot 5 uur verrot gelapen, toen maar alles open gezet ( ik doe de ramen dicht, omdat we hier dichtbij het water zitten, en het dus volzit met muggen ) vanaf toen ging het veel beter en heb nog ff 3 uurtjes kunnen slapen. sweetangel heel veel succes bij de Gyn. hopelijk is alles goed.... en fijn dat je schoonbroer weer terug komt ( die weers vooruitzichten maken me bijna aan het huilen.... ) nou Jenny nog steeds niks? pffff schiet niet op he... en dan ook nog alles eromheen... ik wens je heeeel veeel succes toe met alles, en hoop voor je dat het eindelijk eens doorzet... leuk christel CSI.. misshcien was het een speciale aflevering in long beach? vorige keer liepen csi:miami en csi:new york ook doorelkaar. nou die weeen zijn goed nieuws, maar jij hebt ze al zolang.. zou toch fijn zijn, als het dan eens doorzet. nou ik ga ff douchen. ik had trouwens gister opeens ff felle krampen in mn buik in combinatie met harde buiken... en ze kwamen om de 4 minuten... maar 't was voor korte duur... en heb ook nergens meer last van gehad voor de rest...
Goeiemorgen!! Saraah, dat zijn wel duidelijke voorweeen he... Wel een goed teken, maar jammer dat het niet doorgezet heeft Kun je niet van dat gaas voor de ramen doen? Dat hebben wij hier en dan komt er niks binnen! Jenny, ik was ervan overtuigd dat je bevallen was!! Wat rot dat alles je zo opgebroken heeft! Doe het kalm aan! Nou, vanavond weer op de bank geslapen met de deur van het balkon open en 's morgens is het dan zooo lekker. (nu ben ik nog positief, vanmiddag weer down door het weer ) Zo dames, even ontbijten, douchen en dan naar het ZH. Tot straks!!
Sweetangel, heel veel succes in het ziekenhuis.Ik heb vanacht alles bijgelezen, maar ben even vergeten waar je precies voor gaat, volgens mij voor een echo of niet. Ik hoop in iedersgeval dat alles oke is. Jenny
hoi meiden, mmmm ja christel; ik had ook al echt gedacht dat je nu bevallen zou zijn met al die weeen iedere keer! ik heb jou nog steeds boven aan in m poule staan, daarna sarah daarna sweetangel en daarna jenny en lise gaat ergens stiekem snel tussendoor bevallen! hi hi nee hoor het blijft altijd moeilijk te gokken natuurlijk! hier gaat alles weer zn gangetje. gister afscheid genomen van de kraamhulp die uiteindelijk 52 uur bij ons heeft gewerkt!!! ivm toch bv geven en dat evi zulke erge krampen had. ik heb moeten janken bij t afscheid en had helemaal een brok in m keel! hoop voor jullie dat er ook zoooo`n geweldige kraamhulp komt! met evi gaat t redelijk goed. ze heeft nu gemiddeld 2 a 3 keer op een dag krampen van een uur lang! zoooo zielig en we kunnen niets doen dan proberen te troosten. soms vind ik het heel moeilijk omdat alle ramen open staan en de hele buurt mee kan genieten van het gebrul! maar ja t is ff niet anders. we houden haar zoveel mogelijk boven in haar eigen wiegje ivm te veel prikkels etc. en we doen ook niet zo heel veel viste want ja als zij zo aan t brullen is heb ik geen zin in mensen om me heen! gelukkig is hier wel begrip voor/ de borstvoeding (afkolven) gaat goed. ik kolf gemiddeld tussen de 80 en 100 cc!!! om de 3 uur en doe t 1 x snachts. Flappie wat hebben jullie ook een mooi mannetje zeg wat een droppie. heeft stijn ook zo`n last van krampjes?? nou vandaag moet ik zelf voor t eerst aan de slag! slik. ga zo een wasje buiten hangen (staat zooo lief zo`n wit baby wasje op de lijn) en straks om 12:00 kolven en voeden. gister zijn we voor het eerst 10 minuten buiten geweest met de wandelwagen. was erg heet maar leuk! vind t wel moeilijk om nu zo veel te eten, want als je bv geeft moet je veel meer eten en drinken en ja dat staat me tegen met dit weer! maar ik merk gelijk dat ik minder voeding heb als ik slechter eet!!! ik ga ff de rest van de pagina`s bijlezen! x
