Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Gewledig nieuws toch :D... fijn dat je kindje lekker groot is :D.

en KIZ echt klote dat het zo verrot gaat hoor :(, tis helemaal niet leuk al dat gezeik.

Hopelijk zal er over 4 weken goede verandering zijn... die hormonen doen niets goed voor ons, behalve het belangrijkste, ervoor zorgen dat ons kindje gemaakt kan worden ! maar al die bijwerkingen!!
    ik hoop dat je je snel beter voelt, en inderdaad hoe klote je je ook voelt, gewoon toch proberen te genieten...

makkerlijker gezegt dan gedaan, weetik...

met mij...gaat het eigenlijk nog hetzelfde als gister, heel veel pijn aan mn ribben... en ik heb het zoooooooooooooooooo warm, terwijl het nu niet eens zo warm is... maar ik zweet me dood..!!! :oops:

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja ik ben geen buik slaper en slaap ook nooit op mijn rug (heb zelfs al eens tegen mijn man gezegd dat ze, wanneer het zover is, mij maar op mijn zij in de kist moesten leggen want geen haar op mijn hoofd die eraan moet denken dat ik de 'eeuwigheid' op mijn rug moet liggen :) )
    Maar ja mijn heupen voelen de laatste week aan alsof ze zwaar gekneusd zijn en dus slaap ik niet meer aan 1 stuk door, daarin tegen heb ik 's nachts wel lekker veel contact met de kleine want die is dan ook altijd wel even wakker.

Ondertussen zit ik nu ook al zo'n 2 weken in de ziektewet en weet niet of ik nog wel weer aan het werk kom voordat ik met zwangerschapsverlof ga en om eerlijk te zijn kan me dat op dit moment niet echt veel schelen.
    Het ene moment denk ik dat het allemaal best gaat totdat ik b.v. net als gisteren in een warme omgeving (in dit geval de liddl) kom en dan heb ik het zo weer te pakken (nooit gedacht dat ik zoveel sterretjes te zien zou krijgen :) ). Gelukkig heb ik het nu op tijd in de gaten en is het met dropjes en frisselucht aardig op te lossen. Het resultaat is wel dat ik daarna behoorlijk op ben.

Ach vandaag gaan we laminaat halen voor de babykamer en als dat ligt kunnen we gaan inrichten.
    Gisteren nog wel even een omslagdoek (zo'n handdoek met mutsje) en kruikzakken gehaald bij de wibra, had ook wel belang bij een boxkleed maar die waren al op.
    Ook hebben we gisteren gekeken naar een box maar de boxen die wij mooi vinden zijn gewoon te duur (ik ga echt geen €200,- uitgeven voor een box) en die wel binnen ons budget liggen zijn zo slap en laag dat ik denk nee laat maar.

Groetjes

3. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    kiz, heel veel beterschap, das niet niks zeg!Liefs Jenny

4. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Vanmiddag moet ik weer terug komen bij de vk. Mijn harde buiken houden aan steeds ongeveer om de 10 minuten. Ben benieuwd wat ze gaan doen of zeggen. Hopelijk niet weer het ziekenhuis. Vanochtend had ik ook pijn in mijn buik, das nu gelukkig wel weggetrokken. Ik zal blin zijn als ik weer wat meer duidelijkheid hebt. nu hoor ik steeds om de tien minuten das niet goed, maar ja wat dan. Hou jullie op de hoogte.
    Liefs JEnny

5. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Succes!!!

6. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Jenny,

Ik heb je verhaal een beetje gevolgd. Veel sterkte gewenst.
    XXX

7. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Hoi Jenny,

Heel veel sterkte nog en ik hoop dat alles goed is!

Ben net terug van de fysio. Bekkeninstabiliteit is erger geworden. Moet er nu 2 keer in de week heen en moet ook een bekkenband aanschaffen voor ondersteuning. Mijn onderrug is stijf en alles is verdraaid. Voorlopig mag ik nog niet naar werk (zit al sinds donderdag thuis), de fysio wil eerst proberen om alles weer recht te krijgen.

