Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hey Saraah..

Zie dat je ook uit Almere komt..Welke kraamzorg heb jij?
    Bij mij gaat het ook alleen telefonisch..vind dat ook wel onpersoonlijk..maar ja :(

Welke vk heb jij? nadeel van de vk waar ik bij zit is dat ze met zn vieren zijn en dat je dus niet weet wie je bij je bevalling hebt..heb er tot nu toe drie van de vier gehad tijdens controles..

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja ik ook... ik heb er ook vier..!!! ook 3 gehad.!!

ik zit bij perspectief... en mn kraamzorg is partula ofzo geloof ik..!!! maar wat leuk joh dat je ook uit almerre komt :D... waar van almere ? :D

3. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hey dat lees ik nu hier pas sonja haha...zitten we bij juni mama's te kletsen en komen we dus uit dezelfde stad, maar lees het bij de juli mama's hahaha.... ach ja....ik zit trouwens bij de compagnie. Hey saraah: perspectief ken ik niet..zit niet in buiten denk ik he?

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    jawel.... tussen de vaarten ( is toch buiten?) naja ik weet het eigenlijk niet... ik woon zelf in iedergeval wel in buiten !!! maar nog een almere mama... wat leuk :D

5. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja is volgens mij dan idd buiten haha...ik weet het eigenlijk niet? tussen de vaarten...ja is ook buiten hoor :) ... maar idd toevallig dan.. ik zat even te kijken voor bedklossen...ik zit dus bij Icare kraamzorg, maar moet ik bij de thuiszorg van Icare de klossen regelen of kan dat bij een willekeurige, anders zou ik dus naar lelystad moeten en dat vind ik onzin eigenlijk

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    je hebt toch ook thuiszorg almere... daar kan je ook van die klossen huren !! dacht ik zomaar... maar goed als er zon' speciaal centrum is van icare...

ik kon kiezen tussen: icare of partula( als ik het goed heb) en ik wist van beide niks, dus heb ik partula gekozen... is dat icare wat trouwens?...

mar jij woont dus ook in buiten? toch?

7. Niet meer actief

haha das ook toevallig suusje :)

Ik zit bij partula..

De vk zit bij gezondheidscentrum castrovalva(tussen de vaarten)..maar deze vk's zitten ook in parkwijk.

De klossen haal ik bij thuizorg almere..

Oja en ik kom zelf uit de danswijk.. ;)

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    danswijk... dan is parkwijk toch dichterbij dan tussen de vaarten...
    goh... ik zat vorig jaar nog op baken park lyceum hahah!!

en heb jij al wat gehoord van partula?

en suusje... je hebt van die thuiszorg almere centra waar je die klossen kan huren, ik weet eigenlijk niet hoeveel die dingen kosten ... je huurt ze voor een bepaalde tijd... en je moet ze in huis hebben voor week 37... tot de kraamzorg weer weg is... maar anders kan je ff bellen met 1 van die cetrna...

ben eigenlijk benieuwd of ik ze ook moet, aangezien in ik het ziekenhuis beval... moet je die klossen dan ook thuis hebben voor de kraamzorg?

9. Niet meer actief

Saraah voor mij is castrovalva dichterbij..brug over..langs de school en ik ben er.. :)

Nee heb nog niks van partula gehoord.. :( Geef ze nog een weekie :p

Klossen moet je ook hebben voor de kraamzorg..die mogen anders het bed niet verschonen..

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    verdeurie heheheh ;)

oh ok... ja ik bergrijp toch niks van almere... hier heb je dit, daar heb je dat... nou fijn hoor van partula, volgens mij is het niks ! :( zul je net zien
    naja, jij bent eerder dan ik aan de beurt kun je me mooi vertellen hoe het was ;)

11. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Hier wordt lekker veel geschreven zeg! Ik weet alleen al niet meer, wat ik allemaal gelezen heb :oops: ...Sorry!
    Ik wens in elk geval iedereen die kwakkelt vel sterkte toe, en probeer toch te genieten van de zwangerschap!!!

Even een update van mijzelf:
    Ik ben gisteren naar de VK geweest. Mijn bloeddruk was ok (onlangs aan de hoge kant, dus opluchting!), en ik ben in 3 weken tijd 1 kilo afgevallen, maar dat was geen probleem. Die holte-ontsteking die ik nog steeds heb (en waarschijnlijk niet meer kwijt raak tot de bevalling) en het ijzer te kort vreten extra energie, dus het gewichtverlies is te verklaren. Ik ben in totaal nu 4.8 kilo bijgekomen in 6,5 maanden.
    Met de kleine was alles prima. Een stagiaire dacht even dat hij/zij in stuit lag, maar de VK kwam zelf voelen, en beeb lag keurig met het koppie naar beneden!