Hallo dames! @Sweetangel; veel succes met de echo en bij de gyn! Ik ben benieuwd! Jenny, jee, ik dacht net als de rest dat je inmiddels al bevallen was....vind het rot voor je dat je alles zo tegelijk hebt; hoogzwanger, je paardje, dit rotweer. Meid, nog even en ik hoop dat je het mooiste mensje op de wereld zet Mad; kan me voorstellen dat als de kraamhulp weg is, je toch zoiets hebt van: "help, nu alles alleen doen"....maar lukt je vast! En rot zeg, dat Evi zo'n last heeft. Tis niet anders hoor, dat de hele buurt het gebrul hoort! Ik heb vannacht voor het eerst weer eens redelijk geslapen. Sliep tegen middernacht, met vannyboy aan en ramen open en heb lekker tot half 10 gelegen. Mijn zus belde me vrijwel direct (is zoo benieuwd wanneer ik nou ga bevallen, hahah) en mijn moeder belde uit het verre Hongarije, want daar zijn mijn ouders nu op vakantie. Volgende week vrijdag komen ze weer terug, dus als ze geluk hebben en ik dan nog niet bevallen ben, kunnen ze hun kleinkindje zien....voor mezelf hoop ik alleen maar dat ik NU beval....maar ja...blijft bij hopen he...! Gisteren toen ik naar bed ging, had ik wel weer erge buikpijn en lange harde buiken...zucht...weet echt van ellende ook niet meer hoe ik moet liggen: rechterzij, nee, toch linkerzij en 's nachts word ik dan wakker op mijn rug (is niet zo goed) dus snel weer verliggen, wat een gedoe zeg...maar goed, ben nu iets meer uitgerust dan gisteren (voor zolang het duurt met deze hitte). Ik ga wel wat klusjes in huis doen, op de allerlaagste versnelling.....
Halloo allemaal... Wat een warmte he, ik hoop dat het snel weer wat afkoelt maar dat zal er waarschijnlijk voorlopig nog niet inzitten Ik heb nog steeds geklooi met het UWV, ik moet nu me goede gironr. schriftelijk opsturen met kopie van bankpas en zo. Dat wordt dus nog zo'n week of 2 wachten Echt belachelijk eigenlijk dat ik een fout van hun moet corrigeren Waar gaat het heen in dit land?! Hee fijn om weer wat van je te horen Jenny, ik had ook wel gedacht dat je nu wel met je kindje zou zijn! Gaat het al weer wat beter met je paardje? Mad wel vervelend die krampjes, maar pech voor de buurt hoor, ze moeten het maar nemen zoals het is. Hee Sweetangel laat je weten hoe het was bij de gyn? Ben wel benieuwd! veel kijkplezier in ieder geval. Zo ik ga die dingen maar even kopiëren en opsturen, alsof ik het niet al warm genoeg heb xxx Marijke
hey mad... nu toch echt alles alleen doen, zal wel ff anders zijn... en echt zielig voor evi met haar krampjes, maar dat komt vast allemaal weer goed. voor haar is het natuurlijk ook allemaal wennen, opeens te moeten eten... meestal duurt het ook niet langer dan de eerste 3 maandjes, en hopelijk is het dan weer helemaal goed met je kleine hummel. hahaha ja youdia, zijn wel meer dingen die je niet wist , ik had wel door dat jij marokkaans was... zo aan je berichtjes met hanan te zien.. grrr.. echt een stel idioten daar hoor bij het UWV, vind het klote voor je marijke, dat je er nu zelf achteraan moet, terwijl zij de fout hebben gemaakt... ben benieuwd naar wat de echo voor sweetangel heeft duidelijk gemaakt, en of ze wordt ingeleid, of dat ze gewoon op de natuur moet wachten... ik heb zelf net ff heel fanatiek de was lopen doen, de afwas gedaan, de wc geschrobt.. de wastafel en douche ff schoongemaakt... ben nu best wel bekaf... er zou eigenlijk ook nog gezogen moeten worden, maar dat laat ik lekker voor morgen... heb wel genoeg gedaan voor vandaag als ik mezelf daar zo bezig zie, moet ik echt om mezelf lachen... sarah de huisvrouw was alleen niet zo slim van mij mn zwarte shirtje aan te trekken... zo met die bleek... want die zit nu onder de vlekken ( hahaha..)