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Jenny; ik hoop dat het meevalt, veel sterkte!
    @Pam; dat is balen, dat het erger is geworden! Maar gezondheid gaat voor alles hoor!

Hier alles goed, ben wel veel sneller moe. Het kleintje krijgt volgens mij ook al een ritme; overdag niet al te druk, vlak voor en na het avondeten wat drukker (ik zie mijn buik bewegen!) en 's ochtends wat kleine drukte. Ook heb ik het idee dat ik af en toe mijn ogen wat minder scherp kan stellen, maar dat kan ook met moeheid te maken hebben.
    Ik moet trouwens nog 5 weken werken en dan....verlof! Dat gaat nog best snel! Dan heerlijk alles klaarmaken; kleertjes wassen en als alle spullen er zijn, zoals de commode, lekker alles inrichten!

Liefs,
    Lise

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey jenny ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je goed nieuws hebt ...

hey pam, ROT zeg van dat bekkeninsabiliteit.. :( ik hoop dat dat fisio helpt, heb van verscillende mensen gehoord dat eht wonderen heeft gedaan :D

met mij gaat het nu aardig goed denk ik, heb wel last van harde buiken.. en de kleine wordt minder bewegelijk... misschien is ze lekker aan het groeien(slapen), want als ik dr wakker maak, schopt ze ff en dan is het weer stil.. mn buik zit nu echt heeel erg in de weg,
    ik kan niet wachten tot ik naar de VK kan, want ik zit er nog steeds over in, dat ik vocht was verloren ong. 3 weken geleden... meestal heb ik die mensen niks te melden, omdat het eigenlijk wel goed gaat, maar nu heb ik toch een aantal vragen en ik schrijf ze lekker op !! hahaha

ik hoop dat iedereen nog een fijne avond heeft :D
    gr. sarah

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey jenny... kwas benieuwd hoe het was gegaan ...

we horen we gauw he

gr. sarah

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Omdat het de laatste tijd allemaal wat moeite kost en mijn buik nu toch een beetje in de weg gaat zitten heb ik mijn man vanmorgen vroeg uit bed geport zodat hij mij naar de kapper kon brengen.
    Niet dat hij het erg vond want hij zei zelf al dat de uitgroei eigenlijk geen gezicht meer was.
    Dus op naar de kapper voor een kleurspoeling en ik heb er meteen een flink stuk af laten knippen (van haar dat tot onder mijn schouderbladen reikte naar haar dat net iets over mijn schouder komt).
    Dus nu ben ik weer egaal rood en mijn haar wil weer in model (was door de lengte een beetje zwaar geworden en ik kon er niet veel meer mee doen dan een paardestaart).

Voor de rest gaat het hier goed, de kleine voel ik elke dag bewegen al is het de ene dag wat meer dan de ander maar goed je bent zelf ook niet elke dag even actief.

Vrijdag via marktplaats een badsetje met standaard gekocht (luieremmer en de rest zat er ook nog bij) voor € 20,-. (gewoon creme).
    Ook had ik mijn blik laten vallen op een box alleen namen die mensen de telefoon maar niet op.
    Tot ik vandaag in 1 keer door hun terug gebeld werd (mijn nummer kwam wel vaak op hun nummermelder voor :) ) en nu kan ik vrijdag de box ophalen voor € 50,-. Tja dat scheeld toch weer in prijs met een nieuwe.

Nu nog de vloer leggen in de babykamer (ongeveer 10 vierkante meter) en dan kunnen we in gaan richten.