Nou met dit mooie weer ga ik maar eens proberen wat extra zonvitamientjes te scoren! Misschien knap ik dar wat van op!

12. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ja, een persoonlijk gesprek kost meer, maar wordt vergoed door de verzekering. ;)

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Toen ik mij aanmelde voor de kraamzorg had ik al telefonisch een soort intake gesprek en werd er meteen gezegd dat ik in de 6de maand een persoonlijk gesprek zou krijgen.
    Wat ik toen wel raar vond is dat ze helemaal niets vroegen over eventuele medische problemen, toen ik daarna vroeg zeiden ze dat je dat niet zo belangrijk voor ze was en dat dit wel met het persoonlijk gesprek kon, maar ze wilden wel al weten of ik borstvoeding ging geven en of we huisdieren hadden.

Afgelopen maandag ging de bel en stond er een meneer met een kraampakket (menzis) op de stoep, daarin zat een curvur opbergbak met daarin navelklemmetjes, gaasjes, kraamverband, desinfecterende handcreme en zeep e.d in maar ook een apen knuffel voor de kleine en een omslag doek met een apenkop.
    Oja en voor als de a.s. vader het niet meer ziet zitten een flesje alcohol, maar dat moet hij dan wel gaan aanlengen met water want het is 70% :)

Groetjes

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    hhmmm lekker kan ik me vriend ook wel geven dat flessie alcohol :) whahaha. Ik had me kraampakket trouwens vorige week al binnen ik heb van de agis, met een stoffen meetlint en een knuffeltje met een rinkeltje. de rest zag er wel een beetje niet-romantisch uit zeg, vooral dat kraamverband en ik ben al niet zo van het verband, kunnen ze geen super tampons uitvinden ofzo :)

xxx Marijke

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    D'r zit niet eens een plak stip aan dat verband volgens mij, nou dat blijft bij mij dus nooit zitten dus misschien maar goed dat we ducktape in huis hebben :D

Nee, buiten de cadeautjes voor de kleine, wordt je er inderdaad niet erg vrolijk van. :rolleyes:

Groetjes

16. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ja hoor dus het blijft nog niet eens zitten!!! Lekker is dat zeg :(

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    zo jullie hebben alles al... !!

ben vandaag naar de VK geweest... en ik was 3 kilo aangekomen... :|.. dat was erg veel vond ik en ook de VK, dus gelijk ff bloed geprikt, en mn glucose gehalte was idd erg hoog, dus ik moet volgende week een curve test doen bij de uisarts...
    ik hoop dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb hoor :(

verder ligt de kleine nog steeds in een stuit, 3 afpraken achterelkaar.. :(, ik hoop dat ze zich nog omdraaid anders krijg ik ook nog een keizersnede :( ...

OOk moest ik heel charmant ff mn broek uittrekken, zodat ze kon zien of ik vocht verlies als ik op mn pols blies... maar was niet zo, dus waarschijnlijk niks aan de hand.

en verder was alles helemaal goed met de beeb ;)

kben trouwens vandaag echt HEERLIJK naar amstedam geweest, ben met mn mannetje naar het amstel park geweest... was echt heeel gezellig... allemaal kindjes daar ahaha !!! lekker een ijsje gegeten.. ( niet zo slim mocht ik diabetes hebben :oops: )

gr. sarah

18. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    huh ben je in je gehele zwangerschap nog maar 3 kilo aangekomen of over een bepaalde periode? Ik ben nu in totaal 11 kilo aangekomen. Ik hoop ook voor je dat ze nog draait. Lijkt me me nou niet echt fijn een keizersnede.Bij mij kunnen ze trouwens steeds niet voelen hoe hij ligt, ik heb heeel vaak harde buiken en dus ook iedere keer als ik bij de VK ben :( Hopelijk voelen ze het binnenkort wel.

xxx marijke

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    heyy... nee joh... ik ben nu al 14 kilo aangekomen, mar sinds mn laatste bezoek ben ik 3 kilo aangekomen( 1 kilo per week), en dat was wel erg veel, want zoveel heb ik niet gegeten... vadaar :D

maar wat rot dat je altijd harde buiken hebt :(, kun je het zelf niet voelen? soms kan ik zelf voelen hoe ze ligt... maja hopelijk volgende keer geen harde buik voor jou... wanneer moet je weer?

20. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Marijke checken ze je urine ook bij de vk?
    Ik had namelijk ook ontzettend veel harde buiken en het bleek dat ik blaasontsteking had.

Share This Page