Hallo allemaal Net mijn schoonzusje even geholpen (woont bij ons in de straat) ze was door een wesp geprikt in haar nek en dus kon ze er niet goed bij komen om er tee tree oil op te doen. Lekker samen even wat gedronken en geklets. Ze wist te vertellen dat het in iedergeval tot dinsdag dit weer blijft maar dat de langere termijn voorspellingen zeggen dat het tot volgende week zondag in ieder geval zo zou blijven. (jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier dus om kan janken.). Maar ja het leven gaat door dus toch maar afgewassen en de keuken gedaan, een wasje gedraaid en opgehangen (tja je wilt toch schone onderbroeken ) en vast pastasaus gemaakt. Dan hoefen we vanavond alleen nog maar de saus op te warmen en de spaghetti te koken. Mijn man doet nu alleen de boodschappen, ik mag niet meer mee hij is veel te bang dat ik voor de vlakte ga. Mijn buik is rustig qua voorweeën dus ik denk niet dat er binnenkort een bevalling aan zit te komen, de kleine stuiterd er wel regelmatig door. Groetjes
he bah pluk, van je schoonzusje.. ik ben als de dood voor wespen en bijen.. ben ooit eens gestoken en flink ziek geweest. en die weersvoorspellingen maken mij ook aan het janken de gedachte dat ik in deze hitte zou moeten bevallen... is toch ook gewoon zielig voor die kindjes die worden geboren nu in deze hitte... manlief is op dit moment ook ff boodschappen doen.. al heb ik zelf besloten niet mee te gaan, was druk bezig met schoonmaken, en die hitte buiten was voor mij niet echt een stimulans om er ff uit te gaan... ik heb net lekker de pasta gekookt( staat nu af te koelen), en de appeltjes geschild... vavond lekker die pastasalade uitproberen...
beste mad misschien dat jij je baby een beetje venkel thee kunt geven dat hielp bij mijn kinderen ook altijd goed. je kunt ook wat extra water of een klein beetje olie in de fles doen dan wordt de ontlasting dunner en komt het er sneller uit. liefs charissa
mad: hopelijk voelt evi zich snel beter maar je hoort het wel vaker dat babys dat krijgen.... drinkt ze niet te snel ofzo??? in ieder geval succes.... en je hebt mij boven aan je lijstje staan nou als het dan eens zou gaan gebeuren zou ik dat zeer op prijs stellen jenny: ik dacht ook dat je al bevallen zou zijn.. nouja dat gebeurt vast wel deze week... ben benieuwd hoe het met je is sweetangel!!! nou het is hier nu dus 6 uur sochtends ben al een uur of 2 echt klaar wakker.. maar ja.. manlief gaat vandaag een dagje naar een beurs dus ik hoop natuurlijk dat ze nu wel wil komen... misschien helpt het als papa niet in de buurt is zodat ie zich moet haasten om thuis te komen
Vervelend he Cristel ik heb voor de verandering ook een keer slecht geslapen.. Heb van 3 tot 6 wakker gelegen, ben toen maar wat gaan eten beneden en daarna weer lekker me bedje ingekropen, gelukkig nog wel ff kunnen slapen. Hoe is het nu met je weeën eigenlijk, want ik vind dat jij nu idd wel recht op hebt dat het eindelijk eens gebeurd! ( wij allemaal wel eigenlijk ) xxx Marijke
Zo, ik ben weer een beetje opgeknapt; zostraks na het poetsen (tja, kon het niet laten) heb ik een uurtje geslapen en werd wakker met een soort misselijk gevoel en veel geborrel in de buik. De wc bood uitkomst, want het waren denk ik de darmen. Toch heb ik nog wat geborrel, net of ik bij bepaalde bewegingen het vruchtwater hoor...? Kan dat? Heb even de slaap uit mijn gezicht gehaald en zit nu weer achter de laptop. Leuk zeg, dat jullie mijn pastasalade proberen en Saraah, dat jij het dus vanavond eet, helemaal top. Wij eten 'm ook vanavond, nog over van laatst. Hoeven wij lekker niet te koken! He, vervelend Marijke, dat het UWV nog zo'n zootje is. Het komt uiteindelijk wel goed, zie maar aan mij, maar het duurt zooo lang. En inderdaad belachelijk, mag je hun fout lopen corrigeren, eigenlijk te gek voor woorden! Pluk; ga je nu helemaal niet meer naar buiten om bijv. boodschappen te doen? Liefje en ik doen zaterdags altijd de grote buts aan boodschappen en ik wil altijd mee (zodat hij niks vergeet en omdat ik nu sterk de behoefte voel er even uit te zijn, eerlijk waar! Je ziet sommige mensen dan wel kijken met een blik van, pff, dat ie hier nog loopt met zo'n buik, hahah! Ik zei vd week nog tegen lief; goh, we kunnen nu ook wel de beschuiten met muisjes gaan komen, maar hij wil dat straks als de kleine er is zelf doen (een mannentaak noemt ie dat, haha, wat lief). Dus we hebben ze nog niet. Ik vind die verpakkingen met muisjes trouwens ook klein! Als hij thuis, maar ook op zijn werk gaat trakteren, kun je toch beter grootverpakkingen hebben, de hagelslag heb je toch ook in een normale grootte
marijke: ja ik wou ook dat die weeen nou eens doorzette... nu heb ik niet constant weeen meer zoals van te voren die heel onregelmatig waren maar deze die ik nu hebben die komen en gaan weer alleen zijn ze wel pijnlijker... en meer pijn is een goed teken toch ga ik dan van uit.... ik heb gewed met mn man.. mn man denkt dat ze 27 juli komt en ik denk 22 juli en dat is morgen.... het is niet dat ik het dnek het is dat ik het hoop hoe is het met jullie... welke datum hebben jullie in je hoofd?