Alleen moeten we nog gordijnen hebben, aangezien er 's middags de zon op draaid en dan tot 's avonds in het kamertje schijnt wil ik graag gordijnen die het zo donker mogelijk maken, niet alleen tegen het licht maar vooral in de zomer tegen de temperatuur.
    Rolgordijnen passen niet omdat het raam 2 meter 70 meet en de rolgordijnen tot 2 meter 10 gaan.
    Dus een dikke stof zien te vinden en dan nog iemand die ze voor mij wil naaien (ik hoef namelijk maar naar een naaimachine te kijken en het ding geeft het al op, nee ik meen het echt, mijn man moet de draad er voor mij door doen dat krijg ik dus al niet voor elkaar en dan loopt het naar 1 klein stukje alweer vast en kan hij weer komen om het voor me uit de knup te halen :oops: )

Groetjes

12. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Je kunt ook gordijnen kopen die je korter maakt dmv speciaal strijkstof (geen idee hoe dat heet)
    Wij hebben kant en klare gordijnen gekocht bij karwei, en daar zat die stof er zelfs al aan vast. Je hoeft het alleen of de goede lengte te houden, strijken en het zit muurvast.
    Misschien een idee?

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat zou ook kunnen alleen gaan alle kant en klare gordijnen tot een breedte van 2 meter 10 aangezien mijn raam 2 meter 70 breed is kom ik nog 60 cm te kort :cry:

Is leuk hoor van die grote raampartijen, je hebt heerlijke lichte kamers totdat je er wat voor wilt hebben :rolleyes:

Maar goed uiteindelijk vind ik wel wat want we zijn ook nog niet echt op zoek geweest.

Groetjes

14. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    onze ramen zijn ook 2,70.
    dus ze zijn er wel ;)

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dan moet ik maar eens flink gaan zoeken (zodra de vloer erin ligt dat wil manlief zaterdag even gaan leggen!)

Ach dan lijkt het ook een stuk beter want dan kunnen de meubeltjes er ook in.

A.s maandag komt de thuiszorg, ben benieuwd want ik heb wel een paar wensen en ik hoop dat ze daar wel een beetje rekening mee kunnen houden vooral met 1.

Groetjes

16. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
  17. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi hoi,

Hier alles goed; heb vandaag gewerkt, terwijl ik het idee had dat half Nederlands vrij was ;)
    Of ze hadden verlof of ze waren ziek; het schijnt te heersen, griep, verkoudheid, de hele buts. Wel maf eigenlijk, sinds ik zwanger ben, ben ik nog geen dag thuis gebleven van het werk, terwijl andere vrouwelijke collega's soms wel erg snel het bijltje erbij neer gooien; zij zijn niet eens zwanger, haha ;)
    Eenmaal thuis zag ik pas dat ik een kop als een bietje had; mijn autootje heeft geen airco en tja, met deze warmte was ik dus aardig gekookt! Gelukkig ben ik weer bijgetrokken. Morgen probeer ik weer wat in de zon te zitten, want ik ben dan eerder vrij; tot nu toe geen pigmentvlekken te zien, maar ik zit ook maar kwartiertjes in de zon, zodat het bleekscheterige van de laatste maanden wat wegebt!
    Het kleintje beweegt goed; niet elke dag even veel, maar ik zie en voel regelmatig een soort van golven in mijn buik en heb af en toe een 'tik'; ik heb gelezen dat het ukje dan de hik heeft, grappig hoor! Dat was het voor nu! Succes dames!
    Liefs, Lise

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    heey.,.. nou leuk joh... komt nu al best dichtbij he !! :D

bij mij komt er niet eens thuiszorg.. ik krijg een tlefonisch gesprek.. ik vind dat maar een onpersoonlijke bedoeling, maja... kan er nu weinig meer aan veranderen... ik ben trouwens wel benieuwd hoe mn kraampakket eruit gaat zien :D

19. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik kon kiezen tussen een telefonisch gesprek en een persoonlijk gesprek.
    Ik heb het laatste gekozen, zodat ze ook zelf zien dat ik extra hulp nodig heb.

Mijn kraampakket moet ik zelf bij de thuiszorg halen.
    Krijg hem niet via de verzekering.

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    oooh... moet je daar dan extra voor betalen?...
    ik zou zo'n persoonlijk gesprek ook beter vinden, maar goed...telefonisch ik ook wel ok.. ;)

morgen naar de VK... ga ik ff een potje klagen.. !!! heb namelijk een boel vragen... en ik laat me niet afschepen...

Deel Deze Pagina