Nou lieve dames... Ben best wel 'in shock' .... We hadden dus eerst de echo, daaruit bleek dat het kindje met groei op 34 weken ligt, dus 3,5 weken achter. Toch was de echoscopiste niet negatief, ze schatte het gewicht nu op 2340, 500 gram te weinig. Daarna zijn we wat gaan eten enz, we moesten nog anderhalf uur wachten voor we bij de gyn terecht konden. De gyn was niet zo positief. Hij zei dat de baby meer dan 10% te klein is en dat dit wel zorgelijk is. Hij zei ook dat artsen in zo'n geval niet goed weten wat ze moeten doen, inleiden of heel intensief blijven controleren. Inleiden kan als nadeel hebben dat als het niet lukt dat het heel lang duurt en dat het eindigd in een keizersnede en de arts zegt dat hij achteraf wel eens gedacht heeft: is dat nu allemaal nodig geweest? Afwachten heeft als nadeel... Tsja dat kunnen jullie allemaal wel raden... Hij legt de keuze eigenlijk bij mezelf neer en dat vind ik best eng want stel dat ik zeg: afwachten en achter 2 weken blijkt er iets mis te zijn dan vergeef ik dat mezelf natuurlijk nooit meer... Hij heeft me papieren meegegeven over een of ander onderzoek over babys die veel te klein zijn en daar zou ik aan mee kunnen doen. Binnen dit onderzoek hebben ze een of ander computerprogramma ontwikkeld dat bepaald of ik ingeleid wordt of niet. (beetje raar vind ik t maar ja) We hebben afgesproken dat ik maandag weer terugkom, dat ik dit weekend nadenk over wat ik wil. Maandag weer echo en CTG en donderdag ook weer op controle met echo en CTG... Gelukkig nog een week bij 'mijn' gyn, daarna krijgt hij pas vakantie... Verder zodra ik me zorgen maak of de baby minder voel of wat dan ook, gelijk naar het ZH. Het was tot nu toe trouwens zo dat de baby alleen niet genoeg voedsel binnen krijgt, maar wel nog genoeg zuurstof. Dit kan echter veranderen en daarom moet alles intensief gecontroleerd worden... Tsja ik ben er best wel een beetje down van, had dit niet verwacht en maak me best zorgen... Weet nu al dat het weinig slapen wordt dit weekend, want ik kan nooit EVEN over iets nadenken. dus dat wordt malen Sorry ben nu even niet zo gezellig...
Ja ik hoop ook morgen, een vriend van me vriend is morgen jarig, en die zegt al vanaf het begin, dat me kind op die datum moet komen. We zullen zien Gelukkig hoeven we nu al niet al te lang meer te wachten, dus ik denk maar het komt wanneer het komt. Ik vind het wel steeds spannender worden hoor... Lise; idd vervelend dat UWV en ik weet ook wel dat het uiteindelijk goed komt, en als ik het eenmaal krijg ik ook flink ga kunnen shoppen Alleen nu zo vervelend dat als ik iets nodig heb me handje steeds op moet houden. Ik hou er niet van om altijd maar afhankelijk te moeten zijn